Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    Üdv!

    0 Ft van a PPal számlámon és valamiért a bankszámláról PPalra utalás nem működik (04.04 óta nem jelent meg az átutalt összeg a PayPalon...). Viszont SOS kellene pénz a számlára, mert valakinek pénzt kellene küldenem.
    Ha hozzáadom a bankkártyát, akkor a kártya terhére tudok küldeni a PayPalról? vagy mi a megoldás? :F

    Másik kérdésem.
    Valaki utalt nekem a Paypalra egy összeget 3 hete, ami azonnal "felfüggesztett" státuszba került? Ez mitől lehet? Talán azért mert vásárlásként küldte az összeget? A Paypal azonnal levont belőle 4,37%-ot, az illető viszont a teljes összeget kéri vissza, amit a fentiek miatt nem tudok visszaküldeni neki és már feljelentéssel fenyegetőzik... :(((

    Bocs ha hülyeséget kérdezek, de gyakorlatilag nem használtam korábban a PPalt és lett egy kellemetlen ügyem, amit már hetek óta próbálok megoldani, de nem tudom (ottani ügyfélszolgálat egy katasztrófa, a paypalos leírásokon meg egyszerűen nem igazodok el a konkrét kérdéseket illetően).

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40032 üzenetére

    Köszönöm.
    És ha most megteszem ezt a kártya hozzáadást, akkor mikor tudok a PayPalról visszautalni az illetőnek?
    "Eddig egyébként úgy volt ha a zárolás ideje alatt refund akkor megy vissza simán a pénz."
    Visszautalnám, de a Paypal levonta a "kereskedői" díjat (magánszemély vagyok) ezért nem lehetséges a teljes összeget visszaküldeni.

    [ Szerkesztve ]

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    Ez jól hangzik. Már azt hittem meg kell kérnem egy idegent hogy pár száz Ft-ot utaljon már a PP számlámra... :((
    És ha már a kártyám hozzá van rendelve és a vitarendezési központban rányomok az összeg visszautalására, akkor a felfüggesztett összeg + a kártyáról pár száz Ft lesz visszautalva igaz? Tehát nem a kártyáról veszi le az egészet.

    Azt még meg kell mondjam, hogy az ottani ügyfélszolgálattól segítséget kérni írásban kb olyan sikeres, mint galambokkal sakkozni. Egyszerűen folyamatosan másra válaszolnak mint amit kérdeztem, kb mintha egy Monthy Python-jelenetet néznék. Csak azon röhögök, ezen meg sírni tudnék... :W 8 levélváltás után nem tudtam meg miért lett a felfüggesztés és miért nem jelent meg a pénzem a PP számlán, pedig minden létező adatot-azonosítót megadtam...

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    Amint megjött, felfüggesztett lett, gondolom azért amit írtál (mivel kezdő vagyok).
    Ezután jeleztem a vevőnek hogy nem korrekt, hogy úgy utalt hogy nekem ebből levontak (sima facebookon egyeztetett adásvétel volt), ráadásul fel is volt függesztve az összeg, így nem küldöm el neki a könyveket, amíg nem egészíti ki a PP által levont díjjal és nem férek hozzá az összeghez. Erre azt mondta, hogy akkor kéri vissza a teljes összeget és vitát jelentett be 3 nappal az utalása után. Azóta "vita" van és a felfüggesztés maradt.

    "és miért nem jelent meg a pénzem a PP számlán"
    Ezt arra értettem, hogy a vita kialakulás után a bankszámlámról utaltam némi pénzt a PPalra, ami 14 nap alatt sem jelent meg a PP számlán, noha a bank részéről azonnal teljesült.

    [ Szerkesztve ]

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz TungurKnivur #40037 üzenetére

    Ezt az emailt kaptam mikor megjött az összeg a vevőtől:
    "Az összeg kifizetését visszatartjuk, mert úgy gondoljuk, hogy ez a tranzakció a megszokottnál nagyobb kockázatot jelenthet. Önnek nincs teendője, és ha a vásárló nem nyújt be követelést, az összeget 14 napon belül felszabadítjuk."
    Ezt egyrészt nem értettem (mitől jelent ez nagy kockázatot?) másrészt "ha a vásárló nem nyújt be követelést" szintén nem hangzott megnyugtatóan. Mert mi van, ha elküldöm a könyveket neki és mégis követelést nyújt be? Ezután már egyáltalán nem bíztam benne. Azt mondta hogy sokat használja a PP-t, mégse tudott magyarázatot adni se a díjra, se a felfüggesztésre (vagy nem akart...)

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40038 üzenetére

    "A vásárló miért tudná az eladóra vonatkozó szabályokat, főleg ha csak vásárol?"
    Mert ő valójában egy kereskedő, tehát eladó is.

    Őszintén? Lövésem se volt hogy van ilyen opció is, hogy adásvételként küldik és én fizetek. Ha tudom, annyival többet kérek.
    Csak azért csináltam PP számlát, mert évi 2-3-szor jött ilyen igény hogy lehet-e úgy fizetni? Gondoltam miért ne. Pár ezer Ft-ról beszélünk per év... Ezt a kálváriát megelőzően egyszer fizetett valaki így, akkor semmi levonás nem volt, így gyanútlan voltam. Azóta megkérdeztem azt a személyt, azt mondta nem akart plusz költséget csinálni nekem. Szóval lehetne ezt normálisan is.

    Ha a Jófogáson vagy Fbookon eladok valamit, akkor előreutalják az összeget (mindenféle díj nélkül) én pedig elküldöm amit kifizettek.

    [ Szerkesztve ]

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40042 üzenetére

    Ő kérte a PayPalos fizetést és nem jelezte, hogy ebből nekem költségem lesz illetve nem kérdezte meg, hogy ebből adódóan teszek-e rá valamit az árra. Én speciel mondtam neki hogy jóformán még nem is használtam a PP-t. Az a vicces, hogy előtte még egy kicsit engedtem is az árból :DD , kérés nélkül... a későbbiekben pedig semmilyen infót nem adott, ami segített volna kideríteni, mi is történt.
    A vita kialakulása után - és azóta többször - mondtam neki, hogy mivel a payPalról fizikailag nem tudok utalni neki, adjon egy számlaszámot amire visszautalom a teljes összeget, de erre se volt hajlandó (mellesleg ő is magyar)
    Szintén mellesleg a vitán kívül még egy azonos összegű kifizetési igényt is küldött, tehát most kb úgy néz ki mintha a dupláját kéne visszautalnom... Korrekt?

    "Én nem keverném ide a másik kettőt..."
    Nem keverem, csak én itthoni adásvételi oldalakon adok el ezt-azt és ott nincs ilyen. És az üzlet is ilyen oldalon köttetett.
    A PP-t ilyen esetekben gyakran használják, mivel személyes utalásként nincs díja és ez jó a vevőnek, az eladónak annyiban, hogy ilyen vevő is tud vásárolni.

    [ Szerkesztve ]

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40045 üzenetére

    Nyilván ha ez lenne a foglalkozásom, szabályszerűen használnám. 4 hónap alatt két nyamvadt tranzakciót párezer Ft-tal üzletinek minősíteni - hát ebből éljen meg az összes kereskedő...
    A kiskaput a PP teremti meg, ezért tudnak élni vele rengetegen, ezért felesleges sírni, ha nekik ez nem lenne közvetve megtérülő, nem lenne ilyen lehetőség. Mivel jól mondtad, ők ezt üzletből működtetik így.
    Bár az elmúlt hetek tapasztalatai alapján semmi előnye belföldön, inkább csak hátránya van a döcögős ügymenet és a felszámolt díj miatt, amit ha rátenne az ember a termék árára, már a vevőnek se érné meg. Egy banki utalás jóval olcsóbb tud lenni és az fizeti a küldés díját, akire tartozik.
    A "tisztességes kereskedő", aki ez esetben ugye a vevő, még csak számlát sem ad a vásárlásról (tudom) és olyan fizetési módot választ, ami hátrányos az eladónak. Aztán otthagyja a sz.rban (gyakorlott felhasználóként). (Azt nem tudom (nem is érdekel), hogy valójában hivatalosan működik-e, még ez se biztos).
    Persze, hibáztam én is, mert tájékozatlan voltam. Bár kíváncsi lennék, hogy az újdonsült PP felhasználók is hetekig gyűjtik-e az infót belépés előtt, ahogy én már hetek óta próbálom... Okultam belőle, nem fogom használni semmire. Mondjuk a tájékozódást a PP cseppet sem könnyíti meg. A (joggal) folyamatosan fikázott magyar bankok ehhez képest az információk kész tárházai, villámgyors kommunikációval.

    Remélem ez a kártyatársítás működni fog (bár hétvége lévén, ezt erősen kétlem, talán majd holnap...), bár még mindig ott van a vitán kívüli fizetési igénye a vevőnek (ahogy írtam, van egy vita a rendezési központban és van egy ezen kívüli, azonos összegű fizetési igény is, talán azért küldte mert azt hitte(?), hogy arra gyorsabban tudok utalni, nem tudom), azzal mit csináljak ha sikerült visszaküldenem az összeget? Utasítsam el? Vagy ő ezt visszavonhatja?

    [ Szerkesztve ]

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40047 üzenetére

    Az első három mondatod nem vágom, gondolom a PP-t szapuló gondolataimra reakció.
    Én 04.04 óta levelezek a Paypallal, ez 8-9 levélváltást jelent. Ennyi idő alatt nem voltak képesek válaszolni arra hogy:
    - mi ez a díj amit levontak a vevő utalásából és miért annyi amennyi
    - miért került felfüggesztésre azonnal a beérkezett utalás, van-e ebben része az utaló félnek
    - hogyan tudom kiegészíteni a hiányzó összeggel a számlát hogy visszautalhassam a teljes összeget
    - miért nem érkezett meg a bankszámlámról 14! nap alatt a PP számlára az általam utalt összeg, hol van és mikor fogom látni. Ehhez megadtam nekik minden létező azonosítót. Az utalásnál mindent úgy csináltam ahogy kérték. Egy pici hibát találtam, a kedvezményezetthez nem Paypal-t hanem Bofa re: Paypal-t írtam, de ezt is ők írták be olyan bénán és azt kérik hogy pontosan az legyen bemásolva...

    A fenti kérdésekre kb 5-6 értelmes mondatban lehet(ne) válaszolni a hülye ügyfélnek. Nekik nem megy.
    Ha az utalásnál fel lenne tüntetve, hogy vásárlás vagy személyes, egyből leesett volna mi van.

    A válaszaidra:
    Egy csomó pontatlanság van az általuk jelzett dolgokban.
    Az összeg beérkezése után, a felfüggesztést jelző emailben 14 napos felfüggesztést írtak. Te 21 napról írsz, ha jól emlékszem a feltételekben is ez szerepel. Tehát nem stimmel.

    A díjtáblázatban ezt a mértékű díjszabást nem találtam. Picivel, de eltér tőle. (az itt elérhető kalkulátor se ezt az összeget adja ki) Nem stimmel.

    A bankszámláról PP-ra küldött pénz esetén 1-2 napot ír az oldal a megérkezésre. 2 nap után érdeklődtem, azt mondták 3 munkanap. 3 munkanap után érdeklődve 5 munkanapot írtak. 5 munkanap után érdeklődve azt mondták, max 3 nap után meg kellett volna érkeznie, ezért megbízzák a specialistájukat, hogy derítse ki, mi történt (bizonyára nagyon bonyolult lehet, mivel egy magyar bank számlájáról egy másik magyar bank számlájára utaltam arról a számlaszámról, amit alapból megadtam a PP-on és a nevemen van...). Na ez három napja volt. SEMMI SEM STIMMEL.
    Információ adás: 0
    Segítségnyújtás: 0
    Az általuk adott infók teljesülése, pontossága: értékelhetetlen
    Gyorsaság: egy csiga lekőrözi.

    A kártyát társítottam, emailben megerősítést is küldtek. Hurrá!
    Viszont próbaterhelés nem történt, így gondolom nem tudok még utalni. Banknál se kép, se hang (pénz van a számlán). Talán hétfőn. Ha mégsem, ezektől kb a büdös életben nem tudom meg, miért nem és mikor lehet...
    Mindenesetre az eddigi segítséget (összefoglaló és válaszok) nagyon köszönöm, kb 90%-át a PP-lal kapcsolatos tudásomnak innen szereztem.

    [ Szerkesztve ]

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40055 üzenetére

    Pont azt írtam, hogy a bankom nem igazolt vissza semmilyen próbaterhelést, az égvilágon semmi nyoma sincs!
    Alapból sem kapok smst (nincs rá szükségem így lemondtam évekkel ezelőtt) semmilyen banki történéssel kapcsolatban, a netbankba léptem be és ott semmi nyoma semmilyen mai történésnek.
    A Paypal küldött emailt, hogy regisztráltam egy bankkártyát.
    Szóval nem tudom mi van.

    A 04.04-i feltöltésről (számlámról Paypalra) annyit tudok mondani, hogy pontosan azt a számlaszámot, azonosítót stb írtam (másoltam) be és oda amit megadtak. Úgyhogy stimmel a számlaszám, a transfer Id minden egyéb szöveg nélkül ott van a közleményben és a partnerek közti egyedi azonosító rovatban is. A bankom szerint azonnal teljesült! Az igazolást is elküldtem nekik, még angolul oda is írtam mi micsoda... Ezek a süketek meg nem tudják mi van. Már a 15 nap is lejárt. Pénz sehol.

    A refunddal kapcsolatos kérdésem talán egy óvodásnak se okozna gondot, mert ha 0 Ft van a számlámon (láthatják), arra mondjuk 1000 Ft érkezik amiből levesznek 50 Ft díjat, akkor egyértelmű hogy képtelenség 1000 Ft-ot visszaküldeni... Megpróbáltam korábban, természetesen nem történt semmi.

    Az álláspontom egyértelmű, eszem ágában sincs a továbbiakban kínlódni ezzel a kókler, megbízhatatlan szolgáltatással, csak szeretném lezárni végre ezt a kínos affért. Amúgy sem terveztem használni, csak túl segítőkész vagyok azokkal, akik vesznek valamit. Hiba volt.

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40059 üzenetére

    A bankomnál az azonnali utalás hétvégén és banki szünnapokon nem működik. Se az általam utalt összeg nem megy át, se a nekem utalt összegek nem jelennek meg, csak utólag, a következő munkanapon (és a legnagyobb piszokság, hogy UTÓLAG beírják pl szombatra, vasárnapra a teljesülést, mintha akkor megtörtént volna. Pedig nem.) Ezért gondoltam, hogy nem működik még a dolog.

    Nem volt hibás a bankszámlaszám, hiszen a banki igazoláson is a helyes szám szerepel. És azonnal teljesült.

    Szerintem a refunddal kapcsolatos véleményed nem helyes, mert írtam hogy korábban (tehát még a
    kártya mai regisztrálása előtt) rányomtam (próbából) a refundra és nem történt semmi, nem tudta visszautalni.
    Úgy emlékszem ezt írták is a Feltételekben, hogy ez a díj nem törlődik refundnál max maga a visszautalás ingyenes. De ezt most nem fogom előkeresni.

    Na akkor most megpróbálom a refundot...

    Megpróbáltam. Némi gondolkodás után ezt írja ki:
    "Az összeg nagyobb aktuális PayPal-egyenlegénél. Kérjük, töltsön fel pénzt egyenlegére, vagy adjon meg kisebb visszatérítési összeget."

    Szóval egyelőre párosított kártyával sem tudok visszautalni. :(

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    A pénztárca menüben bal oldalon a párosított bankkártyára kattintva tőle jobbra a kártyaadatok és a címem alatt ez olvasható:
    "Elsődleges fizetési mód online vásárlás esetén
    Beállítás elsődlegesként (erre rá lehet kattintani)
    Ezt fogjuk használni, amikor vásárol, vagy pénzt küld termékekért vagy szolgáltatásokért."

    Ennek van valami jelentősége az esetemben?

    Egyébként a vitarendezési központban alapból ez látható (félkövérrel kiemeltem mire lehet rányomni)

    Sürgős?
    A vásárló kérelmének elfogadásával gyorsan megoldhatja ezt a problémát.
    Vásárló kérelme: 19 000 HUF összegű részleges visszatérítés és a vásárló megtartja a tételt.
    Kérelem elfogadása

    Hogyan szeretné folytatni?
    Követési információ megadása
    Küldjön üzenetet
    Visszatérítés küldése és probléma lezárása

    Mi a különbség "a kérelem elfogadása" és a "Visszatérítés küldése és a probléma lezárása" között?
    Mert nálam a kettő ugyanazt jelenti.

    [ Szerkesztve ]

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40064 üzenetére

    A bankkártyán/bankszámlán sokjegyű összeg van, ez nem lehet(ne) gond.

    Azt nem hiszem hogy a másik összeg kavar be, az egy különálló szimpla kifizetési igény (és nem arra kattintottam rá).

    Szerintem mégicsak az lesz, hogy a bankom szokásos hétvégi hibernációja miatt mégse aktív ez a kártyás sztori. Ha igen, akkor gond van...

    Amúgy a kártyám egy sima Maestro bankkártya, napi szinten szoktam fizetni vele, gond nélkül.

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz Oliverda #40066 üzenetére

    Így van. Az oldalamról lehet belépni a csengőcskénél vannak az üzenetek.
    Először egy szokásos automata help jön, a következő körtől már emberrel (?) társalgok. Minden egyes kérdésre más személy válaszol, de sosem a feltett kérdésre vagy csak érintőlegesen. Mintha egy fogyatékos otthon lakóival társalognék random témákban. Elképesztő...

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40071 üzenetére

    Még sose vettem se az Ebayon se máshol külföldi webshopban semmit, fogalmam sincs hogy működik.
    Miért?

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40076 üzenetére

    Nem akaron netes vásárlásra használni, arra tökéletes a banki utalás vagy utánvétes kártyás fizetés.
    De ez mellékes.

    Ha nem tudom visszautalni az összeget akkor mi a bizonyíték hogy működik a kártyás rész? :( Ezt nem értem.
    Most már megvárom a holnap reggelt, hátha... (ezt mondogatom három hete...)
    Ha akkor se megy, megpróbálom a kifizetési igényt elutalni (pedig azt nem szerettem volna, mert ott marad a vitatott összeg...ettől nagyon fázom)
    Aztán ha az se megy, ismét megpróbálok utalni a számlára. Hátha csoda történik (vagy újabb összeg tűnik el a semmiben...)
    Még az jutott eszembe, van a családban Raiffeisenes számla/kártya is, de az nem az én nevemen van. Gondolom nem tudom lecserélni arra az enyémet.

    Esetleg megkérek egy vadidegent, hogy - miután a bankszámlámról utalok neki - utaljon személyesként a PP-omra. Röhej...

    Egyébként ezt az emailt küldte a paypal a párosítás után:
    Kedves XY!

    2020. április 19. napon egy ZZ végződésű kártyát adott hozzá számlájához.

    Nem Ön végezte el a frissítést?

    Ha nem Ön adta hozzá vagy frissítette a kártyát, minél előbb jelentkezzen be PayPal-számlájára, majd ellenőrizze az adatokat. Ha bármelyik szokatlan tevékenységet tapasztal, az e-mail alján található Súgóközpont hivatkozásra kattintva azonnal vegye fel velünk a kapcsolatot.

    Üdvözlettel:

    PayPal

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz atua #40090 üzenetére

    Takarék Bank... :O

    Persze ők ezt tagadják, de sajnos ez tény.
    Lefotóztam a vasárnapi állapotot és a ma reggelit. Reggel "váratlanul" megjelentek visszamenőleg a hétvégi tranzakciók :DD

    Húsvétkor 4 napig se kép, se hang...

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40097 üzenetére

    Tegnap jó napjuk lehetett, mert nekem is átment egy utalás számláról.
    Ugyanúgy utaltam, mint két hete (arról semmi hír), csak a kedvezményezettnél Bofa re: Paypal helyett simán Paypal volt. Érthetetlen, miért nem látják mi történt az előző utalással. Egy magyar számlaszámról egy magyar számlaszámra (Unicredit) utaltam. Tudják a nevem, a számlaszámom, az összeget, az időpontot, a transfer ID-et és a banki utalás azonosítóját is. Ha ezek alapján nem látják, hogy megérkezett az Unicredithez az összeg, akkor nem tudom mi kell ehhez. Ha onnan nem ment tovább, az meg az ő balfékségük.

  • TungurKnivur

    csendes újonc

    válasz V/ #40100 üzenetére

    Nem kellett.

    Ma minden komment nélkül megjelent a Paypal számlámon. :C Mindössze 17 napot kellett rá várnom...

Új hozzászólás Aktív témák