- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
Én eszközként tekintek rá, azért hogy kényelmesen, biztonságosan eljussak A-ból B-be. Ehhez nem okos, hanem egy műszakilag biztonságos és megbízható autó kell.
Mondjuk azért tegyük hozzá, hogy az itt felsorolt pontoktól szerintem az autó még nem lesz okos és a wifi hotspot-t leszámítva ma egy komolyabb felszereltségű autóban melyik nem érhető el? Főleg Észak-Amerikában...
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #35 üzenetére
Akkor meg mindenki jönni fog a jogaival, hogy már az autó is be van kamerázva és amúgy is 1984...-ben születtem.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #56 üzenetére
Pont tegnap olvastam.
Nagyon jól szabályozott rendszer kell, mert ahogy a fenti kísérlet is mutatja, enélkül nem tud mindig dönteni a gép.
Amíg egy embert lehet hibáztatni egy tragédiánál és "megbüntetni", addig egy automatával mit tesznek? A programozót vagy az autógyártót vonják felelősségre, hogy az autó miért úgy döntött és miért x halt meg y helyett?
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #59 üzenetére
A bíróságon nem azt fogják vizsgálni, hogy miért azt tette amit tett, hanem azt, hogy felelősségre vonható érte vagy sem. Nem fanyalgok én, csak felvetettem egy olyan témát, amit meg KELLene oldani az előtt, hogy az okos autók maguktól kezdenek el közlekedni.
A sarkított példa pedig jelen esetben azért jó, mert nem eltereli a figyelmet, hanem felhívja arra, hogy egy gépet mennyire aprólékosan fel kell készíteni mindenre. A tesztben hány változó volt? A közlekedésben a belvárosban hány van? Nem lehetetlen, csak nagyon-nagyon alaposnak kell lenni.
És igen, mindent úgy kell vizsgálni, hogy mit nyerhetünk és veszíthetünk.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #118 üzenetére
"Mit teszel ha a szembejövő kamion mögül kilép egy batár nagy terepjáró és már nem tud visszasorolni a saját sávjába?"
Én is pont ugyanezt kérdeztem az okos autóval kapcsolatban. Meg linkeltem, hogy jelen állás szerint egy gép, ha választania kell két élet között, az esetek felében addig vár a döntéssel, hogy késő lesz. És ez még csak a technikai oldal, de ugye "A szélsőséges példák csak arra jók, hogy eltereljék a figyelmet a rendszer hasznosíthatóságáról."
Egyébként azt jó lenne tudni, hogy a fenti 50%-s kudarchoz képest egy ember hogyan teljesítene. Akkor lenne értelme beszélgetni erről a témáról.
Addig mindenki találgat, hogy milyen jó vagy rossz lenne ez a jelen formájában félkész rendszer. Mert a technika félig kész a jogi szabályozás meg úgy majdnem nulla.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Így van, nem értek ezekhez a rendszerekhez és mint leendő felhasználó engem az a része érdekel, hogy mi alapján dönt és milyen döntést hoz, hiszen ezen életek múlhatnak.
A cikk azért kapcsolódik ide, mert pontosan egy gép döntéshozási mechanizmusát boncolgatta egy végletekig egyszerű helyzetben. Egy olyan helyzetben, ahol egy embert megzavar(hat) a moralitása, a gépet meg a megírt szoftvere. És csak egy gépnek kellett döntenie.
Demagógia rulez, de rábíznád a családod életét egy olyan eszközre, ami adott helyzetben, mint legkisebb rossz feláldozná őket?
Ennyire nincs fejlett a társadalmunk nagyobbik fele. Szóval foglalkozni kell és fognak is sokat azzal, hogy miért úgy dönt az az autó, ahogy dönt. És nem csak a logika mentén.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #142 üzenetére
Igen, de akkor lényegében a közlekedési rendszer majdnem egy organizmus, ami jó eséllyel valóban sokkal biztonságosabb lesz, mint ami most van. Ettől nagyon messze vagyunk.
Azért csak adott autót vizsgáltam, mert amikor elkezdik ezeket bevezetni, szerintem javában ez lesz még a helyzet. Hacsak nem úgy vezetik be, hogy belváros (x kerület) csak okos autó.
dabadab
A mentő azért nem jó példa, mert ő köteles megkülönböztető jelzést használni, ha ki akar kerülni a közlekedési szabályok alól. Ha így elütik a zebrán a családom, jó eséllyel magamat és őket hibáztathatom, hogy nem sikerült ezt megérteni. Nem feltétlen a mentőst.
Ha az okos autó a kisebb rossz gyanánt tapossa el őket a zebrán - ahol szabályosan közlekednek, az más.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #170 üzenetére
Erre igazából nem az okos autó a megoldás, hanem az, h nem kap jogosítványt.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #174 üzenetére
Jelenleg vezetésre alkalmatlan emberek is kaphatnak jogosítványt.
Megoldás:
Adjunk nekik okos autót, ami korrigálja a bénaságuk.Ugyan csak elvi kérdés, de az ilyen probléma elkenést nem szeretem. Még ha ugyanaz is lesz látszólag az eredmény. (mert ha lesz manuál mód a verdán, a most közveszélyes marha ott is meg lesz győződve arról, hogy már pedig ő tud vezetni és simán használni is fogja, mint most)
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Én most csak arra reagáltam, h előjött a nagyon rossz vezető téma & ezt is majd megoldja az okos autó...Sztem nem, mert nem az a baj, a lenti példákkal, h nincs meg esetleg a gyakorlatuk/tudásuk, hanem hogy nincs meg a felelősség érzetük+ a józan itélőképességük. Ez egy kütyütől nem fog javulni.
A számuk/arányuk nem fontos ebben a megközelítésben.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #178 üzenetére
Pont az a lényeg, hogy ha nem szigorítják a jogosítványhoz jutást, a példáitokban szereplők ugyanúgy megkapják/megtarthatják a jogosítványuk. Vagyis jogosultak lesznek arra a manuális módra, az érvényes jogsi miatt. Tök mindegy hogyan ellenőrzöl egy érvényes jogosítványt ebben az esetben.
Ezért hibás a megoldás, de nem gondoltam volna, h ilyen nehezek vagytok.
Amúgy ha már sci-fi, akkor erre a jogsi ellenőrzés mellett a vezető folyamatos állapot ellenőrzése lehet még megoldás, de ez az utasokra is igaz. Bárki lehet rosszul, mindenkinek hasznos. De vissza a GYÖKÉROKHOZ: nem adni jogsit annak, aki nem alkalmas rá.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #180 üzenetére
Tehát az itt felsorolt példák az ismerősökből és családtagokból csak fikció, nekik nincs jogosítványuk jelenleg vagy nem is olyan közveszélyesek mint írták?
Mert akkor megint megnyugodhatok. Nem csak az okos autóknál a felelősségvállalás megoldott már évszázadok óta, hanem ma sem közlekednek már közöttünk olyanok, akik alkalmatlanok a vezetésre. És még a Nap is süt!
A szigorításnak semmi köze az okos autóhoz. Már most kivitelezhető lenne. De ahogy most nem akarják, akkor sem fogják akarni.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
2 dolog:
1. A vezetésre alkalmatlan embereknek nem kellene jogosítványt adni vagy a felülvizsgálatnál el kellene venni.
Mivel jelenleg elég sok ilyen van, lehetne szigorítani nyugodtan, mert hát "nekik is kell közlekedni valahogy" csak amíg közveszélyesek, ne autóvezetőként tegyék. Első lépésként annyi is elég lenne, hogy az orvosi alkalmasságit ne úgy állítsák ki, hogy bemegyek, kérem, fizetek majd kiadják, anélkül hogy bármit is megnéztek volna rajtam.2. Konkrét példákról beszélgettünk, a cukorbeteg embernél is nem a betegsége a probléma, hanem a hozzáállása, amit le is írtam (ahogy a másik példánál is), így nem tudom hogy jutottál ehhez az empatikus kijelentéshez, hogy ne bélyegezzük meg a cukorbetegeket, de nem tette senki. Nem akarom elvenni tőlük sem a jogsit, amíg szabályosan tudnak közlekedni. Sem a fehérektől, sem a programozóktól, sem senkitől.
Döglött Róka
Nem vagyunk egyformák, én pl távtól és technikától függetlenül mindig szeretek vezetni.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #199 üzenetére
A mai fiatalok nem azért járnak tömegközlekedéssel, hogy nyomkodhassák a kütyüket, hanem azért nyomkodják a kütyüket, mert tömegközlekedéssel járnak.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #201 üzenetére
Ha azt gondolod, hogy a mai fiatalok megengedhetik maguknak, hogy autót tartsanak fenn, de ehelyett inkább a tömegközlekedést választják, mert közlekedés közben nyomkodni akarják a kütyüiket, fel kellene ébredni.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Ha tudtok mutatni erre a trendre valami statisztikát megkövetem magam.
Londonban is jól megfigyelhető, hogy az emberek egy része inkább tömegközlekedést használ, pedig van autója, de nem azért mert nyomkodni akar egy kütyüt, hanem mert egyszerűbb, olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb.
Ha pedig már ott van az idő nyomkod valamit. Idősek és fiatalok egyaránt.Én is ezt tenném, ha olyan minőségű lenne a közösségi közlekedés ott, ahol élek és dolgozok. De ezen a téren sem vagyunk még nyugat, uh beszéljük meg globális vagy lokális folyamatokról beszélünk?
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #212 üzenetére
Én ugye erre reagáltam eredetileg, aztán belementünk a tyúk vagy a tojásba:
[I"]A mai fiatalok inkább tömegközlekedéssel járnak, mint autóval, mert ott lehet nyomkodni a kütyüket."
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest