- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
Hirdetés
-
UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
gp Sokak által a Japánban játszódó új rész az idei év egyik legjobban várt alkotása.
-
Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
ma Az új iOS, az új iPad OS és a Mac OS is megkapja az Apple Intelligence nevű megoldást, amely a ChatGPT-re is támaszkodik.
-
Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
it Az 1,7 billió dollárt kezelő norvég állami vagyonalap jelezte: nem szavazzák meg Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatási csomagját a Teslánál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JossyFavo90
csendes tag
Hali! Nemrég lettem egy 1990-es Favorit tulajdonosa. Mivel ez az első saját autóm ami benzines, (mert eddig egy VW T3-ast dieselest vezettem egy pár évig ) több kérdésem is lenne:
- Alapjáratot lehet valahogy állítani, mert van úgy hogy közlekedek és amikor le akarok hajtani egy útról és üresbe teszem, leáll a motor? Már talátam erre mondjuk egy megoldást, hogy a gázbowden karburátor felőli részénél van olyan állítási lehetőség, hogy van egy rovátkolt rész ahol zégergyűrűt lehet állítani, na most itt állítottam én kicsit feszesebbrte, így már nem áll le menet közben. De az lenne a kérdésem, káros-e ez a motorra, vagy inkább másképp kellene beállítani az alapjáratot?
- Nehezen indul, bár most tél van de nincs fagy mostanában, szerintem simán kellene indulnia. Bár egy ideig állt, az első pár alkalomkor még pöccre indult, de mostanában csak ha gázt adok neki, akkor is vagy harmadszorra, mi lehet a hiba? Gyújtás jónak tűnik, a gyertyák is, benzint kap, nemrég ki lett tisztítva a karbi is, de am sem volt nagyon szutykos, meg is lepődtem rajta, de ami nem tetszett, hogy az olajbeöntő kupak és nyílás ilyen fehér nyálkás trugymóval volt tele. Olajszint am rendben és a színe is türhető, de amint lehet le szeretném cserélni. Vízkörforgás rendben, bár a termosztát hibás, mivel állandóan nyitva van, de szerintem ettől még indulnia kellene.
Egyenlőre ennyi kérdésem lenne, remélem kapok is rá választ! Előre is köszönöm, még lesznek am! Privibe is mehet!
Üdv: Jossy -
JossyFavo90
csendes tag
Köszönöm a gyors válaszokat! Akkor a termót amint lehet cserélem és úgy állítom be az alapjáratot. Az AC pumpám nem igen engedi vissza a naftát, legközelebb akkor megpróbálok a tanácsok szerint indítani.
Akkor a további kérdések:
- Az gyárilag van úgy vagy valami műszaki hiba lenne, hogy a duda meg az elakadás jelzőm gyújtás nélkül működik, de amint ráadom a gyújtást vagy jár a motor,nem működnek, ennek mi oka lehet?
-Továbbá menet közben amikor lejebb veszem a gázpedálról a lábam vagy teljesen és a motorfékkel megyek, nagyon rángat az autó, de ez gondolom összefügg a karbi rossz beállításával, de esetleg még mással is?
A kuplung jól működik, szal az nem lehet hogy nem emel kivagy fordítva.
Köszönöm a türelmeteket, de szerintem azért van ez a topk hogy kérdezzen az ember ha nem tud valamit, vagy nem?
Üdv! -
JossyFavo90
csendes tag
Oké, akkor visszaállítom a gázbowdent. Am nemrég mentem a fafival és most beindult ahogy írtátok De az elakadás jelzőm meg a duda még mindig nem műkszik járó motornál, ebben biztos vagyok, sőt most a refivillantásom is elszállt, de távolságira meg tudok kapcsolni, ezt már nem értem...:/
Már megleltem azt a karbibeállítást, le is mentettem a gépre és amint lehet ki is próbálom. Köszönöm a türelmeket! Nem tudom merjek-e még most kérdezni, vagy hagyjak holnapra is?! -
JossyFavo90
csendes tag
Jó szerelős napot emberek!
Nemrég kikaptam a Faviból a biztitáblát, de rendellenes dolgot nem vettem észre rajta, égett kábel vagy hasonló, vagy mit nézzek még jobban meg? -
JossyFavo90
csendes tag
Nos kicseréltem az összes biztit újra és átnéztem a relék lábait majd összedobtam és láss csodát, van minden most már, duda, távolsági meg ami kell. Öröm megvolt, család be indulás farsangira, és az öröm újra elmúlt, mivel félúton a kocsi ereje elfogyott és leállt...:/
Na most mi van, gondoltam, benzin van, mindent a helyére köttem vissza. Indítgatásba telt el az idő, mondtam menjenek, majd megyek utánnuk valahogy, így is késében voltunk, és még ez semmi, sógórnőmért kellett volna menni a szomszéd városba... Ideg meg volt, nah akkor irány autómajszter rokon hogy mi lelte a sárga csikót...
Hamar ki is derült, hogy nem ment egy henger, ami hibáját egy hirtelen csődöttmondott gyertyácska okozta.
Nah jól van, cseregyertya be, irány a sógornőm, örülünk mert végre van erő, bár lehet még 1 henger nem az igazi...
Röviden az út sikeres volt, de most viszem vissza rokonnak hogy nézzük meg a többi gyertyát is alaposabban.
Hát így telt ez a nap, volt siker és kudarc is, de tudni kell kitartani!
Minden jót Skoda fanok, ha lesz még valami gondom, szólok!
Üdv! -
JossyFavo90
csendes tag
Ha valaki nem tudja miért van a bizti panelom hátulján az a piros és fekete drót odaforrasztva, az egy csipogós jelző van rajta, nagyon okos dolog. Arra szolgál ha elfelejtenéd lekapcsolni a világítást, ez sípol mint a..., szal tuti nem fogod! Gondoltam megosztom, mert nem mindegyik táblán van ilyen úgy tudom.
-
JossyFavo90
csendes tag
Hali! Lenne egy olyan kérdésem, hogy a képen látható bal alsó sarokban lévő trafón két pólus van. A (+) jelű saruról nálam két kábel csatlakozott rá. Az egyik dupla fekete, a másik fehér színű mintás ami bemegy az autó műszerfalához, de nálam nem volt sehova bekötve. És akkor az lenne a kérdésem hogy ez fontos lenne hogy bekötve legyen és a gyújtáshoz lenne valami köze?
Mert ma vettem ú gyertyaszettet de még mindig van úgy kihagy valamelyik hengerem és már csak a gyújtás jöhet szóba...
Előre is köszönöm a válaszokat! -
JossyFavo90
csendes tag
Mágus, Rob: Köszönöm a választ!
Am én is arra gondoltam, de nem voltam benne biztos
Nincs benner még fordulatszám mérő, de esélyes lesz! - Csak a gyújtás gondom oldódjon meg mihamarabb... :/ -
JossyFavo90
csendes tag
Kellemes vasárnapot skoda fanok! Újabb kérdésekkel fordulok hozzátok és mint mindig hasznos válaszokat is kapok remélem.
Szóval tegnap gondoltam egyet és állítgattam a szívató nélküli alapjárati csavaron, hátha jobb lesz a motír.
Így is volt, jobb lett az indítás, úgy néz ki ez volt csak eddig a baja, de kicsit nagyra vettem és ez menet közben üres járatnál eléggé észrevehető volt, tehát visszább csavartam.
Elértem egy olyan pozíciót, hogy normál körüli a fordultszám alapjáraton, szépen be is indul gázpedálnyomdokás nélkül is, amin meg is lepődtem, de valami még nem tökéletes:
A motor úgy jár hogy pörög egy bizonyos fordulaton majd lejjebb megy a fordulat, nem sokkal de lejjebb, majd megint ez ismétlődik.
-Mit kellene beállítani hogy folyamatos legyen a fordulatom?
-A következő kérdésem meg az lenne, hogy a képen látható karbin a jobb felső saroknál van az a fekete "kupakos" rész amibe két vékony fekete cső csatlakozik és van ezen egy menetes imbusz kulccsal állítható "kupak", ez mit állítana?
Mert én ezt csavargattam kicsit ide oda és lehet ez miatt nem jó még az alapjáratom?
Előre is köszönöm a türelmeteket, de inkább kérdezek mint valami hibát kövessek el!
Üdv! -
JossyFavo90
csendes tag
Aha, nálam nem volt leblombázva, vagyis nem vettem észre, de akkor így lehet hibát követtem el... :/
De akkor ez végett változik az alapjáratom száma vajon mert elállíthattam? -
JossyFavo90
csendes tag
És esélyem sincs úgy visszaállítani ahogy volt?
Csak bizonyos műszerrel lehetséges?
Mivel menetes így akkor egy fél menetcsavarás is számít, jól tévedek?[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
Értem, de remélem azért mivel nem az eredeti érték lesz, hosszútávon nem káros a motorra?
Vagy ha azt el tudom érni hogy a közelébe legyen az még okés nem?
Szóval megnyugodhatok hogy nem megy tönkre a motorom vagy nem???
De mondjuk járó motornál végül is be lehet állítani nagyjából?[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
Értem, hát majd lesz vele valami.
Holnaptól úgy is egy darabig járok vele melózni és majd kitapasztalom mikor jobb a motornak, 1 fordulattal csavargatom és elválik
Köszönöm a segítségeket és türelmeteket!
Majd megírom sikerült-e a dolog, hátha mások is járnak így.
Üdv! -
JossyFavo90
csendes tag
Én arra tippelek hogy nem zár rendesen a tűszelep amit az úszó mozgat, szerintem ez lenne egy hibalehetőség, vagy az úszó nem jó és ezért kap több benzint.
A Piaggio mocim karbijának is ez a baja és ömlik mindenfelé a benzin...
De ha netán nem jót mondok hozzáértő urak nem sértődök meg! -
JossyFavo90
csendes tag
Hali!
Ma úgy tűnik sikerült visszaállítanom a karbimat és olyan mintha jobb is lenne mint volt.
Bár néha még egy kicsit rángat, de nem úgy mint ezelőtt hogy a lelket is kirázta az emberből, már nem piszkálom, marad így, nekem megfelel és am húz mint a veszedelem...
Ma próbáltak előzgetni, de valahogy nem ment nekik, pedig számítógépes nyálas kütyüs járgányok voltak BMW meg hasonló...
Am nem akarom lefikázni a mai "csúcsgépeket" , de én a régi és biztosabb autókban bízok, ennyi!
Örülök hogy jó lett a gépem még ez a lényeg hihi!
Köszönöm a kedves segítő emberek türelmét és fáradságát felém!
További szép estét kívánok! Üdv! -
JossyFavo90
csendes tag
Jó estét emberek!
Hát beteg lett a Favóm... :/
Reggel mikor megnéztem az olajszintet, dupla annyi volt mint kellett volna és az üzemanyag fogyasztásom is megnőtt, a motor meg rángat. Ma ezt elmondtam egy szerelőnek és ő egyből rávágta az AC pumpa hibája lehet.
Így lesz akkor egy AC csere meg olajcsere, mondta, a többi még elválik, megnézi a kompressziót a dugattyuknál és reméljük nem tett kárt bennük a nafta.
Szal így jártam-tunk.
Biztos hogy akkor az AC pumpa végett lenne ez a hiba? -
JossyFavo90
csendes tag
Ahhan, hát én is erre gondoltam, hogy elég lenne csak ezt kicserélni az AC-ben nem az egészet, de úgy vagyok vele, akkor inkább az egészet, az a biztos.
Olajat amúgy is akartam, bár nem most de a Favó megkívánta...
Remélem más baja tényleg nem lesz, mert pár hónap múlva nősülnék és most minden Ft-ot meg kellene fognom hehe
Köszönöm a segítséget!
Üdv! -
JossyFavo90
csendes tag
Köszönöm az öztönzést!
De úgy fogom megoldani hogy az asszony meg a Favo is megmaradjon természetesen, (az asszony a fontosabb persze) !
Na tegyük el magunkat holnapra, mert meló...
Jó éjjt kívánok mindenkinek!
Majd szólok mi lett a finale! -
JossyFavo90
csendes tag
Csak a szűk "maffia" család lesz!
A mai árak meg füzetés mellett nem lehet már 200 fős lagzit csinálni sajnos mint régen...
Szóval marad a kis rokonság, az bőven elég a lényeg meg hogy egybekeljünk és én tudom nem 2 vagy pár évig tart mint a mai divat a fiataloknál jobban...
Meg a legtöbb esetben a pénz beszél sajnos semmi érzelem, hova juttunk... :/
Én boldog leszek-vagyok és ennyi! -
JossyFavo90
csendes tag
Ez engem is érdekelne, mert nagyon elém világítanak az ördög szemei!
-
JossyFavo90
csendes tag
Hali emberek!
Na megvolt a membrán csere, gyertya csere, olaj csere, de még mindig ugyan az a tünet:
Alacsony fordulaton rángat... :/
Már nem tudom mi lehet, de még kuplung tárcsa kopásra gondolok, mert valami csikorgás is hallatszik olyankor.
Szóval ez van, egyenlőre marad így.
Üdv! -
JossyFavo90
csendes tag
Most autóztam nemrég és még olyat tapasztalok, hogy nyomom a gázt, fel is pörög a motor de az autó később gyorsul, mintha a kuplung nem zárna rendesen össze, pedig már rá is lett állítva...
Ötletek??? -
JossyFavo90
csendes tag
Nah akkor gyűjthetek kuplung szettre, fain... :/
Jön itt minden sorban, de mit is várjunk egy 24 éves autótól, kopottak amiknek kopni kell és cserét igényelnek...
Majd meg lesz oldva, addig kímélem.
Remélem ez nem károsítja így a kocsit, főképpen a motort??? -
JossyFavo90
csendes tag
Értem.
Köszönöm az infót!
Amint tudom cserélem! -
JossyFavo90
csendes tag
Hali emberek! Okoz még meglepit nekem a sárga veszedelem... :/
Szóval nemrég olyan gondom volt, hogy hirtelen megnőtt az üzemanyagfogyasztásom amit az elgyengült AC pumpa membrán végett volt. Utána egy darabig semmi gondom nem volt a kopott kupolungon kívül, de a múlt héten megint előjött ez a hiba... Na ezt nem értem, gyári új membrán-t vettem bele, nem is valami utángyártottat és 2-3 hétig bírta folyamatos használat mellett.
Erre ki mit tud mondani, mert ez nekem magas?
Vagy gyárilag hibás lett volna a membrán?
Vagy a pumpát kellene lecserélnem? -Amit le is akarok új gyárira amint lehet...
De érdekelne előtte erről más véleménye! -
JossyFavo90
csendes tag
válasz rob210 #11168 üzenetére
Hát az biztos hogy el van szakadva, mert van ugye egy manuális pecek a pumpán és amikor lenyomom, ott marad nem jön vissza mint ahogy anno...
Vagy valami rúgó tört volna el benne, de akkor miért szakította volna el a membránt...
Ha már kopott úgy hogy dolgozhatna túl, inkább lassabb lenne szerintem.
Mert ugye ez olyan elven működik, hogy van egy benyúló rész a motorhoz amit egy bütykös tengely mozgat.
A pumpa felszerelve úgy van, hogy tömítés+távtartó+tömítés.
Nos azon gondolkodtam most el, hogy ez a távtartó több méretben is kapható, mert mikor kértem a pumpához tömítést láttam vékonyabbat (nekem vastagabb van) de lehet ez típusoként változik, de mivel nekem már vastag van fent, ezért ugye távolabb van az a bizonyos benyúló rész a bütyköstengelytől és így nem dolgozhatna rá, csak ha közelebb lenne, akkor lenne gyorsabb. De ha butaságot mondok, szóljatok, de így gondolom, biztos szedtétek már szét az AC-t.
Van igazság a gondolatmenetemben, vagy nem? -
JossyFavo90
csendes tag
Szép május elsejét mindenkinek! Nekem már az, mivel megtudtam a héten hogy apa leszek. Na de amiért most írok hogy a segítségeteket kérném abban, hogy új gyári AC-t szeretnék a favimba, hogy nem-e tudna valaki olcsón megrendelhetőt itt a neten valahol, vagy ha van valakinek felesbe és jó is persze az is érdekelne?! Ez lenne a kérésem és remélem tudtok segíteni amit nagyon megköszönnék! Meg hogy milyen márkájú motorolajat érdemes bele tenni mivel azt is le kell cserélnek? Hálám üldözzön titeket!
Hali! -
JossyFavo90
csendes tag
válasz Mágus2 #11252 üzenetére
Hát szerintem esélytelen a régit felújítani, mivel a főrész amire a fedél megy a tövében körben repedt remélem érthető, ezért kellene lecserélnem...
Nos ilyeneket találtam a neten rendelhetők közül:
Az eredeti ugye ülepítőpoharas az én esetemben (1990-es évjáratú), de ezek is megfelelnek vagy mindenféleképp csak az ülepítős?
Meg már olvastam hogy VIKA nevűt kerülni kell, honnan tudom meg hogy neten amit netán megrendelek nem VIKA lesz, mert ez így akkor nem frankó...? :/
Továbbá már volt cserélve membrán de 2 hétig nem tartott, ezt is át szakította, szal nincs értelme foglalkozni a mostani AC-mel szerintem...[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz Mágus2 #11255 üzenetére
Akkor amit neten vagy akárhol lehet kapni újat ülepítőset sem azt nem ajánljátok, hanem csak gyári használtat mindenféleképp???
Mert találtam 6000Ft-ért, találtam 12000Ft-ért, külömbséget kinézetben nem, de akkor újat ne is vegyek?
Bocs a sok kérdésért, de biztos akarok lenni mi a jó! -
JossyFavo90
csendes tag
válasz Mágus2 #11257 üzenetére
Oké, többet már nem kérdezek.
De akinek van esetleg eladó vagy tudna nekem szerezni akkor gyári felújítottat azt megköszöném!
Minél előbb járóképessé akarom tenni a szekeret mert jön a gyerek, nem mástól kunyerálni kocsit...
Üdv!
Most találtam valami IKOV tipust, olyan a gyári?[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
Megoldódott a probléma, sikerült gyári alsórészt rendelnem, jövőhéten meg is lesz Köszönöm azoknak akik segítettek! Remélem sikerül járóképesre varázsolni a Favót Majd írok mi helyzet.
Üdv! -
JossyFavo90
csendes tag
válasz bringasisti #11261 üzenetére
Hogy érted ezt az előfeszítést?
Mert én úgy gondoltam csak be kell pattintani a helyére a membrán pöckös felét és ennyi?! :/ -
JossyFavo90
csendes tag
Köszönjük szépen! Kedves tőletek!
-
JossyFavo90
csendes tag
Hát ma teljesen kiakadtam a Favómon...
Kapott új AC-t, bele membránt (tuti nincs átszakadva), új olajat és mégis valahogy az olajba dolgozza már megint a benzint... :/
Mi a menykű szórakozhat még velem??? (mert 1000%-lék hogy nem az AC)
Hol juthat még be az olajhoz a benzin???
Remélem tud valaki segíteni, mert pár idegszálamot már elvette a Favó... -
JossyFavo90
csendes tag
Most találtam olyan infót, hogy hidegen több benzint kap amit nem tud elégetni és ez kerül az olajba...
Nos ennél a hibalehetőségnél hogyan lehet szabályozni hogy mennyi benzint kapjon hidegen? -
JossyFavo90
csendes tag
Azt hiszem rájöttem mi lehet a bibi:
Kopottak a dugattyúk és mellettük lefolyik az el nem égetett benzin az olajba...
Jól gondolom? -
JossyFavo90
csendes tag
válasz upsyka #11340 üzenetére
Nem nagy dolog állítani, de azért ésszel kell!
Én úgy szoktam hogy 2 anyát az elejére csavarok hogy kontrázzák egymást, majd lefogom villás kulccsak és így hajtom kifelé azt a bizonyos anyát... Valószínű önzárós és így a legegyszerűbb állítani, meg hogy el ne szakadjon a bovden.
Nekem is szét kellene kapnom a karbit meg az AC-t hogy mi a viharé kerül már megint benya az olajomba, már harmadszor kell majd cserélnem... :/
Remélem tudtam segíteni, üdv! -
JossyFavo90
csendes tag
Na ha minden igaz kiderült az benzin vs olaj párbaj... Hiába hogy "új" volt a membrán, egy ismerőssel közelebbről megskubizva apró repedések voltak rajta, ami abból adódhatott hogy régóta állt a polcon, elöregedett és én pont ilyeneket fogtam ki 2-szer is így persze hogy 20 km-t sem kibírva megadta magát... :/ Úgy hogy legközelebb másik boltosnál próbálkozok, de ez így meg nagyon gáz, hogy zsákbamacska membrán lehet bárhol ugye, mivel nem mai gépek a Favók és kitudja mikori gyártásúak a membrik... Hát ez fantasztikus... XD Továbbá állítottunk a gyújtáson is, könnyebben indul és szebb lett a hangja, a kuplung viszont valszínű cserés lesz és a héten kap új termosztátot. Így fény derült a rángatózásra, mivel hibás a mostani termim és folyamatosan nyitva van, nem tud bemelegedni a motír és a szekér úgy érzékeli hideg a motor és válaszul a nemtetszését kifejezve ritmikus riói táncba kezdett az én és jövendőbeli feleségem örömére... Elnézést a regényért, de szerintem azért van ez a fórum hogy leírjuk tapasztalatainkat és segítsünk egymásnak.
[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz bringasisti #11375 üzenetére
Ha az előfeszítésre gondolsz, másodszor úgy raktam össze és úgy is megadta magát, szóval csakis anyaghiba lehetett... De azért kösz hogy emlékeztetsz!
-
JossyFavo90
csendes tag
Hali!
Az AC felfogatásomnál még mindig ereszt az olaj, pedig új tömítést kapott meg csutira megvan már húzva mind három csavar, jobban nem merem már, nehogy megszakadjon a menet vagy megpattanjon a bakelit hézagoló...
Ötletek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- HP notebook topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- LG LCD és LED TV-k
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen