Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Rusi #23 üzenetére

    Nem tudod azt mondani, hogy "Az, hogy a korábbi tarifákhoz képest a mostaniak (akár Telenor, akár másik) drágultak-e vagy sem, abba én nem mentem bele.", mert ez a drágulás maga az új rendszer, mármint a drágulás bújtatási célja. Egyforma a három szolgáltató rendszere, mindegyikben drágább lett a havidíj telefonvásárlás (vagy hűségnemvállalás) esetén. Egyformán drágult a három szolgáltató rendszere, nem más a Telenor.

    A te értelmezésed szerint nézett referencia havidíj egy 1500 forinttal feldrágult havidíj, és a hűségvállalásos telefonnélküli tarifa bevezetésével maradt meg az, ami a továbbiakban azon az árszinten van, ahol korábban az egyféle, tehát a valós referencia volt. Korábban volt egyféle havidíj, ami az adott tarifacsomag havidíja volt. Most azt a korábbit, azaz a valós referenciát már csak két év hűségvállalásos telefonnemvásárlással lehet megkapni. A másik kettőt pedig 1500 forinttal drágábban lehet megkapni. Az egyféléből lett háromféle, a korábbi szolgáltatást pedig azóta csak két év hűséggel lehet megkapni, egyébként 1500 forinttal drágább lett. Én mint fogyasztó innen nézem a dolgokat - de mint (többek között gazdasági) újságíró is és mint (többek között média-) szociológus is.

    Írásodban azt mondod, hogy a Telenor rendszere más, ott olcsóbb egy adott forma a(z általad megnevezett) referenciához képest. Én meg azt mondom, hogy a három rendszer teljesen egyformán néphülyítően árdrágító, alkalmasint kettőben kicsit másképp neveznek egy-két dolgot mint a harmadikban. Tehát az adott új rendszerek tarifaadatai, és az írásod érvelése alapján sem fogadom el, hogy a Telenor rendszere más lenne. Ugyanaz. Mindhárom szolgáltató rendszere egyforma megoldást talált a bújtatni szándékozott árdrágításra. Egyforma rendszerek.

    Azt írod: "Sokan rosszul viszonyulnak a havi előfizetési díjakhoz, mivel azt gondolják, hogy készülékkel drágább egy adott tarifa, ami viszont a Telenor esetében nem igaz." De igen, a Telenor esetében is igaz, az új rendszer bevezetése óta. Mert az általad referenciának mondott megnevezmény is megdrágult az új rendszerben, a drágulatlan pedig úgy drágult, hogy kapott két év hűségkényszert - ugyanúgy, ahogy a többi szolgáltatónál. Egyforma a három szolgáltató rendszere, továbbra is, mint ahogy mindig is egymáshoz idomultak ők hárman Magyarországon (lásd még kartellezésért büntetések).
    Írásodban hibát követsz el, ugyanis nem lenne szabad eltekintened attól, hogy az általad referenciának tekintett megnevezmény mihez képest referencia történelmileg, ugyanis az általad referenciának tekintett megnevezmény megdrágult 1500 forinttal az adott tarifacsomagban - más előfizetésekben más összeggel, de rendszerszerűen. A három szolgáltató egy kicsit más nyelvtant alkalmaz arra, hogy ne kelljen néven neveznie a gyereket, azaz a valós referenciabázist, de mindegyik ugyanazt a módszert alkalmazza, azaz a korábbi valós, egyféle referenciabázist átalakította háromféle formává, amely rendszerben a korábbi referenciadíjat most a hűségvállalás mentén adják meg, a másik két új formát pedig feldrágították. Tehát hűségvállalás és telefonnemvásárlás árán tudsz maradni a valós referenciaszinten, ahol korábban hűségvállalás nélkül és/vagy telefonvásárlással voltál, a másik két új forma pedig pénzben lett drágább a valóságos (mostanra történelmivé vált) referenciánál. A háromelemű rendszer bújtatni szándékozott árdrágítás. A valós referenciadíj az a díj, ahol most a hűségvállalásos telefonnemvásárlásos díj van, ez a díj maradt pénzben változatlan, és drágult meg a hűségvállalással és a telefonnemvásárlással, a másik kettő forma pedig pénzösszeggel drágult. Ezt észlelik mindhárom szolgáltatónál egyformán azok az emberek, akik az írásod szerint a Telenor esetében rosszul viszonyulnak a tarifadíjak értelmezéséhez, én meg azt mondom, hogy a Telenor esetében is ugyanaz a díjrendszer mint a többinél. Drágítás a korábbi (valós) referenciához képest.

    Vagyis mindhárom rendszer egyformán azt célozza, és egyformán célozza azt, hogy a korábbi ("referencia") szolgáltatási árat most már csak hűségvállalással tudd megőrizni, a telefonvásárlás kedvezményét pedig látszólagossá téve beépítették a havidíjba, kvázi részletekben megfizeted. Az "árcédulán" a korábbi standard (egyféle, "referencia") havidíjat átnevezték-alakították hűségvállalásos "kedvezménynek", és föléírták a drágább árat "standardként" a másik két új formához. Mindhárom szolgáltató ezt tette, egyformán tette ezt, némelyik egy kicsit másképp nevezte el az újonnan megszült három gyereket. A korábbi egyből (a standardból, a "referenciából") csináltak hármat, mindhárom valamilyen módon drágább lett a korábbinál, a valós referencia a hűségkényszer révén lett drágább.
    A Telenornál is igaz, hogy készülékkel drágább a tarifa. Ugyanúgy, mint a másik két szolgáltatónál is igaz, az új rendszerben. Egy kaptafa, ugyanaz a cipő. Némely megnevezés más, így tudsz látszólagosan más referenciát találni a Telenornál, de ez látszólagos. Azaz hibás az értelmezésed a három rendszert összehasonlítva, mert különbséget találsz ott, ahol nincs különbség, legfeljebb csak a megnevezések elosztásában. A Telenor "ügyesebben" nem nevezi néven a gyereket, azaz "ügyesebben" próbál bújtatni.

    (#24) Xaels
    Igen, bizonyos esetekben még mindig megeshet, hogy jobban jársz mint a függetlennel, de csak pár "fillér" amit tényleg megtakaríthatsz.- a "kamatmentes részletfiizetés" kétségtelen előnyei és a szolgáltatótól függés kétségtelen hátrányai mellett.
    "És mint írtam, ha nem akarsz hűséget vállalni az előfizetésre, márpedig sokan ha független telefont vesznek akkor nem akarnak, akkor 1 forinttal sem lesz olcsóbb nekik az előfizetés mint nekem aki telefont is vett mellé..." Igen, mert a korábbi (egységes) tarifa ára már csak hűségvállalással érhető el, a másik kettő forma jelentősen megdrágult, a hűségvállalás nélküli éppen azért drágult meg, hogy ne legyen olyan feltűnő a telefonvásárlásos konstrukció extra havidíja, és így tereljék a jónépet a hűségvállalás vagy a valós kedvezmény nélküli, tehát csak látszólag kedvezményes telefonvásárlás felé. Most független telefon árán kapod a szolgáltatói függő telefont - plusz-mínusz pár "fillér" eltéréssel. Tehát a sok megfontolandó változónak most az is része, hogy már lényegében nem kapsz kedvezményt a telefon árából a szolgáltatói függőség vállalásáért, mint ahogy korábban kaptál.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák