Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • !Overdose!

    őstag

    válasz KillHates #9944 üzenetére

    Akkor sürgősen válts szerelőt vagy legalább ne rá hallgass motorolaj-kérdésekben, mert láthatóan gőze nincs a tribológiáról. Két hiba van a 10W-40-nel. Az egyik, hogy néhány drága kivételtől eltekintve csak rész-szintetikus, amíg az 0W vagy 5W hidegoldali viszkozitású motorolajok döntő többsége full-szintetikus. A másik pedig, hogy a motor a kopásának nagy részét hidegindítás közben szenvedi el, amit pont a 0W vagy 5W olajjal tudnál hatékonyan csökkenteni. A melegoldali viszkozitása megközelítőleg megegyezik az 5W-40 és a 10W-40-es olajnak is, tehát üzemmelegen ugyanolyan kenési tulajdonságai vannak, mint a 10W-40-esnek. Fontos tudni, hogy csak megközelítőleg és gyártónként és típusonként van eltérés, ezért olajválasztás előtt érdemes megnézni a termék műszaki/biztonsági adatlapját is.

    Összegezve a 0/5W-40 előnyei a 10W-40-nel szemben:

    - jobb védelem hidegindítás és hideg üzem közben
    - a full-szintetikusság miatt tovább őrzi meg a fontos kémiai tulajdonságait

    Hátránya gyakorlatilag nincs. Illetve annyi, hogy literenként pár száz Forinttal drágább.

    qdak: Ahogy mondod! :R

    [ Szerkesztve ]

    Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

Új hozzászólás Aktív témák