Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cqr

    aktív tag

    válasz Xaels #92 üzenetére

    Nem kötözködés mielőtt rosszul reagálnál
    Egyáltalán nem veszem kötözködésnek. :)

    Sensation tulaj leszek és érdekelne melyik tesztprogramokat ajánlod?

    A jelenlegi generációt (mali400,adreno220,sgx543) nagyon kevés benchmark program tudja mérni. Igazából csak a Glbenchmark2.0 Egypt teszt az ami megfelelően komplex grafikus tartalmat rajzoltat ki, így nem limitál a vsync vagyis nem érik el az 56-60fps-t a gpu-k.

    Egy másik topikban volt róla szó, hogy amint elkészül az UDK android porja, valószínűleg emelkedni fog a "releváns" eredményt adó grafikus benchmarkok száma, illetve a Gblenchmark3.0 is a küszöbön van.. De ebben a pillanatban nincs nagy választék.

    Van 2 Anandtech teszt (Link1 és Link2), ezek mennyire mérvadóak szerinted?
    Az anandtech tesztjében nem is az órajel, hanem a régi driver a nagy különbség. Az anandos tesztben 16fps, a jelenlegi driverrel 43fps-t ad a mali.

    A sensation jelenleg csak 23fps-t ad az egypt tesztben, de ez szinte biztos, hogy nem reális eredmény, várni kellene egy driver frissítésre. A quadrant első 3d-s tesztjében közel kétszeres a gyorsulás az elődjéhez (adreno205) képest, és ha itt van kétszeres gyorsulás, akkor glbenchben egyptben pláne meg kell lennie (adreno 205 20fps-t tud egyptben). (Az adreno architektúra tipikusan sokkal erősebb opengl2.0-ban*, mint opengl1.1-ben.. például a quadrant első 3d-s tesztjében majd kétszer olyan erős a mali, az sgx540 meg kb fej-fej mellett van az adreno220-al)

    de gyakorlatilag mire lehet számítani a mobil GPU-k tekintetében?

    Nagyon úgy néz ki, hogy nem végleges a driver a sensation-ben, de legalább is az egypt tesztben fals eredményt ad. Én arra számítok a specifikáció, illetve az egy-egy másik benchmarkban az előző generációhoz képest történt előrelépésből, hogy a sensation nagyon közel lesz az sgs2-höz opengl2.0-ban, és a jövőt tekintve az opengl2.0 számít igazán. (opengl1.1-ben nem túl valószínű, hogy a jövőben fognak olyan pl. játékot csinálni ami problémát jelentene, a durvább játékok valsz mind 2.0-t fognak használni.)

    *Tipikusan az adreno arch, az opengl2.0, és azon belül is a minél összetettebb effekteket használó grafikus tartalom kirajzolásakor jeleskedik. Minél komplexebb a tartalom, és minél több az effekt, annál közelebb van pl. az powrvr sgx arch-hoz

    Illetve egy megjegyzés: A 3dmarkmoblie tesztprogram amivel az anand mért, azt tipikusan csak az adreno gpu-k egymáshoz viszonyított teljesítményének kimutatására használják. Gyakran el sem indul ez a bench más típusú gpu-kon, illetve az ebbeni pl. 4szeres gyorsulás az az elméleti ~"legjobb", a valós ennél kisebb szokott lenni.

    Megjegyzés2: A quadrant 3d-s tesztjéből csak az első az aminek van valami értelme, de már ez sem méri rendesen a malit (majdnem végig framebuffer limit), az adreno gpu-kat még méri, de azok tipikusan nem olyan erősek ogl1.1-ben, de arra még jó, hogy az arányokat meg tudd nézni a különböző generációk között, és ha az adreno205-nél majd kétszer erősebb a sensation itt, akkor egyptben is ki kell ennek jönnie). A neocore stb. bencheknek már rég nincs sok értelme, szóval jelenleg marad az egypt, és várakozás egy új sensation driverre.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák