Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AllTheBest

    senior tag

    válasz seolwon #8 üzenetére

    Az a vicces az egészben, hogy az első autó amivel mentem az az oktatóm saját autója volt, pontosan nem emlékszem a típusára, csak arra, hogy 1,5-ös, 3 hengeres turbó dízel volt, az oktató állítása szerint 104 ló volt benne(kicsit belepiszkáltak). Azzal jó volt vezetni, nem kellett rúgni neki, húzott minden fordulaton és sokat sem evett(városban talán 6 liter körül). Csak sajnos egyszer egy másik diák alatt csattant valami a motorban és olyan szervizelési költség várt volna az oktatóra, hogy inkább eladta és megvette azt a sz@r 1,3-as kiát...
    Amíg meg szervizben volt a hyundai addig volt szerencsém ahhoz az ezres seathoz. Tény, hogy azzal se fulladtam le egyszer se, de szerencsére olyan jó volt, hogy télen nem bírta elérni az üzemi hőfokot és minden komolyabb gázadásnál visszafulladt...

    Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

  • nemlehet

    őstag

    válasz seolwon #8 üzenetére

    TDI Passaton tanultam vezetni, azt hiszem 2.5-ös. ment mint a golyó. Kicsi és gyenge autóval is lehet komoly balesetet okozni, az oktató meg amúgy se hagyja, hogy száguldozz.

    Amúgy egy előnye van a kicsi autóknak. Ha NEM tudsz normálisan vezetni, akkor sem szabadul el a fogyasztás. Nekem a Daewo Matiz volt tanulságos ebben. 6,6-7 liter akárhogy nyomom neki, ha nagyon centizek és minden fogyasztási trükköt bevetek akkor meg 6,2 körül. De pl 1.4-es benzin Astra ha ügyes vagy 7 körül elmész vele, ha nyomod mint az ökör akkor se nagyon megy 10-11 fölé. Ezzel szemben egy 2,5-ös benyás benyel akár 15-20 litert is.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • bambano

    titán

    válasz seolwon #8 üzenetére

    azért nem jó erős autóval oktatni, mert a sok erő meg nyomaték kihúzza a bajból a tanulót, így nem tanulja meg rendesen az autó kezelését (egyébként se, de ebbe most ne menjünk bele). a gyengébb autók kezeléséhez több tudás és ész kell, nem baj, ha a delikvens ilyennel találkozik először.

    (#11) nemlehet: a második paragrafusban szépen felsoroltad azokat a közkeletű tévedéseket, amikről a cikk szólt. egyébként is nem ártana előtérbe tenni, hogy a fogyasztás legfontosabb oka a kocsi tömege. 20 liter? milyen autóban? egy egytonnás astrában vagy egy 3 tonnás amcsi benzintemetőben?

    egyébként nem árt, ha tudod, hogy egy 2.5-ös benzinesbe csak úgy tudsz 20 litert beletolni 100-on, hogy az összes zsaru meg a fél nato légierő megy utánad, mert kb. ennyire kell gyorshajtani hozzá.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #90933760

    törölt tag

    válasz seolwon #36 üzenetére

    Beülsz egybe és kipróbálod. Mivel szubjektív, egyéni dolog ki mit szeret jobban, elég nehéz megmondani melyik tetszik neked. Lehet hogy neked meg a dízel jelenti az igazi vezetési élményt. Ezt más nem fogja tudni megmondani.
    Ráadásul elég nagy a szórás dízelben is, mint ahogy benzinesben is.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz seolwon #36 üzenetére

    hagy javítsak ki egy tévedést a kérdésfeltevésben: ebben a topicban nem dízelt hasonlítunk össze úgy általában benzinessel, mert az az esetek zömében alulmotorizált benzines vs. hozzá képest nagy dízel.

    a helyes kérdés az, milyen vezetni egy sok köbcentis benzinest meg egy dízelt. milyen sok köbcentis benzinest vezetni? mindig látod a tükörben a dízeleket...

    a dízelesek mindig jönnek, hogy mekkora a nyomaték. ami önmagában akár igaz is lehetne, de ez kb. semmit nem jelent, amikor hozzátesszük, hogy az a "mekkora" nyomaték mondjuk 1750-es fordulattól 2800-ig van meg. 1750-ig agyhalál és lefulladás, utána meg csendes agónia. hogy ezt kiküszöböljék, már NYOLC fokozatú automatával nyomulnak a jobb cégek, hogy a dízelt mindig abban a fordulatszám tartományban tartsák, ahol megy is. nyilván van kivétel, pl. a bmw-nek van egy-két sportosabb dízele, amit meg lehet kicsit pörgetni, de az kivétel.

    a másik probléma a turbó. egyrészt a turbó késik. akármit csinálnak, a kipufogó meghajtású turbó mindig késni fog, ezért rak a csúcsdízelébe a bmw NÉGY turbót és próbálja összelegózni, hogy valamelyik mindig pont annyit töltsön, mint amire szükség van. Az audi a turbólyuk ellen két megoldást talált ki:
    - a régebbi megoldása, hogy elektronikusan visszafogja a motort. gyártanak egy motort, ami (hasraütéssel, a példa kedvéért) tudna 300 lóerőt, de elektronikusan visszafogják 200 lóerőre, ettől szép nagy sík lesz a nyomaték és a teljesítmény görbéje
    - mostanában kezdik autóba tenni az elektromos meghajtású turbót, ami egy fából vaskarika marhaság. nem levegő meghajtású turbó volt már régen is, kompresszornak hívják, csak azzal (meg a villanyossal is) elveszítik a kipufogó gázból való energiavisszanyerés lehetőségét. egyébként vezetni a totálkárosok szerint jó.

    sosem értettem, miért nem nyomástároló tartállyal szüntetik meg a turbólyukat...

    a régi szép időkben volt dízel autóm, családban is, azokat sokat vezettem. de modern dízel csak tratkorban volt a kezem alatt :)

    kérdésedre a válasz: a szabadszívású benzines és a turbók (dízel és benzin egyszerre) között a fő különbség, hogy tervezhetően épül fel a nyomaték és a lehető legkisebb a válaszidő. nincs olyan, hogy bepadlózod, várni kell, míg a hirtelen kinyitott szívószelepen először elég sok levegő bemegy a motorba, hogy legyen kipufogó nyomás, amitől majd ha kedve lesz, felépül a turbónyomás, és amikor felpörgött végre a turbó a maga kis 120 ezer körüli fordulatszámára, akkor van végre töltés és elkezd húzni a motor, de akkor meg úgy kezd el sok mostani autó, hogy hátbavág. szóval hirtelen ki akarsz fordulni egy mellékutcából a főútra, esélyes, hogy lefullad, de ha nem, pár tizedmásodperc után meg megy, mint a barom.

    a bátyámnak van egy viszonylag új kétliteres benzines turbós kocsija, amit ráadásul hagyományos automatával vert meg az ég, na az valami félelmetesen tohonya. mert mire eltalálja az automata, hogy melyik fokozatba tegye a váltót, mire felpörög a turbó, mire megjön a lóerő, addigra én háromszor körbeautózom. ha már megy, akkor megy, mint a barom, nem ezzel a részével van probléma.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák