- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Halgass a szerelődre ha jót akarsz. 1 misiért akkor vegyél turbós gépet ha még egyszer ennyi van a zsebedben a rendbetételéhez. Gondolom attól nem állna fel (már mint a szőr a hátadon ) ha csak állna az udvaron a verda de egy centit se tudnál vele menni...
mod:
Ezért a válaszért is jár az egérrágás?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Azért egy benyós turbós hangja meg a dízel turbós hangja között elég nagy a különbség...
1 évig hajtottam egy 1,8-as turbós Passatot, annak is gyönyörű hangja volt. Annyira lehetett hallani hogy elkezd tölteni a turbó, olyan szépen fütyült, hogy a rádiót szinte soha nem is hallgattam csak a turbó énekét.
#nincsbennetarcsi
-
-
hobizoli
nagyúr
15-t akkor eszik ha tolod 1000-l, Bp-n eljarok vele 10-l (9.2 gyari adata varosra) nem totyogva. Ugyanennyit beharap barmeyik 1.6-1.8-s Astra/Vectra vagy tetszoleges hasonlo meretu auto is, csak meg sem "megy" ugy
Ne legyenek illuzioid, de a lovak zabbal mennek, minden autoban.
Szervizkoltseg meg aminek tolod 15literes fogyival 1000-l mindenben lesz, mert semmijen autot nem terveznek arra, hogy hasznalata kozben csak allsz a gazpedalon, meg neha megallsz tankolni.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
De, nyilvan nem oviba elvinni a gyereket vettek ezeket.
Ettol fuggetlenul a nem_turbos-sag onmagaban nem garancia a tokeletessegre igy tizenikszevesen, mert azokat is siman szet lehet utni. Probalj meg pl Civic VTI-t venni, azt sem lehet pusztan a HaHu-s kepek alapjan latatlanban, mert ott is 95%-nak veres a torka, szet van hajtva a motorja, reccsen a valtoja, es ismerosi meg a forumos korokben elkel az, ami jo is.Ezek mind ijen autok, barki is gyartotta. Ami jo, azt nem adjak el.
Nem akarsz szopni, vegyel egy 1.3-s Swift-t, van belole annyi, mint szemet, de meg azokkal is be lehet szopodni szepen. De mondjuk ott legalabb van mibol valogatni. Mondjuk "menni" az nem fog, de ezert enni se.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Mivel a BMW mar reg elment a presztizsmarkak irányaba, ezért annyit.
Na az ijen E30-kból indulj ki, mert abban meg nem volt sok elektronika se, de a legfiatalabb is 20 eves
Az ijen E46 meg hasonlo moderebbek mar siman tudnak konyekig zsebbenyulos hibakat is produkalni, foleg akkor, ha dizel. Csak hat mivel kozben olomnehez lett az auto, 2literes motor alatt nem mennek vmi fuha modon, a 2.5 az mar igen, csak azt meg etesse benzinnel az, akinek ket anyja van. A dizeluk az jo, csak azt nyilvan azert vettek, mert sokat mentek vele. A korabeli PGT-mben is mar tobb mint 150k km van, ami nyilvan nem sok futasra valo, szoval egy "rendes" dizelben lennie kell 250+k km-nek is. Ott meg mar azoknak is veguk van, mint a botnak. Max mast mutat az orajuk.Ha egy ismert eloeletu auton is 2 hetet elgondokodsz, akkor sosem fogsz autot venni.
több drón kell ;P
-
Tamoo
MODERÁTOR
Mivel hasonlítottad össze? Astra? Golf4? Fabia? Szerintem nincsenek túlárazva. Megbízható autó, jól össze van rakva. Alkatrész is van hozzá bőven.
Na jó lehet elfogult vagyok (de akkor is jó autó) május óta nekem is egy ilyen 1.6-os van. 6.4-et eszeget százon.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
Ijen autok mellett muszaj vagy erteni hozza vmit, kulonben felulsz a szerelok szoporollerere. Kicserelik a fel autot egy a vegen kirepedt vakuumcso miatt, amit egy sniccerrel siman levagsz es mehetsz az utadra, aztan csak vallat vonogatnak, hogy igaz hogy mar minden uj benne, es a hiba sem mult el, de egy 300k-t kohogj mar ki, mert ez ennyibe kerult az meg annyiba hozza, es 8 napig csak ezt csinaltak 3-n, de az a baja hogy olasz.
Meg mindjart kitalaljak "belapkazni" egy vezermutengelyt ebben 50k, meg vezerlescsere 56k (6k hozza a szij meg a feszitogorgo egyutt), mikozben ez semmiben nem kulonbozik egy 1.3-s Uno-étol ez a ket muvelet, es amiben amugy 15k-ert megcsinaljak a munkadijjal ugyanezt. Csak azert mert nagyobb teljesitmenyu auto, mint az, lehuznak ahol csak lehet es nem szegyellik, edpig ugyanaz valo ahhoz is es ugyaugy is kell csinalni.A turbosok meg a gepmuhelyesek a legnagyobb kiralyok. Felujitanak egy turbot 60-120k-ert es nulla a garancia ra. Hat igy osszerakom en is, szethullik meg vonogatom vallam, meg ennyiert lehet venni mar ujat is, talan a fejukhoz kaphatnanak...
Gepmuhelyek meg csinaltatsz vmit, pl egy olajtatereszto csavart, mert ijen a turbosoknal nincs (pedig ha vhol ott azert illene lennie ennek), hidraulikaboltban detto (...), csavar- kotoelem boltban azt se tudjak mirol beszelsz, na csinaltatsz egyet egy gepmuhelyben, otthagyod a turbot is hozza, hogy vazzeg ehhez kell ide, erted, OK? Igen, OK. Megcsinalja delutanra, 6k (egy db 10-s csavarert...), hazaviszed hogy felrakod azzal es nem birod beletekerni a csavart a menetbe, ahova kene, mert nem jo a menetemelkedesu az a csavar, amit csinalt 6k-ert. Visszamesz hozza, hogy oreg ez nem jo, mert nem lehet osszetekerni ezzel, csinal egy masikat es amikor kesz es az mar jo is kozli, hogy ez nincs ingyé, mert a gepeik meg az o oradija az ennyi. Hat kifaszterdekel mennyi az o oradijuk, ha egyszer o qrta el az egyszer mar kifizetett melot?hungarisztani kisiparosok
Egyik ismi a turbot mar ugy rakta fel, hogy a turbosok muhelyeben veluk rakatta fel es akkoris szethullott meg aznap amit csinaltak. Aztan jottek hogy ez a turbofelujitas meg a szereles most ennyibe kerul.
Uhm, anyatoknak, annak.több drón kell ;P
-
zsid
senior tag
Nekem 10+ éves turbós benzinesem van. ( Ráadásul Volvo ) A széthajtás meg a használat az minden kocsinál user függő, ha turbós ha nem. Szerintem a felső kategóriás kocsik nem kapnak annyit használat során, mint a kisebb sportváltozatok. Nagy valószinüséggel az én S80asom jóval kevesebbet kaphatot, mint a VTik meg a többi jaszkarizós rizsrakéták nagyrésze, csak azért mert arra nem nagyon jó, hogy rúgassák a csajok meg a többi surmó előtt. A fogyasztástól annyira nem kell hanyattesni, nem esznek lényegesen többet normál használatnál.
A legnagyobb hátránya a turbósnak, ahogy hobizoli is írta, a korral elég nagy a szopófaktor... és egy 1x éves sz@r turbós motorra simán rá lehet költeni az autó vételárát.Szerintem egy jó állapotú turbós benzines lehet jó vétel, csak sajnos vásárláskor nem látni bele a motorba és a csigába. Anyagilag biztos jobban jársz egy "szívóval".
<tRucKdriFteR>
-
dízelracer
senior tag
-
dízelracer
senior tag
Eredetiségvizsgánál mindez halál tökmindegy. Elviszed a magyar papíros kocsit és annak a papírjaival használod azt amit behoztál. De ha már típus azonosságról beszélünk a legegyszerűbb 1:1 átcuccolni a magyar papíros bódéba (már ha az a jobb állapotú). Bontáskor kiderül hol kell belejavítani a karosszériába (mert egy Golf 3 korú autóknál már biztosan bele kell) és legalább egy kalap alatt megejthető az is. A motorbelet egy hétvége alatt kényelmesen át lehet lapátolni az új jövevényből az eredeti blokk öntvénybe. Legalább a motor is bontva lesz és kiderülnek az esetleges hibái így később nem érhet váratlan meglepetés. Igaz ez idő, munka és pénzigényes folyamat de legalább egy minden szempontból jó autó lesz a végeredmény amire ezután néhány évig nem kell nagyobb pénzt kiadni. Annak sincs semmi értelme ha megveszel 800-900k-ért egy sportos kocsit amire aztán 1-2év alatt ráköltesz még vagy 300-at mert sorra jönnek elő a problémák amit az előző tulaj eltitkolt és/vagy elhanyagolt.
-
giigz
veterán
-
Rick4
félisten
válasz Cheesy #11226 üzenetére
A T-Jet az új "kisköbcenti + turbó" felfogás első generációja?
Az már sok éve megy ütős vágósnak pl a Punto GT-knél, 15 éve bizonyítanak nap mint nap.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
hobizoli
nagyúr
válasz Cheesy #11226 üzenetére
hat ugy idestova 25 eve jelen vannak a piacon ijen autok, ez kicsit se zavarjon
Uno Turbo i.e. az ugyanez a tema volt, 1.3 8v 105LE, 1.4 8v 118LE
Vagy a Charade GTti, 993ccm, 12v, turbo, intercooler, 101LE, 1987
Erre jon pl a Ford is most, es feltalalja ujra spanyolviaszt a Focus-ba, 3 hengeres 1.0 turboval, nesze
Sokan nagy tevedesben vagytok, egy hasonlo teljesitmenyu porgos szivomotor sokkal nagyobb terhelesen van, mint egy turbomotor. Gondolj bele abba, hogy egy szivo motort meddig lehet "huzni"? 1.6-bol 200LE a csucs uccan, a junior WRC 1.6 szivo verseny autok 215-220LE-sek, de azokba mar annyiba kerul ez a motor, mint egy kisebb uj uccai auto ara.
Ennyit egy ennel kisebb ccm-s turbomotor is siman tud, pl PuntoGT-nel a SEB4.11-s setup az 224LE 1.4 8v motorral, es ez meg nem a csucsra kihegyezes, csak egy tomegchip uccara, gyari motorbol, semmi kovacsolt cucc
ezt probald meg ekkora szivobol kihozni
es motort meg sem bontottak hozza, a levego es benzin mennyisegi ellatasa van modositva "csak", meg a vezermutengelye is a gyari a szinten gyari hengerfejben
[link]F1-ben a 80-s evek kozepen 1500ccm-bol 1200-1300LE-t tudtak, az akkori anyagokbol, meg elektronikai vezerlesekkel, mostani F1 jelenkori urtechnikat felvonultatva, 1.5x akkora motorbol sincs meg ennek a 2/3-anal sem szivokent
A BMW ekkor a 60-s evekbeli utcai BMW1502-s motorjat hasznalta erre celra, amiket bontokbol kukaztak ossze.
pill. teljesitmeny = pill. nyomatek x pill. fordulat, es barmilyen furcsa, de eloszor a nyomatek limital, 125Nm per liternel szinte keptelenseg feljebb menni szivoban, igy nincs mas lehetoseg, mint a fordulatot novelni, de egy io mulva azt sem novelheted "ingyen", mert a fordulattal exponencialisan nonek a tomegerok, ehhez egyre konnyebb, de megis egyre erosebb intergritasu alkatreszek kelle(ne)nek, ami nagggyon draga
Sokkal egyszerubb es olcsobb a nyomatekot novelni turboval es maradni hetkoznapi fordulatszamokon, es proli motoralkatreszekkel is mukodik, es hiaba draga onmagaban egy turbo, a high-end motorbelso a szivoba sokkal tobbe kerul annal.
PuntoGT-ben is tokugyanolyan anyagu dugattyu van, mint ami a szivokban, a dugoteto magassaga mas a csapszeg felett a kisebb kompresszio vegnyomas miatt ami turbohoz kell, oszt csokolomNem mellesleg ha fordulatot noveled, egyre szukebb savban lesz hasznalhato ereje a motornak, ott mondjuk nagyon "jo" lesz, de azon kivul egy hulla.
Turboval meg ero is tobb lesz, meg az szelesebb savban van jelen, nem 6000-7500-g megy az auto, hanem 2000-tol 6000-g, baromira nem mind1 am. Szoval lehet a szivo vegre 5-10LE-vel tobb is, csak kozepen fordulaton meg hat nagyon nem az, ugy hagyod ott turbossal, mintha allnaPl a uj Ford Focus-ban a 150LE-s 1.6 turbo motor 1600-nal tud 240Nm-t, az 55LE mar ott, nezd mar meg pl a 2.0-s szivo Focus ott mennyi is....
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zoo8800
veterán
válasz Cheesy #11226 üzenetére
A T-Jet, Tsi, stb. mostani kisköbcentis csigások már 2000 rpm alatt is jól mennek, nem kell forgatni őket. A max nyomaték jellemzően 2000 alatt megvan. Pályán 130-nál pedig 3000 körül, vagy alatt forognak. A teljesítménycsúcs pedig 5000 körül megvan, 6000-nél már kezdenek elfogyni.
T-Jet tulaj vagyok.rip and tear, until it is done
-
hobizoli
nagyúr
válasz Cheesy #11236 üzenetére
Annyira azert nincs jol osszerakva, csak nekem az van keznel 8 eve pl, ugyhogy szerintem van nemi tapasztalatom mar
Sok helyen amugy csak ugatjak a temat, mert nekik sosem volt, csak a vkinek a akarkijenek a szomszedjanak a ismerosenek a ex-osztalytarsanak... cimu tortenet alapjan, ami nagyban hajaz a népmesékre amugy, es mindeki hozzatesz vmit, meg modosit, aztan vegen mar az ellenkezoje az igaz, lasd a kozhiedelmes "a turbos motor tul van tehelve" cimu tortenet. Hat pont nem az van. Kicsit sem furcsa ekkor az ugyanennek, hogy mar mar az osszes dizel az turbos es baaazzz mennek.
Lehet vele szopni szepeket, mert ebbol legfiatalabb is mar 13 eves manapsag, alkatreszek oregednek, kaptak hideget-meleget, sufnitunigot, ijen-ojan gány csippelest, taknyolast, szoval aki ma ijenbe ul(ne) annak mindig azt szoktam mondani vedd meg a leglepukkantabbat, amiben KO a motor meg a turbo, azt ugyis occsoe odaadjak, hogy szabaduljanak tole, aztan rakd ossze ujra, akar csak gyarira is.
Akkor amire vegzel vele egyreszt fogod tudni mi mire van benne, meg tudod hogy mi van benne kicserelve meg megcsinalva.
Es nem lesz tobben, mint egy ojan, amit hahu-s kepeken jonak nez ki, aztan szet van a bele, es arra lapatolod ra ezt a 3-4-500k-t az aran felul
A GT forum(ok)rol es a netrol mindent meg lehet talalni es venni hozza...TJET is jo vetel amugy, nyilvan az ujabb technika mar, occcoe szervizelheto ellentetben pl a VW fele TSI-vel
pl nezd meg egy vezerlescsere moka hol mennyibe fajtöbb drón kell ;P
-
zoo8800
veterán
válasz Cheesy #11236 üzenetére
De, jól emlékszel, az utóbbi pár évben hódítanak a kisköbcentis turbósok.
Hátul kicsi a hely a Bravoban, de 1 hete ültem egy Lexus CT-ben, abban kb. ugyanannyi hely volt. Anyám Corollájában sem lehet terpeszkedni. A vicc az, hogy pl. a kereklámpás Poloban több a hely a lábnak...
Apróbb szarságai vannak a Bravonak, ami bosszantó, de semmi komoly. Az árát részben magyarázza, hogy az egyik legolcsóbb kompakt. Újonnan is olcsó volt, emiatt a használt se drága. Az értékvesztése hasonló, mint a kategória többi modelljének.
Az M-Jet dízel, nem benzines.rip and tear, until it is done
-
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz Cheesy #18437 üzenetére
vegyel egyet KO turboval 200k-ert es arra koltsd el a 6-700k-t
nagyjabol mind volt torve kisebb-nagyobb mertekben, erre keszulj felalapbol is turbos -made in japan, IHI RHB5 VL7E csigaja van-, de ezt mindenki csereli vmi Garrett T25 vagy KKK-K03 vagy K04 vagy vmi ekvivalens-re, ennel nagyobb mar sok ra
pl a gyari intercooler akkora, mint egy A5-s irolap, meg felig takarasban oldalt van, nem is elolosszes flexi gumicso cseres tobbretegu szilikoncsore, az osszes vakuumcsovel egyutt
ami qrva draga hozza, az a legtomegmero (Bosch művek)
ha jo akarsz magadnak a gyari elektronika kibaszodik, es vmi real-time is irhato ECU bebaszodik helyette
ezzel a chiptuning is meg van oldva, meg a legtomegmero tema is (ugyanis az tobbe nem kell bele )több drón kell ;P
-
neduddki
nagyúr
válasz Cheesy #18456 üzenetére
HI!
fogyi: 36 Gasoline 6,42 8,75 11,80 mod: csak punto <127lo, tehat janlott tovabb szurni
asztan ha megvan piszkalva es tolod is neki akkor akkor a csillagos eg:- )
arra gondol, hogy egy motorhibas, amibe te raksz elktronikat-vasat-tubot-etc mod: tecces szerint, gyak csak a blokkot tartod megudv
neduddki
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
hobizoli
nagyúr
válasz Cheesy #18456 üzenetére
KO turbo az aminek log a tengelye vmiert es kéken fustol az auto gazra is
hatha sokaig jarnak ugy vele akkor talan tud, de akkor kurvara fustol azzal meg sokaig senki nem szeret jarni
ha csak inditaskor fustol ha all 1-2 napig es utana abbahagyja akkor "csak" altalaban szelepszarszimmeringes a hengerfeje
de az felujitaskor ugyis megcsinaltatnadszerintem rakd ossze magad, legalabb fogod tudni mire mire jo meg mit csinal, szerelok dragak, sokszor segedfingjuk sincs, meg elbaszni te is eltudod ingyen meg ok is, de ok penzert
a leghozzaertobb szerelo az te magad lehetsz ha 1-2x osszerakod
az hoyg vmi alapjaraton jol jar terhelve meg betorpan meg berangat na ezt neked szerlo nem fogja leprobalni, nala muhelyben alloban ment oszt csokletezik belole gyarilag klimas is, enyem is az
fogyasztas varosban (Bp) 10 liter
ovatoskodva 7.5-8 liter, de ugy ugysem birod ki sokaigha arc vagy, akkor nem is GT-t 1.6 Sporting-t veszel es azt 1.6GT-sited, +210ccm, es tok mas vele az auto ugyanazzal csigaval, viszont ahhoz muszaj az irhato ECU is (amugy is ajanlott)
igaz az tobbe is kerul, mert kell a GT fekrendszere is meg kabelkotege meg kmoraegysege meg a Tipo dugoi, de a vegerdmeny is tobb, szelesebb nyomateksav, hasznalhatobb, kevesbe kell hegyezni ugyannanyi lohoz, mint egy GT-tez is az (volt): [link]
a GT motorban sincs am semmi extra akarmi gyarilag, sima ontott alu dugok meg vmi vas hajtokarokvannak benne oszt kalap-kabat, de az 1.3bar-t overvoost-ban sssiiiman viszi, csak legyen eleg benzin is a levegomennyiseghez
több drón kell ;P
-
neduddki
nagyúr
válasz Cheesy #33908 üzenetére
HI!
ha nincs szukseged szellso utaserre akkor kialo valasztas, gyari alktreszek csepelrul jo aron vannak
udv
neduddki
mod: misi: bof
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
zolikaDB
veterán
válasz Cheesy #33927 üzenetére
neduddki fentebb egy egész jó Avensist mutatott!
Én meg egy Cordoba 1.9 TDI-t mellékeltem.
MunezXBK-nak igaza van: szinte tökéletes Astrát vettem, már majd 400k ráment. És még csak kettős tömegű lendkerék, meg tiptronic sincs.
Vegyél vmit 600-700k-ért, átírás, biztosítás, első szervíz 100-150k körül megállhat, típustól függően, és tudod javíttatni ha kell.[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz Cheesy #33934 üzenetére
Figyelj. Én nem értek a kocsikhoz, de az Astra esetében az eszem vezetett, a szívem helyett, de tök mindegy, a használt kocsi sajnos több esetben is lutri.
Kollegáimnak van dízele, és személy szerint imádom a VAG 1.9TDI-t. De szeretem az Opeleket is, 1.7 CDTI, vagy álmaimban a 3.0 CDTI is megtenné.
A többiek meg jobban értenek ahhoz, h mi megbízható, jó vétel, mint én.
Mostani ésszel, egy 1.9TDI-re költöttem volna, -ha kell- azt, amit az alap-fapad-sose romlik el Opelre költöttem.
Talán azt tenném a helyedben, h vennék egy 90LE-s dízel G3-at, és rákölteném a megmaradt pénzt. Ehhez kérnék segítséget, olyat aki látott/szerelt ilyet. Hidd el, 1.0 Suzuki után üvölteni fogsz abban a kocsiban, annyira fog tetszeni.
Vagy egy unalmas kis első szériás Avensis...
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!