- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Bemutatkozott a Redmi 13 4G
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
it Új AI-eszközöket visz az ügyfélszolgálatot ellátó call centereknek a Microsoft.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Read Only Memories: Neurodiver teszt
gp A 2064 folytatása négy teljes évet csúszott a legelső tervekhez képest – a jövő transzhumanista világa még mindig roppant érdekes, a történet azonban már nem robotok, hanem agybúvárok körül forog.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chal
addikt
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni Egy ideje már a fejembe vettem hogy jó lenne vásárolni egy nagyobb robogót, mert a kis kerekű 50-esemmel BP-n közlekedni nem annyira jó dolog (főképp a kátyúk zavarnak, de a forgalom ritmusát is nehéz vele tartani).
Szinte már eldöntöttem hogy Honda PCX-et veszek, csak vártam egyrészt az A1(B) jogsimra, másrészt hogy addig hátha lesz használtan egy jó ajánlat. Nos a jogsi lassan a kezemben lesz, érdemi használt példányt viszont azóta se láttam (gari nélküli 2 évesek 100 ezer forinttal olcsóbbak mint egy zsír új, ez nekem nem üzlet), szóval gondoltam rendelek egy újat. Viszont ránéztem ma újra a piacra, és szembe jött a Yamaha N-Max 125, ami 10%-al drágább ugyan, de cserébe van benne ABS, viszont kisebb a kerékméret (13 vs 14 col), és nincs annyi kényelmi funkciója mint a PCX-nek.
Az összehasonlító tesztek se segítettek nagyon, mindenhol dicsérik az N-Max esetén az ABS meglétét, ugyanakkor a végén csak odaszúrják hogy mindent egybevéve a PCX-et jobban szerették.
Ti hogy döntenétek is mi alapján? Illetve mennyit számít mondjuk az az 1 col a kerékméretnél a bp-i utakon? Hajlok rá, hogy alárendelek mindent az ABS-nek (annak ellenére hogy a PCX kinézetre is jobban tetszik), mert végső soron a biztonság a legfontosabb, de bizonytalan vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz huszi.gyb #12582 üzenetére
PCX: Front: 90/90-14 Rear: 100/90-14 (IRC)
N-Max: Front: 110/70-13 Rear: 130/70-13 (Dunlop ScootSmart)N-Maxon ugye ott van még az ABS (csak elöl), illetve 4 szelepes (a PCX 2). A PCX-ben ami plusz az a start/stop rendszer, a zárható kesztyűtartó (benne USB töltő), 8 literes tank (N-Max 6.6 literes), kicsivel nagyobb csomagtér az ülés alatt. Méretre, kialakításra szinte mint két tojás, de a PCX küllemre szerintem szebb (szubjektív)
Úgy látom hogy a Yamaha inkább a műszaki tartalomra ment rá (jobb gumik, ABS, elől-hátul tárcsafék), cserébe 100eFt-vel drágább, a PCX pedig inkább a komforttal csalogat, és barátibb az ára.
De amúgy igazatok van, rá kell ülni mindegyikre aztán eldől.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
No, köszi a tanácsokat mindenkinek, kipróbáltam ma mindkettőt. A PCX kormányába egy nagyon kicsit beleér a combom a végkitéréseknél, de együtt lehetne vele élni, annyira azért nem tragédia. Az N-Max-nál viszont nincs ez, az sokkal inkább fotel feeling, nagyobb a hely, mivel nem "borul annyira rám" az első idom és a kormány, és jobban előre lehet nyújtani a lábat is. Szubjektív dolog, de a Yamahanal sokkal minőségibbnek éreztem az anyagokat (főleg a műanyagokat), de lehet hogy tök ugyanaz a fröccsöntött minőség, csak ők ügyesebben oldják meg, nem tudom Összességében a Yamaha finomabb, csiszoltabb eszköznek tűnik, és érzetre jobban is ment (a hangja pedig sokkal szebb, ami gondolom a 4 szelep miatt lehet, nem értek hozzá). Szerintem inkább a Forzával versenyez és nem a PCX-el (a méretet leszámítva persze). De nyilván kitaláltátok már hogy nem vagyok egy motor/robogó expert, szóval ezek csak a személyes szubjektív benyomásaim
Még azért alszok rá párat, de ha ma kéne eldöntenem akkor az N-Maxot venném, de amúgy nem hinném hogy bármelyikkel nagyon mellé lehet lőni.
-
Chal
addikt
válasz Burt1793 #12649 üzenetére
Na ez "jó" hír, én is pontosan ezen az útvonalon járnék heti kétszer az N-Max-al. Az egyébként 13-as, de már eldöntöttem, szóval lesz ami lesz Eddig egy Vino-val nyomtam (10-es kerék), azzal amúgy nem volt annyira vészes a budakeszi lejtő. Viszont ahol napi szinten jártam vele (Hungária körút) ott halálközeli élmények voltak a pattogástól, remélem az N-Max azért ebben nagy előrelépés lesz.
-
Chal
addikt
Alakulgat a 125-ös vásárlás projektem, és úgy néz ki sikerülne elszámolni egy családi cégben a vételárat. Arról nincs véletlenül infótok hogy ilyen esetben mik a magánhasználat feltételei? Tehát ha én, mint a cégtől független személy használom a robogót, és megállít a rendőr, akkor kell e neki extra papír? Gondolom menetlevelet csak nem kell tölteni egy robogóra, de egy meghatalmazás azért legyen nálam?
-
-
Chal
addikt
válasz Hauptmann #12751 üzenetére
Szerintem főképp azért nem csesztetik őket, mert nem állnak meg, és nem akarják feleslegesen felnyomni a saját vérnyomásukat. Valamelyik hazai portál csinált egy tesztet egyszer, rendőrruhában este a belvárosban próbáltak megállítani bicikliseket. 10-ből 10 le se szarta őket, volt olyan amelyik annyira satu részeg volt hogy rossz volt nézni, de az is csak vigyorogva visszaintett és ment tovább.
Elkapni meg nem tudják ha nem akarja, hacsak nem a rendőrnek is bringája van, és jobb kondiban van mint a megállítani kívánt bringás
Cserébe a tuti helyzetekben (pl van az a felüljáró a 3. kerületben ahol szarrá büntetik a bringásokat, ott nem tudnak megszökni mert a végén várják őket) megszivatják őket keményen.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Még régebben kértem itt tanácsot tőletek Honda PCX, és Yamaha N-Max ügyben, végül az Nmax lett, és ma végre át is tudtam venni 250km-el odébb lévő kereskedőnél vettem (ahogy azt kell... ), így aztán kicsit para volt hogy hogy hozom haza lábon ezen az esős héten, de a mai nap elég tűrhetőnek nézett ki, így bevállaltam az utat. Be is jött a dolog, mert egy csepp esővel sem találkoztam. A moci amúgy nagyon tetszik, de 250km után nyilván nem akarok messzemenő következtetéseket levonni. Ha netán valakinek van bármilyen kérdése, vagy esetleg az ismerőse szemezget a típussal, nyugodtan jöhet kérdés akár magánban is. Sajnos nagyon kevés infó van róla a neten mert elég friss modell, magyarul meg aztán közel nulla az irodalma (olyannyira, hogy magyar doksit sem kaptam hozzá, fordítja még a Yamaha, majd postán küldik ha elkészül). Én mindent megadtam volna egy jókis felhasználói véleményért, tapasztalatmegosztásért az elmúlt hónapokban, szóval csak nyugodtan
-
Chal
addikt
@kcsa @csongi : köszönöm! Amúgy a Balatonról hoztam BP-re, a kép a fonyódi hegyen készült, valami templomnál ahol pihentem egyet
Azért csak az első 2 óra volt fun, utána már fájt mindenem mindenhol A bejáratás miatt 4.5 óra alatt tettem meg a távot (jó, mondjuk aki megáll a templomnál motort fotózni, meg itt meg ott meg amott, az amúgy se sírjon ). Szóval nem erre találták azárt ki nyilván az Nmaxot, de összeségében nagyon élveztem. A bejáratásról megoszlanak a vélemények tudom, de a kereskedő azt mondta hogy érdemes, így kitartóan úgy csináltam végig a hazautat.
Egyébként ez a "telik" dolog érdekes kérdés mindig, azért ne gondoljátok hogy annyira el vagyok eresztve Majdnem 40 éves mérnök vagyok, sokat güriztem érte, az autót szeretném kiváltani vele az év nagy részében.
Milyen jó lett volna pedig azt írni, hogy a fotó a balatoni kúriám előtt készült, a motorot pedig a pénteki bevételem (egy részéből!!) vettem Úgy láttam hogy ez a kategória iszonyat módon tartja az árát, szóval ez a két dolog együtt (spórolás az üzemanyaggal + alacsony értékvesztés a piachoz képest) arra ösztönzött hogy ilyesmibe vágjak. Aztán vagy bejön a matek, vagy nem, majd az idő eldönti. Minden esetre azért persze megterhelő volt anyagilag és nem kis döntés. Az azért kiábrándító hogy ha rákeresek YT-n a típusra, akkor 90%-ban indiai és indonéz tizenéves kölykök csapatásáról és Nmax tuningjáról vannak találatok. Szinte úgy tűnik, hogy ott ingyen adják (amúgy nem, feltúrtam az ottani árakat, ott is ilyesmi árkategória), szóval nem is értem[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Nekem is majdnem ilyesmi távok és időtartamok vannak, szóval megváltás lesz Ami még betette a kaput az elmúlt pár hónapban, az az, hogy megszűnt minden ingyenes parkolási lehetőség a munkahelyem környékén, ami meg van pár hely, azért vérre menők csatákat vívnak. Szinte hajnalban kéne már kelni hogy egyáltalán részt vehessek a harcban A motort/bringát meg "támogatja" a cég, be lehet vele ingyen állni a garázsba.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Na, most büntettek meg itt a ház előtt egy minimum 500-as (de inkább nagyobb) rendszám nélküli gépet. Végignéztem az ablakból véletlenül az egész akciót Motoros rendőr levillogta, fickó magyarázkodott rendesen. Nem tudom mi lehetett a duma, de azért 50-esnek nehezen lehetett volna elsütni (egyik kolléga szerint Suzuki GSX 1000 volt, én annyira nem értek hozzá, pláne nem a 4. emeletről ). Szóval fickó nyomja a dumát a rendőrnek, miközben az hátra megy, nézegeti a sárvédőt, majd benyúl alá, és kipattintja a rendszámot, de mintha valami mechanika is lett volna hozzá, mert láthatóan a helyére pattant, és utána úgy állt ott ahogy amúgy kéne. Ezután jobbára a rendőr beszélt, a fickó csak leszegett fejjel rugdalta a kavicsokat... Aztán sok-sok papírt írogattak, végül a pilóta lábon vitte el a motort
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Srácok, tudtok nekem ajánlani normális, megbízható szerelőt Bp. 13. ker. közelében?
Nagyon jó az új gép, de a régit el szeretném adni (Yamaha Vino 2T), és egyre jobban bonyolódok bele mindenféle problémába, amiket én biztosan nem tudok megoldani, jó lenne pontot tenni a dolog végére, hibamentesen szeretném árulni.
-
Chal
addikt
-
Chal
addikt
válasz Golota #13448 üzenetére
Ezt meg tudom én is erősíteni, szintén a PCX-be voltam belezúgva nagyon, aztán több hónapnyi netes nyálazás után az első próbakörnél szembesültem vele hogy beleér a kormány a combomba végkitérésnél. Még ekkor is úgy voltam vele hogy nem akkora tragédia, vállalható, de aztán hálisten nem vettem meg, találtam kompromisszummentesebb megoldást. Furcsa lenne most azon agyalni minden nap, hogy kurvajó a moci, de basszameg megint beleért a lábomba a kormány
-
Chal
addikt
válasz Burt1793 #13450 üzenetére
Valószínűleg nem is a magasság ott a lényeg, hanem hogy milyen hosszú az ember lába. Aztán a mérnökök meg próbálják kiügyeskedni a dolgot úgy, hogy az ázsiai piacokon is kaszálhasson vele a cég, de Európába is el lehessen azért adni. Ebből jönnek ezek a meglepetések (pl hogy öt 180cm feletti emberből lehet hogy kettőnek kényelmetlen már).
Amúgy még mindig 2-3 naponta nézek PCX és N-Max videókat YT-n, úgy hogy mindig a legfrissebbeket keresem. Egészen döbbenetes dolgok vannak. 20-ból 19db indonéziai, indiai, és hasonló országokból származik. Van hogy 100-as falkában mennek (és ez csak az adott város helyi N-Max klubjának a találkozója) meg ilyenek. Szerintem a béka segge alatt sincs a nyugati piac amikor ezeknek a robogónak tervezik az üléspozícióját és egyéb ezzel kapcsolatos méreteit. Néha van olyan hogy kijön a muksó egy düledező viskóból (a teteje konkértan nagyobb falevelekből van), aztán ül fel az ottani áron 600-700eFt-nek megfelelő robogóra (kikerestem direkt hogy mibe fáj arrafelé), és csatlakozik a másik 80db ugyanilyenen ülő haverjához, aztán csapatják olyan utakon hogy azon még a budapesti robogósok is csak lesnének Ugyanilyenből van PCX-ekkel is egy rakás, de az ugye régebb óta létező modell, sok videó van fent nyugati országokból. SH-t vagy egyebet nem szoktam követni, de gondolom azzal is hasonló a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
https://www.youtube.com/watch?v=RV2JBbol2To
Meheheh, itthon is pont így szokott lenni, ugye?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen