Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ABE

    őstag

    válasz DeFranco #40292 üzenetére

    Irreális lassú haladás: az útviszonyok és az autó képességei is engednének egy adott biztonságos tempót, de a sofőr bizonytalan, képzetlen, tapasztalatlan, akármi, emiatt a forgalom többi részvevőjéhez képest lassabban megy. Nyilván ez nem egy objektíven mérhető dolog, de tipikus példa erre az, amikor egy autó mögött egyéb forgalmi okok nélkül feltorlódik a sor. Tudom, nem túl demokratikus dolog a nézőpontom, de aki nem érez magában elég bátorságot és tudást, az ne üljön autóba. Volt már, hogy átadtam másnak a volánt, mert azt mondtam, hogy ez most nem megy nekem biztonságosan. A forgalom ritmusa mindig számít, mert lesz egy-egy ember, akinél elszakad a cérna, és olyan manőverbe kezd, amivel mindenki mást is veszélybe sodorhat. Ha más nem, hát a hátulról jövő elbambul, és későn hiszi el, hogy ennyire tötyörögnek előtte, vagy a lassan haladó nem konzekvensen lassú (lásd a mai példámat), és emiatt jön a baj. Szóval én úgy gondolom, hogy a biztonság nem feltétlenül egyenlő azzal, hogy lassan totyorgunk, még ilyen viszonyok között sem.

    A felvetéshez: ha gázosnak tűnik a helyzet, neten utánaolvasok az aktuális szitunak. Indulás előtt az autót letakarítom, hogy a kilátásban ne legyek korlátozva, s ha nem felejtem el, a lámpákat is csekkolom. Szoktam egy-egy fékpróbát csinálni, hogy mennyire csúszik az út (persze úgy, hogy másokat ezzel ne zavarjak), illetve azt is kipróbálom, melyik fokozatban mennyire tud kipörögni a kerék. Ezek instant visszajelzések az aktuális állapotról, persze nem feltétlenül érvényesek az egész útra. Fokozott figyelemmel megyek bele olyan kanyarba és kereszteződésbe, ahol érzésem szerint letarolhat valami, pásztázom a lehetséges menekülőutakat. Sávváltás óvatosan, ha pedig nagyot kell fékeznem, és jönnek mögöttem, elővigyázatosságból elhúzódom valamelyik szélre, hogy a mögöttem levőnek legyen helye, ha elbambul. Nagyon röviden ennyi.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák