- Vodafone mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Fotók, videók mobillal
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Computex 2024: Kingston mindenhol
ph A mesterséges intelligencia futtatásához sok RAM kell – és ez nem kerüli el a Kingston figyelmét sem.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kastner
csendes tag
Szinten tartásra, kisebb rátöltésre 45 Ah akkumulátorhoz ilyet használok. Nekem bevált: [link] Az akkumulátorom általában 80% körül van, emiatt általában gyorsan csepptöltésre kapcsol. 2-3 nap után a csepptöltése 20-30 mA értékre áll be, kezdetben ez az érték magasabb. Én kedvelem, a célnak megteszi. Észrevettem, hogy a biztonsági szelep körül nem észlelek cseppeket, azaz a vízveszteség jelensége nem (vagy csak minimálisan) áll fenn. Volt 5 amperes CTEK töltőm, ott a szelepnél bizony voltak vízcseppek a töltés folyamán, a végét is beleértve. Ez nem a CTEK hibája, 45 Ah-s akksihoz ebből a szempontból sok volt. Próbáltam 4 Amperes töltőt is, ott is voltak vízcseppek a biztonsági szelep körül, csak kevesebb. Ez a 2 Amperes apróság, a maga akkori 6900 Forintos árával nekem eddig optimális megoldásnak tűnik. A töltéshez amúgy is az akku névleges Amperszámának maximum a tizedét javasolják (ez 45 Ah esetében pl. maximum 4,5 Amper), nálam a Carstel 2A esetében a töltés ennek az értéknek az 50%-a körül valósul meg, azaz kímélő töltésről lehet beszélni. A sebesség nálam általában nem fontos, vészesetben pedig a szekrény mélyén lapul egy ajándékba kapott régi 6 Amperes töltő.
[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
Suzuki Swift II, Banner 44Ah. Ctek 5 -el szakadatlan töltve. Soha nem szedtem le a sarukat, és nem is volt bajom soha. Annál nagyobb bajom volt mikor akku cserénél pár percig áram nélkül maradt. Sokáig nem tartotta meg utána az alapjáratot, menet közben állandóan lefulladt mikor pirosnál fékeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
Még csak 7 hónapos a tapasztalatom, és itt kezdtem a "pályafutásom", de én soha nem szedem le az első 1-2 alkalom után, mert csak a gond van az autóval! Ezt-azt beállítgatni! Ha nem szedem le, akkor nincs bajom, az autó is indul! Hetente többször mérem, és nyáron is rákerülget a töltő!
És nekem noname OFF-om van!
-
Kernel
nagyúr
Hogy töltésnél le kell venni a sarut, azt általánosságban előírják az autógyártók, de ez csak egy ökölszabály, amivel elhárítanak minden felelősséget.
Vannak / voltak primitívebb töltők, ami túltöltésvédelemmel nem rendelkezik, abból persze gond lehet, ha valaki rajta felejti. A 100 Hz pulzáló vagy tirisztorral hasított félszinusz által a rendszerbe vitt impulzusok hatása is kérdéses, bár az akku ezeket részben megfogja, de azért nem mindegy az áram nagysága és az akku pillanatnyi állapota (belső ellenállása) sem. Veszélyes lehet az is, ha a saru oxidált, tehát az akku irányába nem érintkezik rendesen, emiatt a töltő árama a jármű áramköreire jutna közvetlenül, az akku korlátozó, simító hatása nélkül.
Ezért is egyszerűbb a gyártónak annyit közölni, hogy nem szabad így tölteni és kész.
Viszont a szóban forgó szabályzott kapcsolóüzemű töltők sima egyenáramot adnak, túltölteni nem tud, így biztonságos ilyen szempontból. De ha az akkut kicsit túltöltené, az sem vészes, mert a jármű elektronikája azt még elbírja.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen