- Mobil flották
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- Android szakmai topik
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- A Galaxy A54 és az A34 is megkapta a One UI 6.1-et
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Yettel topik
- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Ismét mozgásban a Kingmakers
gp Továbbra is izgatottan várjuk a játékot, amelyben a középkorba utazunk modern fegyverekkel.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
ph Az MI-s képességekkel felvértezett újdonság 20 százalékkal jobb fénysűrűséget produkál az egész képátlón átívelve, mint a PG27AQDM.
-
Mobilarena
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiraly.andra
aktív tag
Elfogadható az, hogy a Connect Box nem tudja lefedni a teljes lakást, míg korábban a Cisco EPC 3208 modem után kötött, lassan 10 éves Linksys WRT160NL router ezt gond nélkül megoldotta?
Az egész délutánom ráment arra, hogy ezt kelljen mondanom. A változatos csatlakozási problémák megszűnnek, amint közelebb megyek, és újra előjönnek, ha eltávolodom. Előtte minden lehetséges beállítási kombinációt kipróbáltam, és már úgy voltam vele, hogy hétfőn felmondom a szerződést, de ezt a lépést egyelőre elhalasztom.
A CB-t átkapcsoltam modem üzemmódba, és visszaraktam a Linksys routert, így a két asztali gép a CB-ből kapja a drótot, a mobil eszközök pedig az N-es szabványt is tudó, de így csak elvi 300 mbit/s sebességet adó, és csak a 2,4 Ghz frekvencia tartományban üzemelő Linksys-ből.
Szeretném, ha a mobilok is gyorsabb netet kapnának, de úgy nem éri meg, ha instabil a kapcsolat, vagy nincs is ;-)) Érdemes-e (reális-e) másik Connect Boxot kérnem? Létezik-e az, hogy az éppen a nagy területen stabil és gyors kapcsolatot ígérő eszköz hibátlan állapotban is gyengébb, mint az említett régi Linksys?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Előző bejegyzésemhez talán kapcsolódik, de azért inkább külön írom. Connect Box és Fiber Power 500 esetén elfogadható-e, hogy csak 200 mbit/s a letöltési sebesség? A gép és a CB CAT5e kábellel van összekötve, és kb. 30 méter a kábelhossz. Mi az ezzel kapcsolatos elv? És persze még inkább érdekel a gyakorlat.
Ha ez nem múlik a kábelen, akkor okozhatja-e a hibás Connect Box?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz viktorhu #64612 üzenetére
Éjjel 2-kor is ugyanaz van, mint csúcsidőben, és az érték függetlennek tűnik a használt böngészőtől. Mit jelent az, hogy a UPC saját mérőoldala + Google Chrome leterheli a gépet úgy, hogy nem az nem tudja kimérni a teljes sávszélességet? Ilyet még sosem hallottam, mi az információ forrása?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
UBEE EVW3226 routeren beállítom a szülői felügyelet menüben az időkorlátot, hozzárendelem az eszközhöz, routert újraindítom (úgy gondolom, ez szükséges lépés), de a korlátozás nem érvényesül. Kicsit keregéltem a neten, egy fórumban a Technicolor eszköz kapcsán írta valaki, hogy megbízhatatlan ez a funkciója. Az UBEE esetében mik a tapasztalatok? Működnie kellene a dolognak? A beállítás biztosan jó, szerintem nem lehet elrontani (több telefonnal is megéztük, több időprofillal, soha nem működik).
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz kiraly.andra #64652 üzenetére
Senki nem használja az UBEE routerben a szülői felügyeletet?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Kedves cigam! Korábban írtam, hogy minden szükséges lépést megcsináltam, de nincs hatása. Most arra lettem volna kíváncsi, hogy másnak működik-e, mert ha jellemzően igen, akkor megpróbálok kommunikálni az ügyfélszolgálattal (nagyon nem szívesen teszem).
Ugyanakkor azért most beléptem, hogy megnézzek valamit, és elképedve látom, hogy eltűnt a "Szülői felügyelet" menüpont.
Próbaképp átváltottam angol nyelvre, de ott is ugyanaz (nem meglepő). Ez hogyan lehetséges?!
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Egyéb dolgok matatása közben derült most ki, hogy a Ubee routerben nem tudom egyidőben üzemeltetni a 2,4 és 5 GHz csatornákat. Alapból az előbbi megy, és ha bekapcsolom az utóbbit, akkor automatikusan kikapcsol a 2,4-es sáv. Amikor azt visszakapcsolom, akkor pedig az 5-ös kapcsol ki. Ez erősen abnormálisnak tűnik. Vagy nem az?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Az eddig is ott volt! Új menüpont nem keletkezett, csak eltűnt a "Szülői felügyelet".
Még most sem hiszem el, hogy ez lehetséges. Van olyan, hogy központilag módosítják az eszköz beállításait, ilyen szinten? Mivel ennek értelmét nem látom, valamint erős túlzás lenne szó nélkül eltüntetni ezt, az marad, hogy hibás központi frissítés, vagy lokális megbolondulás eredménye ez az állapot.
Azaz vagy telefonálni kell (blehh), vagy lenullázni a router (=reset), de az a baj, hogy egyikhez sincs kedvem ;-)
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz Gubek-Einste #64825 üzenetére
Ez talán nekem (is) szól, pontosítsunk! A DSLite menüpontra mondod, hogy IPv6 esetén látható? És miért kellene visszakérni az IPv4-et? Hogy ne legyen ott a DSLite? Vagy hogy újra elérhető legyen a "Szülői felügyelet"?
Ha eddig mindkettő volt, akkor nem lehetett IP mód váltás. De ha netán mégis: hogyan tudom megnézni, hogy most milyen módban van?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz Gubek-Einste #64834 üzenetére
Na, megint csak olvasni kellett kicsit ;-) Az eszköz felhasználói kézikönyvéből: "A DSLite segítségével a szolgáltató lehetővé teszi, hogy Ön részese legyen az internetes protokoll IPv6 elnevezésű következő generációjának, közben pedig visszafelé is kompatibilis a széles körben használt IPv4 protokollal. Ez az oldal csak akkor jelenik meg, ha az EVW3226 készülék IPv6 útválasztó móddal van ellátva."
Tehát a beállítani kívánt router IPv6 módban van. Mivel azonban a DSLite menüpontot eddig is láttam, eddig is abban volt, így ez nem magyarázat a "Szülői felügyelet" menüpont eltűnésére. Egyéb problémákat a felhasználók nem jeleztek, nekem volt gondom az, hogy hiába állítottam be időkorlátot, ennek nem volt semmilyen hatása (ez az eredeti probléma).
És ha már szülői felügyelet, akkor még egy kérdés. Mit jelent az "Általános beállítás" részben a "Hozzáférés időtartama"? Erről a kézikönyv csak annyit közöl, hogy "A hozzáférés időtartam percekben" (zseniális!).
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz urbanjozsi #64993 üzenetére
Nem értek hozzá, de az eddigi (csekély mennyiségű) személyes tapasztalat alapján szinte semmi összefüggés nincs a Connect Box diagnosztikai eredményei és a valóság között. Nagyon röviden úgy tudnám összegezni, hogy a CB egyszerűen rossz, minden szempontból. Más viszont nincs helyette, azaz a UPC nem ad másféle eszközt, így az marad, hogy ezt modemként használod, saját routerrel.
Ez tulajdonképpen elfogadhatatlan helyzet, de mivel nem fizetsz az eszközért, fogd fel úgy, hogy bár nem kellene kapnod semmit, mégis kaptál egy modemet ;-)
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Sokszor olvastam már itt, hogy a szolgáltatás lemondásának behazudásával lehet jobb pozíciót kicsikarni, ami kedvezőbb árat, vagy nagyobb értéket jelent. Ma felhívtak, hogy hamarosan lejár a hűség, érdekelne-e több/jobb akármi. Na, mondom magamnak, itt a pillanat, mivel nemrég bejelentkezett a Telekom az optikával, adnának többet ugyanannyiért (például 1000/1000 az 500/22 helyett, amiből az első ezer felesleges, de a második az nagyon tetszik).
Közlöm is az ügyintézővel, hogy ne is folytassa, mert lelépést tervezek. Elmondtam, mi az ajánlat, majd megengedően felajánlottam, hogy licitáljon, jelezve, hogy leginkább akkor van esélye, ha az árat csökkenti, mert több szolgáltatásra nincs szükségem, illetve a Telekomnál ugyanennyiért többet kapok. Határozottan közölte, hogy az árat semmiképp sem csökkentheti, sőt, az eddigi csomag is csak 200 forinttal többért mehetne tovább. Az itt olvasottak miatt ez meglepett, ezért próbálkoztam kicsit, de nem lehetett elbizonytalanítani, árcsökkentésre nincs lehetősége.
Vajon ez csak rá vonatkozott, mert azzal volt megbízva, hogy több szolgáltatásra beszéljen rá? Érdemes ezek után nekem kezdeményeznem, és telefonon jelezni az ügyfélvesztés fenyegető rémségét? ;-)
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Az elmúlt másfél hét bejegyzéseinek átolvasása után jól összegzem-e a routerek legutóbbi szoftverfrissítéséből adódó jelenség ügyét, ha azt mondom, hogy hivatalos megoldás nincs, szerelőt nem érdemes hívni, mert nem tudja, mit csináljon, csak azt mondja, hogy majd biztos lesz egy újabb frissítés, ami megszünteti az akadozást, házilag meg talán segít a többszöri áramtalanítás vagy a gyári értékek visszaállítása (hard reset)?
És ehhez kapcsolódva egy kérdés, melyre csak a szakmai hátterű válasz érdekel: mi történik pontosan a hard reset során, ami megold egy ilyen helyzetet? Mennyivel több ez, mintha kézzel visszaállítom a gyári értékeket? Máshonnan nézve: ha hard reset után ismét beállítom ugyanúgy a routert, akkor hol a különbség?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Hátha valakinek segít, leírom: nálam (fehér, 5.01-es CB) a hard reset nem segített (5 percig volt csak jó utána a helyzet), de ma délelőtt kértem a 2.2-es firmware kiküldését, és azóta (2,5 órája) minden rendben van. Az oldalak azonnal betöltődnek, de a ping és traceroute értékek is normálisak. Most épp egy eszköz van wifin, egy pedig kábelről megy (ezt azért írom, mert olvastam olyan tippet, hogy akkor szar az állapot, ha vegyes használat van).
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz erahurka #119513 üzenetére
Úgy tűnik, hogy nincs univerzális megoldás, de olyat nem hallottam, hogy valakinél a 2.2 okozott volna gondot, legfeljebb nem segített. Nálam ezzel minden rendben, most már 2 napja. Ha 2.1 van, és az itt tárgyalt problémáid a működéssel, akkor szerintem nem veszíthetsz a frissítéssel.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
-
kiraly.andra
aktív tag
Én február 6. óta már csak borzongani járok ide, de ma kaptam egy utolsó ütést a cégtől. Megjött ugyanis az utolsó számla, amely a lemondás miatt -1971 forintról szól, de egy árva szó sincs benne arról, hogy ezzel mi a teendő. Az online fiókban szerencsére ott a segítség: "Túlfizetésed van az egyenlegeden. A következő számládon ez az összeg jóváírásra kerül majd."
Mivel már nem vagyok ügyfél, nem lesz következő számla, és ezt nekik is tudniuk kell, de 2023-ban még nem tart ott az ügyfélkezelő rendszerük, hogy egyedi információkat közöljenek velem. Írtam egy emailt, megadtam a számlaszámomat, de ha ez nem elég, akkor boldogan lemondok erről az összegről, ennél sokkal többet is megér, hogy soha életemben ne halljak róluk.
Tényleg csak az maradjon itt, akinek nincs lehetősége szolgáltatót váltani.
:a:
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
- ASUS routerek
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Futás, futópályák
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Robot fűnyírók
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Mobil flották
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Wise (ex-TransferWise)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs