- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz qnadam #38698 üzenetére
Az én idei egyetlen madárfotóm a Rabosított elítélt
Sony 70-350 egy a6400 elejére biggyesztve...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Ijk
nagyúr
Egyre inkább kacsintgatok egy Sigma 28-70 irányába. Nagylátónak van Voigtlander 15 és 21. A Samyang 75 1.8-at viszonylag ritkán használom, akkor is sokszor 2.8-on. A 35 F2.8 pedig szaladgálósnak tarottam, de a GRIIIx kiváltotta. Leginkább ezeket váltanám ki, de azt olvastam tesztekben a 70-es vége nem olyan penge, bár lehet hogy ez a 40MP+-nál számít, A7III-on nem annyira lenne gond.
Először a Sony 20-70-et néztem ki, de piszok drága, és beltérbe azért jól jöhet a + fényerő.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
-
motocoder
aktív tag
03.29-én jelentik be az új FF vlogger kamerát.
Remélem valamilyen normális ára lesz. -
Simulacrum
senior tag
A csoda megtörtént, végre egy 35mm-es ekvivalens normális APSC lencse a láthatáron!
Lehetne kisebb, de így is nagyon várós! -
vodrosjozsi
őstag
sziasztok
szállitás közben eltűnt az állványról a gyorscsatlakozótalp (gondolom beleakadtam valamibe a buszon és kiesett). A kérdésem az, hogy honnan tudom, hogy milyen talp fér bele anélkül, hogy mindenhova elvinném az állványt?Samsung Galaxy A52s/Samsung Watch 4
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vodrosjozsi #38715 üzenetére
Milyen állvány? Az olcsóbbakon ARCA-Swiss szokott lenni, a drágábbaknak (pl. Manfrotto) jellemzően saját (esetleg többféle) cserelapja is lehet....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vodrosjozsi #38717 üzenetére
Ugyanazt az egyetlen fotót találom a neten erről az állványról - abból meg pont nem derül ki. Ránézésre valami egyedi hatszögletű akármi van a tetején, de te erre biztosan jobban emléxel....
De tessék: itt van
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vodrosjozsi #38719 üzenetére
Az alja a négyzetes ARCA-SWISS lehet szerintem - tehát kb. "bármilyen" jó lesz rá. Olyat meg találsz mindenütt.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vodrosjozsi
őstag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vodrosjozsi #38721 üzenetére
Az én cserelapom az fixen az a6400 aljára van csavarozva, soha nem veszem le. Picit nagyobb így a gép, de már megszoktam.
Az állítható vállszíjnak a gyári tartozéka - itt ajánlották a topikban vagy 2 éve, de nem jut eszembe a márkája sajnos, pedig qrva jó cucc - de mivel szabványos ARCA, így az én Vanguard állványomra is rámegy.
Na, meg van ez is, Peak-Design: egyben van hozzá a cserelap, amit mindig a gépen tartok, ehhez kapcsolódik a szíj egyik vége is.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vodrosjozsi
őstag
válasz Bogyó bá' #38722 üzenetére
Ez se rossz cucc, nem is láttam még ilyet.
Bár most ilyen nem kell, de jó tudni, hogy ha mégis, akkor tudok venni.
Legközelebb a gépen hagyom, csak ugye én nem szoktam a táskájába rakni, csak a polcra, és az obi kicsit lehúzza, emiatt el is dőlne. :/Samsung Galaxy A52s/Samsung Watch 4
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vodrosjozsi #38723 üzenetére
Nagyon hálás holmi, én imádom (Itt beszéltek rá a srácok ebben a topikban). Ha sokat mászkálsz nyakba akasztott géppel, nagyobb / nehezebb objektívvel, akkor is mindig "jó pozícióban" lóg a géped, nem himbálódzik. Na és mindig kéznél van a cserelapod is az állványhoz...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Tegnap este (illetve ma hajnalban) volt lehetőségem magam kipróbálni egy olyan területen, ahova eddig még nem merészkedtem: rendezvény-, konkrétan bulifotózás.
Ezzel a felszereléssel érkeztem: Sony 6400, Sigma 18-50mm f/2.8, Godox V860III.
Az volt a kérés a megrendelőtől, hogy látszódjanak a helyiség fényei, fényjátékai. Az elején próbálkoztam alacsony(abb) ISO-val és 1/125-ös záridővel, de a vakunak túl sokat kellett "kompenzálnia", kiölte a környezeti fényeket. Egyedül csak úgy tudtam azokat a fényeket megőrizni, hogy emeltem az ISO-n, és növeltem a záridőt, hogy a vakut kisebb teljesítményre állíthassam. Végül így ISO 2500-on és 1/40-es záridőn kötöttem ki. (Ja, és f/2.8-as rekeszérték volt végig, azon nyitni már nem lehetett.)
Így persze voltak (néhol minimális, néhol azért erősebb) bemozdulások, elmosódások, és nagyon zajos is lett minden kép, viszont a környezeti fények gyönyörűen megmaradtak, és a vaku is csak pont annyit villant, hogy ne bántsa a fényeket, de fagyasszon is a mozdulatokon.A kérdésem az lenne, hogy van-e valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy egy FF vázzal (pl. A7III) és egy akár OSS-es f/2.8-as objektívvel vajon milyen értékekkel dolgozhattam volna?
A vázban a stabilizátor segítségével máris rövidült volna a záridő, kevesebb a bemozdulás, elmosódás. Nem tudom, egy ilyen vázhoz kell-e OSS-es objektív, hogyan működik együtt a kettő, észrevehető a különbség stabis váz + stabis objektív és stabis váz + stabi nélküli objektív között?
Plusz a 1,5x nagyobb szenzor annyival több fényt is jelent, így alacsonyabb ISO is elég lett volna, vagy ugyanakkora ISO kevésbé lett volna zajos.Talán annyit még "tehettem volna" a bemozdulás és elmosás ellen, hogy rear curtain sync-re kapcsolom át, és akkor ugye az exponálás végén villant, így a megfagyott pillanat az elmosott "fölött lesz".
Na de első alkalom volt, nagyon élveztem, és bár nagyon zajos lett minden kép, a Topaz DeNoise tökéletes munkát végzett (eszméletlen hasznos!), megmentette az estémet, nagyon jó fotók születtek, hangulatos, éles, nem zajos.
Viszont (így, hogy a környezeti fényeket kérték, hogy viszont szeretnék látni) azt gondolom, hogy egy ilyen váz (APSC) nem erre a feladatra való, nem elég ide.Viszont érdekelne, hogy vajon egy FF vázzal (A7III) mennyivel jobb eredményeket kaptam volna. Nyilván néztem rengeteg low light összehasonlító videót, de szívesen hallanám a ti véleményeteket, tapasztalatotokat is. Persze egy ilyen tapasztalat miatt még nem váltanék, de más területek miatt is foglalkoztat a gondolat, így gondoltam, rákérdezek.
Köszi.
-
Gicz
addikt
-
lugosi
MODERÁTOR
Valószínű nem elsősorban a kezed miatt mozdult be, hanem bulizó emberek azért szerintem 1/40-nél már bemozdulnak. Itt inkább fényerősebb obi lett volna jó, pl 1.4, és így nagyobb záridő. (Nem értek a bulifotózáshoz (a többihez se), de én ha választani lehet úgy vagyok vele hogy inkább legyen zajos, mint bemozdult, így én egy magasabb ISO-n is megpróbáltam volna, pl 6400-ig szerintem egy a6400-zal el lehet menni.)
-
kovsol
titán
Papíron lehet 1FÉ érték az eltérés, de ugye csak azonos szenzorok között lenne ez igaz. Ezekben az APS-C gépekben azért egy generációval régebbi szenzorok vannak, hiába újabb maga a váz.
Taci Témának megfelelő záridő kiválasztása elsődleges. 1/40 mellett a téma legkisebb mozgása is bemozdulást eredményez. Ezt a fajta bemozdulást nem lehet javítani stabilizátorral.
May the Force be with you!
-
veterán
mesterséges fénnyel világított irodai környezetben nálam 1/125s, iso 2500, f5,6 környéke szokott lenni a megfejtés, szolid derítéssel. így nem is nagyon mozdulnak be az emberek, kisebb csoportra is elég a mélységélesség, nem is zajos (a7iii), és nagyjából a valóságot adja vissza.
de a zaj sokkal kisebb probléma, mint a bemozdulás, szóval bátran tekerd felfelé az érzékenységet, ha nem 1:1 pixelbuzulás a cél (rendezvény után nem jellemző).
ha sötét parti van színes fényekkel (lézerrel, bármivel) a háttérben, akkor megcsinálhatod azt, hogy kiexponálod a környezetet viszonylag hosszú záridővel (1/10 vagy akár 1/5, ízlés szerint), a képen szereplőt pedig megvillantod annyira, hogy világos és mozdulatlan legyen. ehhez persze az kell, hogy az arcokra más fény ne sok essen
mindkét helyzetben segít, ha a vaku fényét lágyítod valamivel, és az esetek nagyobb részében a vakura tett cto fólia is javít a helyzeten, mert a helyi fények általában jóval sárgábbak, mint a vaku.de leginkább ki kell tapasztalni, hogy az adott helyzetnek és az ízlésednek mi felel meg legjobban
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
-
krmcz
tag
Eldöntöttem, hogy Sony A7IV-et fogok venni, most már csak az a kérdés mikor lehet rá valami pénzvisszatérítés vagy nagyobb "akció". Joy vagy glamour napok esetleg?
[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
Köszönöm szépen a választ mindenkinek!
Teljesen igazatok van, logikusan végiggondolva a stabilizátor (vázban és/vagy optikában) ebben az esetben nem (sokat) segített volna, hisz' én legtöbbször kitámasztva vagy stabilan tartva fényképeztem (amikor tudtam), és a bemozdulások a táncnak, mozgásnak voltak köszönhetőek (azon a záridőn).
Talán még a rear curtain sync-kel teszek egy próbát (mert a bulifotókhoz szerintem nagyon illik a kis bemozdulás, a tánc dinamikájának visszaadása - persze csak akkor, ha aztán a vaku a mozdulat végén "ráfagyasztja" a mozdulatokat, és pont erre lehet jó a rear curtain sync). De valóban, inkább magasabb záridő legyen (pl. 1/125, amiről eredetileg is indulni akartam), és ezzel együtt magasabb ISO is ezt kompenzálandó.
Csak ezen a vázon azokban a fényviszonyokban már az ISO 2500 is rém zajos volt, így ha még onnan is feljebb kellene mennem (ebben a példában már 5000 fölött is lenne), az már nagyon csúnya lenne. Oké, hogy a DeNoise valószínűleg azt is megoldja, de azért jó lenne a lehető legtöbb dolgot a kamerán belül megoldani. De ahogy írjátok, ezt max akkor FF-mel lehetne megoldani, ott is kb. 1 FÉ-tek jobb eredménnyel (ami meg mondjuk lehet, pont elég lehetne - bár a DeNoise-nak akkor is dolgoznia kellene).Köszönöm a válaszokat!
-
-
Gicz
addikt
válasz kovsol #38737 üzenetére
Ha dpreview-n megnézed az iso performance chartokkat, ott sajnos csak egész stopponként lehet váltani, de látszik, hogy 1 stoppal nagyobb ison jobb az a7iii mint a 6400, 2 stoppal feljebb tolva már zajosabb az a7iii mint a6400, szóval az igazság ez alapján is kb 1,5 stoppnál lehet. Semmiképp sem jobb 2 stoppnál, ez egyértelműen látszik a képeken.
-
Neck
veterán
Köszi a tizedestörteket. De ez nem mondja el az egész sztorit, ugyanis az sem mindegy, a zaj hogy néz ki. Tapasztalat, hogy az a7III szenzorán 2 stoppal több ISO-ból is ki lehet hozni kb ugyanazokat a fotókat, amiket az APSC szenzorból. A DPReview comparison tooljában (amíg elérhető ) próbáld ki, hogy 1 illetve 2-vel nagyobb ISO-t választasz, és nézd meg a zaj mintát.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Taci
addikt
Az A7IV amúgy miért tűnik zajosabbnak (a DPReview tooljában), mint az A7III? Köze van esetleg a felbontáshoz? (33Mpixel vs. 24) Határozottan élesebb a kép az A7IV-en, de ezzel együtt láthatóan zajosabb is. ( [link] jobb felső és alsó)
@kovsol: Mit jelent a zaj jellege? Mit kell ott figyelni pontosan?
-
Ixion77
őstag
"Mit jelent a zaj jellege? Mit kell ott figyelni pontosan?"
Semmit. Tized FE-k szintjén (ahol most jelen fórumon a vita megy), már nem lehet látni lényegi különbséget, ezért nincs is semmi értelme foglalkozni vele. Csak félrevezet az ezen való tűnődés.
Kovsol jól elmondta: az FF A73 sokkal jobb zaj tekintetében (is) mint a 6400. A chartokon nem lehet érezni hogy mennyire, de nagyon más.
A stabilizátor pedig nem segít semmit mozgó emberek esetében. Ami segít, az a nagyobb fénygyűjtő képesség. Ha built kell fotózni sötétben, arra semmi más megoldás nincs mint F1.4-es objektív és minimum FF érzékelő. Abból is lehetőleg minél inkább alacsony zajszintre optimalizáltak. Ezek jellemzően a videóra kihegyezett (relatíve alacsony felbontású) változatok, tehát Sony esetében az S sorozat.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Neck
veterán
Egyrészt, ha 12800-25600-as tartományon nézed, ahol már mindegyik brutál zajos, nehéz megmutatni a különbséget. 1600-3200-6400-as tartományon, vagy 3200-6400-128010-as tartományon kell nézni, ez az értelmes tartomány "vége".
Másrészt, van az a zajnak egy része, amivel még lehet utómunkában mit kezdeni, meg van ahol már elveszlik a részlet.
"közelebb" van a 2 stophoz az a7III előnye, RAW-ban is, de a feldolgozott JPG-ben még inkább:[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Taci
addikt
válasz Ixion77 #38745 üzenetére
Köszönöm a választ.
F1.4-es zoom objektívet nem ismerek, csak 2.8-ast. És úgy tapasztaltam, egy prime-mal pedig egy ilyen (vagy legalábbis ezt az) estét nem lehetett volna megcsinálni. Vagy ki tudja. Nálam volt a Sigma 16mm f/1.4-is, de egy pillanatra se jutott eszembe azt használni, a 18-50mm-es tartományt maximálisan kihasználtam. Persze lehet, hogy a fotók felhasználási területét nézve (valószínűleg max Fb-on kötnek ki) az is elég lett volna, ha a 16mm-essel fotózok végig, kapok plusz 2 fényértéket (a 2.8-hoz képest), aztán vágom a képeket, ha kell.
Hmm, gyorsan utána is számolok: 24MP, 6000x4000-es képméret. A Fb-ra 2048 pixel oldalhosszúságú (leghosszabb oldal) képek az ideálisak, mert alatta/felette már tömörít, méretez, ront. Tehát ez azt jelenti, hogy az eredeti képet akár majdnem harmadára is vághatnám.
Mondjuk persze ott van még, hogy a zoomnál hozzá igazítja a vakut is, de mivel amúgy is alacsonyan tartottam a környezeti fények megőrzése miatt, a zoom hiánya talán nem akkora gond.Na lehet, este kipróbálom itthon, beizzítok 2 fényrudat disco-módban , kapcsolok zenét a családnak, aztán meglátom, mit lehet a fix gyújtótávval kezdeni.
-
lugosi
MODERÁTOR
"Nálam volt a Sigma 16mm f/1.4-is, de egy pillanatra se jutott eszembe azt használni"
Kár mert erre szerintem ez hibátlan választás lett volna. Sőt azt mondanám, erre pont ezt az obit kellett volna feltenni. Egy ilyen obi birtokában eszembe se jutott volna egy 2.8 zoomot használni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- LED világítás a lakásban
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Projektor topic
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Vírusirtó topic
- Házimozi belépő szinten
- Renault, Dacia topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs