- Mobil flották
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Motorola Edge 30 Ultra - a 200 megapixeles kérdés
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
it A bankok szerint a nagy AI-népszerűség fokozza majd az amerikai big tech cégektől való függőségüket, ami új kockázatok teremt.
-
Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
ma Alulról építkezik újra a finn márka, a HMD Atlas már 5G modemmel érkezik.
-
Acer M511: kompakt projektort próbáltunk ki
ph Megvizsgáltuk az akár 7 méteres képet is vetítő, okos szolgáltatásokkal felvértezett projektort.
-
Mobilarena
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
Ne értsd félre, én sem tartom Kínát terminátornak, de: a világgazdaság következő évtizedeit alapvetően meghatározza majd a gazdaságilag egyre erősebb kínai, de különösen a hatalmas növekedés előtt álló indiai középosztály fogyasztása. A kínai autópiac idén kb. 15 százalékkal nőtt (a német autógyártók kínai vegyesvállalatokban termelő cégeinek eladásai viszont csökkentek) és még mindig komoly tartalékai vannak. Az EV-kre történő átállásra és annak infrastrukturális feltételeire, nyersanyaggal történő ellátására a kínaiak sokkal jobban rágyúrtak (a kínai autók minősége is ugrásszerűen javult), mint bármelyik nyugati ország, abban pedig Te sem mernél fogadni, hogy a hatalmas új piacokon a német cégek fognak tarolni, nem a kínaiak és (idővel) az indiaiak. Megjegyzem: a 2 milliós orosz autópiacot is sikerült a nyugati cégeknek nagyon "okosan" odaadniuk a döntően kínai autógyártóknak (több esetben komplett gyártósorokkal), de úgy, hogy közben megy a pofázás Kína visszaszorításának szükségességéről.
A demográfiai katasztrófa a Nyugatot ugyanúgy érinti, mint a kínaiakat, csak mi még előrébb járunk a folyamatban. Elkezdtek ugyanis nyugdíjba vonulni a baby boomerek, akiknek a pótlását még az e téren egyébként gyakorlott németeknek sem sikerült megoldaniuk, hiszen az eddigi kibocsátó országok is ugyanezzel a problémával küzdenek. A gond akkora, hogy a balos kormány már le akarja vinni 5 évre az állampolgárság megszerzésének idejét, de pár éven belül szerintem simán lesz a 3 év is...
Kína exportvezéreltsége pedig messze nem olyan magas, mint ahogyan a legtöbben feltételezik. Az export a GDP 20 százalékát teszi ki, Németországé ezzel szemben 47 százalék, amivel kb. hozza az euroövezetbe tartozó országok átlagát. A kínaiak a gazdaságuk nyersanyaggal és energiával történő ellátásáról is sokkal hatékonyabban gondoskodtak, mint az ezen a téren gyakorlatilag semmi jelentősen nem csináló európai országok. A geopolitikai széljárás pedig nemhogy nekik kedvező, de jelenleg ők teszik kétpólusúvá a világot, jelentősen csökkentve a nyugati dominanciát.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen