- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsozso710711
újonc
Sziasztok. Én már írtam md13323-rol.. A gyönyörű-kijelzö csal. igaz...A TÖLTŐ NEM... Fik vigyázatok csak pontos műszerrel mérjetek, mert butaság lesz a vége. Hihetetlen hogy 3 készülék össze vissza mér. Ezzel csak félrevezetjük egymást. Rossz pontatlan dolgokat állítunk.Becsapjuk magunkat és mindenki mást.
-
peti85
senior tag
válasz zsozso710711 #801 üzenetére
Ma rámértem megint az MD13323-ra. Töltés közben (AUTÓ módban) 14,6V-ot ír a kijelzője, egy gagyibb multiméter 14,4V-ot mért. Múltkor egy elvileg klasszisokkal jobb műszerrel pont azt mértem, mint amit a kijelző kiírt.
Az elem ikon kerete a leírás szerint fenntartó töltésre váltás előtt 1 percig villog, de nekem már legalább fél órája villog a keret. De ugyan úgy 14,6V-ot ír a kijelzője.HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
Kiscupák
újonc
válasz zsozso710711 #801 üzenetére
Fordítva: pont a töltő csal, nem a multiméter(ek). Az, hogy a kijelzőn mi van és a töltő mit tölt, nem egyezik a multiméterrel, ezt igazolja a multiméter. Emellett Brogyi írta, hogy kevés a 14,1-14,2 V az akku teljes feltöltéséhez, pedig ott kapcsol le és áll át fenntartó töltés fázisra. Legalábbis az a példány, amit tegnap teszteltem. Ma megmérek egy másikat is, visszavittem reggel a tegnapit.
-
Kiscupák
újonc
Nekem nem villogott a keret fél óráig, ahogy elérte a saját kijelzője szerinti 14,4 V-ot, átállt fenntartó töltés fázisba, megszűnt az elem keret villogása, fixen világított a keret és a fenntartó töltést csinálta: 13 V-ig leengedte az akku feszültségét, majd visszatöltötte 0,8 A-rel 13,6 V-ig 1-2 perc alatt és utána megint leengedte 13 V-ig és ismét fel 13,6 V-ig. Utána ezt csinálja non-stop az idők végezetéig...
Szóval lehet, ezek szerint tényleg hibás a tiéd. Most már így több sebből vérzik. De hogy most egy másik multiméterrel mérted és az engem igazol, azaz kevesebb a multiméter szerinti töltési feszültség a töltő kijelzője által kiírt feszültséghez képest.
[ Szerkesztve ]
-
KovyZoly
tag
Hello
Szeretnék tanácsot kérni!
Akkumulátortöltőt szeretnék venni, de a bőség zavarával küzdök. Végül nagy nehezen sikerült kettőre leszűkíteni a kört. Az egyik az itt a fórumban is sokat emlegetett Akkukraft, a másik a Ctek XS 0.8.
Elsősorban robogóhoz használnám, de lehetőség szerint autóét is töltenék vele. A Cteknél nagyon erős érv az 5 év garancia, az Akkukraft mellett pedig a széleskörű hazsnálhatóság szól. Mindkettő 13e Ft, melyiket ajánlanátok?Köszönöm előre is
-
DQ
tag
Mára végzetem 5 akkuval. A motorokról már írtam, az autókról csak félig.
A ~4 éves 45Ah-s recond után 12,1-ről másnapra 12,61V-ot mutat, a ledes kütyü sárgán villog.
A 1,5 éves Varta 12,1-ről recond nélkül 12,54V lett, a led: sárga. Én magasabb feszt és zöld jelzést vártam volna... Lehet, valamelyik nap leveszem a negatív sarut, s ráengedem a recond módot, majd utána beállítom, amit elfelejt szegény Civic. Töltöttetek már sarulevétel nélkül ezzel a móddal?
Egy 0,5 éves 60Ah-s gyári Renault akkura is ráakasztottam, bár az töltés előtt is 13,1V-ot mutatott. Furcsa volt számomra, hogy ezzel is dolgozott egy jó félórát, mire eljutott a 7. ledig. Feszt ezen nem mértem, gondolom maradt szépen 13V fölött. Természetesen a zöld villog.
A motorok továbbra sem veszítettek semmit, a ledes kütyü zölden jelez mindkettő esetén.
Ahogy nézem - bár nem végeztem ilyen irányú tesztelést (valaki csinált ilyet esetleg?) -, 12,6V-nál már sárgán jelez a ledes fix, 12,1-nél már piros. -
Kiscupák
újonc
válasz KovyZoly #805 üzenetére
Szia!
Az általad megadott két lehetőség közül én mindenképp az AKKUKRAFT-ot választanám. Egyrészt nem 0,8 A-rel tölt, hanem 3,8 A-rel, ez nagy előny lesz, mivel mire 0,8 A-rel végez, megőszülsz. Gondolom 32 Ah-nál nagyobb akksid van. Mert a CTEK XS 0,8 csak max. akkorát tölt, annál nagyobbat csak karbantart. Az AKKUKRAFT 0,8 A-rel a motor üzemmódban tölt, autó üzemmódban 3,8 A-rel. Ezért gyorsabb. Max. 120 Ah-s akksihoz is jó.
Másrészt az AKKUKRAFT 9 lépésben tölt, nem 6, mint a CTEK. "Okosabb".
[ Szerkesztve ]
-
Kiscupák
újonc
válasz zsozso710711 #810 üzenetére
Te már megint félrevezetsz mindenkit vagy figyelmetlenül olvastál/értelmeztél. Hol olvastad, hogy az AKKUKRAFT csak 0 fokig jó? Mert most rámentem az oldalukra és pont nincs ilyen ott írva. Pont az van írva, hogy 0 fok alatt a téli (hópihe) üzemmódot kell használni. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
honvéd44
újonc
válasz zsozso710711 #810 üzenetére
Nagyon fontos, amit leírsz valós adat legyen. A fórumok arravalók, hogy egymást segítsük, ne vezessünk félre senkit.
-
fusion33
újonc
Tévedni emberi dolog, és nem is volt szándékos.
-
#92852736
törölt tag
válasz zsozso710711 #814 üzenetére
Sziasztok!
-30 fok és +50 fok között között lehet használni az AKKUKRAFT töltőt.
-
Kiscupák
újonc
A mai új ALDI-s töltő tesztje elmarad: amit visszavittem reggel töltő, a helyett hoztam egy másikat, de most a dobozból kicsomagolva se kép, se hang, be sem kapcsol.... No comment...
Holnap zurück a bótba meló után, 3x fogok ott járni
[ Szerkesztve ]
-
honvéd44
újonc
válasz Kiscupák #818 üzenetére
Bosszantó csalódás, még ha akciós volt is a cucc. Hogy lehet nyugodtan magára hagyni töltésközben, lehet bízni benne?
Az Extol 4A viszont hibátlan, 12.88 volton tartja az akksit egy hete. Tíz percenként feltolja 13.75 voltra, egy perc múltával le ejti. A grafikon szerint, precízen pulzál.
Hogy meddig lesz jó, mikor romlik el? Nem aggaszt. -
KovyZoly
tag
Végül rendeltem egy CTEL MXS 5.0-t a továbbfejlesztett verzióból, sokat számít a döntésemben az 5 év garancia. Pluszban pedig jár hozzá egy ledes fix csatlakozó is.
-
nootropil
csendes tag
válasz nootropil #775 üzenetére
Nah megérkezett a csere CTEK .. amit érdekességként felfedeztem rajta, hogy :
-a ledek kissé kiemelkednek a felszínből (3d-s ledek
-nem sípol
és működiktovábbi érdekesség: egy éjszaka alatt feltöltött teljesen egy 70Ah akkut (13,8-13,9 v) -t mértem még töltőn
ennyit csalhat a multimeter ? (extol).ugyanezt az akkut az Akkukraft nem tudta "készre" tölteni kb 30óra alatt sem feszültség nagyjából ugyanennyi volt.
14,4V nak közelében sem. Mi lehet az oka ? Autóból nem szedte ki lehet hogy valami folyamatosan fogyaszt ? 7 éves az akku különben.
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
steve brown
csendes tag
válasz nootropil #823 üzenetére
Érdemes lenne megmérni az Akkukraft töltési áramerősségét. Pl. az Ultimate Speed töltőre is rá van írva hogy 3.8A-es töltést produkál, de a valóságban nem 3.8A-rel tölt 14.4V-ig, hanem valamiért visszaveszi 0.8A-re az áramerősséget, és van hogy emiatt beletelik 2 napba is mire feltölt egy 44Ah-s akkut.
A Ctek viszont lehet hogy 5A-el tölt 14.4V-ig, és ezért tölti fel hamarabb. -
#92852736
törölt tag
válasz steve brown #824 üzenetére
Az AKKUKRAFT ténylegesen 3,8 A-rel tölt AUTÓ töltési módban. Ahogy az akkumulátor közelít a teljes feltöltöttségéhez, az AKKUKRAFT is ugyanúgy, mint az összes "intelligens" töltő, visszaveszi az áramerősséget, tehát a 80 %-os töltöttség után már csökkentő A-rel tölt. Ez a lényege, hiszen 80%-os töltöttség után az akkumulátor a maradék 20%-ot nagyon lassan veszi már fel és a teljes töltöttséghez időre van szükség. Itt már nincs értelme 3,8A-rel tölteni, mert az akku nem veszi fel és káros is lenne. Ez a teljes töltöttség azonban szükséges az akkumulátor számára. Így az utolsó 20 % nagyon lassan megy végbe, csökkenő áremerősség mellett. Az AKKUKRAFT, hasonlóan a más "intelligens" töltőhöz, figyeli azt, hogy az akkumulátor tartja-e a 14,4 V-ot stabilan és csak ekkor áll át fenntartó töltés funkcióba. Hogy átálljon, ahhoz esetleg hosszabb idő is kellhet. Majd mikor lecsökken az akkumulátor feszültsége 13,2 V-ra, visszakapcsol töltés üzemmódba, feltölti újra 14,4-ig és újra lekapcsol. Ennek az újfajta fenntartó töltés üzemmódnak a lényege, hogy ingázik a töltő a fenntartó üzemmód (=tele, zöld) és a töltés üzemmód között folyamatosan.
Amennyiben az akkumulátor öreg, esetleg cellezárlatos (még ha kicsit is) vagy az autóban a fogyasztók "elvámpírkodják" az áramot, akkor előfordul, hogy a töltő úgy érzékeli, hogy sosem éri el a feltöltött állapotot és nem áll át zöldre. Vagyis folyamatosan azon dolgozik, hogy 14,4 V legyen. Öreg akkuknál egyébként ez nem ritkán előfordul. És főleg előfordulhat hidegben.
Notroopil vélhetőleg nem a CTEK 8-adik, utolsó LED-jének kigyulladásáról számolt be, hogy az világít, hanem a 7. LED-ről, pedig a 8. LED-nek kell világítani, hogy össze tudjuk hasonlítani az AKKUKRAFT töltő zöld (=kész=fenntartó töltés) LED-jével. Mert a CTEK-nél a 8. LED felel meg az AKKUKRAFT zöld LED-jének. Mindkettő a fenntartó töltés LED-je. Úgy van értelme összehasonlítani a két töltőt, ha ugyanazon üzemmódot hasonlítjuk össze. Ez pedig a CTEK-nél a 8. LED, az AKKUKRAFT-nál pedig a zöld LED, a tele akku ikon feletti.
[ Szerkesztve ]
-
zsozso710711
újonc
Sziasztok. Amit az akkukraft-rol -írtál az ígaz. De a jobb ALDIS--LIDL- töltők tudják-... A töltés vezérlésében különböznek, a ctek-tól. Megint egy érdekesség:
Profi Power Automatikladegerät Electronic Batterieladegerät
------- És egy másik---http://www.dr-koster-customs.com/CTEK-MXS-50-vollautomatisches-12-Volt-KFZ-Ladegeraet-mit-Temperaturkompensation -----
Nézétek a gyártót.... KFZ------- -
Kiscupák
újonc
válasz zsozso710711 #826 üzenetére
A linken szereplő termék esetében az nem a gyártó neve. KFZ = kraftfahrzeug = gépjármű szó németül. Rövidítve: KFZ. Jó reggelt zsozso!
Ugyanúgy CTEK gyártmány.
[ Szerkesztve ]
-
zsozso710711
újonc
Sziasztok. Még vannak érdekességek. --- http://giperauto.com.ua/products/zaryadnoe_uctrojstvo_hyundai_hy400---- http://kharkov.prom.ua/p53615636-impulsnoe-zaryadnoe-ustrojstvo.html--- http://www.pleer.ru/_141203_moratti_dc_12v_1a_4a.html --- http://www.nadavi.ru/descr/bolk/dc12v-1a-4a/descr-40.php --- http://avtoimige.ru/product/2678/ --- http://zpst.ru/type/berkut/ ---- Szerintem mindenki másol mindenkit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De ki fejleszt....???? Még egy utolsó---- http://www.mobilluck.com.ua/katalog/chargers_puskozaryadnye_device/tesla/tesla-ZU_10630-40762.html----
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
újonc
Ahány CTEK tulajdonostól sikerült erről informálódnom még senkinek sem gyulladt ki a 8. led, másoknak és nekem is a 7. zöld akkumulátor alakú led égett.
A 8. tudomásom szerint csak akkor gyulad ki ha 10 napig nem használják az akkumulátort és folyamatosan 10 napig a töltőn van.[ Szerkesztve ]
-
zsozso710711
újonc
Sziasztok. Ajánlom figyelmébe mindenkink. https://www.youtube.com/watch?v=t-y0YoMQjRs Edíg ez hajaz a legjobban a ctek-re. Talán ennek még kifinomultabb a vezérlése. A lépéseiben.
-
p300
tag
-
DQ
tag
válasz fusion33 #831 üzenetére
CTEK
Sorry, kicsit hosszú leszek...1.,
Én elvártam volna ennyi pénzért egy kis elméletet a doksiban, egy kis részletezést, hogy melyik funkció pontosan mire szolgál, az miért is jó az aksiknak.
Jó, az ember tud ezt+azt, meg a neten is lehet infót találni, de ez egy menő gyártó, megfelelően nagy szakmai tapasztalattal, így én tudtam volna az ilyesmit is értékelni.2.,
Ezután a pár nap után én hiányolom a 8 led-et és nem értem, amit ehhez írnak.
A netről: (a leírás ennél szűkszavúbb)
********
A hetedik LED: LEBEGTETÉS: Karbantartás a maximális teljesítmény érdekében. A szabadalmaztatott LEBEGTETÉS/IMPULZUS módszer a maximális teljesítményt biztosítja az akkumulátor számára. Ha ez a LED világít, akkor az akkumulátor töltés befejeződött.
A nyolcadik LED: IMPULZUS: Karbantartás a maximális élettartam érdekében. A szabadalmaztatott LEBEGTETÉS/IMPULZUS módszer a maximális élettartamot biztosítja a akkumulátor számára.
Megjegyzés: Ennek a LEDnek csak akkor van szerepe, ha a töltő RECOND üzemmódban van. A RECOND üzemmód kb. 1 hétig tart és 1 hét után villan ki ez a LED. Ezzel a funkcióval megduplázta az akkumulátora hátralevő élettartamát! Természetesen a folyamatot bármikor megszakíthatja. Ha a hetes visszajelző világít, akkor az akkumulátor töltése befejeződött ez állapottól függően 8-15 óra lehet.
*********
Amit döntötten-vastagon kiemeltem, az a 7. és a 8. üzemmódban is azonos. Akkor mi a különbség a két mód között???
Ez a leírás említi csak, hogy szerintük csak a recond utáni 1 hét múlva várható a 8. led. Erről miért nem mond valamit a gyári leírás?3.,
A gyári leírásban még ennyi sem szerepel.
A papír alapú leírás a 7.-hoz úgy fogalmaz, hogy az aksi max. szinten tartásához.
A 8. meg úgy, hogy a 95-100%-on tartáshoz.
Na most kérdezem: mi a különbség a "maximum" és a "95-100%" között? A kettő nem ugyanaz???
Továbbá van, aki 10 napig is rajta hagyja a töltőt egy aksin? Persze biztos van, de szerintem az az életszerűbb, hogy max. 1-2 nap után az ember leveszi a töltőről, majd egy hónap múlva esetleg rámér a téli időszakban, s szükség esetén újra ráteszi. (én a motorok aksijaival ezt teszem)4.,
Azt is írj a gyári leírás, hogy a töltésfigyelő figyel a 8. módban és "impulzust ad, ha az aksit újra teljesen fel kell tölteni". Eszerint ha rajta hagyom, és szükséges akkor újra indul a procedúra, hiszen teljes töltésről beszélnek. De akkor mikor jön az a 8. pulse (impulzus) töltési mód, ami a rajzon és a töltőn is fel van tüntetve?Jó, ezek kötözködés kategóriába is mehetnek, mert miért nem elég nekem az, hogy működik és csinál valamit és hűdejó (mert tényleg jó!), csak hát mi van akkor, ha engem ezek is érdekelnének? :-)
Ha valaki tudja a választ, vagy érti ezeket, akkor ne tartsa vissza! -
DQ
tag
Említettem, hogy furcsálltam, hogy miért nem zöldül ki a ledecske a Civic 1,5 éves aksijának a töltése után, s talán majd leveszem a sarukat, s megismétlem a töltést a reconddal kiegészítve. Hát ez egyelőre elmarad, mert közbejött egy ~40km-es út, s az megtette a magáét: a ledes kütyün a zöld led világít, mérni pedig 12,71V-ot mértem.
Ja, és még valami: méricskéltem ezt a ledes kütyüt, s az alábbiakra jutottam:
- zöld: 12,66V fölött
- sárga: 12,66-12,42V
- piros & sárga (mert egy ideig együtt világít; a sárga halványul, ahogy merül): 14,42-12,2V
- piros (itt is megvan még egy pici sárga, de ez már szinte semmi): 12,2V
- piros egyedül: 12,1V alatt. -
honvéd44
újonc
Az általános, normál töltési mód esetében, a teljesítmény maximalizálása a cél. A hetedik led jelzi, minden OK, indulhat a motor.
A karbantartó, vö. szulfátlanitó program amelyet évente, max 1 esetleg, 2 alkalommal szabad csak futtatni, a recond móddal indul. Ekkor nem a teljesítmény maximalizálása a cél, az is, hanem az akkumulátor élettartamának meghosszabbítása.
Tehát maximális teljesítmény vs élettartam növelés.
Ez utóbbi valóban hosszadalmas, lassú folyamat, érdemes olyankor végezni, amikor az akkumulátor nélkülözhető. Fontos: recond módban az akkumulátor mindkét pólusát le kell választani a jármű elektromos hálózatáról.
Itt a fórumon szulfátlanító eszközökről is találsz infót, nem olcsók de gyorsabban, egy lépésben elvégzik a munkát, olvass vissza, ha érdekel.
A lényeg, akkumulátor töltőkről beszélünk, hogy némelyik "mellékesen" szulfátlanít is az csak jó és ki kell használni. A CTEK ilyen, a nyolcadik led erről szól.[ Szerkesztve ]
-
honvéd44
újonc
válasz zsozso710711 #841 üzenetére
CTEK csak más ruhában.
-
zsozso710711
újonc
ctek................... figyelj ..Fontos: recond módban az akkumulátor mindkét pólusát NEM kell választani a jármű elektromos hálózatáról. HISZ NEM EMELI TÚL a feszt... yuasa--- ctek ruhába,?
[ Szerkesztve ]
-
DQ
tag
válasz honvéd44 #838 üzenetére
Ezekkel tisztában vagyok (úgy, ahogy).
Én azért vártam volna némi elméletet a gyártótól, mert az első kézből származott volna..."A lényeg, akkumulátor töltőkről beszélünk, hogy némelyik "mellékesen" szulfátlanít is az csak jó és ki kell használni. A CTEK ilyen, a nyolcadik led erről szól."
A 8. led szerintem nem erről szól.
Amit Te említesz, az az 1. lépés (a leírás szerint is). Igaz, az 1. és a 8. lépés is pulzálással eteti az aksit, de a 8. jóval kisebb áramot használ ehhez, s itt a fesz is közel állandó. De ha a 8. pont is erre lenne hivatott, miért kell erre 10 napot várni? (a leírás szerint) -
DQ
tag
válasz zsozso710711 #843 üzenetére
Hát én leválasztanám. 15,8V-ot nem szívesen engednék rá semmire. Lehet, hogy a Fordot ezt nem zavarja, de a Civic nem biztos, hogy örülne neki. És ha már az egyik sarut levenném, akkor biztos, ami biztos alapon a másikat is, nehogy egy kézből kicsúszó csatlakozó gubancot okozzon a testen keresztül.
-
honvéd44
újonc
válasz zsozso710711 #843 üzenetére
Nekem 8. De ha modernebb autód van mint mondjuk egy kockalada, és van benne ECU, központi zár, riasztó, fordított polaritású szenzor, stb. tehát finom elektronika, akkor gondold meg.
-
zsozso710711
újonc
válasz honvéd44 #849 üzenetére
A mai korszerű,autók Max 15.8V- csúcs feszt ki bírnak. Elvileg enyit még minden elektronika kibír.CTEK MXS 5.0 RECOND módban töltött 15 V felett használati utasítása a recond módra 15,8 V. A aksi a autóba szerelve tölthető... Ép ezért szeretik tőlünk nyugatabbra.
[ Szerkesztve ]