Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alevan

    őstag

    válasz Deller2010 #217 üzenetére

    Az egy teljesen más dolog. Egy szükséges rossz, amit viszont eltűrnek a világon mindenhol. Az Uber teljesen más dolog.

    Én személy szerint szinte mindig felveszem a stopposokat, de nem kérek pénzt, üzemanyagot a cég fizeti a céges autóba :D

    (#218) Deller2010 Az app azonnal meg tudja mondani, mennyit fizet az utas, abból mennyi megya sofőrnek, mennyi a cégnek, mennyi adóköteles. Csak így már nem éri meg annyira nekik. Hisz az adócsalás olcsóbb (mert ez adócsalás).

    Én szeretem használni az Uber-t és ha a taxikkal egy ában lenne, vagy akár drágább lenne kicsivel, akkor is az Uber-t választanám.

    (#219) Deller2010 Nagyvársosokban én is KRESZ vizsgához kötném a bringázást. Vidéken viszont ez egy vicc lenne.

    [ Szerkesztve ]

    "Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

  • #48525824

    törölt tag

    válasz Deller2010 #223 üzenetére

    akkor mutatok neked számtalan videót, ahol az autós átmegy a piroson, nem indexel sávváltáskor/kanyarodáskor, kerékpársávon, tiltott helyen parkol, buszsávon csapat végig, zebránál nem áll meg, mikor gyalogosok várakoznak az átkelésre. Pedig az autósoknak ugye van kreszvizsgájuk... Ugyhogy ebbe a témába ne nagyon akarj belemenni, mert nem jössz ki belőle jól.

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Deller2010 #223 üzenetére

    A villogó engedélyezett az új KRESZ óta, fényvisszaverő ruházat csak lakott területen kívül kell, és a sisak viselése sem kötelező.

    A bécsi egyezmény értelmében pedig a védettebb (gépkocsiban ülő) felelőssége a nála védtelenebb közúti szereplőkre vigyázni.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • Psych0

    őstag

    válasz Deller2010 #223 üzenetére

    "A birka bicajosok"
    Ne legy paraszt. Budapesten bringaval jarok munkaba, napi 20km-t megyek 100%-ban bringauton. Megis minden nap azt kell elszenvednem, hogy a keresztezodesben, ahol az autosnak elsobbseget kell adnia, meg csak korul se nez, ugy hajt ra a kerekparutra en meg vagy meg tudok allni, vagy nem. Egy honap alatt ket bringasgazolast lattam, mindkettonel vetlen volt a bringas.

    "de körülöttük legalább van 1-1,5 tonna acél"
    A kamion megy 40 tonnas meg se kell rettegnie a 1.5 tonnas autonak a fouton, hogy vajon elegurul-e a kamion a mellekutcabol.

    lámpákról, láthatósági mellényről
    Lampat szurkuletkor kell bekapcsolni, lathatosagi melleny lakott teruleten kivul. Hiaba lathato valaki, ha nem nezik, hogy ott van-e.

    "As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."

  • Szmeby

    tag

    válasz Deller2010 #219 üzenetére

    "Alkalmassági vizsgára (PÁV IV.) minden úrvezetőt és motorost elküldenék A1 kategóriával kezdődően!"

    Én is, mert egyesekre nagyon ráférne. De itt nem erről van szó.
    Csak fel szerettem volna hívni a figyelmet arra a logikátlanságra, amivel a NAV érvel.
    Az, hogy valaki alkalomszerűen elviszi a haverokat kirándulni, és az, hogy valaki üzletszerűen - akár napi gyakorisággal - fuvaroz embereket A-ból B-be, semmi különbség nincs.
    De említették a stopposokat is, vagy a telekocsit... millió példát lehetne hozni, miért áll gyenge lábakon ez a kötelező alkalmassági. Egész egyszerűen nem életszerű.

    Az utas nem hülye, képes eldönteni azt, hogy hajlandó bevállalni azt a mérhetetlenül nagy kockázatot, hogy egy alkalmassági vizsgával nem rendelkező egyed elszállítja töredék áron, vagy inkább marad a "biztonságos" taxinál. Ahogy én is beülök a kollégám kocsijába, ha éppen egy helyre tartunk. Pont. Az állam birkaként kezeli a népet, a nép pedig egyre inkább birkaként viselkedik.

    Amennyiben a sofőr/uber az adót megfizeti, az égvilágon semmi kivetnivalót nem látok ebben az egészben. Ahogy a lakás bérbeadás is megoldható számla és adószám nélkül, ez miért is nem? (A kérdés költői.) Feltételezem, áfát visszaigényelni pont senki nem akar, mert hiszen áfát sem számít fel. Ez egyszerűen egy önálló tevékenységből származó jövedelemnek tűnik... mint a könyvírás. SZJA és csókolom.
    Persze a taxislobbinak erről más a véleménye, és biztosra veszem, hogy ez nyomja előre ezt a sok f.sságot, amit a NAV művel.
    Na mindegy, én nem überezek egyik oldalon sem, csak a hülyeség felháborít. Nem is taxizok és ezekután szerintem garantált, hogy nem is fogok.

Új hozzászólás Aktív témák