Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pist@bácsi

    őstag

    válasz Vincent_ #112 üzenetére

    Leragadtál az adónál. Az uber "sofőr" nem csak adót nem fizet, járulékokat sem, iparűzési adót sem, droszt használati díjat sem, emelt műszaki vizsga díjat sem, taxióra hitelesítést sem, nem rendelkezik felelősségbiztosítással, és még sorolhatnánk. Ezen felül sem a személyi sem a tárgyi feltételeket nem teljesíti. Amit nem az uber szabhat meg, hanem jogszabályok írnak elő. Ez már csak így van, a szabályok nem ismerete nem mentesít a betartásuk alól. A lényeg, hogy ez ma Magyarországon engedélyhez kötött tevékenység. Ennek sok a járulékos költsége. Az engedélyt vállalkozás kapja, ő válthat újabb engedélyt a sofőrre (ez van kitéve a műszerfalra), aki vagy azonos személy vagy igazoltan alkalmazott és rendelkezik szakmai vizsgával, ahogyan a vállalkozás szakmai vezetője is egy személyszállító vállalkozói vizsgával. Ezek is mind pénzbe kerülnek. (a PÁV-ot nem is említem, annyira triviális, akárcsak a hivatásos jogosítvány, de ezek is kellenek) De ha mindezek ingyen lennének akkor is kötelező betartani és kiváltani az engedélyeket.. Az egész EU-ban rendkívül erősen szabályozott a fuvarozói piac, nem csak a taxi, a busz és az árufuvarozás is.
    Aki uber "sofőr", az helyből egy rakás jogszabályt megszeg, de te úgy érvelsz, mintha ő lenne a csaló taxis becsületes alternatívája.
    Megsúgom, az uber árképzése is jogsértő, mert ez hatósági áras szolgáltatás, a különböző uberes szorzókról már nem is szólnék. A párhuzamosan felszámított kilométer és percdíj is nonszensz, ez is uber extra, arra alapoz, hogy az átlag utas tájékozatlan.. A taxiban vagy az egyiket vagy a másikat számolja az óra. Nem azért mert ennyire rendesek a taxisok. Igen ezt is előírja egy jogszabály a taxióra gyártók számára.
    Itt nem uber kontra taxi a kérdés, hanem törvényen kívül vagy azokat betartva működjön valami.
    Nem vagyok érintett semmilyen oldalról, még utasként sem, de elfogadhatatlannak tartom a törvénysértő működés melletti érvelést. Abban igazad lehet, hogy az uber piaci részesedése jelenleg idehaza kicsi. A rendszere képtelen lenne kiszolgálni a hotelek, éttermek, szórakozóhelyek, cégek, kórházak, pályaudvarok, repülőterek utazási igényeit. Ha ennyire életképes, akkor válasszák a törvényes utat, kérdés akkor miben lehetnek alternatívái a taxinak, mert az ár hatósági.
    Biztos sok utasnak tetszik, hogy olcsóbb, de sokan szeretik feltenni a kérdést a szerelőnek is, ha nem kell számla mennyi? Ez Kelet-Európa.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák