Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Joachim21 #23 üzenetére

    Erre nem tudok pontos választ adni. Szerintem nem. Valószínűbb, hogy a Haswell egy HD Graphics továbbfejlesztés lesz. Persze itt talán érdemes komolyabb továbbfejlesztésre gondolni. A HD Graphics feldolgozója vektoros. Csalóka ezt számszerűen összemérni mondjuk az AMD meg az NV számozásával. Gyakorlatilag a helyzet eléggé érdekes, mert az NV a stream-et választotta, az AMD a szuperskalárt, míg az Intel a vektort. Mindegyiknek más előnyei és hátrányai vannak, szóval van három vállalat három eltérő rendszerrel. Látható is, hogy a feldolgozók tényleges száma messze nem tükrözi a valós erőviszonyokat.
    Adott szilíciumdarabon a jelenlegi architektúrákat figyelembe, feltételezve az azonos gyártási eljárást az AMD tud a leghatékonyabban építkezni. Ez alapvetően azért van így, mert a szuperskaláris rendszerek skálázhatósága nagyon közel van a lineárishoz. Az Intel számára viszont ez a tényező nem számottevő, mert teljesítményben a piac alját fedik le (persze igaz, hogy az eladások tekintetében ez a legnagyobb szegmens), így számukra elég, hogy ha ezen a ponton jól skálázódik a rendszer. Az NVIDIA esetében nagyobb skálázódás szükséges. Láthatóan ez nem működik jól, mert lényegében a Fermi architektúra csupán a PC-s játékok igényeit figyelembe véve a GF104/114 vonalon mutat elméletben ideális hatékonyságot. Lefele elmozdulva ez a hatékonyság drasztikusan csökken, amire jó példa, hogy az AMD még mindig nincs olyan kényszerhelyzetben, hogy végre hozzon valamit a Juniper helyére, hiszen a konkurencia rendre nagyobb chipeket gyárt. Ha a szilíciumdarabon mért hatékonyságot nézzük, akkor a GF116-Barts összehasonlítás az érdekes, és itt nem kérdés,hogy melyik az erősebb. Ebből látható, hogy egy alapvetően HPC-be tervezett Knigths Cornert nem biztos, hogy megéri leskálázni, mert nem valószínű, hogy a teljesítményvesztés közel lineáris lesz. Ebből gondolom, hogy a Haswell esetében jobb ötlet a HD Graphics további fejlesztése. Ezen a ponton persze elképzelhető egyéb okosítás is. Technikailag megoldható az AVX utasításkészlet a GPU SIMD-en. Vannak erre elméletek.

    (#24) zoltanz: Ez meg is látszik. A HD 6990 és a GTX 590 viszonyán. Minél jobban megy az architektúra HPC irányba, annál több kompromisszumot kell kötni a DX11-es futószalagon. Persze ez fordítva is igaz, amire az AMD a példa. A játékokra tervezett Radeonok FireStream változatai nem jutnak sok szerephez a HPC szerverekben.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák