- Eleglide C1 - a középérték
- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahhoz OS támogatás is kell. Jelenleg egyetlen OS sem támogatja azt a képességét a GCN Radeonoknak, hogy képesek kezelni a laphibát. Innentől kezdve az IOMMU-nak sincs sok haszna így. De később nyilván lényeges lehet, viszont az Intel hardverekkel szinte kizárt, hogy működni fog ez a funkció. IOMMUv2.5 kell hozzá és OS támogatás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
flaki
csendes tag
Az a tesla jól mutathat a gépedben
Két gondom van vele, az egyik hogy iszonyatosan drága, a másik, hogy akkor is csak 6 GB-os.
Ha a .max fájod megeszik 15-20 GB ram-ot (nekem is ált.) akkor hogy tudod renderelni egy 6 GB-os kártyával?
Csak úgy tudom elképzelni, hogy kisebb textárkkal renderelsz, hogy elférjen.
Én az iray-t és a vray rt-t próbáltam, de mindig memóriaproblémával megállt, ha a gpu-val számoltattam.
Persze én sem vitatkozni akarok, hogy melyik megoldás jó és melyik nem, ha neked ez jött be, akkor használd, csak én minden próbálkozásnál falakba ütköztem a gpu-s renderelésnél... -
nézőpont kérdése. mivel nem tudok választani, ezért megint lehet halasztok egy ciklust. ami viszont már elmaradt bevétel néven jelenik meg.
radi8tor1: látom írták közben, sajnos de. mondjuk OCzni mostanában nagyon nincs időm már, de a lehetőséget meghagynám.
a kupak miatti melegedés pedig továbbra is probléma a szememben (még ha nem is a lap szabályozza a ventiket).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
04ahgy
nagyúr
Én meg azt mondom tapasztalatból, hogy ha minden sallangot letiltasz, akkor többet nyersz a tiltások miatt elérhető magasabb órajelen, mint buksz a temérdek feature tiltásával.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
kovsol
titán
SB-E hez képest minek köszönhető a tranzisztorszám csökkenés?
más:
látom a virtualizáció is téma volt korábban ehhez főződő kérdés:
Intel® vPro Technology ugye csak Q -s alaplapban elérhető. Ez azt jelenti, hogy az összes ilyen VT cuccos csak ilyen lapban érhető el, vagy van ami egy Z -s lapban is megy?[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Sz.Sz.
csendes tag
Leszögezném először is, hogy nyilvánvalóan sok-sok próbálkozás és félresikerült kísérlet benne van nekem is a dologban.
A dolog hátulütője valójában nem is a renderelés szokott lenni, hanem inkább a megjelenítés.
A fő probléma inkább ebben keresendő, mert sajnos ez nem gyorsult már vagy öt éve, viszont a poligon/vertexszám annál inkább növekedett.
A 15-20GB a nyers scene szokott lenni. Minden objectet optimalizálok legelőször is. Aztán minden objectnél konvertálással elvágom az összes parametrikus szálat. 8 bites 512k-s textúrákat használok legtöbbször, de a 256k-s textúrák is tökéletesen ugyanazt az eredményt adják. (Na de mégis, adjuk meg a módját...)
Általában egy ilyen scene ezután 2-2,5GB geometria és 800MB-1,2GB textúra felállásban bőven belefér a kártyába. Régebben a 2GB-ba is beletoltam, de az azért kőkemény feladat volt. Sokszor félképes rendert alkalmaztam, ami szintén bevált módszer és a kivitelezése is viszonylag egyszerű volt.
Amit megfigyeltem: Bonyolultságra elképesztő mennyiségű poligon és vertex található a scene-jeimben (még optimalizálás után is), amik nyilván proxy útján megjelenítésben nem zavarnak túlzottan, de renderszinten annál inkább jelentős mennyiséget képviselnek. Ezt úgy kell elképzelni, hogy amíg a szerkesztőablakban átlagban 20-30-40 millió vertex van jelen, addig a rendermotor kap kb. 6-700 milliót. És simán megeszi... Úgyhogy nálam a nem a render okozza a főbb problémát.A gond sokkal jelentősebb megjelenítés szintjén. Megintcsak bonyolultságtól, object "egyediségtől", objectszámtól és az alkalmazott parametriák mértékétől függően 20 millió vertextől kezdve elkezdenek lassulni a kártyák (kikapcsolt, letiltott, fagyasztott objectek esetén is!) és 30 milliótól felfelé már igencsak 15-20-25 fps-re esik le a teljesítmény, ekkor pedig már nem könnyű dolgozni rendesen. (És ez GTX260-tól felfelé egyáltalán nem gyorsult semmit. Quadro-k sem tudnak többet! Legalábbis 3dsMax alatt)
Renderszinten pedig, ha nem activeshade-et használok, ami tényleg látványos, hanem sima production módban dolgozik a kártya, akkor a memóriát is folyamatosan tölti, nem kell beleférnie teljesen a kártyába mindennek, csak a geometriának.
Átlagban 3840x2160-as felbontású képeket számolok és korábban tesztelgettem teljesítményre különböző beállításokkal is scene-eket. Azonos beállítások mellett a tanulság nagyjából az alábbi 1 képre vetítve (bekapcsolt GI, FG, Caustics, stb...):
4 CPU szál - kb. 16-18 óra
8 CPU szál - kb. 10-12 óra
1GPU - 10 perc, kifuttatva, finomítva teljesen 25-30 perc
2 GPU - 6-7 perc, kifuttatva, finomítva teljesen 16-18 perc
3 GPU - 4-5 perc, kifuttatva, finomítva teljesen 12-14 percEzt azért érdemes figyelembe venni, ha az emberfia ilyenre adja a fejét.
TESLA vagy GTX vagy CPU kérdése.
Valóban drága, de a kérdés, hogy megtérül-e a gyorsasága miatt nyert időből? Másrészt a dolog sokkal komplexebb ennél. Ami miatt ennyibe is kerül az a memória, a totális stabilitás, és a melegedés kérdése.
Egy sima GTX kb. kettő perc alatt ég szénné render alatt gyári hűtéssel.
Lehet építeni CPU-ból renderfarmot, de számoljunk csak utána mennyi CPU kell egy normális renderfarm összeépítéséhez? Mekkora havi villanyszámlát is fog az produkálni? Egy ugyanilyen teljesítménnyel rendelkező renderfarm simán egy év alatt elégeti egy TESLA árát.Jelen pillanatban már kapható 6GB memóriával felszerelt TITAN is. Amikor én beruháztam, még nem létezett. Most kb. 300Eft körül hozzá lehet jutni, ráadásul gyorsabb is. Igaz érdemes egy jó vízhűtést is ráapplikálni, de mindennel együtt 400Eft-ból kihozható. Egy cégnek, ahol ilyesmivel foglalkoznak és nagy tételben gyártják az animációkat a tv stúdióknak, nem hiszem, hogy olyan nagy tétel lenne összedobni egy-két 3-4 kártyás gépet és arra küldeni a rendereket.
Másrészt a technika ugrásszerűen fejlődik és én az az ember vagyok, aki előrefelé akar haladni minden pillanatban. Megízlelni, kipróbálni, kitanulni. És a fejlődés a GPU-k irányába halad egyre inkább.
radi8tor1: Lehet oka volt, hogy nem szóltam 4 évig... A gond, hogy sokat tudnék még írni erről a kérdésről, de nem marad így hely másnak is megnyílni.
flaki: Ha kell segítség, írj nyugodtan, de inkább privátban... És ha érdekel adok távablakot és meg tudod nézni mit lehet és mit nem... -
mghltm
addikt
a core i bevezetese ota vpro-hoz qxx-es lap a befuto, mas tipussal nem mukodik
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
kovsol
titán
Ezt írtam én is, ha elolvasod.
Nem erre voltam kíváncsi.pl az én procim az asztali gépben nem támogatja a v-pro -t.
3570k esetén:
Intel® vPro Technology ‡ No
Intel® Virtualization Technology (VT-x) ‡ Yes
Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) ‡ No
Intel® VT-x with Extended Page Tables (EPT) ‡ YesArra vagyok kíváncsi hogy a másik három dologhoz is Q -s lap kell.
Laptopomban ahol virtuális gépen is kell dolgozni QM67 alaplap van.
May the Force be with you!
-
04ahgy
nagyúr
Mert az SNB-E az natív nyolc magból és 20MB cache-ből lett letiltva, de a tranzisztorszámba a letiltott részegység is beleszámít.
Az IVB-E meg natív 6 mag, és natívan 15MB L3.HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
lacyc3
csendes tag
Tetszett a cikk. Annyit fűznék hozzá, hogy nincs kedvetek esetleg lemérni hogy az adott CPU mennyi idő alatt fordít le egy jó nagy programot? Pl. Firefox vagy Linux kernel make all opcióval.
Egyrészt mert ez biztosan kiterheli az összes magot, intenzíven használja a memóriát és mellette megmozgatja az i/o alrendszert is. Másrészt pedig egy új szemszögből lehetne megvizsgálni a processzorok teljesítményét.
-
hugo chávez
aktív tag
Elvileg a VT-x-hez és a VT-x EPT-hez csak a proci támogatása szükséges, a chipset mindegy, azoknál ezt nem is tüntetik fel külön. A VT-d-hez viszont kell a chipset és a proci együttes támogatása.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
csuka86
csendes tag
Köszönöm a tesztet! Én még egy generációt várok a váltással Azért a max 10% különbségért...
-
siriq
őstag
Az lehet, hogy az amd oem-nek szanta es nem is akar csokkenteni de a piac bearazta maganak a procit. Most mar 23x fontba is megveszed a csucs peldanyt. Ahogy irtam fentebb. A szakik mar szabadulnanak a 9-s prociktol minden aron. Ez van, a piac diktal az amd meg almodik az $800 procirol. Jol latszik itt Uk-ban 1000-bol kb 2 ami foglalkozik komolyabban ezekkel a termekekkel.
Temaba vag mert ezen az aron lehet tesztelni.
Olinak meg: Komolyan csak olyan termeket akartok tesztelni vagy cikkezni ami otthon elerheto? Ez nem a userek erdeke. Mindig meg fogjak vasarolni meg akkor is ha a ph nem jut hozza. Felesleges ilyenre hivatkozni.
Le kell irni. Nekunk nincs eselyunk tesztelni ezt es ezt es azokat. Ennyi, nem kell itt kitalani dolgokat. Esetek tobbsegeben a userek beszerzik es a ph elott mar vigan hasznalnak dolgokat az otthonukban.[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
siriq
őstag
Tokeletes pelda a 4K-s kijelzo. Azert mert nem terjed el az emberek meg kivancsiak ra. Info info meg tobb info. Szemelyesen teszteled mindjart mas. Ugyan ez vonatkozik mas termekre.
Itt a ph-s forum sulyesztoben rengeteg hsz elveszik. Az emberek ezekt olvassak. Nem felejtenek. Felesleges kitorolni az oli hsz-t is.
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
siriq
őstag
Meg, hohu OEM jah. [link]
[link]
Jo lenne a hireket is irni nem csak ulni egy helyben.
Szomoru hogy ezt mar leirtam, majd az amd siman piacra dobja[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Itt az AMD dobozos és nem OEM piacra szánt termékeinek árlistája. Ez mindig frissül, ha újítás van.
Írtam a Radeon topikba, hogy az OEM az más konstrukció. Ott az 1000 darabos rendelés 799 dollár még ma is, [link] - Egyszerűen az OEM konstrukció nem szabja meg a kereskedelmi árat, ezért, ha mondjuk 1000 helyett 50000-et rendelsz, akkor olyan tárgyalási pozícióba kerülsz, hogy az AMD simán odaadja 250 dollárért. Nekik ezen még így is bőven van hasznuk, hiszen az előállítási költség 100 dollár alatti.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ST05
őstag
5GHz 1,36V hangzatos, ő belenyúlt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest