Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Empire of the Ants - Az év végétől építhetünk saját hangyabirodalmat
gp A valós idejű stratégiai játék a tervek szerint novemberben debütál PC-n és konzolokon.
-
KuKirin G4 - a sebesség ára
ma Meglehetősen erős gép ez, amivel óriásit lehet taknyolni, de néhány módosítással egy igen kedvező árú rollerré alakítható.
Aktív témák
-
dízelracer
senior tag
válasz
MPowerPH #46476 üzenetére
"Mindenki veszi a diesel autókat, hogy mekkorát spórolnak a fogyasztással. Persze, csak aztán a szervizben rámegy a megspórolt pénz tízszerese"
Tudok ellenpéldát, többet is.
Egyik legjobb cimborám 2005ben vett egy Cordobát (1.4pdtdi). Új kora óta ő hajtja. Fél európát bejárták vele. Most van benne valamivel több mint 260ezer kilométer. Eddig az előre tervezett kopó cserélendő dolgokon kívül még nem sok mindenre kellett költenie. A motorral és a hajtáslánccal egy turbó javítást és egy idő előtti kuplung javítást leszámítva nem volt semmiféle váratlan probléma. A kocsi új kora óta az egyesek szerint szar minőségű itthoni gázolajat kapta a befecskendező rendszernek még sincsen semmi baja. Diagnosztika szerint tűréshatáron belüli a kopása. Még pár tízezer kilométer simán van bennük. Ugyanezért a pénzért vehetett volna dízel helyett papíron azonos teljesítményű de valóságban gyengébb 1.4 16v benzinest is magasabb felszereltségi szinttel, több extrával. De minek? A benzines valamivel lomhább, városon kívül a harmatgyenge motornak és rövid váltónak köszönhetően nagyon sokat fogyaszt. Autópályán meg pláne. Normális használat mellett (nem fújkálod a gázpedált, mész ahol lehet, klímázol stb) a dízel fogyaszt átlag 5,5 litert a benzines 8 liter környékén. Ha megátlagolnánk az üzemanyagárakat 2005-2011 között fingom sincs mennyire jönne ki. Mivel semmilyen statisztikát nem találtam erről így az egyszerűség kedvéért kerek 300forint/literrel számolom mind a gázolajt mind a benzint. 260ezer kilométer alatt a dízel eléget 14300 litert, a benzines 20800 litert. Az 4290000 ft vs 6240000ft. A különbség durván kettő millió forint. Ebből vonjunk le 150ezret turbó és kuplung felújításra + munkadíjra. Akkor is bő 1.8 millió marad a zsebben a benzineshez képest. Szigorúan elméleti síkon.
"Mindenki veszi a diesel autókat, hogy mekkorát spórolnak a fogyasztással. Persze, csak aztán a szervizben rámegy a megspórolt pénz tízszerese"
Adott autóval megspórolható 1.8 millió forint az üzemanyagon. Vagyis a gondolatmenetedet követve ezalatt 18 milliót kellett volna szervizre költeni.
Sokan köpködnek a pdtdi-re többnyire ok nélkül. Kúton kell tankolni és tisztában kell lenni hogy miben ül az ember, így a világból kimegy bármelyik. Aki meg utcai versenyautónak nézi/használja a turbódízelét + csipsztyuning meg apám fasza és/vagy ismeretlen eredetű naftát borít bele mert 30forintal olcsóbb literenként mint a kúton az ne pislogjon, hogy a szervizben százezreket húznak le róla egy pár órás munkáért.
Aki meg húzza az orrát a magas benzinár miatt de irtózik dízeltől az járjon lpg-vel. Olcsó, jó a motornak ráadásul sokkal kevésbé környezetszennyező mint a másik kettő.
benzin a fűnyíróba való, nem autóba...
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Óvodások homokozója
- Bestbuy játékok
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- iPhone topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen