- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyantusz
tag
válasz caprine #1323 üzenetére
Nincs jelentősége, hogy egy F-16 mennyire új, mert egyrészt a gyártó 2012-es bejelentése szerint a legtöbb régi változat napra késszé tehető az F-16V(iper) szintre (Block 60), másrészt a F. Falcon gyártása még 2017. 3. negyedévében is menni fog...
Etalon típus, tengernyi lehetőséget hordozva magában, felszereltségileg. A Gripen össze sem vethető vele, elmarad tőle minden téren, ami a harcászati és hadműveleti képességeket illeti... (kb. mint egy VW Golf GT és egy Polski Fiat 126)[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
válasz caprine #1325 üzenetére
"Amit te írtál az csak elektronikai fejlesztés." - olvasd el újra, és olvass az F-16-ról
"(max. 9G bír el), és gyakorlatilag a MIG.29-ekkel van 1 szinten." - (örülne minden MiG-29 üzemeltető, ha a gépeik az F-16-tal lennének egy szinten. Különben nem kellett volna mindenhonnan kivonni.
- "A svéd acél könnyebb"
- A Gripen "kevesebbet eszik,"
- A Gripennek "olcsobb a fenttartása,"
- A Gripen "szerintem minőségileg is jobb,"
- A Gripen "egy ilyen kis országnak bőven elég."Érdekelne, ezeket honnan vetted...? : )
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
#65675776
törölt tag
válasz caprine #1325 üzenetére
Pech, de az ember sem igazán bír 9g-nél többet. Ergo totálisan értelmetlen ennél erősebbre méretezni egy gépet. Mellesleg azt nem kellene elfelejteni, hogy a Gripen szárnyvége a mai napig gyenge, ezért békeidős feladatok során tilos felszerelt rolleronokkal használni a szárnyvégi Sidewindereket. És a teljes maximális repülési ideje is korlátozva van ilyen függesztési konfigurációban a típusnak. F-16-ra (ami szerinted gyenge konstrukció) nincs semmi ilyen korlátozás. Egyébként meg a Gripen esetén is 9g-ben maximálja a túlterhelést az üzemelétetési utasítás és a repülésvezérlő rendszer is. Szóval semmi extra. Max annyi, hogy az F-16 rendelkezik megfelelő tolóerő/tömeg arányal, hogy ezt ki is használja, míg a Gripen nem. A svéd gép bizony sokkal jobban lassul manőverezés közben, mint az F-16.
Anno a nekünk felajánlott F-16-ok vagy már átestek MLU-n, vagy MLU végrehajtása után kaptuk volna őket. Szóval már akkor olyan képességekkel, amelyek a Gripen képességlistájában a mai napig nem szerepelnek. Emellett ugye az MLU része a Falcon Up is, ami strukturális megerősítés, és utána még további 6000 repülési óra élettartamot garantál a gyártó. A Gripen teljes élettartam a 4000 óra. A kiselejtezett F-16-ok tipikusan nagyobb várható élettartamot adnak még felújítás nélkül is, mint egy új Gripen. Plusz ugye a sárkány érdemi változtatása nélkül jelentős fejlesztési potenciál van bennük. Gripen esetén minden fejlesztési lépcső áttervezést igényelt eddig, az E/F kb alig kompatibilis a korábbiakkal, cserébe még mindig csak megközelíti majd az F-16 (ami ugye elavult) képességeit.
Az arabok: Egyiptom, Bahrein, Oman, Marokkó, az Emírségek és Pakisztán is újonnan épített példányokat vettek. Az Emírségek ugye a jelenlegi legfejlettebb verziót vásárolgatja az utóbbi időkben, eleve az Ő igényeik alapján fejlesztették azt ki. Messze túlmutat ez a verzió bármelyik még csak elméleti szinten létező Gripen változaton is mindenben.
Jordánia kiovétel nélkül MLU-s gépeket vett, amelyek ugye képességekben legrosszabb esetben is egy szinten vannak a Gripenekkel.
Irak meg ugye új gépeket rendelt.
A Gripen az eddigi adatok alapján semmivel sem olcsóbban fenntartható gép, mint az F-16. Sőt, egy repült órája még többe is kerül tán. De legalább sokkal nagyobb zajt csap, hiába jóval gyengébb a hajtóműve.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Nyaralás topik
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Háztartási gépek
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Autós topik
- További aktív témák...