Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adam3

    aktív tag

    válasz #71835392 #72565 üzenetére

    Tegyük fel, hogy fodrász vagy, és egy festék beszállítód van. Minden festéket gyárt, így tökéletes választás. Megszereted, mert megtanulod milyen színű és típusú hajra melyik szín kell ahhoz, hogy azt a végeredményt kapd, amit az ügyfél elvár egy fotó alapján. Majd egyszer csak, két-három év után elkezdi emelgetni a gyártó az árakat. Nem tudsz mit tenni, mert nem ismersz más festéket, egy márkaváltással csak elrontanád a színeket. Majd jön egy újabb emelés egy fél év után. Persze burkoltan, mert nem árat emel, hanem kihoz egy új termékpalettát, amihez már nem 20 perc hanem 19 perc hajon állás is elég, és már nem forgalmazza a régit. Mit tudsz csinálni? Vagy beépíted az áraidba és ügyfeleket (vagy nyereséget) vesztesz vagy szépen lassan elkezded egy másik gyártó termékeit is használni, mert az olcsóbb. Ezt akarják a szolgáltatók megelőzni azzal, hogy már induláskor nem egy gyártó eszközeit használják. Ha ugyanaz lenne a RAN, TRM, Core stb.., a beszállító hülye lenne nem kihasználni azt, hogy nem tudsz könnyen elszakadni tőle. Így sem könnyű, de nehezebb. Külföldön nem ritka az, hogy egy szolgáltató már a RAN részen sem csak egy vendortól vásárol.

    Persze ez sokkal komplexebb az írt példánál, de látva az általam olvasott 3-4 szakmai topikban írt szakmai hozzánemértésedről tanúbizonyságot tevő hozzászólásaid, így talán átmegy :)

Új hozzászólás Aktív témák