Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #85552128 #4456 üzenetére

    "Az, hogy elvész a tartalom megint csak eléggé relatív. A főküldetés és a főbb dolgok elég egyértelműen kivannak jelölve, a többi opcionális extra."

    Nem hinném, hogy relatív lenne. Ha valaki nem olvas el minden terminált és nem beszél mindenkivel akivel lehet, akkor ez a tartalomvesztés tény, nem relatív. És mivel a veszíthető tartalom mellett tényleg vannak tartalom nélküli fetch quest-ek is sajnos, plusz a főkampány elég semmilyen, így ez baj. Már csak azért is, mert nem veszel feltétlenül észre minden terminált vagy minden random NPC-t még akkor sem, ha amúgy ez a szándék.

    Maffia 3-mal meg a No fucking way Man Sky-jal nem játszottam. Azok alapján amit láttam persze, hogy aránytalan a 6/10. De én azt mondom, hogy nem feltétlenül a MEA 6/10-e kevés, hanem a Maffia 3 vagy a NMS kapott túl magas pontszámokat (ezzel nem azt mondom, hogy nálam eddig 6/10 a MEA, de mondom ha egy tesztelő elsősorban a sztorira meg a karakterekre ment, a harc mondjuk hidegen hagyja, akkor szvsz érthető egy ilyen alacsony értékelés, ezt akarom mondani).

    "A 6-7 faj a teljes galaxisban volt, itt meg egy kisebb szegletéről van szó. Azért az első részben is eléggé kezdetlegesek voltak a karakterek, Kaidan/Ashley párostól szerintem még az itteni leggyengébb karakter is sokkal jobb... De a többiek is inkább a későbbi játékok során emelkedtek ki."

    A tömegrelék hiánya miatt ez logikusnak logikus, de ez sovány vigasz. Másrészt pont ezt magyarázom, hogy Ashley/Kaidan is azért volt olyan szürke, mert ember volt (pontosabban mint ember nem sokat adott hozzá a világhoz, és ráadásul nem is sikerült jóra írni őket). Egyetértek, hogy a karakterek önmagukban nem voltak nagyon kidolgozottak a ME1 idején, de mivel idegenek voltak, új és izgis faj képviselői, mint a fajok szócsövei és információforrásai működtek. A MEA-val pont ez a baj, hogy a csapattársak fele önmagában unalmas és nem is szócső, ergo pont ilyen szürke semmilyen mint Ashley/Kaiden. Nagyon nem ugyanaz ha 5 emberből 1 ilyen van, vagy 6-ból (minimum) 3. Másrészt a MEA-ban jóval több szövegük van a csapattársaknak, ez mégsem érződik eddig. Hibába beszélnek többet, nem épülnek jobban a karaktereik...

    Hangsúlyozom még egyszer, a fenti csak előzetes vélemény. Végleges érétkítéletet nyilván csak akkor mondhatok, ha már végigtoltam a játékot, és remélem, hogy a loyality mission-ök pl. adnak némi boost-ot a karaktereknek.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #85552128 #4462 üzenetére

    "Ha ignorálod amit a játék felkínál akkor persze, hogy lemaradsz róla. Ezen nincs mit csodálkozni."

    ??? Direkt írtam, hogy nem feltétlenül kell ignoránsnak lenni a tartalomvesztéshez, ha nem figyelsz minden kis zugra, akkor már eleve lemaradhatsz dolgokról. Ami persze oké lenne, ha a főtartalom olyan bitangerős lenne, de nem az. Érdekes módon a legjobb minőségű írással pl. rendre terminálokon olvasható üzenetekben találkoztam eddig, és nem párbeszédekben...de ki az aki teminálos e-mail-eket olvas manapság? Miért nem fordítva van ez? Másrészt szerintem az is a játék hibája, hogy nem feltétlenül ösztönzi a játékost arra, hogy mindent megcsináljon. Pont azért, mert tényleg vannak értelmetlen fetch quest-ek is. Szóval amikor felveszel egy mellékküldit, nem tudod előre, hogy ennek a végén lesz valami pici csavar vagy valami narratív konklúzió, esetleg urambocsá belefutsz az Arhitect-be ami a főboss a bolygón, vagy éppen a szokásos értelmetlen fetch quest-et sikerült felvenni amit nyugodtan ki lehet hagyni mert semmit nem vezsítesz vele ha kihagyod (sőt, inkább nyersz velke mert időt spórolsz magadnak...). Ha nem találkozna a játékos utóbbival, akkor tudná, hogy minden küldetést érdemes megcsinálni, mert az XP-n meg egyebeken kívül "vár ott rá" valami, mert bővíti a küldetés a világot, hozzáad az eseményekhez stb. Így viszont mindig ott van a kérdés, hogy "Vajon ez is az unalmas fetch quest lesz vagy van is valami értelme?". Értelemszerűen ha éppen rosszul döntesz és előzetes infók hiánya miatt fetch quest-nek aposztrofálsz egy küldit amit emiatt nem csinálsz meg, akkor tartalmat veszítesz. És ez nem a játékos hibája, hanem a játéké.

    "De ez megint csak abból a szempontból mentsége az ME1-nek, hogy itt már birtokában vagy a ME1-es "tudásnak" azért nem számít újnak. Olyan szintű infóhullámot persze, hogy nem fog (megint) adni. Most ha teleszórták volna intelligens alienekkel a játékot az megint csak hülyén nézne ki."

    Mert miért is? Kötelezte valaki a Bioware-t, hogy a játék egy nagy részében a régi fajokat szerepeltesse és a régi fajok ügyes bajos dolgait emlegesse fel újra és újra? Nem. Ha éppen nem egy ilyen Andromeda Initiative premisszával indítanak, hanem teljesen mással, akkor nyugodtan belepakolhattak volna még 2-3 új fajt. Ez az ő döntésük volt, és az ő fantáziájukra volt bízva, hogy a ME3 ending után hogyan tudnak tovább lépni. Olyasmivel jöttek elő, ami eleve ilyen szempontból kissé kényszerpályára állította őket. Ami, ismét mondom, logikussá teszi hogy nincs sok új faj, de a hiányérzetet ez még nem tompítja egyáltalán. Nyugodtan előjöhettek volna egy olyan premisszával is, amelyben 3-4 új faj nem nézne ki hülyén...

    De nem lenne ekkora baj, ha ez a 2 új faj olyan szinten érdekes lenne, mint mondjuk az asari/geth/quarian. De az eddig látottak alapján, nem az...

    "Ez sem így van. Aki a ME1-ben kiemelkedett az Liara volt, noha később ő is változott... Vetra, Drack szerintem semmivel sem rosszabb mint Garrus vagy Wrex volt."

    Kivéve, hogy Wrex-szel meg Garrus-szal tudtál beszélgetni olyan krogan meg turian dolgokról, amik akkor még újaknak számítottak. Vetra-val vagy Drack-kel nem tudsz ilyenről beszélgetni, legalábbis (sajnos) semmi újat nem tesznek hozzá azokhoz, amiket már eddig is tudtunk. Így aztán Drack nem is működik, mert teljesen nulldimenziós. Vetra-nak szerencsére önmagában is van karaktere. Az igaz, hogy a kevésbé jelentős karakterek kidolgozottak, de én ezt kevésnek érzem a csapattársak lapossága és unalmassága mellett. A "show"-t nekik kellene vinniük a vállukon, de eddig ez sokkal kevésbé sikerül, mint a ME1 idején (akár azért mert önmagukban unalmasak, akár azért mert semmi újat nem tesznek hozzá a világhoz, akár mindkettő, mint pl. Liam, Cora vagy Drack)

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #85552128 #4465 üzenetére

    "Az összes NPC-t akivel beszélni lehet kijelöli neked a játék, a terminalba összegezve megkapott az emaileket - minek nevezed azt ha ezek ellenére is elkerüli a figyelmed ?"

    Annak, hogy ez ebben a formában nem igaz. 95%-ig biztos vagyok benne, hogy volt olyan terminál meg NPC akit/amit nem jelölt a térkép, hogy ott mellékküldetés van. Csak megnyitottam, elolvastam valamit vagy elkezdtem beszélni vele, és felpattant egy mellékküldetés. Főleg NPC-k kapcsán mondanám ezt tutira, a terminálokat lehet tényleg mindet jelöli a játék.

    "Az, hogy nem spoilerezik el a végét, hogy itt valami nagy dolog várható megint csak érthető. Ha túlzottan próbálna rávezetni a dolgokra akkor meg erőszakosnak tűnne."

    Nem értem miért nem érted amit mondani akarok. Most őszintén, szerinted nem jobb lenne az, ha a játék "kevesebb" lenne az értelmetlen fetch quest-tekkel, de cserébe minden ami van, annak lenne értelme, és a játékos eleve tudná, hogy érdemes minden küldit megcsinálni? Így tartalmat sem mulasztana el akaratlanul. A játék hibája és nem a játékosé, hogy mesterségesen fel lett duzzasztva, hogy hosszabbnak/többnek tűnjön, mint amekkora/amilyen valójában. A MEA-ban bőven van annyi tartalom, hogy 60 euróért megérje az árát. De a készítők nyilvánvalóan nagy babérokra törtek, Witcher 3 kaliberű játékokkal akartak versenyezni, ami nem sikerült. Így a játék azt éri el, hogy beleraksz 100 órát a kampányba, de nem azt érzed belőle, hogy hú ebből 50 óra milyen izgalmas és tartalmakban gazdag volt (ami igaz), hanem azt, hogy 100-ból 50 óra szar volt és értelmetlen időpocsékolás. Legalábbis az eddigi tapasztalataim alapján kb ilyen az arány. Pont ezt mondom, hogy ha lenyesték volna az értelmetlen mellékküldetéseket, meg fókuszáltabb (és így konzisztensebb ennélfogva minőségibb érzetű) lenne az írás, akkor nagyobb élmény lenne, mint így mesterségesen elnyújtott, felduzzasztott formájában. Mert 50 óra érdemi tartalom biztos van benne, a baj az, hogy a 100 órányi tartalomból ezt úgy kell kicsipegetni így az élmény faktor is sokkal hígabbnak hat. Ezért érthetők a review-k szerintem. Ha a játék tartalma nem lenne így felhígítva, akkor nyugodt lehetsz, hogy az a review-er aki nem tud 40 órától többet szánni egy játékra is jobbra értékelte volna.

    "Nem azért, de mióta tudjuk, hogy mi az irány ? Az alapötlet jó ideje ismert."

    És ez mit befolyásol? Ha előre tudod, hogy nem lesz elég édes a puding akkor jobb ízű lesz a végén? Másrészt én úgy voltam vele végig, hogy lesz vagy 3 új faj, bíztam benen hogy lesz még egy amit nem mutogatnak. Vagy ha nem is lesz, akkor a 2 új kellően érdekes lesz. Hát sem extra faj nem lett, sem a 2 új faj nem lett olyan jó, hogy pótolni tudja az űrt.

    A régiekről persze én sem mondanék le, nem erről van szó. De az eddigi 50 órám alapján a MEA semmit nem tesz hozzá a régiekhez. A régi problémákat meg konfliktusokat melegíti újra, vissza-visszakacsint meg visszanéz a trilógia eseményeire, de ennyi. Te milyen érdemi újdonságot tudtál meg a régi fajokról például? Mert nekem egy sem jut eszembe...

    "Soha, ismétlem, soha nem fogsz annyi újdonsággal szembesülni mint az első részben. És ez nem csak ME-re értendő."

    Mert?

    "Ráadásul ezeknek a dolgoknak semmi köze az adott karakterhez. Attól, hogy Wrex/Garrus/akárki elmondja a fajuk történetét nem lesznek jobb/rosszabb karakterek, szimpla szócsőként szolgáltak. Ez egy illúzió volt, lehet anno emiatt jobb karakternek tűntek"

    Pontosan. De az illúzió működött, a későbbi játékok során pedig mint önálló karakterek is szépen "kikupálódtak". Viszont most semmilyen illúzió nincs, ami működhessen. Ezt magyarázom.

    BUGOK:

    Jó nektek. Mondom nekem már vagy 5 mellékküldi is bebugolt. Aztán volt olyan, hogy leadtam egy NPC-nél a küldit, aki közben érthetetlen módon nem állt meg, hanem miközben Ryder beszélt hozzá, ment tovább, Úgyhogy olyan volt, hogy az NPC hangja egyre távolabbról volt hallható, a hangja egyre halkabb lett, végül az utolsó 3-4 mondatára már egyáltalán nem volt hallható, miközben a feliratokat lökte a játék, meg Ryder beszélt hozzá jól hallhatóan. Vagy olyan is volt, hogy jött a Kett dropship, ledobta a katonákat, de 2 Chosen 10 méter magasan ottmaradt a levegőben, ott állt. Akkor esett le, amikor sniper-rel kapott egy headshot-ot. Vagy olyan is volt, hogy egy Kett turret-nek lerobbant a tartórésze, "beleesett" a talajba, aztán úgy forgott mindenfelé ahová mentem, hogy a turret fele a talpazat textúrában volt. Akkor olyan is volt, de szerintem ezt már írtam, hogy a nagy dög szörny egy helyben állt, hiába lőtted halálra, nem csinált semmit, meg sem moccant. De maguk a kett katonákat szállító dropship-ek is bugosak. Sokszor van, amikor olyan mintha hozzám képest le lenne maradva a játék, és a dropship sokkal gyorsabban és idiótábban repül mint általában ahhoz a kis helyhez ami mellett én elhaladok Nomad-del, hogy lerakja a katonákat. Olyan, mint valami gyorsított felvétel, mintha későn indulna el a dropship, aztán hogy ne akkorra rakja le a katonákat amikorra már régen elmentem a helyszín mellett, hirtelen rákapcsol "elképzelhetetlen" sebességre. Nagyon idiótán néz ki.

    De a legdurvább tegnap volt Voeld-en a Kett command center-es küldi során. Nyomtam egy Incinerate+Charge kombót, jött a nagy robbanás. Ne utána kb semmit nem láttam, mert szinte minden fekete lett a pályán. Aztán ahogy mozogtam kiderült, hogy az épület kültéri részein állandóan be-bevillant valami darabos füstszerű fekete textúra, ami az épület külsőbb helyszínein lehetetlenné tette a játékot, az épületen belül meg semmi nem volt már meg ebből. És akkor ezek az "új" bugok, a már jól ismertekkel folyamatosan találkozom: Össze-vissza mozgó NPC-k, le-leguggoló NPC-k ha beszélsz velük, beragadás a pályán, a végtelenségig töltő pálya ha meghalsz stb.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • ScomComputer

    veterán

    válasz #85552128 #4482 üzenetére

    Van fps limit...lassan kúszik fel 80fokra 80%-os gpu használat mellett,amit nem értek mert a játékban 99%-on max 60fok vsync on mint a menüben is:

    :R :R

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #85552128 #4484 üzenetére

    Ja, elég durva. Egyszer én is a menünél hagytam ott a gépet, lementem csinálni egy kávét meg egy szendvicset. Mire visszajöttem úgy bőgött a ventilátor hogy aszittem leolvad a gép. A Sapphire tuningolós szoftvere végig 100%-os terhelést mutatott, OC stability tesztnek is simán elmegy a MEA menüje. Nem nagyon láttam még ilyet, elég érdekes az biztos.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • vg

    addikt

    válasz #85552128 #4638 üzenetére

    Nem bánom, hogy nem próbáltam még ki, várok még jó pár hónapot vele.

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #85552128 #4724 üzenetére

    De. Elég rossz a helyzet. Rengeteg a bug. Ahogy írtam egy rakás idegesítő félkész szarral van tele a játék. NPC eltűnik ha teljesíted a küldetés nála a szemed előtt. Beszélgetés közben izgő-mozgó, vagyis inkább remegő karakterek, mintha Parkinson-os lenne vagy ilyesmi. PeeBee "szobájában" a Tempest-en nem látszódik semmi csak a galaxy map odavonatkozó része, közelebb kell menj hozzá hogy betöltődjön a textúra. Csapattársak felülről esnek le a pályára amikor belépsz egy map-ra és hívod a Nomad-ot, volt amikor Drack a fejemre esett, a lábai meg közben "kihajtogatódtak" mint valami origami. Nem reagáló ellenfelek, csak állnak, meghalnak de semmit nem csinálnak, nem támadnak rád. Vagy az a raptor szerű lény Kadara-n nekem többször a levegőbe kerül valahogy, másfél méterrel a talaj felé. Journal-ban beragadó küldetés, teljesítettem, megnéztem, mégis folyamatosan felkiáltójellel jelzi, mintha friss lenne. de a kedvencem amikor beszélgetsz egy NPC-vel, a beszélgetésnek vége, a tökfej elindul feléd, beléd ütközik, aztán nem odébb megy, hanem a motor hirtelen "elvontatja" 2 méterrel arrébb és onnan folytatja a sétáját. Kadara-n SAM minden fast travel esetén elmormolt egy küldetéshez tartozó szöveget, hiába már régen megcsináltam a küldetést. Soroljam még?

    Minél többet játszok a játékkal és minél többet futok bele ezekbe, annál idegesítőbb.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #85552128 #4726 üzenetére

    Lol. Egyet sem? Úgy csinálsz mintha számon kérnéd...Nem az én dolgom a quality assurance. Ezért embereket fizetnek elvileg a Bioware-nél. Nem fogom a saját szabadidőmet erre áldozni, már ne is haragudj.

    Jó dolog, hogy lehet jelenteni bug-okat, hiszen nem tapasztalhatnak meg mindent a QA részlegen. De nehogymár úgy csinálj, mintha ez jogos elvárás lenne vagy bármi ilyesmi. Mellesleg amiket írtam, azok egy része youtube-on fent van különböző bugkollekciókban. Csak szét kell nézniük a neten...sajnos a játék az egészségesnél jóval termékenyebb talajt biztosít az ilyen élcelődő válogatások elkészítéséhez, hogy finoman fogalmazzak. :U

    "de a főszál és a fontosabb melléküldetések végigjátszhatóak."

    Huhh, még szerencse! Adjunk hálát a teremtőnek, hogy volt ilyen kegyes velünk. Kiadnak egy játékot késznek titulálva, és mit ad isten, a főbb küldetések még végig is játszhatóak benne! Azta...óriási teljesítmény. Nem is tudom kinek kellene írni hálálkodó levelet.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #85552128 #4728 üzenetére

    Touché. Vagy inkább mégsem. :U

    Tudod azért szedtem össze pár dolgot, mert egyesek úgy tesznek, mintha nem lenne félkész a játék, és nem lenne szarrátömve bugokkal. Úgyhogy szükségét éreztem demonstrálni, hogy ezen felfogás ellenére mennyire tele van bugokkal.

    "Gratulálok a félreértelmezéshez."

    Szintén. Nem felreértelmezés volt, hanem szarkazmus. Értem én nagyon jól, hogy gamebreaking bug nincs benne. De már bocs, ez a MINIMUM, hogy megjelenéskor nincs egy játékban ilyen bug. A rossz példák engem nem "vigasztalnak", nem az Arkham Knight a mérce. És hiába nincs benne gamebreaking bug, kisebb illúzióromboló bugokkal viszont el van árasztva a játék. Szóval pl. a te kirohanásod, hogy "Hagyjuk már ezeket a "béta" meg "katasztrofális" jelzőket" szvsz totál nem állja meg a helyét.

    Persze lehet az én toleranciám alacsony a bugokra. A pocsék optimalizáción túl tudok lépni, a pocsék arcanimációkon túl tudok lépni, de amikor még ez a sok kis apróság is eláraszt és semmit nem javítanak több mint egy hét alatt megjelenés után, akkor úgy érzem kezd betelni a pohár.

    "Nem kérem számon és nem is elvárás, de hogy javítsák ha nem a feedbackből ?"

    Nem is tudom. Várjál, törni kell a fejem kicsit...

    *94 perc múlva*

    Megvan. Pl, hogy játsszák a saját játékukat? Vagy a QA gépein titokzatos módon nem jelentkeznének ezek a bug-ok? (költői kérdés)

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • maajsz

    senior tag

    válasz #85552128 #4738 üzenetére

    #4734 az első rész azért nem nevezhető csőjátéknak :N

    Kicsit élcesen áll hozzá a kritikához, de ugyanazokra a fő problémákra mutat rá, mint kb az össze review. Oké neki a craft nem tetszik, de azt te is érzed hogy nem ez volt a fő üzenete, legalábbis nem ennek kellett volna átjönnie.
    Ami a lényeg, hogy mi az az ingerküszöb ami már valakit annyira kiszakít a játékból, hogy ne élvezze azt. Legalábbis annyira amennyire szeretné. Van akinél ez bizonyos számú bug után következik be, nálam például már a karakterek elb@szott reakciójától, halott halszemű tekintetétől vagy az oda nem illő idétlen válaszoktól. Ezek nekem sokkal elrettentőbbek mint 100 bug. Fikázta a default femRydert, szerintem még az is elmegy, de amik a karakterkészítőben "kiszülhetők" az is valami csodás katasztrófa. A Nomádot is feleslegesen fikázza, elég jó a fizikája, leszámítva az átgázolást, mert elég gáz hogy egy sima kettbe majdnem úgy akad fent mint egy sziklába.
    Inkább adták volna ki normális animációval, épkézláb megírt karakterekkel, kevesebb bolygóval, nem faék egyszerű újrahasznált sztorival és adtak volna később ingyenes dlcét új bolygóval/fajjal.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz #85552128 #4738 üzenetére

    Akkor nézd meg a crowbcat-féle videót is.
    Egyébként teljesen meddő dolog arról vitatkozni, hogy a játék mennyire bugos vagy nem az.
    Az, és vannak gamebreaking bugok is bőven (különféle DX-crashek, töltéssel kapcsolatos problémák, quest bugok, stb.).
    Nyilván nem mindenkinél fordulnak ezek elő, de az hogy az egyik nem tapasztal ilyeneket, vagy nem tartja ezeket zavarónak, az a másikat még nem fogja megvigasztalni.
    Én a technikai jellegű dolgokra kevésbé vagyok érzékeny, mint a játékmenetet érintő problémákra, de itt van ilyesmiből is bőven.
    Az is tiszta, hogy mindenkinél más az ingerküszöb, más magasságban van a mérce, és a szélsőségek vannak többségben.
    Van akit az apróbb hibák-hiányosságok is zavarnak, másnak a szar is csokoládé ízű.
    Én aktív vagyok a nagy online platformokon is, telesírok minden létező fórumot, ha nem vagyok elégedett valamivel. És kifejezetten örülök neki, hogy léteznek olyan, nagy nézettségű Youtube-csatornák, amelyek ugyanezt teszik egy videó összeállítással, rant videóval. Persze attól még ez a fent említett gyerek lehet hülye, nem ismerem. De vannak, akik valóban jól csinálják ezt a dolgot.

    [ Szerkesztve ]

  • tiv83us

    veterán

    válasz #85552128 #4743 üzenetére

    Az az igazsag, hogy amennyit tartalom a ME:A-ban van, az total elnyomja nekem ezeket a hibakat. Nem szep, nem tokeletes, (Xboxon nem is kressel), de abszolut hangulatos es elvezheto. Persze mindig lehetne jobb minden.

    Always Outnumbered, Never Outgunned

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #85552128 #4754 üzenetére

    Ez csak a saját empirikus hipotézisem.
    Ha a Render.ResolutionScaleMode nem Off a menüben (avagy _Disabled a konzolban), hanem akár (Auto)1080p-t (=a monitorom felbontása), akár Custom 1.0-t választok (Custom a mód menüs választón és 1.0-on áll a csúszka a menüben), a konzolban lekérdezve ezeket lövi be (legalább is nekem, illetve én így látom):
    Render.ResolutionScaleGame 1
    Render.ResolutionScaleFactorForCine 0.85
    és az alapján, ahogy ezekkel kézileg kísérletezem, mindkettő teszi is a dolgát, illetve "Cine" módban láttam is néha picit beakadni, ha kapcsolgattam a konzolból 1.0 és 0.85 közt, miközben "átpislant" a látvány is (és úgy egyébként Cine módban sokkal jobban izzad a hardware).
    Ha a menüben Off a Mode, akkor a fenti két paraméter semmit nem csinál. A régi Render.ResolutionScale paraméter pedig teljesen inaktívnak tűnik (akár Off, akár On a menüben a scaling, ezt látszólag hiába tekergetem konzolból fel-le, nem vélek látni változást, legalább is ha 1 mindkét másik scale érték).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #85552128 #4731 üzenetére

    "Szerinted ha 5 év alatt nem sikerült ezeket a dolgokat tökéletesre csiszolni akkor 1 hét alatt igen ? Komolyan érdekelne, hogy ezt mire alapozod"

    Pff. Tökéletesre? Ezt a játékot ha évekig pecselik, akkor is messze lesz a tökéletestől még akkor is, ha csak technikai fronton nézzük. Ki beszélt itt tökéletesről? Én azt szeretném látni, hogy javítanak valamit megjelenés után. Érted? VALAMIT. Másfél hét alatt SEMMIT nem sikerült javítaniuk. Pontosabban biztos sikerült, de én ebből vajmi keveset tapasztalok, lévén patch-et nem adtak ki hozzá.

    Amúgy meg nem is értem miről beszélsz. 5 év alatt szerinted csak bugírtással voltak elfoglalva? Nem? Akkor meg hogy jön ide a fejlesztési idő hossza egyáltalán? De hogy őszinte legyek, nem is érdekel mi mennyi idő nekik. Téged sem érdekel, ha befekszel a sebész alá, hogy előző nap összeveszett a feleségével, fejben nem volt ott, ezért nem hozta a tőle elvárható legjobb teljesítményt. Nyilván sarkított a példa, meg egy játék nem okoz neked maradandó károsodást, de a lényeg ugyanaz: Felhasználóként ne nekem kelljen már elnézőnek lenni, hogy szegények képesek voltak olyan bughalmazként kiadni a játékot, hogy 1 hét alatt egy rohadt bugra sem képesek javítást kiadni.

    De legalább kommunikálnának hogy mikor jön az első patch és várhatóan mik lesznek javítva benne vagy valami...de még ezt sem. Bejelentik, hogy MAJD április 4-én beszélünk róla. What. The. Fuck.

    "A QA és a user feedback két különböző dolog, a játék megjelenése után az utóbbi a fontosabb, főleg ott ahol több száz variáció is lehet. A csapat inkább a javításokat teszteli."

    A híres bugvideókban lévő bugok egy részét én is tapasztaltam már. Nyilván nincsen pontos statisztikám, hogy milyen gyakoriak, de van egy olyan érzésem, hogy nem marginális a gyakoriság. Ergo már megjelenés előtt, amikor biztosan játszotta a QA a játékot, bug-okat keresve, is elő kellett fordulniuk ezeknek. Szóval ez nem igazán releváns szerintem, hogy megjelenés után a bugjavítások teszteli elsősorban a QA.

    "Elismerem, hogy vannak bugok - de attól, hogy ilyen jelzőkkel próbálod felnagyítani őket még nem lesznek súlyosabbak."

    Önmagában ha csak ezek a bug-ok lennék, én sem pörögnék a fejemen. De mint tudjuk, nem csak ezek a gondok vannak. Vannak az optimalizációs gondok, vannak a pocsék arcanimációk, meg van egy rakás bug, amitől az egész játéknak egy ilyen nyers, félkész, befejezetlen very early acces jellege van. De ahogy írtam is, csak persze, hogy erre nem figyeltél, ezeken túltettem magam. Azzal kezd betelni nagyon a pohár, hogy azt sem látom, hogy igyekeznének javítani ezeket a hibákat.

    És hogy miért játszok vele? Mert úgysem bírnám ki, hogy ne játsszak vele. Mert vannka benne jó dolgok is, no meg érdekel a játék, hogy a rengeteg fika meg shitstorm után szerintem ebből mi a megérdemelt és mi a teljesen jogtalan lehúzás.

    "(#4750) xPraetoriaNx"

    Nekem már vagy 4 side quest is bebuggolt, ebből 1 menthetetlenül, a többit visszatöltés megoldotta. Hard crash volt vagy 5-ször. Végtelen töltőképernyő volt vagy 4-szer. Vagy háromszor estek a fejemre, origamisan hajtogatódó lábakat igaz csak egyszer vettem észre. Vetra nekem szinte minden Tempest-es cutsceneben izeg-mozog, de pont ma vettem észre, hogy amikor olyan a kameraállás, hogy Gil felől Ryder-re néz a kamera és csak Gil vállát látom, akkor ő is csinálta. Falban eltűnő ellenfél csak kétszer volt, én viszont 3-szor is beragadtam épület alá. Moonwalk meg "mindjárt beszarok" animáció egyszer sem volt, viszont biztosan 10 felett láttam azt, amikor a motor vontatja az NPC-ket hirtelen egyik pozícióból a másikba. Ilyen fejpörgős-nyakkitekerős cucc sem volt még, de olyan már volt, hogy Addison végig rossz irányba nézett, oldalra nézett nem rám, amikor a vidcom-on beszélgettem a "hologramjával".

    Soroljam még a bug-okat? A PeeBee room=univerzum bugot? A levegőben maradó ellenfeleket? A láthatatlan követ Kadara slums-nál, amibe mindig belebotlik a karakter, hiába semmi nincs ott? A scanner-rel megjelenő objektumokat, ami nincs is ott? Az orrom előtt eltűnő vagy éppen felbukkanó NPC-ket? A hardcut cutsceneket, amikor olyan a vágás, mintha egy-egy pár másodperces jelenet ki lenne vágva, vagy éppen be lenne iktatva egy fél másodperces fekete képernyő, mert úgy dadog a játék? Az NPC-k orra elé teleportáló Ryder-t, aki valójában az előző jelenetben még az ajtót nyitotta és méterekre volt az NPC-től?

    Ja ez vagy 75 óra alatt kb. Most nem tudom ezzel a felsorolással te mit akartál demonstrálni. Ahogy látod, én tudok neked hozni egy sokkal rosszabb statisztikát is. Most akkor vagy valamelyikünk nagyon peches/szerencsés, vagy hazudik, vagy az van, hogy egy lajtsrom arról, hogy valakinek hányszor jelentkezik és milyen bug, nem feltétlen reprezentatív a teljes játékközösségre nézve.

    Azt felejted el te is, hogy a játékkal nem csak az a baj, hogy nagyon bugos (egyeseknél legalábbis). Ha csak ennyi baja lenne akkor nem lenne ekkora hiszti. De nem csak ennyi baja van, technikai fronton a játéknak. Az mimika és a bamba élettelen fejek/szemek miatt jogosan szapulják. Persze ez még nem gamebreaking. De ezek mellé még optimalizálatlan is meg bugos is. Szóval "próbáljuk már meg kicsit reálisan nézni a dolgokat" és nem szemet hunyni ezek felett, mintha smafu lenne az egész. Ebben a topicban szerintem senki nem azért fikázza a játékot, mert örömét leli benne, hogy bőven van mit fikázni rajta...komolyan sokan ezt hiszik, hogy a fikázók élvezik ezt. Legboldogabb ME rajongó lennék a világon, ha nem menne az idegeimre mennyire félkész az egész játék.

    "Ezen a "nem dolgom jelenteni" dolgon mondjuk kifejezetten felkuncogtam. Tipikusan ugyanaz a hozzáállás kb, mint amikor valaki baszik elmenni szavazni, de aztán sír a szája folyamat 4 évig, hogy szar az éppen regnáló kormány."

    Ezt szerintem nekem szántad. Hallod ez akkora baromság, hogy már-már szándékos flame war csapdát érzek benne.... :U

    Szavazati jogért te fizettél? Nem? A játékért fizettél? Igen? Bele van foglalva valamilyen szerződésbe hogy neked jelenteni kell a bugokat? Vagy esetleg az le van írva valahol, hogy nem kell ugyan jelenteni, de user report nélkül a fejlesztő nem fog semmilyen bugírtást végezni? Nincs? Időbe kerül neked, a bugjelentés? Igen? Garantálva van, ha jelentesz egy bug-ot akkor azt ki is javítják? Nincs? Tájékoztattak téged valahol arról, vásárlás előtt, hogy a pénzedért nem egy kész, hanem egy bugokkal telefosott játékot kapsz? Nem?

    Akkor ezek után megkérdezném, hogy miért is lenne JOGOS elvárás bárkitől, hogy bugjelentésre bassza el az idejét, ami lehet tök felesleges, mert lehet úgysem csinálják meg, meg amiknek egy jelentős részét jelentés nélkül is meg kellene (pontosabban meg kellett volna, már megjelenés előtt) találniuk és javítaniuk? Mer ugye alap hozzáállás, hogy egy termék gyártásánál nem a felhasználónak a feladata a hibakeresés, hanem a gyártóé, a felhasználó persze segíthet ebben, a saját érdekében, amit nyilván a gyártó is nagyra értékel, mert ingyen munkaerőt jelent neki.

    De mindegy, én befejeztem a témát, ennyi idő alatt amíg megírtam ezeket a hozzászólásokat egy 2 oldalas bugreportot is valóban beadhattam volna. Mondjuk amilyen tempóval dolgoznak, lehet várnom kellett volna vagy másfél évet, hogy minden jelentett bug-ot javítsanak. HA egyáltalán javítani fogják az összeset. Na meg igazából felesleges is jelentgetni, mert ezen bugok nagy része sajnos netszerte ismert és jól dokumentált.

    De ne aggódjunk, a játékkal sok minden nincs rendben, de amúgy odaseneki, meg a Bioware amúgy is már vizsgálja a dolgokat (WTF) és majd április 4-én hajlandóak lesznek mondani...valamit. Yaaaaaaaaaaay.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz #85552128 #4746 üzenetére

    Ahogy írtam: van aki birkatürelmű, van aki nem. Az emberek többsége nem az.
    Az említett videó meg nem kritika, nem is akar az lenni, nem is kell annak lennie. Ez egy bug/glitch gyűjtemény, melyek közül én is belefutottam nem is egybe játék közben.

    "ez a legnagyobb mozgatórugója az egész fikázó "balhénak" ami a játék köré épült"

    Ha lenne elegendő minőségi tartalom, kiemelkedően jó sztori, sosem fújták volna fel ennyire ezt a dolgot, és már rég szarna mindenki az animációkra.
    De nincs. Feljebb előkerült a Witcher 3: annak is megvoltak a maga hibái-hiányossági, de képesek voltak a fentiekkel nemhogy ellensúlyozni, de teljesen elfeledtetni velünk ezeket. Év játéka lett belőle mindenhol.
    Engem mondjuk a harc és a felfedezés leköt, de teljesen érthető, hogy sokak számára ez nem elegendő a tengernyi ronyó ellensúlyozására.

    A DX hiba meg tudom hogy általában OC-re vezethető vissza, de ez csak akkor mentség bármire, ha más játékok is crashelnek DX hibával ugyanolyan mértékű OC-vel, mint ez. De általában nem ez a jellemző (Battlefield 4 csinálta arra emlékszem, ja hogy gány ez az ősrégi Frostbite build, tényleg).

    Mindezek ellenére én játszom a játékkal megjelenés óta, nem is szórakozom rosszul, bár nyilván többet vártam én is ettől a címtől. És bízom benne, hogy mindent megtesz majd azért az EA, hogy évekkel később ne a fosadék start miatt emlékezzünk erre a játékra.

    [ Szerkesztve ]

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #85552128 #4776 üzenetére

    Ennyi. Megmondtad, akkor úgy is van. Téma, kocsma zárható, mindenki mehet dolgára. :C :U

    Hagyjuk inkább.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz #85552128 #4776 üzenetére

    "Ezek a videók már a 10 órás triál előtt illetve alatt szárnyra kaptak amikor a játék 95%-ról még semmit nem lehetett tudni"

    A Witcher 3-ról is ment már a downgrade-es hülyeség jóval a megjelenés előtt, széttárom mindkét kezemet. Abból még béta/trial sem volt. Megjelenés után érdekelt még valakit? Nem. Miért? Lásd feljebb.

    "Van minőségi tartalom és korrekt sztori is, ha valaki azt várta, hogy egyből egy komplett trilógiát lealáz ott az elvárásokkal volt probléma nem a játékkal..."

    Pedig a jelenlegi tartalom/sztori láthatóan nem elegendő ahhoz, hogy kibalanszolja ezt a dolgot.
    Ennyi probléma mellé nem korrekt sztori kell, hanem olyan sztori hogy még Asimov is meglengesse a kalapját vazze. Az elvárások meg persze hogy csillagászati mértékűek, volt előtte egy trilógia. Ők maguk tették magasra a lécet.
    Nem az elvárásokkal van probléma, a szórakoztatóiparban teljesen természetes az, hogy az ember mindig többet, jobbat akar.

    Skyrim sztorihoz nem tudok hozzászólni, sosem voltam nagy TES-fan, a szokásos Gamebryo-s bugok megvoltak abban is, de semmi olyan dologra nem emlékszem, ami miatt ketté akartam volna fejelni a monitort, vagy Todd Howardot (a Fallout 4-ről viszont már nem tudom ugyanezt elmondani). A játékmenet és a karakterfejlődés bejött, a többi nem is érdekelt.

    Az Andromeda nálam amúgy eddig egyszer crashelt DX hibával, de akkor +120-at húztam a magon (1070), más játék is beszart alatta.
    +90-el teljesen stabil.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz #85552128 #4785 üzenetére

    Nem volt úgy felfújva mint ez, de ne hogy azt hidd, hogy nem lett volna sokkal jobban felfújva, ha egy szintet meg nem ütő, ne adj isten szar játékkal áll elő a CDPR.

    "Arról nem is beszélve, hogy eleve a Witcher 3 körül ott volt már akkor az a pozitív hype ami ennél a játéknál nemhogy nincs jelen, de épp ellenkezőleg mert alapból divat az EA/Bioware-t szidni."

    Ez sem azért van, mert divat őket szidni, hanem mert az EA-nek valóban voltak (és még mindig vannak) gennyes húzásai, a Bioware pedig sorozatban kétszer nyúlt mellé durván az elmúlt években (Dragon Age 2, Mass Effect 3 ending), elvesztették a játékosok bizalmát.
    Ahogy a CDPR-es pozitív hájp sem egy légből kapott dolog, nem tudom, volt-e a kezedben dobozos Witcher-játék. Az enyémben igen. Mindenféle artwork, térkép, poszter, kártyapakli, színes-szagos lófaszok vannak a játékaik dobozában, meg egy levél, amiben megköszönik hogy megvetted a játékukat (ami általában már megjelenéskor is olcsóbb, mint a konkurens kiadók játékai, amelyeknek a dobozában sokszor csak egy nyomtatott letöltő kód van, kekeke).
    Nagyon nem egy ligában játszik a két kiadó.
    Egyébként általában az összes nagy kiadót utálják az emberek hasonló okokból, ez nem csak az EA-ről szól.

    "Listázd pls. ezeket a problémákat, mert a szokásosan emlegetettek egyáltalán nem olyan súlycsoportúak amiért ennyire lekéne húzni a játékot."

    Most ezt azért nem fogom megtenni, mert megtettem már én is, más is itt is meg máshol is, és onnantól fogva hogy te eldöntötted, hogy ezek egyáltalán nem olyan súlycsoportúak amiért ennyire le kéne húzni a játékot, szerintem felesleges is firtatni ezt a dolgot. Mármint azzal egyetértek, hogy ezekért még nem érdemel 6 pontot a játék, de azzal nem ahogyan próbálod elbagatellizálni az egész szitut.
    Ahogy korábban már írtam, az összes hibája-hiányossága ellenére nálam még mindig 8 körüli ez a játék, tehát én sem értettem együtt sok olyan dologgal, amelyek miatt lehúzták.
    De vak nem vagyok, látom hogy hemzseg a durva bugoktól, hát játszom vele.

    "minden idők legglitchesebb, legbugosabb játékáról van szó."

    Én nem így emlékszem rá, sőt. Kapásból tudnék vagy 10 olyan címet mondani, ami pre-pre-pre-alpha állapotban jelent meg, és a készítőiknek az összes felmenőjét végigátkoztam emiatt egészen Krisztus előtt 40.-ig.

    "Ööö igen, egy trilógia - 3 játék, amennyiben az elvárás az volt, hogy ez egyből egymaga múlja felül azt a hármat ami szorosan egymásra épült, de azzal volt a baj..."

    Külön-külön sem ér egyik játék közelébe sem a trilógiából. Emlékszem, amikor anno az sg.hu-n a Sovereign-el való beszélgetés, és az ME1 vége után mindenféle elméletekkel álltunk elő, hogy vajon hogyan fogják ezt az egészet folytatni, mert annyira betalált a történet. Na, itt szó sincs ilyesmiről.
    A másik meg, hogy ugye az ígéretek (ME-játékban) sosem látott méretű mapokról, nyílt világról, felfedezésről szóltak egy ismeretlen galaxisban, az ember joggal várná el, hogy akkor a sztori is hasonlóan grandiózus lesz, mert különben minek az egész. Nem lett.

  • -KP-

    addikt

    válasz #85552128 #4785 üzenetére

    Értem én, hogy fanboy vagy, és neked nagyon bejön a game, és nincs ezzel semmi baj. De el kell fogadni, hogy van akinek nem tetszik. Őszintén szólva a kutyát se érdekelnének a bugok, meg a rossz karakteranimációk ha egy jól megírt, lebilincselő történetet kaptunk volna, jól felépített érdekes karakterekkel és minőségi párbeszéddel. De sajnos nem ez a helyzet. Mivel nem ez a helyzet sokkal szembetűnőbbek azok a hibák is, amik egyéb esetben nem kapnának ekkora sajtóvisszhangot.

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #85552128 #4795 üzenetére

    *sóhaj*

    Veled azért nincs értelme vitatkozni, mert el sem olvasod amit az ember ír. Ezt már a múltkor is észrevettem, de ezt megint bebizonyítottad. Csak a miheztartás végett, felsorolnám a TÉNYEKET, amiket én mondtam, és azokat, amiket ebből te kihámoztál:

    - Én nem mondtam sehol sem, hogy az egész játék en bloc szar. Azt írtam, hogy "egy rakás idegesítő félkész szarral van tele a játék" ami igaz is, mivel a játéknak bizonyos részei technikai szempontból nincsenek befejezve, hibákkal és bénázással tarkítottak, egy rakás munkaórát igényelnének még, hogy normálisak vállalhatóak legyenek. Ergo szarok. Tehát technikai szempontból szar a játék, de nem az egész játék szar úgy ahogy van, írtam is a "miért játszol?" kérdésre, hogy a játékban vannak jó dolgok is. Erre a te értelmezésed: Az egész játék szar (+bugos és félkész). OK. :U

    - Leírtam, hogy nem miracle patch-et, meg csodát várok, hanem hogy egyáltalán legyenek szívesek pecselni valamit. Direkt nagy betűkkel kiemeltem, hogy a gyengébbek is fel bírják fogni. VALAMIT. Ez láthatóan nem volt elég, mert a te értelmezésedben úgy jött le, hogy másfél hét alatt miracle patch, csodavárás, tökéletesre csiszolás meg anyámfasza várás van itt. OK. :U

    Ezek urán szerinted lehet veled bármilyen értelmes diskurzust folytatni? A hab a tortán, hogy még mindig felemlegeted ezt patchjelentést, mintha elvárás lenne, ami teljesen nonszensz (szerinted nem elvárás, de azért még mindig ezen pörögsz...akkor hogy is van ez a nem elvárás dolog?)

    Másrészt arról én pl. nem tehetek, ha nem bírod felfogni, hogy egyesek akkor is játszanak valamivel, ha nem minden téren annyira hűdeelégedettek a játékkal. Csak mert nagyon kíváncsiak, hogy végül hogy alakul a sztori, hogy alakulnak a karakterek, vagyis hogyan sikerült továbbvinni a már eddig megalkotott és szeretett világot, és nem is feltétlen azért, mert olyan 10/10 mindegyik, hanem elsősorban azért, mert vannak olyan nagy rajongói a korábbi játékoknak, hogy egy folytatást még akkor is "illik" végigjátszaniuk, ha már a készítők voltak olyan kedvesek és képesek voltak korai béta állapotban kiadni a játékot, tömve technikai hibával és amatőrizmussal. Lehet te minden játékokat csak akkor játszol X óra után, ha maximálisan elégedett vagy vele, de tudod nem mindenki ilyen. Én pl. egy erősen csalódást keltő sorozatot is végigülök, ha az előző évadot nagyon szerettem. Mert kíváncsi vagyok, hogy hogyan folytatták tovább (még akkor is, ha nem feltétlen tetszik amit látok), meg szeretnék a teljes termékről véleményt formálni a végén, nem csak a feléről.

    Ahogy már más is rámutatott, hiába vérzik ezer sebből technikai fronton a játék, "onnantól fogva hogy te eldöntötted, hogy ezek egyáltalán nem olyan súlycsoportúak amiért ennyire le kéne húzni a játékot", nincs miről beszélni tovább. Neked ha nincs olyan bug ami lehetetlenné teszi a fontosabb küldetések végigjátszását, az az jelenti, hogy a játék nem is akkora gáz ilyen szempontból, úgyhogy akinek van pofája felsorolni a tengernyi egyéb idegesítő és játékélményt romboló bugot meg technikai problémát a játékkal kapcsolatosan, az már egyenesen divathater. Hát...OK. :U

    Semmi többet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • -KP-

    addikt

    válasz #85552128 #4798 üzenetére

    nem a 40 millióval van a baj. Az adott volt. Viszont tudni kellett volna akkor, hogy az a 40millió mire elég, és mire nem. Lehetett volna kevesebb, de minőségi tartalmat kiadni. Sokkal előrébb tartanánk. Fele vagy kétharmad ekkora méretű bolgyók, fele annyi de érdekes mellékküldi, jobban megírt sztori és karakterek stb. Fele ennyi, de normálisan animált párbeszédek. Olvastam egy külföldi véleményt a játékról ami jól megfogja a lényeget.

    "In the run-up to Andromeda, BioWare was bragging that you could have detailed conversations with 1,200 characters and there was more dialogue than ME2 and ME3 combined. They were using that as a point of pride, but in practice, it’s actually a detriment. To me, that’s like saying a new book is 2,000 pages long, or a movie has an ensemble cast of 500 speaking characters. Even if there is a good story or script buried in each of those, it's going to get drowned out by all the extra crap. It’s like watching a TV show and having the main character stop every five minutes to have a conversation with their barista, mailman, dog-walker, and the person stuck in traffic next to them. Literally everyone. There is a reason that stories usually focus on a core cast of characters. But Andromeda, and many BioWare games, try to drown players in interactions, the vast majority of which are not substantive or engaging."

    Angolul tudók előnyben.

    [ Szerkesztve ]

  • maajsz

    senior tag

    válasz #85552128 #4805 üzenetére

    Pont erről beszéltek feljebb, hogy ha a mellékküldik egy idő után unalmassá válnak, értem ezalatt azt hogy repetitív érzést váltanak ki (lásd nem csak az ME1 copy-paste féle üres bolygók, hanem az ME2 N7 missionok is ilyen érzést adtak attól, hogy szinte mind teljesem máshogy nézett ki), emiatt nem mindenki fogja végigcsinálni és elbukik egy egy meglepetéstől vagy easter eggtől. Ezek szerintem sokkal jobb helyen lennének egy egy fő sztorivonal mentén, pl egy félreeső helyen, vagy legalábbis nagyobb melléküldetés környékén. Az ok nyilvánvaló, miért vannak ilyen helyekre eltéve, pontosan hogy ne mondhasd rá hogy tök időpazarlás, vagy legalább is legyen valami érv ez ellen. Másrészről sokan vannak akik csak hazaesnek fáradtan és csak mászkálni meg zúzni akarnak kicsit egy látványos scifi játékkal, esetleg soha nem is játszották a trilógiát (szerintem ez nem is kicsi réteg) és ők leszarják a félvállról vett sztorit meg egyebeket, a bioware meg valszeg ilyen piacra is célzott. Nem beszélve mennyivel könnyebb már meglévő mapok meg assetekből újabb random küldit összehozni, mint az íráshoz, animációhoz, actinghez stb tehetséges embereket keresni meg megfizetni.

  • Ra's al Ghul

    senior tag

    válasz #85552128 #4800 üzenetére

    Hat komolyan módom nem értelek. Ok elhisszük, hogy neked tetszik a játék de ez NEM VÁLTOZTAT a tényen, hogy szar bugos a játék. Azt nem én mondom hanem világszerte azok akik megvették a játékot. Nem poénból készülnek a videók, hogy milyen is a játék valójában. Egy kicsit unalmas és idegesítő már azt látni, hogy mindenkibe belekötsz, hogy mekkora hülye meg minden hogy játszik vele ha szarozza. Lehet ők is megvették talán mert a korábbi részek tetszettek. Ja és hogy miért játszók a játékkal? Mert attól meg tetszik a Mass Effect világa és érdekel a történet akármilyen szar. Ja igen és a legfontosabb indok: mert kifizettem érte a pénzt. Ja, hogy miért nem kérem vissza az árat? Mert *lásd a korábbi mondatokban elhangzottakat: segítek érdekel... Ja igen és próbáltam a refund opciót nekem azt írja, hogy nem tudom.

    Theatricality and deception are powerful agents to the uninitiated.

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz #85552128 #4795 üzenetére

    Az utóbbi. :D Egyébként annyira kiszámítható vagy, nagyjából ez a két érv van a gyűjteményedben: a.) ne játsz vele, ha nem tetszik, hogy bugos, b.) ha nem játszol vele, mert bugos, akkor inkább kussoljál, mert hát te nem is játszol vele. :D Valahogy ilyen beszűkült látásmódú emberekkel nincs kedvem leállni vitatkozni...

    Egyébként a halszem téma ott van bármelyik videon, ami a fm ryderről készült, szóval elég jól kijön. Düllednek a szemei, mint valami végstádiumú pajzsmirigy betegnek...

    [ Szerkesztve ]

    Buliban hasznos! =]

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz #85552128 #4818 üzenetére

    Nekem teljesen mindegy, hogy miket írsz, akkor sem fogok megvenni egy félkész játékot, csak mert ME. Kinőttem már ebből a kisiskolás korból, vannak elveim, meg hát valljuk be, valahogy nem akörül forog a világom, hogy Szaby59-nek miről mi a véleménye...

    Buliban hasznos! =]

  • Derrewyn

    senior tag

    válasz #85552128 #4818 üzenetére

    Én játszom vele, eleinte a 10 óra után arra hajlottam, hogy nem veszem még meg, de nem bírtam várni. Ezt a döntést abszolút nem bántam meg, mert jó a játék, bár sajnos nem annyira, mint a korábbiak.

    Viszont: Bugok vannak dögivel, és sajnos gamebreaking fajtából is találkoztam többel is.
    Az igaz, hogy ezek a multiplayerben voltak, de azért röpke 2 óra, vagyis kb. 6 meccs alatt elég csúnyán veszi ki magát, hogy 1 meccsen totál elment a hang, egy másikon meg az összes PC láthatatlan lett. Ennél Overwatch még closed beta állapotában is simábban futott.

    Ha valaki meg azt állítja, hogy 35 óra alatt egy buggal sem találkozott, azt egyszerűen nem tudom elhinni. Nekem single playerben is volt néhány teljes fagyásom, egyik Strike Team konzolon belül, ami elég wtf, másik Tempesten szkennelés közben, de voltak láthatatlan kett NPC-k, és van jó pár apróság, amik felett már azért el lehet siklani.
    Elég hosszú lesz a patch notes, ha mindent javítanak.

    Nekem az a véleményem, hogy ezt a játékot ilyen formában kiadni elhibázott lépés volt, amit a szélsőséges vélemények, meg az egész hozzáfűződő jelenség is alátámaszt. Őszintén remélem, hogy tanulnak ebből EA/Bioware háza táján, meg az egész iparágban.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz #85552128 #4812 üzenetére

    "két hete csak a fikázás megy és általában ugyanarról a 3-4 userfiókról"

    Ebben az a mókás, hogy te viszont az egyetlen nick vagy, aki foggal-körömmel védi ezt a játékot.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz #85552128 #4825 üzenetére

    Én sem mondtam, hogy azt állítottad, hogy hibátlan lenne a játék.
    De már rég nem az animáció a téma, ahogy látom már szinte mindenkinek sikerült itt túltennie magát ezen.
    Kiből ömlenek még itt "túlzások, és kisarkított dolgok?"
    Az utolsó 150 hsz konkrétan arról szólt, hogy vannak súlyos bugok amelyek sokunkat zavarnak, de ezek szerinted elhanyagolhatóak. Ha ez valóban ennyire egyértelmű lenne, már rég másról beszélgetnénk itt tökéletes egyetértésben.

    "Ha pedig végigolvasol a topicban volt több pozitív összegző vélemény is (ők valószínűleg bölcsebbek és már inkább nem is reagálnak ezekre)"

    Ezt én magam is megtettem a titokzatos, ide már inkább nem írogató napkeleti bölcsek mellett. Többször is leírtam, hogy nálam ez egy 8-ast ér, és hogy miért ér annyit.
    Posztolni általában az posztol, akinek van véleménye, mondanivalója, hozzászólni valója az adott témához.
    Az hogy valaki nem szól hozzá a dologhoz nem azt jelenti, hogy ő már valamilyen megvilágosodott, zen-tudatállapotban olvasgatja csak a fórumot kívülállóként, mosolyogva le-letekintve ránk.

    @tlv

    Nem 6 pontos a játék, oda már jellemzően azok is eljutottak mostanra, akik az elején még élesebben kritizálták azt.
    Az meg hogy kinek mennyire jön be az art, a soundtrack, erősen szubjektív. A zene nekem néhol tetszik, de általában eléggé nem tetszik. Én a trilógia indusztriális trackjeit sokkal jobban szerettem.
    A játék hol szép hol nem, ez is rendben, nálam ez a hasonló játékokban általában sokadlagos tényező.
    A harc is bejön, meg az R&D rendszer is.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz #85552128 #4834 üzenetére

    Tessék, a következő dolgok az alatt a kevesebb mint 1 óra alatt mind megtörténtek, amit ma a játékkal töltöttem (ez nem azt jelenti, hogy ezek mindegyik olyan hiba, amellyel most először találkoztam):

    Vagy 5 napja alapból offline módban indítom a játékot, mert ha nem, akkor 5-ből négyszer be sem tölti az állást ha a folytatásra nyomok, vagy a load game menüből kiválasztok egy manuális mentést. Tölt, és tölt. Meg tölt. És tölt. A végtelenségig. Ha éppen olyan kedve van, és hajlandó Alt+Tabra reagálni, akkor ki tudom lőni task managerből. Ha nem, resetelnem kell a gépet. Van reddit topikja is a bugnak.

    A fenti hibát áthidalva elindítom offline módban a játékot, rányomok a folytatásra, vagy betöltök egy manuális mentést. Közel kettő és fél (!!!) percet tölt a játék a kereskedelmi forgalomban kapható leggyorsabb SSD-ről (Samsung 960 Evo). Ha meghalok, újabb másfél-két perces töltés következik.
    Ez nem mindig van így, de kellő gyakorisággal történik ahhoz, hogy meg akarjam fojtani a felelőst.

    Voeld-en van egy remnant hely, ami körbe van rakva kett aknákkal.
    Van egy kis fali konzol, e-t nyomva tartom, valamilyen scriptelt eseménynek, dialógusnak kéne következnie.
    Ehelyett az történik, hogy miután nyomva tartottam az e-t, semmilyen gombra nem reagál a játék. A kamerát tudom forgatni egérrel, de be van akadva a script, durván. Se Esc, se Alt/Tab, semmi. Reset.

    Következő: Kett outpostnál nagy lövöldözés, fedezék mögött tűz alatt vagyok két irányból. Próbálok strafelni, hogy a fedezék közepére kerüljek, ahol egyik irányból sem találnak el. Szó szerint meg sem mozdul a karakterem, hiába nyomom az A-t/D-t. Megölnek. Jön a töltés, 2 perc.

    Persze nem így telik a teljes játékidő, de bőven elégszer történnek ilyen, és ehhez hasonló dolgok ahhoz, hogy agyfaszt kapjak tőlük, és igen, ezek súlyos hibák, sokunknál, és gyakran előfordulnak.
    Akinél nem, az örüljön, jó neki.

    Szar lesz ezektől a játék? Nem. Ezek főleg technikai jellegű dolgok, idővel valószínűleg javítva lesznek. De léteznek, és rettenetesen idegesítőek. A játék célja meg még mindig a szórakoztatás, nem az hogy agyhúgykövet kapjon tőle az ember.

    A korábban adott gyenge 8-as egyébként az én skálámon egy "jó-jó, de semmi különös"-t jelent. Nem kell ennél többet beleképzelni. Technikai problémák miatt nem vontam le semmit.

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #85552128 #4919 üzenetére

    Valamiért azt hittem, hogy ez elsősorban nem zoom, hanem "pontos célzás" mód, ahol a második FOV vesztés inkább "büntetés", mintsem hasznosnak tekintett funkció. Ránézésre csak ilyenkor szorítja rendesen vállhoz a géppisztolyt, és emeli szemmagasságba az irányzékát a karakter. Eddig abban a hitben voltam, hogy ilyenkor kisebb a fegyverek szórása és/vagy kevésbé húz félre a célkereszt is sorozatlövéskor.

    Még a játék legelején figyelgettem egy géppisztolyon, ami erősen félrehúzott sorozatlövéskor, hogy ebben a módban mint ha jobban viselkedne, de lehet hogy csak a zoom/FOV változás keltette illúzió vert át (vagy talán tényleg van ilyen, de fejlettebb fegyverekkel+képességekkel egyre elhanyagolhatóbb?).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • xPraetoriaNx

    senior tag

    válasz #85552128 #4928 üzenetére

    "Biztos valami rokona", amikor először beszélsz vele, és rákérdezel családra meg múltra, akkor közli is, hogy "cousin Nyreen went pirate on Omega" :U

    [ Szerkesztve ]

    There is no war. Only the harvest.

  • maajsz

    senior tag

    válasz #85552128 #4928 üzenetére

    Az Omega DLC minden csak nem felejthető. Aria karakterére mindig is kíváncsi voltam és ott elég jól be lett mutatva, ugyanakkor Nyreen is. Másrészt az egyik legjobb mission aminek a hangvétele teljesen más, ha paragonba tolod meg ha renegadeba. Be is voltam rágva az 3. részben, hogy miazhogy után nem lehet visszamenni.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #85552128 #4928 üzenetére

    hopsz, már válaszolt #4932

    (#4948) - Aya-n is szép az a szelet, amit csak cutscene-ben látunk. :DDD

    ~30 óra után majdnem teljesen ráuntam a játékra. Először jó volt 100%-ra húzni két helyet (Eos és Havar, utóbbi gyors), de mikor ledobtak a hóviharba, és a nyakamba öntöttek 111 mellékküldetést úgy, hogy az orromig se látok, fél perc alatt megfagyok, és én vagyok az egyetlen ember a bolygón, akkor Erik Cartmen stílusban szépen visszabattyogtam a Tempest-re, hogy "na csá p¤csök, én leléptem":)), de szerencsére nyílt egy másik szál.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz #85552128 #4969 üzenetére

    Ohh, az az autopilot elég gáz volt. :)

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • maajsz

    senior tag

    válasz #85552128 #4969 üzenetére

    Szóval a kövi 2 hónapban javítanak a karakter készítőn meg úgy általában a karakter kinézetén is. Elég merészen ígér 1.05-re is. Szóval teljesen mértékben igaza volt annak aki azt mondta eddig, hogy jó jó ez a játék csak béta jellege van. Ha valóban javítják az beígérteket visszanyerhetik a bizalmat sokaknál.
    Mondjuk elég gáz, hogy már most felnyomták a játékot, de az ME fan úgyis megveszi. Főleg ha nem lesz akkora shitstrom körülötte.

  • Exelsior

    senior tag

    válasz #85552128 #4969 üzenetére

    Én azt nem értem hogy ezek a hibák meg pl. a skip miért nem derült ki a belsős teszt alatt. Gondolom volt. Na mindegy. Idő hiány érződik itt is. Bár azért elég jó lett de persze közel sem tökéletes. Majd a következő. :)

    Samsung galaxy fold 4 12/256 gb ,- Samsung Odyssey G6 S32BG650,ROG STRIX B550-A GAMING Lian Li Galahad AIO 240mm ARGB White,Ryzen 3600, Corsair RM850\Corsair Vengeance RGB PRO 2X16GB,GeForce-RTX-3080-GAMING-TRIO-PLUS-12G-LHR/Lian Li LANCOOL 216 RGB White,keychron k8,ROG Pugio II/Logitech G935

  • VincentVG

    senior tag

    válasz #85552128 #4969 üzenetére

    Azt jól látom (illetve nem látom) h fps optimalizációt nem érint a patch?
    Engem még mindig nagyon zavar a random stuttering.

  • VincentVG

    senior tag

    válasz #85552128 #5011 üzenetére

    Engem a cutscenek nem annyira zavarnak, nekem ez a "combat" nézetes akadozás nem tetszik.
    Tudod amikor így szépen lassan végignéznék egy-egy új helyszínt, ráközelítgetve, akkor gyakran beakadozik. (miközben az fps nem esik be, tehát csak optimalizáció lehet)

    Nademajd csüt okosabb leszek.

    u.i. (de köszi az árnyékokra + effects qualira ránézek még1x)

    [ Szerkesztve ]

  • Zoli133

    őstag

    válasz #85552128 #5083 üzenetére

    Jah, rájöttem közben.
    Am első tapasztalat, eddig nem akadt a nexuson a játék, most akad, remek kezdés. :D
    Szerk, inventory jól megnőtt, 65->150

    [ Szerkesztve ]

    "It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #5122 üzenetére

    Bakker pedig ezt még olvastam is. :D

    Btw Item store-ban Adaptive War Amp 70 creditért vásárolható.

    Live-Die-Respawn

  • -KP-

    addikt

    válasz #85552128 #5156 üzenetére

    Természetesen szerinted minden úgy jó, ahogy van, mert akkora fanboy vagy. Nem kicsit unalmas már egyébként.

    "Ugyanaz a rendszer mint korábban, ott is leginkább amiatt tudott fennmaradni a multi mert folyamatosan jött tartalomfrissítés és időbe telt unlockolni még a meglévő dolgokat is."

    Azért tudott fennmaradni, mert egy jó game volt. Jók voltak a fegyverek, a kombók, a karakterek, a pályák. Volt hangulata az egésznek. Fél képernyőt teleírhatnám apróságokkal amik sokat hozzáadtak az ME3 multihoz, és 100%-ban hiányoznak Andromédából.Volt változatosság a fegyverek és a karekterek és a képességek között.

    "A 255-ös dolog technikai korlát volt, szóval ezen nincs értelme rugózni, új engine, nincs korlát."

    Neked kb. bármit le lehet nyomni a torkodon ha azon Bioware vagy Mass Effect logó van. Szerinted kinek van szüksége több ezer medigélre? Mert így ha veszel egy 50 vagy 100.000 kreditbe kerülő csomagot az 5 slotból 2-3 jó esetben medigél,cobra,ammo pack a végtelenségig. Miközben ugyanezt meg tudod venni a 2000 kredites supply packból csak épp ugyanannyi kredittel számolva 25-50 darabot 1 darab helyett. Nem érzed lehúzásnak a dolgot? Persze, költői kérdés. Hiszen szerinted minden úgy jó, ahogy van. :U ME3 esetén vettél mondjuk 1 millió kreditért jumbo packot, hogy 255-ön legyen minden és utána össze tudtál szedni egy csomó hasznos cuccot, mert csak fejlesztést vagy valamilyen egyéb extrát kaptál, mert nem dobálta tovább őket. Itt meg jön kb. a végtelenségig a medigél és társai.

    "Fizetős irányba akkor terelnék ha vehetnél külön Andromeda pontért konkrétan xy fegyvert vagy karaktert, de nem ugyanúgy a Random store packokat veszed."

    Tessék? Bármire nyomsz, ott van a buy andromeda points?

    "Minél többet játszol -> annál több kredited van és annál több packot vehetsz, ennyi a recept." Nem mondod :DDD

    "Amúgy szerintem nem feltétlenül a fegyverek gyengék, hanem a bronze és silver mód lett túl erős a korábbiakhoz képest"

    ME3 gold nehezebb volt, mint Andromeda gold. Legalábbis ha fegyverekkel mész. Képességekkel Andromeda bizonyosan nehezebb, nem azért mert önmagában nézve nehezebb, hanem mert a kombók a sárga földig le vannak gyengítve.

    "Abban pedig teljesen igazuk van, hogy ha level 1-en erős lenne a fegyver, akkor nem lenne értelme a level X-nek"

    :DDD

    Level 1 és Level X között jó ha van 10-15% különbség sebzésben. Ami level I-en gyenge, az X-en is az lesz. Kivétel mikor az az érzésed, hogy csak egy picit jobb kéne legyen valami. Csak egy picit. Akkor a level X valóban meghozhatja ezt az érzést. De a fegyverek nagy részénél az az érzés, hogy ha 2-3-4x annyit sebezne, akkor lenne éppenhogy rendben. Menj egyszer egy Zalkinnal, Halbreddel, Sandstorm-al goldon. Vagy akár silveren. Elvileg a tegnapi patchben 20-30%-ot lettek erősítve. Ami kb. olyan mint a level 1 level 10 közti különbség. De ami eddig használhatatlan volt, most is ugyanúgy az.

    [ Szerkesztve ]

  • Derrewyn

    senior tag

    válasz #85552128 #5158 üzenetére

    Már nem azért, de az ME3 multit az tartotta életben, hogy vették a packokat. Ha nem így lett volna, akkor nem is adtak volna ki újabb dolgokat.
    Andromeda esetében még inkább erre megy ki a játék, csak azt nem vették figyelembe, hogy eltelt 5 év, és vannak sokkal jobb multiplayer játékok, ahol a játék megvétele után nem kell unlockolni a különböző karaktereket, hanem rögtön az összessel tudsz játszani. Emellett nem kell grindolni, gyűjtögetni, hogy végre teljes értékű legyen az adott karakter, és pénzért is csak kozmetikai cuccokat tudsz venni.

    Ami az ME multiplayerben ügyesen eltalált, hogy különösebben nagy ügyességet nem igényel. Nem kell hajszálpontosan célozni, akár nagyobb hibák is beleférnek, ha meghalsz, akkor bárki felkelt, meg ott vannak a consumable cuccok is.
    Sokkal több múlik a karaktered erején, mint azon, hogy mennyire ügyesen bánsz vele. A meccseket szinte mindig megnyered, és emiatt folyamatos a sikerélmény.

  • -KP-

    addikt

    válasz #85552128 #5162 üzenetére

    minősíthetetlen hülye? Nem annyira egyszerű ez. Szimplán lehet megengedheti magának. Főleg amerikában nem csak gyerekek játszanak vele. Aki meg dolgozik nem tudja megengedni magának a napi több óra grindelést, viszont lehet megengedheti magának mert jó állása van. Ezt a lovat próbálja EA megülni egyre erőteljesebben.

  • Derrewyn

    senior tag

    válasz #85552128 #5162 üzenetére

    Ne abból indulj ki, hogy te vennél-e packot, nálunk szerencsésebb helyeken vannak olyan emberek, akik akár több ezer dollárt/eurót képesek áldozni egy játékban ilyen ládákra/paklikra/stb.

    Engem amúgy leginkább az bosszant, hogy az MEA multi szinte teljesen copy-paste az ME3 multi. Pedig anno arról volt szó, hogy az csak amolyan próba, tanulnak belőle, és majd...
    Erre pontosan ugyanazt a képünkbe tolják, a hosztos rendszertől kezdve, a töméntelen grindoláson át, egészen a változatlan játékmódokig.
    Semmi lényegi változás vagy újdonság. Ennél bármelyik F2P moba többet fejlődik 1 év alatt.

    Bioware régen etalonnak számított a játékfejlesztők között, mára sajnos elég középszerűek lettek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák