- Elnéztük a mai dátumot
- MIUI / HyperOS topik
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
Nekem is [ilyen electric power] van a kocsimban kicsit több mint [4 éves] akkor kezdhetek nézelődni mit vegyek bele mert [ez] már a vég jele?
Lehet ez valami csoda, hogy még működik, párszor pótoltam a hiányzó folyadékot, néha feltöltöm a lidl-ös töltőmmel de nagyon nem foglalkoztam eddig vele.
Ez előtt motorcraft akku volt benne az egyik pillanatról a másikra adta meg magát az előtt meg még a gyári Ford volt de pár évesen azt is el kellett dobni. -
gabor9991
őstag
Monbatot?SOHA!
Ez előtt volt egy opelem egy corsa b abba sikerült monbat akkut tenni, néhány hét után vettem észre, hogy az akkuból a túlfolyón folyik ki a sav!Addigra már annyi kifolyt, hogy szétmarta az akku alatt a tálcát és megkezdte a karosszériát is.
Garanciában kicserélték a töltés rendben volt a kocsin.Focus mk2 1.6 benzin, ez is kalciumos akku, rendben indít eddig érzésre semmi baja, a fordok a fényszóró felvillanásával jelzik indításkor az alacsony feszültséget, amit eddig ezzel az akkuval nem tapasztaltam még, szóval nincs semmi jele annak, hogy már rég az újrahasznosítóban kellene lennie.Amennyibe került és amennyit kibírt eddig szerintem jó vétel volt, megvenném újra.
Eddig azt gondoltam ez egy tök jó magyar akku[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Kitekertem a kupakokat kettő cellában kellett pótolni a folyadékot
Az első cellában amiből a sav párologhat és gondolom az látszik mint fehéres lerakódás a szint megfelelő volt.
A 2. cella igényelt utantöltést és a 6. .
A 6 cellából 2 el is van színeződve [ a középső a 2. ebbe kellett pótolni] és még az 5. van így elszíneződve de abban jó volt a szint.
Ez az elszíneződés ez mitől lehet?
Egyik cellában akár az alacsony folyadékszint is lehetne mert kellett pótolni de a másik ilyen elszíneződött cellában megfelelő volt a szint.Gyári Ford akku 44 amperórás volt azt hiszem ez most nagyobb de nincs 60.
Nem emlékszem pontosan, elég régen volt már de azt hiszem fekete műanyag háza volt az akkunak.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
[Electric power] akkum majdnem kibírt 6 évet.Kiálltam a garázsból hibátlanul indította az autót majd a következő indításkor már meg sem bírta forgatni 9V körüli feszültséget mértem rajta.
Alsó árkategóriában van most ajánlott gyártó aki 175 magas Ca-Ca akkut gyárt vagy tökmindegy, mind egyforma és csak szerencse dolga hogy egy évet vagy majdnem hatot fog bírni? -
gabor9991
őstag
válasz Piftuka #7697 üzenetére
Kicsit feljebb írtam hogy nekem pár napja ment tönkre az akkor legolcsóbban kapható electric power akkum.
Kis híján 6 évet bírt szóval nem minden a név.
Most rendeltem helyette szintén electric power-t
60Ah 500A indítóáram amit a tapasztalatok alapján túl is teljesít a valóságban szállítási költséggel 15ezer.
Ennyiért azt se bánom ha nem bír 6 évet csak 3-at. -
gabor9991
őstag
válasz Inhouse #7690 üzenetére
[ez alapján] akkor lehet tudni mikor készülhetett?
-
gabor9991
őstag
Ez egy electric power akku, ezt szerintem nem ugyanaz a cég gyártja mint amelyik az általad felsolt akkumulátorokat.
Ezen a " HL17 " jelölésen kívül semmi más nincs ez látszik az előző hsz.-ban.
Összesen ez a 4 karakter van rajta, a jótállási jegy gyári szám mezője is üres[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Inhouse #7721 üzenetére
Köszönöm akkor nem azért volt jóval olcsóbb mint máshol mert egy polcon ragadt régi akku.
A minőség pedig majd kiderül használat közben.
Nyugalmi feszültség 12.83 V volt beszerelés előtt, képes volt beindítani a motort.
Azt még meg tudod mondani, hogy mitől függ az, hogy melyik akku teljesen zárt és melyik kicsavarható kupakos?
Ez a mostani akku is kicsavarható kupakos (talán még lehet emiatt hosszabbítani az élettartamát ha néha ellenőrzi az ember)de a webshopos képeken én szinte már csak teljesen zárt akksikkal találkoztam.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Piftuka #7741 üzenetére
Kovács autó rendben van.
Személyesen és online is vásároltam nálunk.
Zs+U szintén rendben volt online rendelés esetén.
Bárdi és unix kb 50+ % kedvezményt ad a szerelőknek akik még ezzel is leveszik az egyszerű embert
A kovács autó ,zs+U, kauffer, stb áruház pedig már ezzel a kedvezményes árral adnak mindent
Így látszik hogy egy alkatrész kb mennyibe kerül valójában.
De bizonyos forgalom felett még ebből az árból is lehet bőven faragni -
gabor9991
őstag
válasz Inhouse #7748 üzenetére
[Era 3 év garanciával] a kauffernél.
Ilyen is van.
A dugót megnézem hogy milyen. -
gabor9991
őstag
válasz gabor9991 #8685 üzenetére
Így 2 év után rámértem a nyugalmi feszültségre, feltöltve 12.9
1-2 óra múlva 12.7
1 nap múlva 12.4
Nyugalmi áramfelvétel 0.12A
Kell aggódnom hogy lassan kuka?
Párszor észrevettem mintha hosszabb állás után reggeli első ndításkor már nem lenne elég a kraft de mivel az előző ilyen akku 6 évet bírt ez meg még csak 2 múlt megnyugtattam magam hogy semmi baja az akkunak
Hónap végén megyek a tengerre vigyek bikázókábelt ? -
gabor9991
őstag
válasz forceberg #8712 üzenetére
Én az új fejehységre gyanakszok most , nemrég vettem egy androidos junsunt ami nem áll le mint egy hagyományos rádió amikor leveszem a gyújtást hanem folyamatosan stand by módban van.
Most hogy így méregetek és gondolkodtam egy kicsit lehet hogy nem is az akkunak lesz baja
Kipróbálom hogy leállítotom teljesen és megnézem úgy mekkora lesz a nyugalmi fogyasztás. -
gabor9991
őstag
Ennél [link] a nem egészen 2.5 éves akkunál tapasztalatok olyat amit még korábban nem, mégpedig azt hogy lidlös töltőre téve az akkut folyamatosan pezsgés hallatszik az akkuból, korábban ilyen hangja nem volt.
Ha leveszem a töltőt utána még 2-3 percig jól hallható a pezsgés.
A töltés is érdekes, 14.6-ig is felment a feszültség itt lekapcsolt a töltés, 1-2 perc múlva már 12.7 volt a feszültség amikor a töltés ismét bekapcsolt, újra felment 1 perc alatt 14.4-14.6-ig itt lekapcsolt és ez ismétlődik folyamatosan, közben pedig pezsgő hangja van az akkunak.
Jól gondolom ha azt gondolom hogy ez az akku nem fog 6 évet bírni mint az elődje?[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #8747 üzenetére
Tolőről levéve 1 óra elteltével már csak 12.5 a feszültség.Kíváncsi leszek reggelig mennyire megy le.
Mostanában érezhetően gyengébben indított ezért kezdtem el figyelni -
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #8781 üzenetére
Kauffernél van Era akku 3 év garanciával.
Szerintem olcsóbb is mint az unixnál. -
gabor9991
őstag
Sima ca-ca akkuban mi megy tönkre olyankor amikor beindítani nem képes egy sima szívó 1.6motort, csak kattognak a relék és ugrálnak a mutatók? Viszont rámérve egy perc múlva a feszültség 12.4V .
Rendeltem helyette egy legolcsóbb sct akkut, van ezzel a típussal kapcsolatban tapasztalata valakinek?
Korábban 3 év garanciával árulták, most már csak a kötelező 12! hónap van rá, lehet tudni hogy ki, hol gyártja? -
gabor9991
őstag
válasz gabor9991 #8828 üzenetére
Két hónapos 55Ah-s akku esetén mennyire elfogadható ha 100-120mAs nyugalmi áramfelvétel mellett a nyugalmi feszültsége 12.78-ról leesik 12.44-re?
Illetve ha 2 napig nincs beinditva az autó akkor a feszültség 12.2 körüli csak.
Így ha egy hétig nem lenne beinditva lehet be sem indulna utána miközben a 100-120mAh fogyasztás ezt nem indokolná szerintem.Lidlös töltővel feltöltöttem tegnap, le volt kötve az autóról és nagyjából 10-12 óra alatt 12.78-ról 12.45-re merült.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Nagyjából megvan hogy mi működik a háttérben, egy androidos "rádió" az ami leállítás után még 6 órán keresztül van készenléti módban ez alatt az idő alatt 100-120mAh az áramfelvétel ez után leesik 80-90mAh körüli értékre.
De ezt én azt gondolom(és lehet hogy rosszul)hogy egy szinte új 55Ah-s akkunak bírnia kellene mert 24 óra alatt így 6*120+18*90 mAh jön ki az akkuból és például most délután mikor beindítottam 18 óra állás után( úgy hogy tegnap mentem a kocsival 150kmt valószínűleg teljesen fel volt töltve leállitáskor) obd-n megnéztem és gyújtást ráadva 11.9V volt a feszültség.
Indításkor 9.8-ig esett le ami azt olvastam hogy nem rossz csak nem annyira megnyugtató hogy egy új akku pár nap alatt képes lemerülni egy talán normálisnak mondható 80-90mAs-s figyasztástól. -
gabor9991
őstag
Most épp 15+fok van a garázsban de ha normálisnak tekinthető hogy egy ekkora fogyasztás mellett tényleg pár nap alatt képes lemerülni az akkumulátor akkor nem töltöm vele az időt tovább, elfogadom hogy 2 naponta tölteni kell éjszaka.Bár az kissé továbbra is aggaszt hogy akkor is lemerült 12.5 alá ha levettem az akku sarut.
-
gabor9991
őstag
Az akkut tavaly év végén vettem, elvileg 2023.48. heti gyártás [link]tehát nem állt sokat mielőtt használatba vettem.
A kocsi amiben használom egy Mk2 focus 1.6 benzines, tavaly felújított generátorral, a töltés üzem közben 14.4V.
Az átalakítással kapcsolatban nem tudom mire utalsz, nincs semmi átalakítva minden gyári.
Ez a.konkrét akku SCT nevet visel külsőre egy picit különbözik a korábbi electric powertől de a tetején a kupakokat ennek is ki lehet tekerni.
Nem tudom ez amit most leírtam pluszban mennyit segít abban hogy kiderüljön, a feljebb leírt fogyasztás mellett mért értékek elfogadhatóak vagy inkább nem?[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz forceberg #8888 üzenetére
Van benne valami okos töltés mert ca-ca akkumulátor kell bele.
100mAh az ha jól tudom 1.25Wh szerintem ez annyira nem durván sok ettől egy éjszaka szerintem nem kellene észrevehetően veszítenie a töltöttségéből, de mint feljebb írtam itt 2 nap után nyugalmi feszültségből következtetve 50%-on volt.
Talán 2-3 nap amit beindítás nélkül áll ha használom akkor megyek vele 35-40km-t. -
-
gabor9991
őstag
Igazából nem akarok több időt tölteni ennek a jelenségnek a megfejtésével, végülis ez csak egy legolcsóbb kategóriás akku, ha egy éven belül rosszabb lesz akkor majd visszaküldöm és ha szerintük is rossz akkor kicserélik.
Valamelyik este teljesen feltöltöttem a lidlös töltővel, levettem az akkusarut, 8óra múlva 12.55V volt a feszültsége, talán még egy ilyen tesztet megcsinálok csak 24 órán keresztül így már jobban látszik hogy magas az önkisülése vagy tényleg ennyire megérzi a hidegebb idő/átlagosnál picit talán magasabb nyugalmi áramfelvételt.Brogyi#8892
Elolvastam amit linkeltél de Mk2 focusban nálam még nincs IBS ahogy írtad ez egy faék egyszerű rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #8898 üzenetére
Egészen biztosan nincs.
Egy biztosíték van a pozitív saru mögött közvetlenül de ibs nincs.Képek alapján ha jól látom egyébként is az ibs az a negatív vezetéken van amelyik a toronyra van talán kötve, az nálam egy sima ujjnyi kábel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Razer Basilisk Ultimate Wireless Gamer Egér! 20k DPI/Dokkoló/Razer Chroma RGB/Razer Hyperspeed Tech
- Ryzen5 GamerPc
- Apple Watch Series 8 41mm GPS fekete 6 hó gari
- TP-Link TL-SG108E Smart, 8 Portos, Gigabites Switch, üzleti osztály, fém burkolattal
- Új, bontatlan iPhone 13 128GB Midnight (fekete) gyári független
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- iPhone 13 128GB Voda beszámítOK!
- BONTATLAN Új Iphone 14 PRO MAX 128-512GB Független 1év GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 12 64-128GB 1év hivatalos APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL ÁTVEHETŐ.
- BONTATLAN Új Iphone SE 2022 64-256GB Gyári Független 1 év Apple Garanci DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ