Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Silentfrog

    veterán

    Soha nem értem meg, hogy miért nem nézik az aktuális árakat. Még az MM-be is olcsóbb kétkártyás kivitelbe függetlenül, így szerintem senki sem dob hátast, hogy lehet kapni a szolgáltatónál is .

  • leslien

    nagyúr

    végre akkor lesz mindegyik...most már csak a HTC kéne vissza hozni ...

    Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?.....

  • Graphics

    Jómunkásember

    válasz Silentfrog #1 üzenetére

    A szolgáltatóknak nem célja a jótékonykodás, a kártyás csomag nekik nem biznisz, nekik a kiszámítható előfizetés kell, az fix :)

    EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

  • hemaka

    nagyúr

    válasz Silentfrog #1 üzenetére

    Foleg ugy, hogy trenel ha csinaltatsz egy magentat 4k-s elofizuval csomagolva egyosszegben 10k oraval. :D

  • Silentfrog

    veterán

    válasz Graphics #3 üzenetére

    Tiszta sor ezt már ők is elmondták, csak így okafogyottá válik az árusítás számukra. Részletre is meg lehet venni bárhol, így én ott venném ahol ugyanazt olcsóbban vagy azonos áron jobbat kapok. Ebben az esetben minkét eset egyszerre teljesül.
    Vagy csak én nem értem a lényeget? :P

  • atike

    nagyúr

    Már megörültem, hogy Mate 8... A Mate 7 után jó lett volna az is, ha van náluk...

  • bollokcs80

    Korrektor

    válasz Graphics #3 üzenetére

    De még úgy is jobban megéri megvenni függetlenül.

    B.Cs.

  • fornettisuti

    veterán

    most ebbe mi a nagy dolog, hogy egy circa egy éves típus van az operátornál?

    iPhone 13 - Apple Watch Series 7 - LG 65” QNED - Ryzen7 5800X - MSI RTX 3070 - 32GB Kingston HyperX Predator - 34" Iiyama - Redragon Surara Pro - A4Tech X7 - Voopoo Argus MT - Voopoo Argus Pod

  • Graphics

    Jómunkásember

    válasz fornettisuti #8 üzenetére

    A lényege nem ez volt :) kb a második sorban ott a megfejtés

    EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

  • Fall-N

    veterán

    válasz fornettisuti #8 üzenetére

    Az, hogy a jövőben lesznek más Huawei/Honor készülékek. Jöhet például a P9 család is.

  • konczy3

    senior tag

    Ennyiért ha valaki hűséget hosszabbít vagy vesz kártyás csomagot (főleg hogy nemrégiben lehetett ingyen simet rendelni vagy tán még mindig) az meg is érdemli hogy bepalizzák.

    Never Settle

  • Xaels

    félisten

    válasz konczy3 #11 üzenetére

    Én meg azt nem értem, hogy miért mindig a kártyás csomagból vagy a legolcsóbb előfizetésből indul ki mindenki. Pl. én ha hosszabbítanék most akkor 30k. Ne mond már nekem, hogy az sok érte? Függetlenül mit kapnék ennyiért? Inkább hagyjuk...

    PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

  • Wesder

    félisten

    válasz Xaels #12 üzenetére

    Ebben mondjuk igazad van. :R

    I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

  • janeszgol

    félisten

    Oke, nem uj keszulek, de jo ajanlat. Nezzuk meg, mit kaphatunk ennyiert. A P8Lite egyetlen hibaja a gyenge fenyereje a kijelzojenek.

    2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

  • Graphics

    Jómunkásember

    válasz janeszgol #14 üzenetére

    Meg a gyenge aksi... :)

    EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

  • Polesz

    addikt

    Jó hír lenne, ha nem hagynám őket ott decemberben mint a huzat ;)

    Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Xaels #12 üzenetére

    Csakhogy a Telenornál egy ideje az előfizetés havidíja teljesen más (jóval drágább), ha telefont is veszel mellé. Így a telefon árába az a különbözet is beleszámolandó, amennyivel drágább miatta a havidíj.

  • Rusi

    senior tag

    válasz #71562240 #18 üzenetére

    Olvasd el EZT, és akkor megérted, hogy van ez a havidíj dolog. Nem a készülékvásárlásnál drágább (legalábbis a Telenornál), hanem készülékkel ugyanannyi, mint hűség nélkül csak SIM-nél, és ha hűséggel kérsz előfizetést, de készüléket nem, akkor a hűségért cserében alacsonyabb a havidíj (mert a készülék árkedvezmény helyett havidíj-kedvezményt kapsz a hűségidőre). :)

    Mobilaréna (2010-2017)

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Rusi #19 üzenetére

    Köszi a jelzést, de nem értek egyet.
    Nem akarok most más szolgáltatókra kitérni, csak a Telenornál szerzett tapasztalatomra utalok.
    A Telenornál adott dátumtól kezdve jelentősen MEGDRÁGULTAK ugyanazon tudású tarifák előfizetési díjai, ha (hűségidővel) telefont is vásárol az előfizetés mellé az ember. Korábban a hűségvállalásos előfizetésben valóban lehetett kedvezménnyel telefont venni, egy ideje azonban, amióta MEGDRÁGULTAK az adott havidíjak, a telefonra szolgáló kedvezmény gyakorlatilag elvész a havidíj megdrágulásában.
    Amire te azt mondod, hogy a telefonvásárlás nélküli hűségvállalásra adott "kedvezményes" havidíj, az korábban a telefonvásárlásos hűségvállalásos havidíj volt. Ez tehát az a fajta "akció", amikor az árcédulán standard ár fölé odaírnak egy kitalált, magasabb "standard" árat, a korábbi standard árra pedig ráírják, hogy akciós ár.

  • Xaels

    félisten

    válasz #71562240 #20 üzenetére

    Viszont tegyük fel megveszed a készüléket függetlenül, de azt attól még nem fogod tudni használni. Kell hozzá valamilyen csomag. Ha nem akarsz hűséget vállalni akkor ugyanannyiba kerül a szolgáltatás mintha a szolgáltatótól vetted volna a telefont is cserébe a telefonod is többe került...Ha meg már hűséget is válalsz nem olyan mindegy? Egyben nem kell annyit kiperkálni, havonta egy ezres kényelmesebb mint egyben kipengetni másik 24k-t...

    PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #20 üzenetére

    Rusi

    De akkor már a többihez is.
    Az általad linkelt írásod nem azt igazolja, hogy a Telenor más ("jobb"), hogy a Telenornál van hűségvállalási kedvezmény a telefont nemvásárlóknak is, hanem azt, hogy ebben is hasonlóan, szinte egyidőben, spontán vagy megbeszélt kartellben cselekedett a három szolgáltató - nem a vásárlók kegyeiért versenyeznek, ami a feladatuk lenne, hanem egymással sem versenyeznek igazán. Azaz, a jelek szerint mindhárom szolgáltató úgy eliminálta a korábbi hűségvállalásos telefonárkedvezményt, hogy beépítette a havidíjba a korábbi kedvezményt, megemelve a havidíjat telefonvásárlás esetére - tehát ami korábban valós telefonvásárlási árkedvezmény volt, azt most részletekben kifizeti a telefonvásárló az e célból MEGEMELT havidíjban.
    Mindhárom szolgáltató egykutya, tizenkilenc, egy híján húsz, kettő híján huszonegy, azaz semmiben se más a Telenor - sőt. A Telenor másságát igazolni kívánó írásod meglátásom szerint semmiben sem igazolja a Telenor másságát, sőt, igazolja az azonosságát (még sőtebb, inkább szokásához híven a Telenor még "azonosabb" is, mint a többiek). Mondom ezt függetlenül attól, hogy egy ideje telenoros vagyok, tapasztalván, hogy mint korábban is, manapság is a Telenor alkalmazza a legnépnyúzóbb haszonkulcsokat és a legtöbb néphülyítést a három szolgáltató közül - amellett, hogy persze lényegi különbség nincs köztük. Típuspélda az egyénileg összerakható My Tariff is, ami elvileg egy okos dolog, a Telenornál azonban arra volt jó, hogy ugyanazt drágábban adják, mint a nem egyénileg összeállított előfizetésben - amint azt ti is megírtátok anno, nagyon helyesen.
    Nem értem, az írásoddal hogyan bizonyítod, hogy a Telenor másképp csinálja, hiszen az írásodból is látszik, hogy ugyanúgy csinálja. Függetlenül attól, hogy a hármak közül melyiknek jutott előbb eszébe a drágítási akció, ment utána a másik kettő, ugyanazon módszerekkel - vagy előre megbeszélték.

    (#21) Xaels
    Lásd a fentebbi írásomat is. A téma arról szól, hogy a szolgáltató lényegében megszüntette a kedvezményes telefonárat, mert a hűségvállalásos telefonvásárlásos előfizetésbe beépített egy plusz összeget, amivel részletekben kifizeted, ami korábban valós kedvezmény volt.
    Te azt írtad, hogy adott (hűségvállalásos) előfizetésben 30k, és látád, hogy ez jó. De egy ideje az a 30k már nem 30k, hanem 30k plusz 24xhavidíjemelkedés. És a végén kb. ott vagy a végösszegben, ahol függetlenül való vásárláskor vagy. Ezt csak a tények kedvéért, és ehhez képest lehet azon gondolkozni, hogy mi a jobb. Melyik a jobb, ha van egy független telefonod egy összegben fizetve, vagy ha egy kódolt telefonod van, az ár egy részét bújtatott részletekben fizetve? De alkalmasint a huszonnégyszeri havidíjemelkedés miatt még drágább is tud lenni a szolgáltatói végösszeg.

    [ Szerkesztve ]

  • Rusi

    senior tag

    válasz #71562240 #22 üzenetére

    Lehet, nem egészen annak gondoltad a szándékom, mint azt én képzeltem volna. :)

    Nem a Telenor "jobbságát" akartam igazolni a hozzászólásom linkelésével, csak azt, hogy miként működik a három hazai szolgáltatónál ez a "telefonnal, hűséggel, telefon nélkül, hűség nélkül" havidíjas káosz. Az, hogy a korábbi tarifákhoz képest a mostaniak (akár Telenor, akár másik) drágultak-e vagy sem, abba én nem mentem bele. Aki itt és most akar egy előfizetést és a most választható, publikus lakossági tarifák közül választ magának, annak a választott konstrukciótól és szolgáltatótól függően a leírtak szerint változik a havidíja. Márpedig minden esetben a "referencia havidíj" egy adott tarifa készülék és hűség nélküli "SIM only" konstrukciója (hiszen nem vagy köteles hűséget aláírni, ha telefont nem veszel). Ez alapján a példának felhozott MyTariff M csomag 7490 forintba kerül. Ha veszel készüléket is (és ezáltal 2 év hűséget vállalsz), akkor a havidíj ugyanúgy 7490 forint. Ha viszont nem kérsz telefont, de a tarifára mégis vállalod a 2 évet, akkor ezért cserébe olcsóbb, azaz 5990 forintos havidíjat kapsz (a hűség lejárta után ez visszaáll a "referencia" 7490 forintra!). Ez a metódust a másik két szolgáltatónál is le lehet vezetni (a Voda a legbonyolultabb az "ABC" kategóriáival...), legfeljebb ott más eredmény jön ki. De az alaphelyzet akkor is a hűség és készülék nélküli előfizetés, ehhez kell viszonyítani mindent. Az, hogy most a tarifák ára mennyire magasak, meg hogy mit kapsz a pénzedért, és hogy a telefonok mennyire drágák a szolgáltatóknál, az egy másik téma, itt az előfizetés havidíjáról megy a vita, ezért írtam ezt, hogy tisztábban lássunk. :)

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Xaels

    félisten

    válasz #71562240 #22 üzenetére

    Nagyon sok a változó... Vannak esetek amikor lehet nem jól jön ki a vásárló végeredményt tekintve, de van amikor még így is jobban járhat mint a függetlennel. A magyar valóság meg az, hogy sokan vannak akik ki tudnak perkálni 30k-t zsebből, de 60-at már nem. Így lehet, hogy végeredményben kifizeti a készülék árát(amit ha lejár a hűség még függetleníthet is akár hivatalosan, ha szükségesnek érzi), de legalább nem valami hulladékot kell használnia... És mint írtam, ha nem akarsz hűséget vállalni az előfizetésre, márpedig sokan ha független telefont vesznek akkor nem akarnak, akkor 1 forinttal sem lesz olcsóbb nekik az előfizetés mint nekem aki telefont is vett mellé...

    PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Rusi #23 üzenetére

    Nem tudod azt mondani, hogy "Az, hogy a korábbi tarifákhoz képest a mostaniak (akár Telenor, akár másik) drágultak-e vagy sem, abba én nem mentem bele.", mert ez a drágulás maga az új rendszer, mármint a drágulás bújtatási célja. Egyforma a három szolgáltató rendszere, mindegyikben drágább lett a havidíj telefonvásárlás (vagy hűségnemvállalás) esetén. Egyformán drágult a három szolgáltató rendszere, nem más a Telenor.

    A te értelmezésed szerint nézett referencia havidíj egy 1500 forinttal feldrágult havidíj, és a hűségvállalásos telefonnélküli tarifa bevezetésével maradt meg az, ami a továbbiakban azon az árszinten van, ahol korábban az egyféle, tehát a valós referencia volt. Korábban volt egyféle havidíj, ami az adott tarifacsomag havidíja volt. Most azt a korábbit, azaz a valós referenciát már csak két év hűségvállalásos telefonnemvásárlással lehet megkapni. A másik kettőt pedig 1500 forinttal drágábban lehet megkapni. Az egyféléből lett háromféle, a korábbi szolgáltatást pedig azóta csak két év hűséggel lehet megkapni, egyébként 1500 forinttal drágább lett. Én mint fogyasztó innen nézem a dolgokat - de mint (többek között gazdasági) újságíró is és mint (többek között média-) szociológus is.

    Írásodban azt mondod, hogy a Telenor rendszere más, ott olcsóbb egy adott forma a(z általad megnevezett) referenciához képest. Én meg azt mondom, hogy a három rendszer teljesen egyformán néphülyítően árdrágító, alkalmasint kettőben kicsit másképp neveznek egy-két dolgot mint a harmadikban. Tehát az adott új rendszerek tarifaadatai, és az írásod érvelése alapján sem fogadom el, hogy a Telenor rendszere más lenne. Ugyanaz. Mindhárom szolgáltató rendszere egyforma megoldást talált a bújtatni szándékozott árdrágításra. Egyforma rendszerek.

    Azt írod: "Sokan rosszul viszonyulnak a havi előfizetési díjakhoz, mivel azt gondolják, hogy készülékkel drágább egy adott tarifa, ami viszont a Telenor esetében nem igaz." De igen, a Telenor esetében is igaz, az új rendszer bevezetése óta. Mert az általad referenciának mondott megnevezmény is megdrágult az új rendszerben, a drágulatlan pedig úgy drágult, hogy kapott két év hűségkényszert - ugyanúgy, ahogy a többi szolgáltatónál. Egyforma a három szolgáltató rendszere, továbbra is, mint ahogy mindig is egymáshoz idomultak ők hárman Magyarországon (lásd még kartellezésért büntetések).
    Írásodban hibát követsz el, ugyanis nem lenne szabad eltekintened attól, hogy az általad referenciának tekintett megnevezmény mihez képest referencia történelmileg, ugyanis az általad referenciának tekintett megnevezmény megdrágult 1500 forinttal az adott tarifacsomagban - más előfizetésekben más összeggel, de rendszerszerűen. A három szolgáltató egy kicsit más nyelvtant alkalmaz arra, hogy ne kelljen néven neveznie a gyereket, azaz a valós referenciabázist, de mindegyik ugyanazt a módszert alkalmazza, azaz a korábbi valós, egyféle referenciabázist átalakította háromféle formává, amely rendszerben a korábbi referenciadíjat most a hűségvállalás mentén adják meg, a másik két új formát pedig feldrágították. Tehát hűségvállalás és telefonnemvásárlás árán tudsz maradni a valós referenciaszinten, ahol korábban hűségvállalás nélkül és/vagy telefonvásárlással voltál, a másik két új forma pedig pénzben lett drágább a valóságos (mostanra történelmivé vált) referenciánál. A háromelemű rendszer bújtatni szándékozott árdrágítás. A valós referenciadíj az a díj, ahol most a hűségvállalásos telefonnemvásárlásos díj van, ez a díj maradt pénzben változatlan, és drágult meg a hűségvállalással és a telefonnemvásárlással, a másik kettő forma pedig pénzösszeggel drágult. Ezt észlelik mindhárom szolgáltatónál egyformán azok az emberek, akik az írásod szerint a Telenor esetében rosszul viszonyulnak a tarifadíjak értelmezéséhez, én meg azt mondom, hogy a Telenor esetében is ugyanaz a díjrendszer mint a többinél. Drágítás a korábbi (valós) referenciához képest.

    Vagyis mindhárom rendszer egyformán azt célozza, és egyformán célozza azt, hogy a korábbi ("referencia") szolgáltatási árat most már csak hűségvállalással tudd megőrizni, a telefonvásárlás kedvezményét pedig látszólagossá téve beépítették a havidíjba, kvázi részletekben megfizeted. Az "árcédulán" a korábbi standard (egyféle, "referencia") havidíjat átnevezték-alakították hűségvállalásos "kedvezménynek", és föléírták a drágább árat "standardként" a másik két új formához. Mindhárom szolgáltató ezt tette, egyformán tette ezt, némelyik egy kicsit másképp nevezte el az újonnan megszült három gyereket. A korábbi egyből (a standardból, a "referenciából") csináltak hármat, mindhárom valamilyen módon drágább lett a korábbinál, a valós referencia a hűségkényszer révén lett drágább.
    A Telenornál is igaz, hogy készülékkel drágább a tarifa. Ugyanúgy, mint a másik két szolgáltatónál is igaz, az új rendszerben. Egy kaptafa, ugyanaz a cipő. Némely megnevezés más, így tudsz látszólagosan más referenciát találni a Telenornál, de ez látszólagos. Azaz hibás az értelmezésed a három rendszert összehasonlítva, mert különbséget találsz ott, ahol nincs különbség, legfeljebb csak a megnevezések elosztásában. A Telenor "ügyesebben" nem nevezi néven a gyereket, azaz "ügyesebben" próbál bújtatni.

    (#24) Xaels
    Igen, bizonyos esetekben még mindig megeshet, hogy jobban jársz mint a függetlennel, de csak pár "fillér" amit tényleg megtakaríthatsz.- a "kamatmentes részletfiizetés" kétségtelen előnyei és a szolgáltatótól függés kétségtelen hátrányai mellett.
    "És mint írtam, ha nem akarsz hűséget vállalni az előfizetésre, márpedig sokan ha független telefont vesznek akkor nem akarnak, akkor 1 forinttal sem lesz olcsóbb nekik az előfizetés mint nekem aki telefont is vett mellé..." Igen, mert a korábbi (egységes) tarifa ára már csak hűségvállalással érhető el, a másik kettő forma jelentősen megdrágult, a hűségvállalás nélküli éppen azért drágult meg, hogy ne legyen olyan feltűnő a telefonvásárlásos konstrukció extra havidíja, és így tereljék a jónépet a hűségvállalás vagy a valós kedvezmény nélküli, tehát csak látszólag kedvezményes telefonvásárlás felé. Most független telefon árán kapod a szolgáltatói függő telefont - plusz-mínusz pár "fillér" eltéréssel. Tehát a sok megfontolandó változónak most az is része, hogy már lényegében nem kapsz kedvezményt a telefon árából a szolgáltatói függőség vállalásáért, mint ahogy korábban kaptál.

    [ Szerkesztve ]

  • Rusi

    senior tag

    válasz #71562240 #25 üzenetére

    Teljesen félreértetted, amit írtam, pont arról beszéltem, hogy nem azt néztem, hogy korábban mennyibe kerültek bizonyos tarifák és ahhoz képest most drágábbak-e a jelenlegiek (értem ezt nem csak a Telenorra, hanem a másik kettőre is). Én azt írtam le, hogy itt és most ha valaki akar venni egy előfizetést, akkor milyen konstrukciókban tudja ezt megtenni és mennyiért. Tehát a Telenornál maradva a MyTariff csomagoknál (ami egyébként már több mint egy éve létezik és a kezdetektől ennyibe került, mint most és ugyanúgy háromféle változatban érhető el mindegyik verziója) a készülékkel vásárolt előfizetés nem drágább, mint a teljesen hűségmentes SIM only változat. Az, hogy ha valaki nem kér telefont, de vállalja, hogy 2 évig minimum megtartja a kiválasztott tarifáját (azaz csak magasabbra válthat, kisebbre nem), ott pedig a hűségért cserében a 2 évre havidíj-kedvezményt kap, telefont viszont nem (az mondjuk speciális szituáció, hogy a Telenornál ilyen esetben is vehetsz hozzá utólag telefont, viszont újraindul a 2 év és persze a havidíjad is a készülékes verzióra módosul). Pontosan tisztában vagyok vele, hogy a korábbi tarifáknál másképp voltak az opciók (csak 4 teljes lakossági tarifacserét éltem meg eddig a Telenor berkeiben és akkor persze a többit is figyelemmel kísértem, már csak az akciófigyelő blog miatt is), de jelenleg az itt és most elérhető konstrukciókról van szó. Tehát Telenornál a MyTariff, Telekomnál a Next (Move-nál csak egyféle havidíj van!) és Vodafone-nál meg a Go, Go+ és Red csomagokról beszélek. És mégegyszer leszögezném, hogy nem a Telenort emeltem ki a belinkelt hozzászólásban, hanem ott végigvettem az előző mondatban említett tarifák összes jelenlegi konstrukcióját, hogy látni lehessen, hol, mikor, mennyi a havidíj.

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Rusi #26 üzenetére

    Értettem én, amit írtál, és értem továbbra is, de nem értek egyet vele. Amellett érvelek, hogy akár történetileg nézzük, akár úgymond „itt és most", egyforma a három szolgáltató rendszere, azok, akik szerinted rosszul értelmezik, szerintem jól értelmezik, azaz a Telenornál is drágább a havidíj telefonvásárlás esetén. Következetlenül választod ki a referenciá(ka)t, álítom én, akár történetileg, akár „itt és most". Láthatóan nem fogunk közös nevezőre jutni, de ez nem amiatt van, hogy félreérteném a mondandódat, hanem hogy nem értek vele egyet. A jelek szerint abban tudunk maradni, hogy nem értünk egyet. :R

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #27 üzenetére

    Rusi:
    Ugyebár azt mondom, hogy következetlen a referenciád, mert az ügyeskedő megnevezések megzavarnak. Azt mondom, hogy az az ár, amit (például) a Telenornál havidíjkedvezménynek értékelsz, valójában a valós referencia. A marketing csapdájába esik, így a levegőben lógva marad, nem a valóságos helyzetre vonatkozik az érvelésed, hanem a marketing virtuális világát adaptálod, - állítom én. Az egyetnemértésünk láthatólag fennmarad, a jelek szerint nem tudjuk meggyőzni egymást. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Rusi

    senior tag

    válasz #71562240 #28 üzenetére

    Nekem se lételemem vitázni veled, szóval nem is ez a célom. :)

    A referenciát mindhárom szolgáltatónál ugyanúgy választottam ki, azaz egy adott tarifacsomag készülék és hűség nélküli, SIM-only konstrukcióját vettem alapul. Ez esetben a Telenornál, a Telekomnál és a Vodafone-nál is drágább a havidíj, mint ha készüléket nem, de 2 éves tarifahűséget vállalsz. Ha pedig készüléket is veszel és ezzel együtt a 2 éves hűséget aláírod, akkor a három szolgáltatónál különbözően alakul a helyzet. A Telenornál annyi a havidíj, mint a hűségmentes verzióval, a Telekomnál olcsóbb(!) a hűségmenteshez képest, míg a Vodafone-nál az "ABC" kategória alapján részben olcsóbb, részben pedig drágább a hűségmenteshez képest. Ennyi igazából a lényeg. :)

    Mobilaréna (2010-2017)

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Rusi #29 üzenetére

    Az én mondandómban az a lényeg, hogy én azt írtam Xaelsnek, hogy a mai rendszerben nem kapja meg 30ezerért az adott előfizetésben, mert ha telefont is vesz az adott előfizetéshez, megdrágul a havidíj, tehát a telefon árába bele kell számolni a 24 darab havidíjnövekményt. Azért 24 darab havidíjnövekmény, mert a telefont csak kétéves hűséggel veheti meg, tehát beépül 24 darab havidíjnövekmény a telefon árába. A korábbi rendszerben megkapta 30ezerért, mert nem drágult a havidíj a telefonvásárlás miatt, ma nem kapja meg, hanem 30ezer plusz 24 darab havidíjdrágulásért kapja meg.
    NEM hasonlíthatod referenciaként a hűség és telefonvásárlás nélküli árat a telefonvásárlásoshoz, mert a telefonvásárlás eleve 24 havi hűséggel történik. A telefonvásárlásos mellé tehát csak a hűségvállalásos telefonnemvásárlásost választhatod referenciaként, mert ez a kettő összehasonlítható, és van köztük egy nagy adag különbség, havidíjnövekmény formájában. Tehát amikor azt mondod, hogy "Sokan rosszul viszonyulnak a havi előfizetési díjakhoz, mivel azt gondolják, hogy készülékkel drágább egy adott tarifa, ami viszont a Telenor esetében nem igaz. ", téves állítást teszel, mert igenis, jelentősen drágább készülékkel a tarifa - a Telenornál is. Készülék nélkül hűséggel X forint, készülékkel hűséggel X plusz Y forint, ahol az Y kb. negyede az X-nek. Tehát készülékkel Y forintnyival drágább a tarifa a Telenornál (is).
    Összehasonlítani csak összehasonlítható dolgokat lehet. Kell hozzá összehasonlítási alap. Hűségest hűségessel hasonlíthatsz. Tehát drágább a tarifa készülékkel. Jelentősen drágább. Ha a telefont hűség nélkül vehetnéd, akkor hasonlíthatnád annak havidíját a telefonnélküli hűségnélkülihez, de az a mostani rendszer logikája szerint szintén nem lenne azonos ár, tehát a mostani rendszer logikája szerint, ha lenne hűségnélküli telefonvásárlásos havidíj, akkor az drágább lenne mint a telefon és hűség nélküli havidíj. Igazából ez a lényeg. :)

    És bár ugye hangsúlyozom, hogy nem korrekt a referenciaválasztásod, mert dolgokat összehasonlítani csak azonos alapról lehet, adok az elméletedhez egy helyesbítést a te referenciádhoz igazítva. Azt mondod, hogy a referenciádhoz képest nem drágább a készülékvásárlásos tarifa. Én pedig mondom, hogy de igen, drágább, méghozzá 24 havi hűségvállalásnyival drágább. A hűségvállalás pénzre konvertálandó, forintosítandó. A példádban szereplő tarifában havi 24-szer 1500 forintnyit ér a hűségvállalás, mert annyiért számolja be a szolgáltató, tehát a példád mindennélküli tarifájának 7500 forintjához képest a telefonos-hűséges tarifa 7500 forintja nem ugyanazt jelenti, mert ahhoz az utóbbiban hozzászámolandó a hűségvállalás, havi 1500 forint értékben, 24 hónapig. Tehát, ha lenne hűségnélküli telefonvásárlás az adott tarifában, akkor az adott tarifában annak 9000 forint lenne (kellene legyen) az ára, mivel az adott tarifában a szolgáltató 24-szer havi 1500 forintra árazta be a hűségvállalás értékét. A telefonvásárlásos-hűséges tarifa látszólag 7500 forint, de valójában 9000 forint, két évig, mivel benne van havi 1500 forintként számolandó aláírás két év hűségre. Na erre az érvre nem fogsz tudni mit lépni, mert ez a te referenciádhoz igazított érv, bementem a te utcádba és a saját fegyveredet fordítottam ellened, saját dugádba döntöttelek, saját kardodba döntöttelek, a saját vermedbe ejtettelek, stb... :) A telefonvásárlásos-hűséges tarifa nem 7500 forint, hanem 7500 plusz 1500. Igazából ez a lényeg.

    A 24x1500 egyenlő 30ezer forint. A két év hűséged vállalása az adott tarifában 30ezer forint befizetésével egyenértékű.

Új hozzászólás Aktív témák