A DS 4 fedélzeti rendszere

Bevezető

Két autó fedélzeti rendszeréről ment eddig ki cikk, noha ennél többet próbáltunk ki. Többek között pont ezt a DS 4-et, ami sokáig nyomkodtunk, használtunk és végül egy relatív vaskos hibalistával együtt adtuk vissza azzal, hogy nem akarunk mi senkinek rosszat, ezeket illő lenne kijavítani és ezt követően érdemes megnéznünk talán újra. Köszönték, intézkedtek, eltelt némi idő és jelentkeztek, hogy a központ küldött szoftverfrissítést, úgyhogy nekiláthatunk újra.

Jól mutat képeken az egyébként kissé ormótlan DS 4
Jól mutat képeken az egyébként kissé ormótlan DS 4 [+]

A tapasztalatunk (nem csak itt) ugyanis általában az, hogy számos autógyártónak komoly fejtörést okoz, hogy a fedélzeti rendszerek minél többféle okostelefonnal és minél többféle módon, hibátlanul működjenek. Olvasóink már megismerkedhettek az Opel rendszerével, amely kimondottan sokoldalúra sikeredett, valamint a Seat infotainment szolgáltatásaival, ahol szintén nem volt komoly probléma. A nehézségek egy része nyelvi eredetű, a hangvezérlés magyarul komoly kihívás, másik része pedig lokalizációs adottság. Például az Android Auto elvileg magyar nyelvű okostelefonra nem tölthető le a Play Áruházból, de persze viszonylag egyszerűen ezt is meg lehet oldani.

A hátsó ülésekre kigyómozgással lehet beszállni, ha nem vágja mellbe az embert az ajtó csücske nyitásnál
A hátsó ülésekre kigyómozgással lehet beszállni, ha nem vágja mellbe az embert az ajtó csücske nyitásnál [+]

A DS 4-nél viszont nem volt ennyire egyértelmű a helyzet. A tesztelés során jelentkező anomáliák egy részét simán rá lehet kenni ugyan platformszintű és lokalizációs gondokra, de bizony voltak olyan, egészen meghökkentő ostobaságok is, amelyek a fedélzeti rendszer átgondolatlanságára és összecsapottságára utaltak. Ez viszont több szempontból is problémás, egyrészt megítélésünk szerint elég égő, hogy a prémiumnak szánt, egyáltalán nem filléres DS 4 ezen a fronton kevesebbet és rosszabb minőségben tud, mint mondjuk egy feleennyibe kerülő Ibiza. Másrészt pedig ha valamire rá van írva, hogy tud valamit, akkor azt bizony tényleg kell tudnia, ellenkező esetben a vásárló joggal verheti az asztalt előbb csak a kereskedőnél és az importőrnél, aztán kitartási faktortól függően magánál a gyártónál és végül ilyen-olyan fogyasztóvédelmi szervezeteknél.

Direkt nincs ráírva sehol, hogy Citroën, a DS külön márkaként próbál helytállni a prémium szegmensben
Direkt nincs ráírva sehol, hogy Citroën, a DS külön márkaként próbál helytállni a prémium szegmensben [+]

A hozzánk eljutó, vérnarancs színű (ez Bocha definíciója, nálam a joghurtos eperfagyi volt az első asszociáció) DS 4 autóként is megosztotta a környezetünket, de ennek jól alátámasztott, szakmailag helytálló, autóipari indoklása nem célja jelen írásnak, nekünk ilyen szempontból pusztán benyomásaink és érzéseink lehetnek. Például az, hogy kívülről szép, vagy az, hogy dízelhangú (ami egy dízeltől életszerű) és bumburnyák. Számunkra a lényeg kizárólag a fedélzeti rendszer működése.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • A BMW i3 fedélzeti rendszere

    Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.

  • A Volvo S90 fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a gyártó legfrissebb modelljének a fedélzeti rendszere, aminek kapcsán megtapasztalhattuk, hogy milyen az, amikor svéd szellemiségben készül egy gépkocsi beltere.

  • Megnéztük, hogy mit tud a Skoda mobilalkalmazása

    A Kodiaq bemutatója kapcsán lehetőségünk nyílt megnyomkodni a Skoda Connectet, amely hasznos funkciókkal kecsegtet, de van még hova fejlődnie.

Hirdetés