Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Spirit

    őstag

    Szerintem aki nem próbálta az Oculus Rift DK2-t az nem tud nyilatkozni róla érdemben. Szerencsére lapul a sarokban belőle nálam pár hónapja. A technológia maga annyira egyedi, hogy viselése közben valami olyat érez az ember, mintha egy sci-fi filmből valami technológia idecsöppent volna. Ne hasonlítsátok a "normál" 3D-hez. Passzív 3D és társai maximum 1-2 filmig érdekesek, de egy idő után mindenki félrerakja. Ha mindenképpen hasonlítanom kéne valamihez, az IMAX 3D (a 3. sorból) áll a legközelebb hozzá, de annál lényegesen nagyobb élmény játékok alatt, mivel a fejkövetés miatt bármerre nézhetsz és valóságossá teszi a látottakat.

    Néhány észrevétel:
    - A felbontás nem elég és pont.Messze ez a legnagyobb hibája. Kb. hasonló pixelességet látsz, mintha a fullHD monitorodat úgy néznéd,hogy hozzáér az orrod.(fókusztávolságról ne beszéljünk, a rift-ben a lencsék miatt nem érzed,hogy közel van) 2560*1440-ben már kiválthatná a monitort is, így azonban csak olyan dolgokra jó, ahol a kép egészét nézed és nem kell valami távolban lévő tárgyra fókuszálnod. Végső megoldásnak a 4k lenne az igazi.
    -"Sisakban kell ülni, de gáz, jajajajjj" - Az ember kb 3 mp alatt felejti el mi van a fején, mert egy másik világba kerül. Nem kényelmetlen, természetes az érzés, akinek eddig bemutatót tartottam (20 és 70 év közöttiek) mindenkinek bejött, csak a felbontásra panaszkodtak. Hasonlóan zavaró, mint egy fejhallgató viselése.
    - Az olyan programok, amiknél utólag hegesztettek támogatást, vagy nem kifejezetten a Rift-re készültek, azok vagy akadoznak még R9 290-el is(nincs stabil 75fps Vsync-el, ami kötelező), vagy egyszerűen nincs meg az igazi élmény. Ellenben amik tényleg Rift-re íródtak,ott meglepően jó grafika is előfordul átlagos gépigénnyel, a "jelenlét" érzés néhol tényleg tátott szájat eredményez(jellemzően unreal engine 4, Unity)..szó szerint.
    -TARTALOM. Egyszerűen nincs elég olyan cucc, ami hibátlanul megy, szórakoztató, lefoglal hosszú ideig. Még az elmúlt 10 év 3D filmjeinek "álmoziban" való végignézésével is végez az ember néhány hét alatt.

    Tudnék írni oldalakat, de úgy gondolom felesleges. Ezt mindenkinek ki kell próbálni és eldönteni hogy tetszik, de nem kér belőle, vagy már megy is megvenni. Harmadik út nincs. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Spirit

    őstag

    válasz Menthirist #18 üzenetére

    "Abrash szerint kb 8k x 8k vagy 16k x 16k kellene per szem..." - Igen, ez kb. igaz is lehet. A monitoroknál sem sikerült még elérni amire a szem képes, pedig ott 10-40 fokos látómezőre jut a FullHD-nyi pixel. A Cresent Bay pedig tényleg nagy előrelépés. A screen door effekt önmagáan nem is annyira zavaró, mint az, hogy hiába koncentrálsz autóversenynél a kanyarban távolra, szart se látsz élesen.

    Macman: Ha nem akarod a Rift-el rontani a szemed, akkor a való világban se használd. Csukd be szépen mert még elromlik. Sokkal közelebb áll a fókuszálás, a szemmozgás a valóságban használthoz, mint a monitort bámulva. (fix távolság fix fókusszal, kis látószög miatt a szemmozgás is töredéke)

    Tesco-zsömle: Igazad van, de a fenti két motor olyan mélyen támogatja a Rift-et, hogy semmiből nem állna a vele készül játékokat rá optimalizálni.

    [ Szerkesztve ]

  • Spirit

    őstag

    válasz Menthirist #23 üzenetére

    Sajnos nem, DK1 és DK2-vel van nagyobb tapasztalatom, de könnyedén el lehet képzelni a 3 fő változtatást. A látszög nem változott érdemben a 3 változatnál. A felbontás ~1 mpixelről(demonstrálja a technológiát, "semmire sem jó") lett ~2 (kompromisszumokkal mindenre használható, néha megdöbbent a látvány), a Cresent Bay 3,68m (valószínűleg mindenre használható, nem zavaró, de el tudnék képzelni jobbat). A képfrissítés 60-ről 75, majd 90. A sima giroszkópos követés 3 tengely mentén érzékelte a fordulást, a DK2-nél már 6 értéket rögzítenek(3 az elforduláshoz, 3 a térbeli mozgáshoz), a Cresent Bay megfejelte azzal,hogy a tarkódon is vannak infraledek és megszűnik az a bosszantó jelenség,hogy ha hátrafordulsz, néha ugrált a kép, mert elveszítette a jelet.

  • Spirit

    őstag

    válasz Menthirist #25 üzenetére

    Egyértek. Jól tudod, papíron 10 fok különbség van a DK1 javára, de a gyakorlatban nem sok különbséget érezni.

    Morpheus-t hagyjuk már. Kb 2x akkora erő kell a VR-hoz, bizonyos esetekben még több. Mivel tudna megbírkózni a PS4 ezekkel a feltételekkel? Quake3-al?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák