- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
Hirdetés
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zzola
félisten
Ez valami urban legend vagy tényleg komoly?
-
djculture
félisten
A fejlesztőknek se energiájuk se pénzük nem lesz erre, eddig is leszrták a pc-t tudja érzi mindenki amilyen minőségű portok jöttek ki..
-
titán
Már várjuk a rendszerösszeomlásokat. Úgy hiányzik.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Duck663
őstag
Na ezt az nv nem fogja hagyni! Amúgy is, ha Radeont érzékel a rendszerben pl tiltja a shitX-et... Úgyhogy ez a mixelgetés ezek után is épp annyira nehézkes, és ellehetetlenített lesz mint most.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A drivernek a DX12-ben zéró lehetősége van az alkalmazás működését befolyásolni. Nincsenek meg azok az információi, amelyekkel ez lehetséges, mert az alkalmazás direkten vezérli a GPU-t. Ezért nem fog működni egy csomó minden, ami eddig működött. Csak a fejlesztőknek lesz lehetősége a hardverek képességeit specifikusan használni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MaTpr0F
senior tag
Túl szép, hogy igaz legyen kategória.
-
Rengeteg munka áttolódik a fejlesztőkre. Át kell majd csoportosítani egy csomó embert. A mostani driver írókat supportnak a fejlesztőkhöz például. Inkább azt látom, hogy emiatt nem lesz megvalósítva semmi, max a nagyon nagy kiadóknál, akiknek van rá pénzük.
-
Xmister
senior tag
Ne legyen igazam, de nekem nagyon ugy tunik, hogy a jatek piac sokkal erosebben kette fog szakadni.
A meant to played jatekok gsync+a tobbi nv only technologiat fogjak tamogatni, a gaming evolved jatekok pedig az async+trueadio+stb.Vagyis nem eleg, hogy a mukodo sync-hez gpu+monitor kozosen kell valasztani, meg igy sem fog minden jatekkal jol mukodni.
Lehet, hogy tul hw kozeli mar ez a lepes...de remelem nem lesz igazam.
-
Outsiderman
tag
A fejlesztők nagyobb szabadságot akartak, és meg is kapták. Most rajtuk a világ szeme.
Sajnos lesznek olyan fejlesztők akik ezzel a nagy szabadsággal majd nem tudnak mit kezdeni.[ Szerkesztve ]
-
[CsuCsu]
őstag
Ugyanúgy lesznek keret engine-k (UE4.0 stb) mint eddig is a közepes fejlesztőknek. Minek fejlesszen sajátot, annál azért olcsóbb a licenc. Az indiek is az előre megírt vezérlőket fogják használni, eddig sem nagyon jöttek egetrengető technikai újdonságokkal. Én emiatt nem aggódnék.
Eddig is többnyire csak az AAA stúdiók dolgoztak házon belüli technikával. Mindenki más licencel. Aki pedig nem, az majd fog.
[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bizonyos effekt már compute shaderen megy. Az a baj, hogy a fejlesztők a fizikára elkezdték háttérbe helyezni a middleware-eket, mert óriási a sebességbeli lemaradásuk a nulláról fejlesztett jól beintegrált technikákkal szemben. Az, hogy a DX12 több kontrollt ad, ezt az irányzatot csak felgyorsítja.
(#12) [CsuCsu]: Az mindenképpen látszik, hogy a nagy stúdiók és a kicsik között növekszik a szakadék, és erre még rá is tesz egy lapáttal, hogy a kiadók elkezdték a pénzt szórni a fejlesztésekre, hogy lehagyják a licencelhető motorokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
[CsuCsu]
őstag
Ez így rendben is van, de ezt nem a DX12 hanem a több erőforrás (munkaerő, pénz) számlájára írom. A kicsi eddig is licenszelt (vagy valami botcsinálta ákombákom engine-t használ aminél az utolsó licensz is jobb).
A szakadék nem azért fog nőni, mert a kicsik helyzete romlik, hanem mert a befektetett energia a nagyok számára több megtérüléssel jár a jobb platform miatt. A kicsik maradnak ott ahol eddig is voltak. Eddig sem volt pénzük házon belül fejleszteni, most sem lesz.
-
Khan13
senior tag
-
Duck663
őstag
Hát akkor tulajdonképpen ez nem is akkora baj! De majd meglátjuk. A játékélménynek kifejezetten jót tenne a jobb rombolhatóság, jól futó részecskeszimuláció... kreatívabb játékok is születhetnének.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
mikk2000
őstag
A lényeget nem érted... ez a sok infó meg cikk arra jó hogy jól megkavarjon mindenkit, meg hogy elhitesse a fejlődés látszatát, pedig csak annyi történt, hogy visszatértünk a DOS korszakba, amikor is a videókártyát direktbe kellett programozni, ráadásul többfélét Nincs új a nap alatt. Jójó, lesz azért egy vékony keretréteg hogy mégse teljesen DOS koppintás legyen már.
El lett mondva többször is, hogy a DX12 inkább csak a nagy stúdióknak lesz jó, akiknek nem fekszik a magasszintű DX (lassúság, debugolhatóság korlátja, nem tudni pontosan mi történik). Tehát pont az van hogy hiába látszólag több a meló, de mivel látja mi történik, rajta múlik mi történik, hatékonyabban, azaz gyorsabban tud dolgozni, tehát pont hogy kevesebb munkája lesz a fejlesztőnek egy idő után, hogy megtanulta az architektúrát, és szerzett gyakorlatot is). Ebben a bekezdésben levő okosságotaz abu cikkekből tanultam, szóval te is olvashattad volna
A többi fejlesztő, a "kisebbek"... a többiek teljes nyugalommal írhatnak "korábbi" DX verzióban játékokat, hiszen a DX verziók nem tűnnek el Tulajdonképpen ott van a gond, hogy ezt nem is DirectX-nek kéne nevezni, mert ez teljesen másról szól. Hiszen sutba dobta a kompatibilitást, az egységességet bizonyos sebességnövekedésért (a jelenben, később szopás lesz). Lehetett volna a neve mondjuk MS-Mantle
Ami engem zavarni fog, hogy ha neadjisten jól meg van írva egy játék, ami jól is fut, 2 generációval későbbi vga-n lehet fele annyi fps-el megy majd, mintha direktben DX11-re írták volna meg...a játékfejlesztők meg egy idő után nagyon nem szoktak foglalkozni a játékokkal, tehát ez borítékolható lesz. Ráadásul ha nem lesz élsimítás megoldva (így is arra leszek kényszerítve amit a játék tud, és nem rakhatok mondjuk SMAA-t) akkor bele@ok egy baltát a monitorba az biztos...
-
Whysperer
addikt
az intel az amd meg az nv olvadjon össze. árulajnak processzor 300 ezerért mge vga-t 400 -ért és máris egy helyre kell írni aztán 700 ezerért lesz egy olyan géped..... Én szerintem inkább már egy giga mega atom server kéen ahov abefizetsz 1000 Ft/hónap aztán azon futna aprogramod a laksáodba meg egy monitor lenne meg output eszközök aztán midnen menne mindenkinek ugyan úgy! 8)
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
-
flash-
veterán
DX12 Alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API lesz akkor ez a gyakorlatba azonnal azt kellene hogy jelentse hogy dx 12 nél elég lesz olcsóbb,gyengébb vga?
pl egy 30-40 ezres dx 12 es vga-val az aktuális új játékok full grafikán 60 fpsel fognak futni, a 30-40 fps helyett?vagy ezt majd úgy fogják megoldani hogy felemelik a vga-k árát hogy a dx12 sebességbeli előnyéből ne legyen semmi anyagi előnyünk?
vagy ez vagy pedig az hogy nem lesz semmi komolyabb gyorsulás.
régóta követem az informatikát csodák sose voltak nem is lesznek!!
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
qisqaqas
senior tag
Nem. Kevesebb optimalizálás -> kevesebb ráfordított munkaóra -> több pénz marad.
Tudom-tudom, elég negatív képet festek, de van rá egy tálca söröm hogy többen ezt el fogják játszani.
CMstorm QF TK eladó || Nem jó a keyboardod? Építs -> http://prohardver.hu/tema/igy_epitsd_a_billentyuzeted/ || Jolla!
-
alevan
őstag
az NVIDIA is dolgozik egy olyan licenckonstrukción, amellyel a fejlesztőstúdiók kedvező áron juthatnak hozzá a G-Sync implementálásához szükséges fejlesztőkörnyezethez.
Szóval fizessen a fejlesztő, hogy az NVIDIA sajá, zárt technológiáját támogassa.
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
djgeg
őstag
Csak én félek, hogy a mai csodálatos játék fejlesztők+ kiadóik amilyen bughalmazokat adnak ki mostanában, hogy teljes hozzáférést kapnak a hardverhez és rájuk bízzuk magunkat? Ment a sírás, hogy több hozzáférést akarnak a hardverhez, de azt majd jól vezérelni is kell... Mi meg akkor fogunk anyázni, ha a fejlesztők bénáznak majd szart adnak ki.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
TTomax
nagyúr
Nemrég még úgy gondoltad,a dx12vel leáldozik a multiGPU jövője...no meg majd az AFR most már majd értelmesen skálázódik is majd?
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
qad
senior tag
"Dx12 Alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API lesz akkor ez a gyakorlatba azonnal azt kellene hogy jelentse hogy dx 12 nél elég lesz olcsóbb gyengébb vga?"
Dehogy, az elvileg felszabaduló erőforrást gyorsan el fogják pazarolni valami másra, ha szerencsénk van akkor látunk valami újat is plusszba, ha nincs szerencsénk akkor ugyanazt kapjuk a fejlesztők meg ráfogják a nyuszira, mint a dx 11-nél. Emlékszek még a nagy dx11 mizérinál is 15-20% erőforrás felszabadulást írtak amiből nem láttam semmit.
Az nv és az amd kártya eddig is dolgozhatott együtt de csak bizonyos driverekkel és megadott kártya sorrendben, ha a tulaj extra effekteket is akart a játékba. Nem tudom mi lesz ebből ha még a multigpu-t is csak nagy elvétve támogatják egyes játékok a jelenben, nagy eséllyel még ennyi sem lesz ha a fejlesztőkön múlik(látjuk most is mennyi időt fordítanak a remek portolásra).
Jöhet a megkövezés és remélem nektek lesz igazatok amikor vaj simán fognak futni a játékok min 60 fps-el az 50000 Ft-os karikon is kimaxolva. Ennek örülnék én is a leginkább. -
mufi
senior tag
..és felébrednek a fejlesztők és a bal kezük belelóg a bilibe....
Creed Aventus 500 ml splashre keresek jelentkezőket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért van benne direkt támogatás? Megengedi, hogy detektálják a fejlesztők az erőforrásokat és azokat úgy használják, ahogy akarják. Az SLI és a CF meghalt, mert a kényszerítés már nem üzemképes az új API-kkal.
Még a hidakra sincs szükség a DX12-vel. A PCI Express kapcsolaton keresztül fog működni az adatmásolás.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
flash-
veterán
"Jöhet a megkövezés és remélem nektek lesz igazatok amikor vaj simán fognak futni a játékok min 60 fps-el az 50000 Ft-os karikon is kimaxolva. Ennek örülnék én is a leginkább."
ami biztos nem következik be mert akkor a százakárhány ezres vga-k piacának annyi lenne,márpedig elég nagy az a réteg aki a csúcskártyákra költ,
nekik nem érdekük hogy jobban fusson a játék csak az hogy nagyobb legyen a bevétel.."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
TTomax
nagyúr
Wow,tehát akkor kidobhatom a két 980am mert dx12?Vagy várj,hiszen akkor menni fog az SFR.... ja de akkor menni fog az SLIm is csak már nem AFR-t használ...akkor miért is hal meg?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az SFR leginkább stratégiai játékokban fog működni. Persze oda valóban ez lesz a legjobb alternatíva.
Az SLI és a Crossfire a kényszerített technológiák neve. Ezek mennek. A GPU-kat a program közvetlenül kezeli egymás mellett. Az alkalmazás detektálja az erőforrásokat és arra lehet speciális rutint írni. Ha nem írja meg a program fejlesztője, akkor csak egy GPU fog működni, ha megírja, akkor úgy működnek majd a hardverek, ahogy a speciális eljárás működteti.
Egyébként mondom még SLI és Crossfire logós alaplapra sem lesz szükség, csak szimplán két PCI Express portra. A hidat is dobhatod ki.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Eddig is volt SFR SLI alatt...a mai napig van profilja,hogy a játékok nem támogatják más kérdés...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mostani modellben a több GPU-ról nem a játék dönt, hanem a gyártó. Azért nincs SFR, mert a mai játékokban ez a technika lassít. Nem is keveset. Az SFR addig jó, amíg az egyes effektekhez nincs szükség a teljes képi információra. És egyébként ma is megoldható lenne az SFR kényszerítése, ha elfogadod, hogy két GPU-val az egy GPU-s teljesítmény 50-70%-át kapod csak. Na ugye, hogy nem hangzik jól.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kriszpontaz
veterán
Visszatérve az NV-s zárt PhysX-re, ha már volt róla szó. Ha eddig jelen volt a gépben egy AMD kártya, akkor a vezérlőprogram (NV) kapásból tiltotta a PhysX-et az NV kártyán is. Most, hogy a DX12-nél már sok szerepe nem lesz a vezérlőprogramnak, hogyan fogja a PhysX technológiát használni az adott fejlesztő, vagy hogy tudja tiltani vegyes VGA-k mellett az NV a PhysX használatát (ha a vezérlőprogram nem tud beleugatni)? Vagy közvetlen hozzáféréssel fog ez működni DX12 alatt, vagy ez is kuka?
Meg persze a CUDA kérdés....az is kuka? -
qisqaqas
senior tag
Akkor nem hiába van 2 NV kari a laptopban SLI nem ment eddig, de akkor ezentúl...
Oh wait, Linuxot használok..Kíváncsi leszek: OGL is fog hasonlót kínálni? Linux alatti mobilGPU SLI unsupported
CMstorm QF TK eladó || Nem jó a keyboardod? Építs -> http://prohardver.hu/tema/igy_epitsd_a_billentyuzeted/ || Jolla!
-
tibcsi0407
félisten
Na az ilyen cikknél kit kell szidnia a trolloknak?
[ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
qisqaqas
senior tag
válasz kriszpontaz #39 üzenetére
CUDA az teljesen más tészta. Nem kuka.
CMstorm QF TK eladó || Nem jó a keyboardod? Építs -> http://prohardver.hu/tema/igy_epitsd_a_billentyuzeted/ || Jolla!
-
aram01
nagyúr
április 1 van?
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
nagyúr
nem tudni még, mi lesz. a kockázatokat látja mindenki, de hogy mi mennyire változtatja meg a szükséges munkamennyiséget, azt még az tűzhöz közel ülők is legfeljebb csak találgatják.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
KisDre
senior tag
-
-
Outsiderman
tag
60fps meglesz 50000Ft-os karikon FullHD-ban, de addig eltelik pár év és akkor már a 4k felé fognak fordulni a gamerek. Ahhoz ugyan úgy kell majd az erős hardver(ek) mint most.
A GPUk "együttműködése" nemcsak Nvidia és AMD-re, hanem a többi GPU és iGPU gyártó hardverére is vonatkozik. Tehát elvben AMD vagy NVIDIA GPU is képes lesz összedolgozni AMD és Intel iGPU-va is.
-
djculture
félisten
válasz #32839680 #49 üzenetére
Egyelőre még az első genes VLIW-es 5850-en is jó megy minden médiumban pont arra várok hogy milesz dx12 érában, valahogy nincs kedvem első genes gcn-eket (átnevezések drágán) venni a második az meg áll egy szr szériából (260) meg egy legdrágábból (290) harmadik verzios gcn meg össze vissza herélt verzió (285).
Majd karácsonykor veszek az új szériából remélem az már nem ilyen etetés átnevezésekröl fog szólni hanem valós innovációrol.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali notebookos kérdések órája
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Gitáros topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation tulajok OFF topikja
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-