Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Spec

    őstag

    válasz Faith #67520 üzenetére

    Azért ez nem teljesen van így. Az elektronikus DRM szolgáltatók, mint pl. a Steam, az Origin, a Uplay, stb. alapvetően elektronikus licenszeket árulnak a saját oldalaikon. Egy ilyen licensz megvásárlásával nem magát a játékot veszed meg, hanem a használatához való jogot, amíg működik a szolgáltatás. Kvázi bérled a játékot tőlük, egy egyszeri díj kifizetésével.
    De benne is van az összes ilyen szolgáltató szabályzatában, ha valamilyen okból leállna a szolgáltatás, mert mondjuk a Steam úgy dönt hogy becsukja a boltot, akkor őket nem terheli semmilyen visszatérítési, vagy kártérítési felelősség, egész egyszerűen onnantól nem tudsz játszani és kész. Persze erre elég kicsi az esély, de nem kizárható.
    Viszont az olyan játékok esetében, amit rendesen fizikális adathordozón veszel meg, CD-n, DVD-n, Bluray lemezen, stb. maga a játék egy eredeti példánya a tulajdonodba kerül, az ahhoz tartozó fix licensz kulccsal együtt, és nem csak a játék használati jogát veszed meg, hanem magát a játékot, egy példányban. Azt meg az ég világon sehol, semmilyen törvény nem tiltja, és nem is tilthatja, hogy a tulajdonodban lévő használati dolgokat, elajándékozd, eladd.
    Az újabb dobozos játékok esetében, ha támogatja mondjuk a Steam-playt, akkor beregisztrálhatod a kulcsodat a Steamre, vagy EA Games esetében az Origin fiókodba, de ez nem azt jelenti, hogy a fiók nélkül nem tudod használni a játékot, és azt sem jelenti hogy ne adhatnád át másnak. Pl. amit korábban is írtam, én vettem már használtan EA Games játékot, amit a korábbi tulaj be is regisztrált a saját fiókjába. Felhívtam, az amúgy nagyon korrekt, segítőkész, és teljesen magyar nyelvű supportjukat (hol van ilyen a Blizzardnak?), elmondtam mi van. Adtak egy ellenőrző kódot, és csak annyi volt a feladatom, hogy a nevemet, az adott napi dátumot, és az ellenőrző kódot felírjam egy cédulára, és a játékkal, a licensz kulccsal együtt lefotózzam, és elküldjem nekik a képet. Ezzel meggyőződtek róla hitelt érdemlően, hogy valóban nálam van fizikálisan a játék, és szinte azonnal jóvá is írták a fiókomban. Azt gondolom ezt így kell csinálni.
    Semmi gond nincs azzal, ha egy licensz kulcsot elektronikusan aktiválni kell használat előtt, és a rendszer online ellenőrzi is, hogy egyidejűleg csak egy példányban legyen használatban. Ez a legtöbb hasonló neves játékgyártónál így van. Még azzal sincs gond, hogy ha valami előfizetéses, mint a WoW, akkor nyilván hiába adod át a játékodat, ha nincs előfizetés a fiókodban, nem tudsz vele játszani.
    Na de pl. mondjuk egy Diablo III esetében, ha megveszed a játékot, ami nem előfizetéses, miért ne adhatnád tovább másnak, a lemezzel együtt, a licensz kulcsot is, ami szervesen kapcsolódik hozzá, nem elválasztható része. Mit, és kit sért ez? Meg lett véve, ki lett fizetve, egyidejűleg csak egy ember használja, akkor mi ezzel a gond?
    Az hogy a licensz kulcsot, nem ruházhatod át másra az amúgy teljesen legálisan, és jogtisztán megvett játékoddal együtt, az szerintem nonszensz, és ez az üzleti magatartás egyedülálló a Blizzard esetében, sehol máshol nem hallottam hasonlóról, és a saját véleményem szerint jogellenes magatartás is. Messzemenőkig sérti a személyi tulajdonhoz, és az önrendelkezéshez való jogot, de persze ez az én magán véleményem, és tisztába vagyok vele, hogy ez senkit se érdekel, és főleg nem a Blizzardot.
    De nem is akarom ezt tovább ragozni, nem szeretnék forum rage-t elindítani ezzel, ami téma már amúgy is egy évek óta kialakult dolog, és úgy sem tud ellene tenni senki semmit.
    Vagy elfogadja az ember, és beletörődik, vagy nem játszik Blizzard játékkal. Ennyi...

    "They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine

Új hozzászólás Aktív témák