- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Telekom mobilszolgáltatások
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #18899 üzenetére
Ez a tolattyu csere akkor igazan sirva rohogos, amikor a membran megy tonkre de a tolattyu meg jo allapotban van. De membrant meg nem lehet az adott tipuson cserelni
Mondjuk akkor se mindig oszinte a mosolya az embernek, mert nemreg egy KLE 500-as Kawan csereltunk membrant, es az utangyartott membran volt 16k... A komplett tolattyu meg hasonloan a tiedhez 60-70k.Ha valamikor vallalkozast inditanek, akkor csakis ilyen gumibaszokat gyartanek mint karbi membran, meg szivocsonk gumi.
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #18900 üzenetére
Ha időben ellopják, már lenne egy T-Maxom.
nyogo: nekem a membrán külön kapható, kb. 80€...
Ha eltekintünk az oem-parts túlárazásától, csak az
eurós ár is közel 200€ erre a két alkatrészre: röhej! -
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #18889 üzenetére
Azzal járok, megkapta az új olajat, köszöni jól van. (De még mindig nem az enyém...)
DigitXT: Sosem volt utánfutóm, egyszer láttam 200k-ban egy dupla motoros utánfutót. Agyaltam rajta, hogyan lehetne megoldani a tárolást, de végül elvetettem. Autó van, tőlem kb 5km-re van az utánfutó kölcsönző... Szóval bármikor tudok szállítani, ha akarok.
Tegnap hazahoztam a Cygnust... Lábon... A kormány egyáltalán nem szorul, most a legjobban motorozható.
Sülycsökkentés is megvolt, jobban is megy...Csütörtökön kiderül a sorsa, hétfőig kéne valamit akasztanom, ami kb lehetetlen... Na majd hátha motoros találkozón találok valami szimpatikus eladó gépet.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Mit tudtok arról, hogy május 20 után, csak olyan járművet lehet regisztrálni az országban, amelyiken van érvényes külföldi műszaki vizsga? Autóban vagyok érintett most, SOS-ben intézem a papírokat, de valójában gondolom a motorokat is érinti.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #18906 üzenetére
Lábad hogy van?
-
huszi.gyb
senior tag
-
-Mosquito-
őstag
válasz huszi.gyb #18905 üzenetére
Ugye ez lép életbe. [link]
Megkérdeztem az ismit.. A kinti műszaki vizsga papírja kell majd. Vizsgáztatni le fogod tudni, tök mindegy mi van a forgalmiban. Ha van műszakis papír akkor 8eft ha nincs akkor 28eft lesz. Motorra nincs ez!!
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #18910 üzenetére
Kinti műszaki vizsga papírom van, csak nem érvényes... Ugye a cím ezt mondja: Május 20-tól már csak érvényes külföldi műszakival rendelkező autót lehet honosítani
Nekem papírom van, de csak 2018 januárig volt érvényes... Akkor a cím csak kattintásgenerátor, és valójában elég, ha megvan a papír+28k?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
-Mosquito-
őstag
válasz huszi.gyb #18911 üzenetére
20-tól csak érvényes műszaki vizsgával rendelkezőt lehet itthon forgalomba helyezni. Aminek van kinti műszakis papírja 8eft vagy nincs meg a papír de még érvényes műszakija van az 28eft.
Te siessél 20-ig csináld meg, mert ugye papírod van de nix/lejárt műszaki van rajta.
Igen, kicsit meg van kavarva.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #18912 üzenetére
Ohh, értem. Köszönöm. Akkor sietek vele, jövő héten beregisztráljuk
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
Ötlet?
Atlantic 500.
Pöcre indul.
Alapjárat néha picit ingadozik. Töltés alapjáraton 12,68V. Fordulaton 14,5-6 V.
Mindezt világítással is. Hirtelen gázelvételre néha leáll a motor.
Fordulat emelésében néha van egy pici fordulat ingadozás.
Hiba jel nincs. EFI nem villog semmit.
Ötlet mi lehet a gond? -
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #18914 üzenetére
Levegőszűrőt/házát/csövet nézd át,lehet fals levegőt szív. Majd a hajtást,vedd le a szíjat,hogy üresben menjen,úgy járasd/próbáld. Gondolkozz mit/hogyan szereltél esetleg változtattál-e valamin. Olaj nem benzines stb. Azt írtad túltöltésed van,csati,kábel,biztik átnéz.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Tothgera30
Ármester
Mennyire vállalható egy ilyen picike Piaggio Fly 125? Ha nagyon pindur, akkor akárhogy lesem, csak egy Liberty 125 lesz a vége.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #18914 üzenetére
Ahogy Mosquito mondja, fals levego utan neznek.
Mikori evjarat ez? Nincs veletlenul benne evaporator szelep(tankszellozteto szelep)?
Jo hosszu csovezes a legszurohaz/evap. szelep/tank es fojtoszelephaz kozott, ez a benzingoz visszavezeto rendszer.
Ha van, akkor kosd le a fojtoszelephazrol a csovet, es a csonkjat dugozd le rajta, nezd meg akkor is ezt csinalja-e.Ha nem mukodik rendesen a szellozteto szelep, vagy valahol a csoveknel gond van, akkor az tud ilyet csinalni.
Gyakorlatilag olyan ilyenkor mintha falsot szivna. -
csongi
Topikgazda
Koszonom!
Atnezem.
Toltes rendben van, lecsereltem a fesz szabot. Az egesz toltesi kort atneztem, beforrasztottam a vezetekeket.
A vissza jelzo lassabban reagal, de elore a muszerfalhoz vezeto koteget meg nem kontaktoztam le.
A hajtas nincs rajta, terheletlenul neztem a jelenseget.
Injektor fejet megneztem az tiszta. Nyomas van a rendszerbe,azt nem tudom mekkora. Olajba nem erzek benzint. Friss az olaj, es csak a muhelybe volt proba.
A szivo agat megnezem. Csereltem levegeo szurot.
A szivocsonkot is levettem, kitaratitottam a folytoszelepet.Olajos volt a tomites gyuru. Lehet itt lesz valami.
Szelepszar szimeringes valszeg.
Koszi a tippeket, hetvegen kuzdok vele. .Mas.
A gyari honda kuplungpofa rugok allto helyben kinyultak. .
Annyira orulok neki.
Tothgera30:
Ha a pakolhatosag nem eletbe vago, akkor a lybertit valasztanam. Szerintem ugyan az a blokk, de lagalabb nagyobb a kereke. Jo szilentcsapagyakkal, es teleszkopokkal egesz jol hasznalhato, meg fosabb utakom is.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz huszi.gyb #18913 üzenetére
Találtam embert, aki ezzel foglalkozik.
Azt mondja, hogy egyáltalán nincs róla szó, hogy ne lehetne később bepapírozni. A változás az alábbi:- Ha az autó rendelkezik érvényes külföldi forgalmival, akkor május 20 előtt elég a kinti forgalmit bemutatni, és 8000Ft-ért honosítják. Május 20 után csak akkor honosítható, ha az utolsó műszakiról megvan a papír is.
- Ha nincs műszaki, akkor meg kell csinálni itthon, aminek ugyanannyi a díja, mintha nem lenne meg a műszakis papír.
Motorokra nem érvényes elvileg.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #18921 üzenetére
Ősszel is elkérték a műszakiról szóló papírokat. És igen, így volt 8K a honosítás.
A Moszkító által linkelt cikkben azt írják, hogy a honosítás feltétele lesz, bla-bla...
De eddig is az volt a honosítás feltétele, hiszen definíció szerint csak azt lehetett
honosítani, aminek volt műszakija, és EU országból érkezett. Minden másra ott a
MasterCard. Azaz helyesebben az egyedi forgalombahelyezési eljárás. Az a 28K.EGT-n kívüli esetben a vámkezelésen kívül szívás még a szigorúbb szabályozás... -
DigitXT
félisten
-
Burt1793
veterán
Tök okosan be tudja importálni a spritmonitor az adatokat, csv-t kér, át is alakítottam az excelemet és így az eddig felírt 62 tankolásomat be is olvasta, áttérek erre.
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #18925 üzenetére
Én 14.165 km-nyi adatot vittem be a saját excelembe, azokat raktam át most, 63 tankolás, a maival együtt, ez a budakeszi mol kút elég sokszor van bezárva, mehettem le a lenti shell-hez... (az első tankolást az export lehagyta, pedig beállítottam, hogy első sortól, de utólag hozzátettem.
Szóval az írt táv alatt 478 liter benzin ment bele. Az kb. 180 ezer forint. Mostanában már 3000 forint felett tankolok, mert kicsit többet is megyek, szűk 8 litereket (néha többet) tankolok és drágul is a cucc. -
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18927 üzenetére
Korábban elketyegett, csak a 0.8-as átmérő nem a barátja...
Tegyük hozzá, hogy az az elektromosat is eléggé megfojtotta. Nem
is így kellene mérni amúgy... A múlt héten volt is egy intő jel mikor a
Lágymányosin csapatva leesett nullára a nyomás. Mondjuk ez nem
menti fel a szivattyút, ha összefosta magát benne a nyomás szelep!
Az, hogy néha tol, néha nem, eléggé erre ad okot gyanakodni. Pech?Szóval alapvetően inkább erősebb szivattyú kellene, szabályzóval.
És a végén felmerül, hogy DE MIÉRT? Ezen már én is gondolkoztam.
Szerintem egyszerűen azért, mert érdekelt a dolog, s megcsináltam!
Ha már kipróbáltam vmit, onnantól okosabb leszek: elméletileg, LOL.
Nem is az a baromság, hogy "vacakolok" vele. Hanem az, hogy ez az
egyetlen* járművem: nem biztos, hogy guruló laborrá kell alakítani.*: na jó, nem, csak a (honosított) kocsi jellemzően nem nálam van...
De holnap annak fogom a fogyasztását tesztelni, országúton.
Ennek örömére le is cseréltem a téli gumit, már ideje volt. Dolgozott
az ütvecsavarozó rendesen. Nagyságrendekkel könnyebb volt ezzel,
mint pár éve a 12V-os verzióval az utcán. (Hja kérem, ha van 220V...)
Végén 85 Nm-ren ellenőriztem, stb. Tkp. szeretek szerelni. Ez van.Kéne egy közlekedős tartalék motor meg egy bütykölgetős hobbivas.
Jó is volt az a 250-és Maja ilyen célra. Kár, hogy eladtam. C'est la vie.Szerk: a bütykölgetős kis sárkánynak kinéz amúgy egy új fesszab, és
új akku, de akkor már nem ekkora méretben, hanem azt is tuningolva.
(Az akkutartóval egybeépített lábtartó egy hatalmas szopás sajnos...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #18925 üzenetére
Na igen, ha többet van szétkapva, mint amennyit gurul...
Nekem azért így is futotta 138 bejegyzésre, közel fél milláért...
Ha úgy vesszük, ez csak átlag 3600 Ft... Burt tankolásainál csak
20%-kal több, csak meg ne nézzük, hány km-re, mert akkor borul
a bili. (Amikor Moszkítóékkal mentem anno, egy karikát, ők sem
a 8L-en röhögtek, hanem azon, hogy ezt 100 km után kellett lőni.
Aztán én voltam a legjobban meglepődve, hogy 90-120 km/h-nál
meg mennyire nem akar enni: nem sokat ment részterhelésen...)Szerk: pár napja kerestem vmit odaát: nem belefutottam ebbe?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #18929 üzenetére
Sajnos elég sokszor elfelejtettem felírni a tankolást, a 2015ös szezon óta 20 ezet km-t mentem, pl a múlt hetit se írtam fel (és utólag nem is tudom pontosan, így kihagyom), a legtöbb kihagyás 2015ben volt, mert akkor még nem is írtam. 😃 De ez a telós spritmonitor app most már segít abban, hogy ne felejtsem el. 😃
Azt nézem, hogy csak egy tizedes pontossággal importált az oldal a csvből, pedig kettővel írtam fel mindig a távot és a mennyiséget is. Most már mindegy, ennyi baj legyen.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #18928 üzenetére
Kéne egy közlekedős tartalék motor meg egy bütykölgetős hobbivas.
Cygnus eladó lehet, azon van mit csavarozni, aztán meg jó mászkálósnak...Viccet félre téve, én is azon gondolkodom, hogy a Cygnus megmarad, munkás ill. tartalék gépnek jó lesz.
Maja pedig munkába járósnak, túrázgatósnak jó. (Ha nincs nálam a Gladius)www.dongosofor.hu
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok, a "kisrobogósok" küldtek át ide .. segítsetek lsz pár dologban:
- B kat. jogsival és 50-es tapasztalattal nekiugranék az A kat jogsinak..
.. - hogy felülhessek egy Aprilia Scarabeo-ra, valami nagyplexis erősebb fajtáraTudtok-ismertek esetleg hasonló, alkalmanként 2 személyre is jó nagyrobogót ?
Mennyi az a futott km, amivel ilyeneket meg lehet még venni ? Egy 50.000 km sok, vagy kevés ? (Ez mennyi autós-ekvivalens km-nek felel meg kopás szempontból? 100e, 200e, 300e ?)Szóval tapogatom egyelőre a kínálatot, igényeimet is kicsit még formálom, de érdekelne pár értelmes, hasznos hsz, vélemény ezekről.
Az automata fontos, a kényelem is, a kis kerék kizárt számomra, ezért esett a Scarabeo-ra egyelőre a választásom + árban is azért kedvező. Ha pedig lúd, legyen kövér, jó, ha halad, erős, így gondolom. Visszafogott, higgadt vagyok motoron is, autón is, a többi már a sors dolga. De amúgy főleg Bp és környéke agglomeráció, semmi durva.
Köszi !
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
csongi
Topikgazda
válasz Dißnäëß #18934 üzenetére
Mivel itthon a robogo piac 90%a import cucc, es tekert mahinalt orakkal, megmondhatattlan mennyit futottak, es mennyit mehet.
Ha minden klappol, es valoban megvoltak az olaj cserek, a kiirt szervizek, a nagyobb vasak 100K futassal is elbirnak.
Csakhogy a valosag!
Lerugott leharcolt blokkok. Kivul fenyes, belul meg ajjaj.
Soha at nem nezett elekrtronikai rendszerek. Az eletben karba nem tartott fekrendszer. Legfeljebb a garancia idejen egyszer.
Szoval okosat momdani nem nagyon lehet.
A legtisztabb ha szalonba veszed. .
Nah jo.....
Szerelot vigyel magaddal!
Mindegyiknek van baja!!!!!!
Illetve elobb utobb lesz!
A soha el nem romlo Japan is elromlik, es az Olasz robogo is megy mint a doxa. Szerviz es karbantartas kerdese.
Vasarlasi segitseg, az osszefoglaloban. . -
Dißnäëß
veterán
válasz csongi #18936 üzenetére
Ez így tömény volt, velős és indulásnak meg is teszi egyből, köszönöm. Megyek a vásárlási segítségre is. Amúgy le is tettem a Scarabeo-ról, bár lehet, gyakorolni jó lenne egy köztessel 1-2 évet, beleszokni kicsit a "nagyobbak" világába. Utána meg átállni egy Burgmanra és pipa. Több nem kéne.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Hauptmann
addikt
Melyik idióta találta ki azt, hogy a jogosítvány lejáratát a születési dátumhoz igazítsák, és miért? Így csak kb. 3/4 évet vettek el a 10 évből nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
válasz Hauptmann #18938 üzenetére
köszönd a többi szerencsétlennek, akinek fogalma sincs, hogy mikor jár le az orvosija, és meddig érvényes maga a kártya és emiatt a rendőr büntette őket
amiatt hozták ezt a fasságot (leglábbis ezzel kommunikálták)
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
veterán
-
Hauptmann
addikt
válasz sityupityu #18943 üzenetére
Oké, nekem most járt le.
-
veterán
-
csongi
Topikgazda
Megerkezett a termoszatat es az uszo is.
Kivancsi vagyok a vegeredmenyre, remelem hetvegen be sikerul szerelnem. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #18946 üzenetére
Én unalmamban* ilyesmit hekkelek (akkora akku lesz majd benne, hogy csak!):
*: nincs meg még a tűszelep rugója, és amúgy kéne egy ultrahangos elmosás a
karbinak. De nem akarom Andrewt ezzel zavarni. Ha egyáltalán van még neki.Szerk: amúgy nem tudtam, hogy a CV karbi egyszerűen injektorossá alakítható.
Tudom, tudom, nem az adapter, meg az injektor a drága, hanem a "körítés" hozzá.
Habár amúgy is akartam AFR mérést, onnan meg már csak egy macskaugrás...[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #18948 üzenetére
Sok minden nem kell hozza :
- egy motorvezerlo (amit jo ha lehet irni, illetve van hozza kabel/program)
- Fojtoszelep erzekelo
- Map szenzor
- Injektor
- egy olyan fotengely pozicio szenzor amit a vezerlo is kezel(mondjuk ez igaz a fenti osszes alkatreszre)
- meg egyeb sallangok ami az adott vezerlo normalis mukodesehez szuksegesNem lehetetlen, de jo nagy projekt. En mondjuk keresnek egy hasonlo kobcentis befecsis blokkot, es annak a cuccait igazitanam a Madison blokkjahoz. Az garantalt, hogy akkor a vezerlo es a szenzorok mukodnek egymassal.
Onnantol mar csak a sajat blokkhoz kell a befecskendezesi tablat meg a tobbit hozzaigazitani (a vezerlo tipusatol fugg, mennyi mas tabla van meg).Mondjuk meg ott a gyujtas vezerles is egy gyari rendszernel is(szoval azon is faragni kell), ott meg pluszban el lehet jatszani a gyujtas tablazattal.
En max hobbibol vagnek bele ha lenne sok szabadidom, meg mellette egy masik robogo amit hasznalni is tudok
-
Micsurin
nagyúr
Sz*póroller 2.0.Honda.BetaBuild bejelentkezés!
Tegnap elkezdett rángatni a Honda fékezésnél, hátul dobfék, megmérte fater a felniben a koptató réteget, 161mm a kopás határ, 162,5-163 mért. De kagylósnak tuti kagylós.
Szóval most indítjuk a felnivadászatot!Az a retek koreai is pródúkűlja magát.... fejtömítés csere óta álom volt ahogy ment. De a 14 éves szívócsonk lelkét há nem megviselte a leszedés, há de..... elülső hengernél a csonk kiszakadt és szív... indulni indul elsőre, alapjárat hullámzik 100-150-et, vége bő ~30-35-tel kevesebb. Hát ezt nem hiszem el..... alkatrész.hyosung.hu-s csávót meg nem érem el.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Apple notebookok
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Gyúrósok ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Motorolaj és szűrő topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs