Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Fitzgerald #3369 üzenetére

    Persze. De akkor beszéljünk a ló másik oldaláról is, az olyan delikvensekről, akik "szellemi hozzájárulása" a topichoz kimerül annyiban (akár itt vagy a hírek komment szekciójában), hogy rendszeresen beböfögik a szokásos 2-3 mondatos hozzászólásukat, ami semmi másból nem áll csak fikázásból. Vagy az olyanokról, akik az eddig látottak alapján jól megaszondják, hogy mekkora gané lesz az egész, meg az új No Man Sky meg a többi. Úgy, hogy még a játék meg sem jelent...

    Kritizálni lehet és kell is. Az eddigiek alapján van pár aggasztó dolog a játék kapcsán, ez nyilvánvaló. A végeredményt meg majd meglátjuk, majd mérlegeli mindenki maga a saját ízlése/súlyozása szerint. De egyesek részéről a konstans és kizárólagos fröcsögés ugyanolyan idegesítő, mint az idióta vakbuzgó fanboykodás.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • cyberkind

    félisten

    válasz Fitzgerald #3371 üzenetére

    Azért szerintem egy 1500-as Acces-hez nem kell nagy bizalom, anno én a zseniális NFS miatt fizettem be és ki is használtam ami arra bőven elég volt, hogy agyonleárazva megvegyem és kész, valami ilyesmit várok ettől a ME-től is, nem tudom miért de közel se vagyok annyira izgatott mint az előzőeknél.

    Paranormal Cocktivity

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Fitzgerald #3513 üzenetére

    Na, csak kezd pozitív irányba billenni a mérleg, csak kicsit lassan indulnak be a dolgok. Kezdem megszokni ezt az új fedezékrendszert is. Még van 7 órám, azt a köv. 2 napban el is lövöm szerintem.

    [ Szerkesztve ]

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Fitzgerald #3505 üzenetére

    Az átdob a store-os oldalra, de ott csak a 80$-os verziót megvevő gomb van, más nincs.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • NomadND1

    senior tag

    válasz Fitzgerald #3561 üzenetére

    Pedig meg voltam győződve, hogy frostbite alapú...
    Végül milyen motort kapott az UE4 helyett?

  • #85552128

    törölt tag

    válasz Fitzgerald #3573 üzenetére

    Hiába ugyanaz a motor, a DA:I is erősebb gépet igényelt mint a BF4. Attól, hogy van ami nem olyan szép még sokkal komplexebb a játéktér és olyan effektek/megoldások vannak benne amelyek a BF-ben pl. nincsenek is egyáltalán. BF1 amúgy bepótolja prociból azt amit a VGA-n "megspórolsz".

    [ Szerkesztve ]

  • #85552128

    törölt tag

    válasz Fitzgerald #3576 üzenetére

    Azért a képességek effektjei elég komplexek. Maga a játéktér nagyobb, több az objektum amivel interakcióba léphetsz, NPC-k is. Eleve BF-eknél "magadat" nem is kell renderelni mert belső nézetes, itt meg még a társakat is.

    A DA:I is ugyanazt a motort használta mint a BF4 mégis az akkori csúcsnak számító GTX 980 alig bírta ultrán, tehát akkor is elég nagy különbség volt gépigényben. Szerintem ez a játék jellegéből adódik.

    [ Szerkesztve ]

  • #85552128

    törölt tag

    válasz Fitzgerald #3580 üzenetére

    A Mirror's Edge Catalyst sokkal rosszabb volt, pedig azt a DICE csinálta :K

    [ Szerkesztve ]

  • J.Hetfield

    aktív tag

    válasz Fitzgerald #3621 üzenetére

    Te se vagy százas az fix :DD Végig így fogod nyomni? Oké, hogy jó poén de hosszú ez a játék, végig ezt a fejet nézni :DDD

  • tiv83us

    veterán

    válasz Fitzgerald #3621 üzenetére

    Aztakurva, ezt az arcot kene visszakuldeni a Milky Way-be, a Reaperek tuti visszatakarodnanak oda, ahonnan gyuttek.

    Always Outnumbered, Never Outgunned

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz Fitzgerald #3643 üzenetére

    Azok alapján, hogy egy chatet sem tudtak összerakni így 2017-ben, nem kell sokat várni tőle...

    Buliban hasznos! =]

  • xPraetoriaNx

    senior tag

    válasz Fitzgerald #3621 üzenetére

    Hát hallod könnyesre röhögtem magam, köszönöm :D

    Főleg az a "seducing look" a 4. képen... meghalok :)) :C

    [ Szerkesztve ]

    There is no war. Only the harvest.

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Fitzgerald #3714 üzenetére

    Mit akarsz a dramaturgiától? A spoileres eseményt meg az eleve elcseszett érkezést leszámítva nagy dráma eddig nem volt, most indult a játék. Utóbbival azért próbálnak "megküzdeni" a szereplők, nekem megvolt az az érzés, hogy igazából senki sem tudja még hogy mi van most és hogyan lesz tovább, megvan a bizonytalanság érzése. A párbeszédekkel nekem leginkább addig volt bajom, amíg nem volt lehetőségem a Nexus-ra menni vagy nem kezdtem el az Eos-on küldetéseket. Ott már kevesebb az idióta ovis bájcsevej, meg Liam-ot is el lehet kerülni...

    "Hol van ez az ME2-féle kezdéstől? :((("

    SZERENCSÉRE jó messze! Én igazából még ettől is lassúbb, komótosabb prológust csináltam volna a játéknak, ha tudtam volna. Eleve onnan indítottam volna, hogy az Ark-on kezdünk még az indulás előtt, látjuk az összes Ark-ot elindulni meg minden, a sok remény, bizakodás, izgatottság satöbbi, utána megérkezés, az alapkonfliktus. A bolygóra is kicsit később szálltam volna le, hagytam volna több időt a kezdeti sokk-nak kiforrni.

    A ME2 kezdése amilyen vagány meg király, annyira nagy baromság az egész. Durr bele bimm-bumm, 5 perc után már éppen az első küldetést csinálod. Elsőre nagyon hatásos az tény, meg a nosztalgia feeling mindig bevillan amikor játszottam, de igazából nem szeretem egyáltalán a ME2 kezdését. Pont mert baromság az egész, izzadságszagú és erőltetett.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • NomadND1

    senior tag

    válasz Fitzgerald #3718 üzenetére

    Biztos vagyok benne, hogy lesz ilyen dlc jó kis bioware pontért....
    Én is az indulástól kezdtem volna. Föld, transfer, cryogenic

  • #85552128

    törölt tag

    válasz Fitzgerald #3718 üzenetére

    "A legelső rész ilyen szempontból nyilván nem ér, mert azzal vezették fel a frencsájzt."

    Pedig pont de, ugyanis most is hasonló építkezés történik. Kb legjobban az ME1-re hasonlít ahogy halad a cselekmény, az is a Citadel után indul be.

    "Ez valószínűleg azért nem lett így, mert ugye a BioWare igyekezett elhatárolódni a trilógiától"

    Vagy csak azért mert felépíteni komplett helyszín(eke)t, hogy 5 percnél tovább ne legyen használva nem éppen gazdaságos mondhatni felesleges pazarlás. Amúgy ha úgy vesszük látjuk ahogy indulnak és a siklók hordják fel őket a Hyperionra. De tényleg nincs sok értelme tovább lassítani az indulást olyan dolgokkal amelyeknek utána zéró jelentősége lesz, így is elég lassan indul be a játék. A kezdésen egyszerűen túl kell esni, minél hamarabb.

    Az ME2 intro nekem is bejött, de az pont azért volt olyan hatásos mert már ismertük a karaktereket és a felállást, izgultunk értük "úgyse hal meg" aztán meg WTF ? :Y Na ez itt nem működhetett, bár ha úgy vesszük itt is eléggé "in medias res" a kezdés, de azért igyekeznek időt hagyni a játékosnak - összességében én nem találom rossznak, mintha az ME1-2 keveréke lenne. Ha sorrend kéne: ME2 és Andromeda egy szinten -> ME3 -> ME1

    [ Szerkesztve ]

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Fitzgerald #3718 üzenetére

    "A bizonytalanság rendben van, de ez az egész "ébredés a bárkán 634 év után" nagyjából olyan volt dramaturgiailag, mint egy ébredés a VV villában, csak itt nem fingott senki."

    Ezen jót röhögtem, de ezt leszámítva nem igazán értem mire gondolsz. Maga a felébredés szerintem is amatőr és nagyon hollywood-i, de ezt leszámítva mit kellett volna még csinálni az íróknak? A főhősöd felkel, lecsekkolják, puff, megtörténik ami történik, a Pathfinder egyből behív küldetésre mert bajok vannak. Persze itt is el lehetett volna időzni, hogy mondjuk a ébredés megterhelő fizikailag, X percig tiszta szarul vagy, aztán nagyjából helyrejössz, ébredés után kapsz mondjuk 20 percet körbenézni, beszélgetni emberekkel társalogni, bemutatni ezt a "mindenki örül hogy megérkezett és csordultig vannak reménnyel meg izgatottsággal" szituációt, aztán csak ezután a nyakadba dobni az alapproblémát, de az még inkább nyújtotta volna a prológust.

    Szerintem Bioware nem azért nem csinálta úgy, hogy eleve 2185-ből indít a játék, mert crossover meg elhatárolódás. Nem akarták agyonnyújtani a prológust, ennyi. ME2-ben 5 perc után már harcolsz, ME3-ban 10 perc után. Na a ME1-nek van a leghosszabb nyitány a a trilógiában, de az is vagy 20-25 perc, Eden Prime megérkezés, kis csevej egy furcsa küldetésről, alapkonfliktus a rádióadással, beszélgetés itt-ott, utána már le is dobnak a bolygóra. Ha részletesen bemutatják az indulást, meg az alapproblémát sem az érkezés után azonnal dobják fel, vagy 1 órás lett volna a prológus, vagy még több. Én bírtam volna, de neten így is láttam olyan panaszokat, hogy nagyon nehezen indul be a játék és sokan rohadtul unták a prológust. Szóval...szerintem a két szék közül a Földre esett itt a Bioware, de pont azért mert mindkét tábornak meg akartak felelni. Túlnyújtani sem akarták, de valami felvezetést is akartak a egész megérkezésnek meg alapproblémának. Igazából a MEA-nak sokkal nehezebb dolga van ilyen téren, mint mondjuk a ME1-nek. Utóbbi in medias res indulhatott, előbbinek meg egy komplett és rendkívül nagyszabású, monumentális és soha semmihez nem fogható küldetésnek a felvezetésével kellett "megküzdenie", de úgy, hogy lehetőleg ne 1 óra múlva történjen bármi ami konfliktus jellegű, és lehetőleg ne 1 óra után érkezz el odáig, hogy egyáltalán fegyvert foghatsz.

    A ME3 felvezetése is ritka szar és elkapkodott volt ilyen szempontból, sokkal rosszabb, mint a MEA. Shepard a nagy hős a szobájában sínylődik, a hülyegyereket bámulja az ablakon, Vega gyerek szól, hogy hívatna,, összefutsz Anderson bácsival aki közli hogy baj van, a Tanácskozáson kiderül, hogy rajtad kívül mindenki inkompetens az egész Alliance-ben, aztán puff, mer be is köszönnek a Reaper-ek és menekülhetsz a Normandy-val.

    Igazából a ME2 kezdése a legjobb feeling, de a legnagyobb hülyeség. A ME3 kezdése szimplán csak szar. A MEA prológus ezek előtt van, a hibái ellenére is.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • birorichard

    őstag

    válasz Fitzgerald #3718 üzenetére

    Engem is "megfogott" a jellegtelensége. :D

    (#3721) [Prolixus]:

    "Igazából a ME2 kezdése a legjobb feeling, de a legnagyobb hülyeség. A ME3 kezdése szimplán csak szar. A MEA prológus ezek előtt van, a hibái ellenére is." - nem tudom, hogy mit szívtál, de kérek belőle én is... :U

    Objektív játékmenetbeli és technikai hibákkal szerinted nincs gond, de az ME2 kezdete szerinted "hülyeség"... Sőt, az egész az, nem? Hiszen űrhajókkal repdesnek... :U Az már csak hab a tortán, hogy a jellegtelen, klisés Andromeda prológusa szerinted jobb mindegyiknél. :Y :O

    [ Szerkesztve ]

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Fitzgerald #3743 üzenetére

    "Az teljesen érthető ha ez a fajta, egyébként teljesen természetes szentimentalizmus egy kétórás filmbe nem feltétlenül fér bele.
    De egy soktíz órás szerepjátéknak az ilyesmire igenis kéne időt szakítania.
    Ez egy akció-szerepjáték, és legalább annyira szerepjáték, mint akció.
    Ehelyett annyi történik, hogy szépen felébred mindenki, ásítozik, kávézik, meg páran nyomják a standupot mint a Bödőcs."

    Ezzel maximálisan egyetértek. Mondom én is szeretném, ha ilyen szépen, komótosan, atmoszférikusan építenék fel. De látni kell, hogy sokaknak még ez a prológus is túl hosszú. Sajnos. Szóval szerintem nem azért kell ekézni a Bioware-t, mert nem tudtak volna ettől jobbat kihozni. Inkább azért, mert túlságosan biztonsági játékot játszottak. Csináltak is valami felvezetést, de csak a nagyon minimumot, hogy a lehetőségekhez képest minél előbb bedobhasson a játék az akcióba. Így lett a dolog egy kissé jellegtelen szódával elmegy valami, amitől lehetne sokkal jobb, de még a trilógiában is láttunk rosszabbat (ME3 opening).

    "Annyi különbséggel, hogy bármennyire is igyekszik a BioWare elhatárolódni az eredeti trilógiától, ez egy ismert, már bejáratott frencsájz, hiába "reboot" az Andromeda. Ugyanabban az univerzumban játszódik csak más helyszíneken és időben. "

    Ez pont elég, nem? Fel kell építenie magát az AI-t, ami kapásból egy hatalmas és amúgy eléggé hihetetlen projekt (a ME világon belül is). Nem mindenki nézte meg meg olvasta el az összes kiadott marketinganyagot például. Plusz konfliktust kell az AI-ban csinálni, hogy a játékosnak legyen valami érdemi feladata, ne egy tévés matiné legyen a dologból, ahol minden flottul megy és élik a kolonizálók a dolgos, de unalmas mindennapi életüket. A játék első óráinak nem azzal kell foglalkoznia, hogy mi a Citadel, hanem azzal, hogy mi a Nexus és mi a baj vele. Nem azzal kel foglalkoznia, hogy kik a kroganok, turiánok, salarianok stb. és mik a fajok közötti konfliktusok, hanem hogy miért jöttek el a jól ismert Tejútból, és milyen konfliktusok alakultak ki azóta közöttük, amit nekünk majd valamilyen formában rendezni kell. Nem azzal kell foglalkoznia, hogy mi volt az a bazinagy anyahajó az eden prime-on meg mi a frász van ezekkel a geth-ekkel, hanem hogy mi a frász van ezekkel a kett-ekkel és mit is akarnak tulajdonképpen, meg mi ez az itt hagyott Remnant tech stb. Szóval a maga módján ugyanúgy világot épít ez a játék is az elején, ha nem is olyan mértékben mint a ME1, de sokkal nagyobb mértékben, mint a ME2-3 (ami a játék elejét illeti, természetesen a teljes játékmenet során mindegyik játék építi a ME világot). Ilyen téren a játékok elején a ME3-ban semmilyen világépítés nincs gyakorlatilag, és a ME2-ben is csak a Cerberus-t kell valamennyire bővítenie az íróknak, hogy "nem csak egy random terrorszervezet"ről van szó, más nem nagyon történik. A Cerberust bemutatják úgy ahogy, aztán már mehetsz is a Collector támadások után nyomozni (akikről a játék elején még semmit nem tudni, még annyit sem, mint amennyit a Kett-ről tudunk most a MEA-ban). Ez a fasorban sincs ahhoz képest, amit a MEA-nak kell csinálnia. Ezt nem azért mondom, hogy emiatt a MEA első 5-6 órája úgy jó ahogy van, és minden "bűne" bocsánatos, hanem csak azért, hogy összehasonlítási alapnak max a ME1-et lehet venni ilyen téren csak. És az sem volt sokkal jobb, aztán mégsem ment szerintem ennyire a panaszkodás.

    Összességében tehát szvsz a prológus egynek elmegy, a játék első pár órája meg teljesen rendben van. Az Alec Ryder-es dolgokat leszámítva, az ha valóban ennyiben marad, akkor az tényleg egy rakás sz@r.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Fitzgerald #3804 üzenetére

    Ez valószínűleg így van. Ezt a játékot készítő csapat nagyrészt új arcokból áll, olyanokból, akiknek ez az első ME játékuk (meg kb az első "nagy" játékuk). Az EA lépett egy merészet, régi öregek vezetésével, de többnyire újak kezébe adta a projektet. Kockázatos lépés volt, és mint látjuk, nem teljesen jött be. Van ilyen. :U

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • Edem05

    őstag

    válasz Fitzgerald #3868 üzenetére

    De ha ezt most figyelmen kívül hagyod, hogy mennyire rosszul lett megcsinálva technikailag attól még egy kitűnő játék. Nekem nagyon tetszett.

  • gabor7th

    addikt

    válasz Fitzgerald #3804 üzenetére

    Eleve a teljes játékban se lehet látni a teljes Andromédát, mert csak egy kis részén folyik majd az egész játék.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • KillerKollar

    senior tag

    válasz Fitzgerald #3962 üzenetére

    Én akárhány tesztet láttam eddig,szinte mindenhol csak minimális különbségek voltak. Mondjuk Battlefield 1 alatt valóban tapasztalható némi gyorsulás,de ez sincs 10-15%,illetve attól függ ha 1333-as RAM-ról váltasz 3200-asra akkor talán :)

  • warcat

    veterán

    válasz Fitzgerald #3981 üzenetére

    Hát én aztán nem keresgetem ki az időzónáikat :)
    de tessék:
    March 21, 00:00 EDT. That is:

    PDT: 9pm, March 20
    ART: 1am, March 21
    MSK: 7am, March 21

    Ami fix, és a leghamarabbi az holnap 16:00(nálunk) Koreának

    [ Szerkesztve ]

    EA: It's in the crate!

  • szallasi007

    őstag

    válasz Fitzgerald #4033 üzenetére

    Igazából a vpn mókázást értem, de az early access a havi előfizetők is megkapják?

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #4058 üzenetére

    Felbontás, beállítások? (Épp most vadászok 1070-et aprón MEA miatt. :DDD)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • subzerohun

    csendes tag

    válasz Fitzgerald #4069 üzenetére

    az i5 szerinted nem fogja a kártyát? mondjuk úgy húzottan lehet nem :D

    Szintén 1070 tulaj vagyok, 16gb rammal, 1440p.

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Fitzgerald #4084 üzenetére

    Persze, de mire megkapod a refund-ot lesz vagy pár nap. Még ha elméletben működőképes is a dolog, az egész mire végigfut ott leszel, hogy minimum csütörtök. Ergo lesz egy pár napos periódus, amíg nem játszhatsz mert origin-en már kértél refund-ot, már megvan a GMG-s kód, de még nem tűnt el a játék a könyvtáradból, így nem is tudod aktiválni a kódot. Origin-en a refund nem olyan, mint steam-en, hogy szinte automatikus ha megfelel a kritériumoknak.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz Fitzgerald #4058 üzenetére

    Nem meglepő, nem a driverrel van a gond, hanem azzal, hogy még nincs optimalizálva kellőképp a játék. Idővel remélhetőleg jobb lesz 20-30 FPS-el, ha belefejlesztenek.

    Buliban hasznos! =]

  • xPraetoriaNx

    senior tag

    válasz Fitzgerald #4213 üzenetére

    Szerintem amúgy ha megnézed, hogy emberiség úgy általában mennyi ideje létezik még csak, totál fölösleges milliárd évben gondolkodni... Meg elnézve hogy hogy fejlődik a technológia, főleg a ME univerzumban, lenne egy fogadásom, hogy nem 3 milliárd évbe kerülne kifejleszteni egy olyan módszert amivel nem 600 év megtenni a két galaxis közti távot :D Szóval mire ütközik a két galaxis addigra már pont mindegy lesz az egész.

    There is no war. Only the harvest.

  • Badlof2k

    senior tag

    válasz Fitzgerald #4215 üzenetére

    Jó az anyag làtom:DD kockulni meg kifog? :D nekem az a fura hogy olyan "közel" lehet menni ingame a feketelyukhoz,masik pedig hogy csak igy pikkpakk odarepülhetsz egyik naprendszerből a másikba,de tetszik ez az új utazósdi ahogy megvan oldva :)

    "... kb kettot csapva a bossra siman egyhiteled ... "

  • Badlof2k

    senior tag

    válasz Fitzgerald #4218 üzenetére

    Tudom én ezt énis de köszönöm az emlékeztetést :DD ;] [csak a kis paraszti eszemmel azt gondolnám hogy az Androméda feketelyuka ami tudtommal sokkalta nagyobb mint a Tejúté,nyilván sokkalta erősebb is a vonzása ugye és ingame ahogy nekem tűnik elég közel kerülhetünk hozzá,de ha jól emlékszem ott mondja is a Kallo hogy ennél a pontnál se tovább mert az nagyon veszélyes lenne a Tempestre nézve. De ugye játékról beszélünk és ez bele is fér nem kukacoskodni vágyom,viszont nagyon jól megvan oldva szerintem ez az egész űrutazodosdi a trilogyba is nagyon tetszett a galaxis egész nézete stb. de itt az egész utazás felfedezése nekem iszonyat gyönyörű high beállításon fullhdén./SP]

    #4217 :D na el is röhögném magam egy-két travel közt beöregedne Ryder mamává nekem :DD :C

    [ Szerkesztve ]

    "... kb kettot csapva a bossra siman egyhiteled ... "

  • Badlof2k

    senior tag

    válasz Fitzgerald #4337 üzenetére

    Made my day :DD :DD egyébként tényleg lel néha lesek ménem megy el ez ott ahol simán elkellene de ennyi "baj" legyen :DD

    "... kb kettot csapva a bossra siman egyhiteled ... "

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Fitzgerald #4363 üzenetére

    Ilyen velem is volt párszor. Eos-on. És csak akkor, ha X ideje már játszottam, meghaltam és egy automentést töltött vissza. Érdekes módon, ha manual mentést töltöttem be én magam a Load game opción keresztül, akkor nem töltött 6 csilliárd fényévig a játék. Nekem is SSD-n van meg minden, alapvetően villámgyorsan tölt. :F

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Fitzgerald #4444 üzenetére

    Hát nemtom, szerintem érthetőek a 6/10-es értékelések is. Attól függ ki milyen szempontok alapján értékel (ami triviális, de ennél a játéknál különösen igaz ez). 50 óra játék után a főkampány felénél járok, plusz az 5 bolygóból 2-őt csináltam meg többé-kevésbé 100%-osan. És azt tudnám mondani, hogy a MEA legnagyobb baja, hogy az érződik rajta erőteljesen, hogy fel van hígítva. Mintha azt a mennyiségű ötletet, kreativitást és világépítés ami volt a ME1-ben felporcióznád 3 játékra, és ennek az első etapja lenne a MEA. Sajnos a 2 új faj nagyon kevésnek érződik, elsősorban azért, mert egyelőre mind a kett, mind az angara a közepesen érdekes fajok közé sorolandó szerintem (tehát olyan salarian/turian kaliber), nincsenek olyan érdekesek és nincs bennük anniy ötlet, mint mondjuk egy gett/quarian/asari esetleg krogan kvartettben. És akkor a ME1 lerakta vagy 6-7 faj alapjait, erre a MEA jön 2-vel...

    És ez a csapattársakon is érződik. 6-an vannak, ami nem lenne feltétlenül baj (gyakorlatilag ennyien voltak a ME1-ben és többnyire a ME3-ban is), de ez a felének érződik. Az első Mass Effect-ben a csapattársak azért is működtek olyan jól, mert ha maguk a személyiségük még nem is volt annyira kiforrott feltétlenül abban a játékban vagy nem volt velük annyi közös "emlékünk" a ME1 idején, hogy kötődjünk hozzájuk, jelentős részben a fajok szócsöveiként is jelentek meg a játékban. És ha maga a karakter nem is volt hűdefasza, ha egy érdekes és nekünk abban a fázisban még ismeretlen új fajt képviselt, akkor így maga a karakter is érdekessé vált (Tali, Liara, Wrex). A MEA itt sajnos nagyon hiányos. Új faj képviselője ugyebár csak Jaal, és ahogy mondtam az angara sem annyira érdekes faj az eddigiek alapján, így Jaal maga is eleve rosszabb pozícióból indul, mint mondjuk Liara vagy Tali a ME1-ben. Plusz az eddigiek alapján Jaal-nak nem is volt olyan különösebb szerepe a világban, mint mondjuk Mordin-nak, szóval ez sem tudja meghatározni a karakterét. És akkor ott vannak a többiek, akik eleve nem lehetne szócsövek, szóval csak önmagukban kellene érdekesnek lenniük...Liam-ot én is azonnal kivágnám a légzsilipen, annyira idegesítő. Drack egy rohadt egydimenziós karakter, idős krogan zsoldos aki mindent látott már mindent hallott már. Kb anniy is a karaktere, amennyit ezek alapján gondolna az ember, mint egy Zaeed klón. Cora-t egyelőre nem nagyon tudom hova tenni, nagyon össze-vissza van írva, egyszer komoly egyszer meg nem, meg mintha sokszor nem lenne értelme ahogy egyik mondata jön a másik után. Nem fogott meg különösebben eddig. Aki számomra az eddigiek alapján nagyon kitűnik pozitív értelemben az (meglepő módon) PeeBee és Vetra, ők nagyon jó karakterek, frissnek hatnak, van egyéniségük és nem lógnak ki a sztoriból (mint mondjuk faszfej Liam például, most komolyan, mennyire hihető, hogy ez a gyerek a Pathfinder team-be fel lett véve? Meg ő a krízis specialista, aztán a legtöbb megnyilvánulása anniy, hogy menjünk bele durr fejjel a dolgokba ész nélkül, meg majd csak lesz valahogy, "we got this"? Komolyan nem értem ki volt az a zseni, aki őt beletuszkolta ebbe a játékba...hihetetlen). A legénység többi tagjának némileg kidolgozottabb volta próbál kompenzálni ilyen téren, de inkább kevesebb, mint több sikerrel.

    Egy reviewer ráadásul nem fog 100-150 órát tölteni a játékkal a review írása előtt. Biztos vagyok benne, hogy sok küldetést nem csináltak meg, a MEA ilyen szempontból szereti elrejteni a tartalmát, mert ha nem nézel meg egy terminált vagy nem beszélsz egy random NPC-vel, könnyen lemaradhatsz egy-egy közepesen érdekes mellékküldetésről amit adnak (és sokszor nem is jelöl ezt a kék üres hatszög a térképen, hogy Y helyen küldetés elérhető). Én meg vagyok győződve róla, hogy ha nem lennének tényleg értelmetlen fetch quest-ek, kisebbek lennének a bolygók, és kevesebb, de komplexebb és jobban összefonódó/kidolgozottabb mellékküldetés lenne (szal az egész nem lenne így felhígítva ahogy van), akkor az értékelések is magasabbak lennének a MEA kapcsán a nyilvánvaló félkész béta jellege és a technológiai hibái ellenére.

    Hangsúlyozom a fenti vélemény az általam eddig látottakra vonatkozik, ahogy írtam a játék több mint fele hátra van még, loyality missiont egyet sem csináltam például, szóval a véleményem még változhat. Romlani nem hiszem, hogy fog, inkább stagnálni vagy javulni értelemszerűen, minél több mindent tudok meg a világról és a karakterekről.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • #85552128

    törölt tag

    válasz Fitzgerald #4468 üzenetére

    Mirandával meg úgy az ME2-es karakterek többségével általában elég nehéz vetekedni. Ott gyakorlatilag "elpazaroltak" egy teljes játékot a karakterekre.
    Cora sem ennyiből áll, eleve az emberekhez való viszonya a biotikus képességei miatt eléggé hullámos volt, ezért is "henceg" annyit az Asari kommandós létről közéjük tudott igazán beilleszkedni. A nomdadban van egy banter PeeBee meg közte amikor próbálja vigasztalni, hogy ne legyen olyan gondterhelt a hiányzó Asari ark miatt és nyugi majd megtaláljuk a néped. Erre bevágja a PeeBee, hogy őt ugyan nem érdekli tud a népe vigyázni magára, örül hogy távol van. Nem emlékszem a pontso szövegre, de Cora sárkány módjára lerendezte mintha a saját népéről lenne szó :D
    Szóval valamilyen szinten érthető, hogy kiakad a Pathfinder miatt, számára +1 csalódás, ráadásul Alec még a mentora is volt.

    (#4469) [Prolixus]: A Datapadok/terminalok is hasonló módon highlightolva vannak amikor közel érsz mint a karakterek. Látod, hogy aktiválni tudod őket és azért nem random helyeken vannak, hanem kapcsolódnak egy korábbi küldetés helyszínéhez vagy eleve a településeken van.

    Nyilvánvaló, hogy van olyan küldetés ami csak úgy került bele, hogy hosszabb legyen a játék. Volt ilyen a korábbiakban is. Azért az Architectes küldetés kivételével szerintem a többiből elég jól leszűrhető mire lehet számítani. Mondjuk így hogy már láttam róla videót és szóba kerültek szeizmikus rezgések már volt egy sejtésem mi vár.

    Azt befolyásolja, hogy ezek a dolgok már a játék előtt ismertek voltak, tehát nem értem miért vársz most mást. Most ha úgy tetszik ott van a 3. faj a Remnant/akik építették amiről semmit nem tudunk - de ott van.

    Mert?

    Tényleg meg kell magyaráznom, hogy egy teljesen új franchise/világ első részével érkező infóárad/élményekhez hasonló nem nagyon lesz a sequelekben ?
    Egyszerűen fogalmazva az első mindig különleges.

    "Pontosan. De az illúzió működött, a későbbi játékok során pedig mint önálló karakterek is szépen "kikupálódtak". Viszont most semmilyen illúzió nincs, ami működhessen. Ez magyarázom."

    De ez még csak mindig illúzió. És akkor ne azt mond, hogy jobban ki voltak dolgozva mert nem voltak. A karakterek kidolgozása alatt nem a népük történetét értjük. Márpedig az ME1-ben nagyrészt ebből állt a "karakterizáció".

    [ Szerkesztve ]

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Fitzgerald #4468 üzenetére

    "Az én problémáim is hasonlóak, annyi különbséggel, hogy mindezzel együtt nálam azért az eddig látott dolgok egy gyengébb 8-ast megérnek."

    Összességében nálam is, írtam is, hogy az, hogy értem hogy egyeseknél miért lett 6/10 a játék, nem azt jelenti, hogy nálam is 6/10. Nekem is iszonyatosan bejön a harc része, így a legunalmasabb és legértelmetlenebb fetch quest sem érződik totális időpocsékolásnak. Szóval összességében nálam is egy gyenge 8/10, de ha elsősorban a sztori és karakterek mentén értékelném a játékot, akkor eddig bizony az csak 6/10 körül lenne...

    "Az új fajok nélkülöznek mindenféle kreativitást. A kett és az angara is más, meglévő fajok keverékei külsőre. Már annak is igen csekély az esélye, hogy két különböző bolygón az emberhez anatómiailag ennyire hasonló létformák alakuljanak ki, de oké. Ezt a trilógiában benyeltük"

    Itt viszont nem értek egyet. Szerintem a kett és az angara nem azért nem kreatív, mert nagyon humanoid, meg hasonlítanak. A sztorijuk/kultúrájuk/biológiájuk nem eléggé kreatív. A kinézet kapcsán majd meglátod, hogy lesz némi összefüggés közöttük, de nem akarom elspoilerezni (mondjuk elég klisés húzás, meg kell hagyni, ahogy összekapcsolják ezt a dolgot). Meg itt inkonzisztens vagy szerintem logikailag, a Milky Way-ben is ugyanannyira hihetetlen volt hogy szinte minden faj humanoid, mint itt is. Szóval ha ott benyelted akkor szvsz nem "igazságos", hogy itt nem nyeled be. Másrészt ez már volt téma, részben a kreativitásuk korlátozott volt a fajok kinézete terén, mert olyan fajokat akartak csinálni (kellett csinálniuk), akik egyrészt funkcionálisak a fedezékrendszerben, másrészt a páncéljaik, fegyvereik használhatóak (mondjuk ilyen téren a remnant kilóg a sorból, szóval ez az érv nem teljesen állja meg a helyét).

    "(#4470) Szaby59 "

    Cora kapcsán nem az a baj, hogy nem érthető bizonyos reakciója, hanem ahogy az egész karakter meg van írva. Ahogy már említették a Nexus-on még no problem volt neki hogy nem ő lett a Pathfinder, aztán sokkal később akad ki a Tempest-en? Nem fordítva kellett volna ennek lennie? Először kiakadni, ás csak utána "no problem" attitűd? Vagy ha azt akarták ezzel kifejezni, hogy mint fegyelmezett katona kezdetben elnyomta ezeket az érzelmeit, akkor rohadtul bénán csinálták meg. Másrészt a mentora órákkal ezelőtt patkolt el, de a Nexuson meg sima casual cuccot nyom le Rydernek, hogy "We'll bounce back, real food and a shower are just ahead". Really?! :U Nyilván ez csak egy kiragadott példa, de folyamatosan ezzel szembesülök a karaktere kapcsán. A küldetéseken is egyik pillanatban komoly katona, a másikban egy egy ugyanolyan közönséges akárki, mint bármelyik utcai haver valami kalandtúrán. Értem én, hogy ezt a kettősséget akarja érzékeltetni a játék, de piszok szarul csinálja. Pl ezt úgy lehetne jól csinálni, hogy a küldetéseken meg amikor másokkal van interakcióban végig komoly a csaj, viszont amikor a Tempest-en vagyunk csak kettesben, csak akkor mutatja a gyengébbik oldalát. Így egy nagy inkonzisztens katyvasz az egész karakter. Ráadásul asari kommandós dolgai egyelőre totális melléfogásnak számítanak. Eleinte izgatottan vártam, hogy miket fog feltárni, de szinte semmi értelme a sztorizgatásnak. Sorolja a neveket, hogy ki milyen volt kihez hogy viszonyult, de nekem ezek a nevek és karakterek semmit nem mondanak, maximálisan hidegen hagy az egész. Én aktuális sztorikat akarok hallani, lehetőleg olyanokat amikre nem nagyon számítanék az eddigi tudásom alapján az asarik-ról. Ilyen még nem nagyon volt, ami aktuális sztorikat mondott, az is nyúlfarknyi volt és érdektelen. Szóval ettől még komolyan Ashley múltja is érdekesebb volt.

    "Látod, hogy aktiválni tudod őket és azért nem random helyeken vannak, hanem kapcsolódnak egy korábbi küldetés helyszínéhez vagy eleve a településeken van."

    Igen ám, de nem mindig vannak jelölve azzal a kék hatszög ikonnal a nagytérképen, mint a mellékküldik általában. És ha egy HUb areában van vagy 6-8 "beszélhető" NPC szétszórva miközben az egész területen van háromszor ennyi "alak", akkor azért nem olyan nehéz lemaradni párról.

    "Azt befolyásolja, hogy ezek a dolgok már a játék előtt ismertek voltak, tehát nem értem miért vársz most mást. Most ha úgy tetszik ott van a 3. faj a Remnant/akik építették amiről semmit nem tudunk - de ott van."

    Yaaaaaaaaaaaaaaaay, ott vannak de szart sem tudunk róluk. Na ez már döfi. :U Kíváncsi leszek, hogy a Remnant rejtélyt hogy fogja kezelni a játék. A kritikák alapján nem sok eredeti lesz abban, ami velük (és a teremtőjükkel kapcsolatban) feltárul majd...

    Miért várok? Leírtam már. Mintha nem olvasnád amit írok. Bíztam benne, hogy lesz még egy új faj, a kritikák előtt nem tudtuk biztosan, hogy csak 2 új faj lesz (angara+kett). Vagy bíztam benne, hogy ha nem is lesz extra meglepi, a 2 új faj jó lesz. Hát elég közepesek lettek. Engedd már meg, hogy emiatt csalódjak a játékban...

    "Tényleg meg kell magyaráznom, hogy egy teljesen új franchise/világ első részével érkező infóárad/élményekhez hasonló nem nagyon lesz a sequelekben ?"

    Ez jogos lenne, ha a MEA közvetlen sequel lenne. De nem az, max egy spin-off, ahogy te is írtad, bizonyos szempontból meg soft-reboot. De ha akartak volna, még inkább eltávolodhattak volna a trilógiától. Az ő döntésük volt, hogy hozzák a régi fajokat vissza, az meg már az ő szegénységi bizonyítványuk, hogy 50 óra után a régi fajokról semmi újat nem sikerült megtudnom, csaj a régi konfliktusokat meg eseményeket melegítik fel/emlegetik fel újra. ráadásul mennyit hallhattuk, hogy sok szempontból vissza akarnak térni a ME1 szellemiségéhez. Ez, plusz az új galaxis ténye azt hiszem nem éppen arra ösztönözte az embereket, hogy csak "kicsiben" gondolkodjanak, már ami az újdonságok mennyiségét illeti.

    "És akkor ne azt mond, hogy jobban ki voltak dolgozva mert nem voltak."

    Lol, írok neked itt ezerrel, de így már biztos, hogy nem is olvasod rendesen amit írok...SOSEM mondtam, hogy az első részben kidolgozott karakterek voltak. Ezt írtam le én is vagy 4-szer, hogy nem voltak nagyon kidolgozott személyiségük, de mivel szócsövek voltak a saját népüknek, így működtek, nem voltak unalmasak. A MEA-ban ezzel szemben nem működik a gárda nagy része. Se nem szócsövek, se nem önmagukban érdekesek és jól írtak (Vetra-t és PeeBee-t leszámítva).

    Na mindegy, én nem cséplem tovább a szót, olyan a játék amilyen. Majd végleges konklúzióra visszatérek akkor, ha ténylegesen végig is toltam a játékot, így 45-50 órányi játék után viszont a fenti véleményem van a játékról.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • maajsz

    senior tag

    válasz Fitzgerald #4468 üzenetére

    "Ahogy az elsőben és a harmadikban ott volt Ashley, a másodikban meg Miranda. Annyi különbséggel, hogy a Miranda egy sokkal részletesebben kidolgozott, jól megírt karakter volt, nem csak egy mezei suna mint Ashley, vagy Cora"

    Szerintem ennyire nagy különbség nem volt Ashley meg Miranda között. Ashley unszinpatikus sokaknak, mert "rasszista", igen kicsit eltúlozták ezt a vonalat nála, de pont az tetszett, hogy a beszélgetések során befolyásolod a karakterét és rámutatsz nála, hogy nem teljesen úgy van az. Neki a nagyapja miatti beskatulyázásból fakadt ez mint sérelem, míg Mirandánál az apja meg a gének miatt, azért is volt olyan bitchy az elején. Ráadásul Ashley jelleme erősebb jobban kitart a nézetei mellett, míg Miranda aki az elején elég frigid később gyorsan átvált egy bizonytalan ragaszkodó karakterbe. Mirandát azért is preferálják, mert talán jobb első benyomást keltett, több szövege is volt és a 3. részben neki van egy külön aktív sztori része, míg Ashlynek az elejét leszámítva nem sok szerepe van, később a hajón sem ad párbeszéd opciót. A Virmire túlélő 2. részbeli kameóját meg nem is említem, mert f@szság egy az egyben, hiszen Ashley meg Kaiden igen eltérő jellemet mutattak az első részben, teljesen más jellegű beszédstílussal és felfogással, ott pedig ugyanaz a sértődött kisgyerek dumát darálják el mindketten. Így Ashleyt nem venném a "mezei suna" kategóriába.

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Fitzgerald #4494 üzenetére

    Ja ezt én is tapasztaltam. Valszeg így tartja "frissnek" a játék magát, hogy nem ugyanazokra a kis külső bázisokra rakja le az ellenfeleket. Viszont az tényleg furcsa, hogy néha meghalsz, mész vissza és tök üres. Mondjuk ez nem jellemző, inkább az, hogy eltérő az ellenfelek összetétele. Többször volt már olyan, hogy túl vakmerő voltam, belementem a közepébe, meghaltam. Volt a helyszínen egy rakás kett, voltak a sima katonák, volt az a füstbe burkolózó pajzsos csávó, volt a gépágyús pajzsos csávó, voltak a láthatatlanná váló dögök meg minden. Amikor mentem vissza meg volt vagy 4-5 közkatona aztán csápá. Alapból tetszik ez a rendszer, hogy nem tudod mire számíthatsz egyik-másik betöltés után, viszont ez tényleg hülyeség, hogy a közvetlen halálod után nem ugyanazt az ellenfélmennyiséget (és összetételt) tölti vissza. Valahogy rögzítenie kellene a játéknak, hogy halál miatt töltesz be mentést, és akkor ebben az esetben X ideig ugyanazokat az ellenfeleket töltse vissza, gondolván arra, hogy a játékos visszamegy rendezni a számlát.

    (#4497) drachoHUN

    Nekem mint felesketett Vanguard-nak természetesen a Charge+Nova. A Combo primer mindegy, mert nincs olyan ami "üti" a többit. Pull-nak az a "baja" hogy sem pajzsos sem páncélos ellenfél ellen nem jó. Cryo beam-nek korlátozott a hatótávolsága. Az Incinerate sem jó pajzsos ellenfélre. Szóval ezeket cserélgetem Combo primernek attól függően hogy milyen kedvem van, robbantani meg Charge-zsal robbantom a kombókat. A kedvenc shotty-t még nem sikerült megtalálni, mindegyikben volt valami ami miatt nem tetszett, de még nem próbáltam ki az összeset. nekem van 2 Vangurad profilom, anniy a különbség közöttük hogy az egyikben Combo primer van, a másikban meg Backlash, a Nova+Charge közös. Meg van egy tisztán Adept profilom Singularity-vel, meg két detonátorral (Throw+Lance). A negyediknek valami Tech orientált cuccot akarok, ha lesz elég skill pontom hogy érdemben invesztáljak abba a részbe, lvl 23-as Ryder mellett összesen a Cryo beam + Incinerate van feloldva a harmadik tier-ig a Tech részlegről.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • ScomComputer

    veterán

    válasz Fitzgerald #4529 üzenetére

    Nekem az nem tetszett,hogy menüben,nagyon tekerte a vga-t.....nem szoktam,de most rányomtam a geforce experience-ben az optimalizálásra, és ez is megoldódott,most max 40 fok a menüben a vga...de gondolom mást is megold....akinek NV-je van az használja!
    :K

  • Zoli133

    őstag

    válasz Fitzgerald #4650 üzenetére

    Amúgy mount/dismount animáció ha lenne szerintem pont bekerülne a listába, mint a repülések/felszállás bármi, mert idő lenne, tehát valszeg ha vna amiat tis sokan paanszkodnának.

    "It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."

  • BoneDragon

    veterán

    válasz Fitzgerald #4662 üzenetére

    Látom még mindig nem érthető, hogy volt animáció csak kivették. De tényleg a játék legkisebb gondján kell pörögni egész nap. KB ez lesz az utolsó amivel foglalkozni fognak.

  • #85552128

    törölt tag

    válasz Fitzgerald #4744 üzenetére

    Megint egy olyan videó ahol az egész kritikát az animációkra építették fel és azon vannak kiakadva, kösz nem, könyökömön jön ki az egész - és ez a legnagyobb mozgatórugója az egész fikázó "balhénak" ami a játék köré épült. Vannak bugok igen, meg van millió más jó dolog ami rendre "elmarad" ezekből az elemzésekből.

    A DX crash technikai probléma és elég valószínű, hogy az adott gépre vezethető vissza, kevés ram vagy OC. Quest bugoknál írtam, hogy egyetlen komolyabb van, de az is elkerülhető, egyik sem olyan ami külön figyelmet és rögtön egy hotfixet igényelne és ne érne rá egy nagyobb patchben. Remélhetőleg így sokkal több bugot sikerül javítani. Ha még a megjelenés után 1 hónapra se javítanak semmit na akkor már gondok lesznek...

    #4745) -KP-: Ez a mapdesign, nem lehet minden sík felület. Amúgy a legirritálóbb inkább Kadaran, ott elég kevés outpost is van, de ha váltogatod a módokat (sárga/kék jelzőikon a nomadon) + boost akkor fellehet menni a magaslatokra is, nem mindre de a többség "megmászható"... A Nomad ahhoz képest, hogy ez nem egy autós játék nagyon jól sikerült. Jobban irányítható mint a Batmobil az AK-ban.

    [ Szerkesztve ]

  • Ellia

    addikt

    válasz Fitzgerald #4765 üzenetére

    A frostbite nem éppen OC barát, rengeteg ilyen hiba volt pl a Battlefield, Battlefront vagy a Dragon Age legújabb iterációi alatt. Valószínűleg ide vezethető vissza.

  • #85552128

    törölt tag

    válasz Fitzgerald #4783 üzenetére

    A Witcher 3 downgrade az animációs balhéhoz képest semmi volt, egyáltalán nem volt úgy felfújva youtuberek meg minden közösségi média által mint ez. Arról nem is beszélve, hogy eleve a Witcher 3 körül ott volt már akkor az a pozitív hype ami ennél a játéknál nemhogy nincs jelen, de épp ellenkezőleg mert alapból divat az EA/Bioware-t szidni. Amikor komplett twitter fiók van dedikálva a játék fikázására és 2017-ben az is oltári nagy probléma, hogy 40 GB-os a játék nincs miről beszélni :U
    Ott is volt rengeteg "immersion breaking" bug, az optimalizáció is sz*r volt PC-n és konzolon is,
    egyszerűen alapból máshogy álltak hozzá és engedték, hogy megnyerje őket a játék. Ha anno a W3 ellen is ekkora gyűlöletkampány indul minden oldalról az is hasonlóan igazságtalanul lett volna elítélve.

    "Ennyi probléma mellé nem korrekt sztori kell, hanem olyan sztori hogy még Asimov is meglengesse a kalapját vazze."

    Listázd pls. ezeket a problémákat, mert a szokásosan emlegetettek egyáltalán nem olyan súlycsoportúak amiért ennyire lekéne húzni a játékot. Főleg azután, hogy szerinted a skyrimnál " semmi olyan dologra nem emlékszem, ami miatt ketté akartam volna fejelni a monitort, vagy Todd Howardot" miközben minden idők legglitchesebb, legbugosabb játékáról van szó.

    "Az elvárások meg persze hogy csillagászati mértékűek, volt előtte egy trilógia. Ők maguk tették magasra a lécet.
    Nem az elvárásokkal van probléma, a szórakoztatóiparban teljesen természetes az, hogy az ember mindig többet, jobbat akar.
    "

    Ööö igen, egy trilógia - 3 játék, amennyiben az elvárás az volt, hogy ez egyből egymaga múlja felül azt a hármat ami szorosan egymásra épült, de azzal volt a baj...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák