Hirdetés

Aktív témák

  • dízelracer

    senior tag

    válasz MPowerPH #46476 üzenetére

    "Mindenki veszi a diesel autókat, hogy mekkorát spórolnak a fogyasztással. Persze, csak aztán a szervizben rámegy a megspórolt pénz tízszerese"

    Tudok ellenpéldát, többet is.

    Egyik legjobb cimborám 2005ben vett egy Cordobát (1.4pdtdi). Új kora óta ő hajtja. Fél európát bejárták vele. Most van benne valamivel több mint 260ezer kilométer. Eddig az előre tervezett kopó cserélendő dolgokon kívül még nem sok mindenre kellett költenie. A motorral és a hajtáslánccal egy turbó javítást és egy idő előtti kuplung javítást leszámítva nem volt semmiféle váratlan probléma. A kocsi új kora óta az egyesek szerint szar minőségű itthoni gázolajat kapta a befecskendező rendszernek még sincsen semmi baja. Diagnosztika szerint tűréshatáron belüli a kopása. Még pár tízezer kilométer simán van bennük. Ugyanezért a pénzért vehetett volna dízel helyett papíron azonos teljesítményű de valóságban gyengébb 1.4 16v benzinest is magasabb felszereltségi szinttel, több extrával. De minek? A benzines valamivel lomhább, városon kívül a harmatgyenge motornak és rövid váltónak köszönhetően nagyon sokat fogyaszt. Autópályán meg pláne. Normális használat mellett (nem fújkálod a gázpedált, mész ahol lehet, klímázol stb) a dízel fogyaszt átlag 5,5 litert a benzines 8 liter környékén. Ha megátlagolnánk az üzemanyagárakat 2005-2011 között fingom sincs mennyire jönne ki. Mivel semmilyen statisztikát nem találtam erről így az egyszerűség kedvéért kerek 300forint/literrel számolom mind a gázolajt mind a benzint. 260ezer kilométer alatt a dízel eléget 14300 litert, a benzines 20800 litert. Az 4290000 ft vs 6240000ft. A különbség durván kettő millió forint. Ebből vonjunk le 150ezret turbó és kuplung felújításra + munkadíjra. Akkor is bő 1.8 millió marad a zsebben a benzineshez képest. Szigorúan elméleti síkon.

    "Mindenki veszi a diesel autókat, hogy mekkorát spórolnak a fogyasztással. Persze, csak aztán a szervizben rámegy a megspórolt pénz tízszerese"

    Adott autóval megspórolható 1.8 millió forint az üzemanyagon. Vagyis a gondolatmenetedet követve ezalatt 18 milliót kellett volna szervizre költeni. :DDD

    Sokan köpködnek a pdtdi-re többnyire ok nélkül. Kúton kell tankolni és tisztában kell lenni hogy miben ül az ember, így a világból kimegy bármelyik. Aki meg utcai versenyautónak nézi/használja a turbódízelét + csipsztyuning meg apám fasza és/vagy ismeretlen eredetű naftát borít bele mert 30forintal olcsóbb literenként mint a kúton az ne pislogjon, hogy a szervizben százezreket húznak le róla egy pár órás munkáért.

    Aki meg húzza az orrát a magas benzinár miatt de irtózik dízeltől az járjon lpg-vel. Olcsó, jó a motornak ráadásul sokkal kevésbé környezetszennyező mint a másik kettő.

    benzin a fűnyíróba való, nem autóba...

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák