- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gézengúz
addikt
válasz forceberg #8407 üzenetére
Autónak vajmi kevés köze van hozzá. E46 318i, 2004-ből.
Nem rossz az a 40mA, biztos vagyok benne. Pláne, hogy,
az akku reggel levéve 12.63-ról indult, most az előbb mértem, már csak 12.4, kivéve, idefent, melegben.
Direkt akkun mértem töltési feszültséget is, alapjáraton 13.9VNem nagy márka, Bannernek a B-Powere.
Visszavittem, elviszik bevizsgálásra, addig van egy csere, ugyanolyan.
Ez rendesen veszi a töltést, elég gyengén kaptam meg, 12V körül, de rendesen indított. Nem az van mint a másiknál, hogy seperc alatt felszalad 13.4 körülre és onnan emelkedik, hanem a hópihe állással is 12.6V és szép lassan emelkedik.
40mA az 24 óra alatt 1Ah, ha jól számolok. Hogy a 72-es akku ezt ne bírja akár 10-15 napig is azt kizártnak tartom. Egy jó akku. Márpedig 3 napnál többet nem pihen, amúgy emlékszem, mikor új volt teljesen rendben volt, de most nagyon gyorsan elveszti a feszültségét.
[ Szerkesztve ]
-
Gézengúz
addikt
-
Fabolous4
csendes tag
válasz forceberg #8419 üzenetére
Nem tudom az apc mit szólna hozzá (ez úgy nem működne hogy a szünetmentes az akuval összelenne kötve és ha az áram visszajönne az apc is átváltana töltésre és az aku kontaktokon is rajta hagynám a sarukat és bekapcsolnám az autó aku töltőt) ezért írtam hogy laikus szemmel írom a kérdéseket sajnos nem értek hozzá.
A keringető ami menne 2es fokozaton egyfolytában amig nem lenne áram ami megnéztem 61w
max 2ledes izzó és a router+az optikai átalakító eszköz az internethez.
1.5 hete kb úgyvannak itt az áram kimaradások hogy 2-3 órákra van áram és kb 5re kikapcsolás valahogy így kellene hogy kihúzza -
plömplöm
őstag
válasz forceberg #8426 üzenetére
az "ekkorka" alatt a kb 1kVA méretet értettem, pld most pont itt van mellettem egy su1000inet, ebben 2db 12V12Ah akku van. mondjuk páratlan számú akkus ups talán még sosem volt a kezemben, de ez nem zárja ki, hogy ne létezhetne ilyen.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Brogyi
senior tag
válasz forceberg #8430 üzenetére
Neked szerencséd van a tápegységgel, és feljebb azonos választ adtunk.
Sokszor azért nem is válaszolok, mert nem tudok többet írni, és hát mint a múltkor is gyorsabban válaszoltál.
"1 perc alatt eléri a 14,4V-ot, majd a 4A-es áramkolát is pik-pikk a múlt, fél A körüli áramot vesz fel."
Tipikus szulfátos akksi. Az estek 1-2%-ban javítható. Valaki nagy mellénnyel azt nyiltkozta 10 rossz akksiból 5 megmenthető. Ez butaság, tapasztalatlanság. Nem igaz.
Visszatérve az idézetre, és ha legközelebb lesz kedved játzszani vele akkor következőkkel probálkozz.
Ez nem szulfátoldás, hanem csak egy kiegyenlítő, vagy 100% töltési kisérlet, és nem több.
Nincs kockázat, mert csere érett darabról beszélünk. A szulfátoldás kisérlete is két esélyes.
Amikor az idézett pillanatnál tart a töltés (0,5A/14,4V) akkor állítsd át a tápegységedet következő módon.
Írok egy példát:
Kapacitás:60Ah
Ehhez az áramkorlátot állítsd át I=60*3/100=1,8A.
A feszültséget pedig durván csavard fel. Akkár 18V fölé. Ezekkel az értékekkel a jót se teszed tönkre.
Idő pedig simán 4h.
Nem fogod szétforralni amennyiben nem zárlatos. Ha bele tudsz nézni a cellákba akkor látni fogod, hogy alig van gázfejlődés. Sőt illik ilyenkor fajsúlyt mérni hamár látod a lötyit. Refraktometer (néhány ezer az aliról), vagy régi pumpás (nem szeretem). A lényeg 1,28gr/cm3 a cél.
Nem kell megijedni, nem robban fel.
Nézzük a lehetséges kimeneteket. Kezdjük a rosszakkal.
- Azonnal felugrik a feszültség mondjuk 18V-ra.
Szulfátos 100%. Annak már tolhatsz akár 40V-t is. Szinte semmi remény.
- Valamelyik cella sokkal erősebben pezseg.
Abszolút kuka.
- Régen elfogyott a folyadék valamelyik cellából. Pótolod ha tudod. Sok remény itt se lesz.
Végül a pozitív irány.
- El kezd növekedni feszültség, és 16-16,5V-s sávban meg kell állnia.
-Az áram lassan csökken.
Mi van ha letelt a 4h?
Sűrűséget kellene mérni, ami a mai akksiknál lehetetlen.
A kapacitás vesztés a szulfátosodás következménye. Azzal nagyon kevés tennivaló van.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz forceberg #8440 üzenetére
Az a darab tényleg öreg. Igazából a feszültség visszhajlása is elegedő jel, de sokat nem próbálkoztam a negatív eredmények miatt. Nálam a sűrűség elérése, és a visszahajlás (-dV) közel egyezett. A kevés próba miatt nem állíthatom biztosra. Habár létezik amatör töltő amelyik ezt a visszahajlást detektálja.
Ehhez milyen töltőt ajánlasz? - Laybee
Nehezet kérdeztél, mert a tápegységes kollégának írtam, de örülök, hogy érdekel. A leírt módszer szakállas. Értsd öreg, és nem is én találtam ki. [Itt] írtam róla. Azért is írtam/gyüjtöttem össze, mert nagyon kevés töltőben van bármi hasonló. Azért néhány pl.
CTEK, és itt nem folytatom, mert ezt mindenki ismeri. Boost/Recovery névvel látják el, és kb 2h engedélyeznek.
A lényeg, hogy ez nem külön funkció/mode amit meg kell hívni. Automatikusan belerakják minden töltésbe. Az a jó.
Régen jómagam is ragaszkodtam a 14,4V határig, de a mai akksik zömének már kevés.
Mindenkinek azért a figyelmébe ajánlom ne a kocsi hálózatán küldjétek meg 16V-val.[ Szerkesztve ]
-
Gézengúz
addikt
válasz forceberg #8462 üzenetére
Nem kell elmagyarázni, én értem.
Csak egy ilyen hozzászólással megkavarsz olyanokat akiknek enélkül is problémás!
Amikor valakit ki akarsz javítani, akkor pláne fontos, hogy jól fogalmazzál. Hmm?_pda_
Téged pedig kérlek ezekután, hogy igen rajzold le!! Mert Te voltál a második aki szintén benézte, ezek szerint.
Köszi!!
[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
válasz forceberg #8486 üzenetére
Meg nem látok bele a kereskedő fejébe. Lehet, hogy tényleg nem olyan rosszak, csak más, kedvezőbb konstrukció vonatkozik a többire az adott kereskedőnél. Ahol én voltan, ott kévés volt EP aksiból. Ez alapján már meg is jósolható az ajánlás. Ha más kereskedésekbe megyek, lehet én is EP-t veszek. Már megvan a Bosch amúgy. Amúgy szívesen (vennék) veszek magyar termékeket...
-
Atilla001
senior tag
válasz forceberg #8656 üzenetére
Köszönöm, gondolok erre én is de az időjárás a víz a hő és egyebek miatt nem iktatnék be plusz kábelezést a motortérbe. Nem bíznék benne sose. Bár most ellent mondok magamnak, mert a szivar csak gyújtáson van feszültség alatt és még be is kellene dugnom a mérőt.. szóval akkor nézném ha kezemben a kulcs is.. van hogy 2 hétig nem mozdul az autó.. fixre nem tenném az említett 30mA fogyasztás miatt sem.
Védd a természetet!
-
forceberg
veterán
válasz forceberg #8696 üzenetére
Kellett nekem emlegetnem a műterhelést!
Délután vehettem is elő használatra, mert melóból bikázással indultam haza. Fél óra üzem után itthon leállítás után kb. 1 óraval indított, majd még 1 óra múlva kivéve az aksit
12,55V üresjáratban, erre rátéve a tizedómot, 8V alá esik -> qqa.Veszek reggel egy 72-es EP-t.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
dethroner
veterán
válasz forceberg #8698 üzenetére
Off, de már a tesco-ból is eltűntek az alugyűjtők, a használtelemet se lehet már ott leadni. Megy minden szépen a kommunálisba, tököm fog másik városba átjárni, leadni.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
forceberg
veterán
válasz forceberg #8697 üzenetére
A boltba bementem ( ZS+U ), kérdeztem, hogy rámérhetek-e gyorsan a feszre, nehogy nem feltöltött legyen az új akku.
Erre kiszolgáló személy mondta, hogy hagyjam a voltmérőt, ha érdekel, megméri a digit mérővel.
Egy cetlit is nyomtatott róla:
[kép] - új El. Power 72Ah 680A
A gép szép indítási áramot számolt![ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
dethroner
veterán
válasz forceberg #8701 üzenetére
Honlap szerint 108ft/kg áron vásárolják fel a használt ólom aksikat. Saját autóval odavinni a 20km-re lévő telephelyre, berakni-kiszedni a csomagtartóból, és ha jól tudom ebből még levonnak valami pár %-ot. Aztán szép a mol meg majd veri a mellét hogy milyen nagyjót tesz a környezetvédelemért, közben meg rekordbevételt érnek el, a vezetők kiemelt évvégi bónuszokat kapnak.
Esküszöm inkább elásom a kertben.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
gabor9991
őstag
válasz forceberg #8712 üzenetére
Én az új fejehységre gyanakszok most , nemrég vettem egy androidos junsunt ami nem áll le mint egy hagyományos rádió amikor leveszem a gyújtást hanem folyamatosan stand by módban van.
Most hogy így méregetek és gondolkodtam egy kicsit lehet hogy nem is az akkunak lesz baja
Kipróbálom hogy leállítotom teljesen és megnézem úgy mekkora lesz a nyugalmi fogyasztás. -
Brogyi
senior tag
válasz forceberg #8731 üzenetére
Ez max. teljesen döglöttnek hitt aksi élesztésére van, nem?
Igen, és itt jön be a tévhit. Az esetek 99%-ban magárahagyott, vagy szulfátos akksinak ez semmit nem ér. Szerintem téves az elnevezése ennek a kettes résznek. Csak a kíméletes , lassú kezdés a célja. A szulfát oldáshoz szerintem nem sok köze van.
Néztem közben ezt az ábrát. Már 14,1V-nál visszaveszi a töltőáramot?
Bizony, ettöl egy kicsit olyan csipkés, fűrészesen emelkedik a feszültség. -
gabor9991
őstag
válasz forceberg #8888 üzenetére
Van benne valami okos töltés mert ca-ca akkumulátor kell bele.
100mAh az ha jól tudom 1.25Wh szerintem ez annyira nem durván sok ettől egy éjszaka szerintem nem kellene észrevehetően veszítenie a töltöttségéből, de mint feljebb írtam itt 2 nap után nyugalmi feszültségből következtetve 50%-on volt.
Talán 2-3 nap amit beindítás nélkül áll ha használom akkor megyek vele 35-40km-t. -
-
Brogyi
senior tag
válasz forceberg #8896 üzenetére
"Te használod a 3-as és 4-es szakaszt?"
Bizony próbáltam, mert az elöző akksinak még volt kupakja, és az olyan ziccer amit nem lehet kihagyni. Lehet a lötyi fajsúlyát/sűrűségét mérni.
Ahol nincs kupak az "vakrepülés". Így is kijelenthető, hogy azzal a 3%/plusz 4 órával nem ronthatod el. Ha mégis azért egy másodpercig se szabad szomorkodni. Gabor9991 akksijánál ki kellene próbálni. Semmit nem veszíthet, csak nyerhet. Ca-Ca ,és ha a 3% 4órát betartja nem ronthatja el.
Azért be kell vallanom ment a rinyálás. A kis ördög csak dumált a fejembe, hogy pezseg, már rég elhagytuk a bűvös +14,4V-t. Megmértem a sűrűséget és pl 1,22gr/cm³. Ez még bőven az 1,28 alatt van. A tapasztalat az, hogy az említett 3%/4 óra alatt nem szokta elérni az 1,28-t. Meghaladni szinte soha, vagy van egy cellazárlat szerű hiba.
Szerintem összel a tél elött még a normál akksinak is jót tesz. Bár a mai normál akksi is valamilyen ötvözet. Hagyományos, natur, régi rendszerű szerintem már nincs forgalomban, de ezt már csak a profik, és az értelmes forgalmazók tudják megerősíteni, vagy cáfolni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Projektor topic
- Milyen routert?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRESZ kérdések és válaszok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Autós topik
- Diablo IV
- További aktív témák...
- Razer Basilisk Ultimate Wireless Gamer Egér! 20k DPI/Dokkoló/Razer Chroma RGB/Razer Hyperspeed Tech
- Ryzen5 GamerPc
- Apple Watch Series 8 41mm GPS fekete 6 hó gari
- TP-Link TL-SG108E Smart, 8 Portos, Gigabites Switch, üzleti osztály, fém burkolattal
- Új, bontatlan iPhone 13 128GB Midnight (fekete) gyári független