- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyantusz
tag
válasz caprine #1325 üzenetére
"Amit te írtál az csak elektronikai fejlesztés." - olvasd el újra, és olvass az F-16-ról
"(max. 9G bír el), és gyakorlatilag a MIG.29-ekkel van 1 szinten." - (örülne minden MiG-29 üzemeltető, ha a gépeik az F-16-tal lennének egy szinten. Különben nem kellett volna mindenhonnan kivonni.
- "A svéd acél könnyebb"
- A Gripen "kevesebbet eszik,"
- A Gripennek "olcsobb a fenttartása,"
- A Gripen "szerintem minőségileg is jobb,"
- A Gripen "egy ilyen kis országnak bőven elég."Érdekelne, ezeket honnan vetted...? : )
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
#65675776
törölt tag
válasz caprine #1325 üzenetére
Pech, de az ember sem igazán bír 9g-nél többet. Ergo totálisan értelmetlen ennél erősebbre méretezni egy gépet. Mellesleg azt nem kellene elfelejteni, hogy a Gripen szárnyvége a mai napig gyenge, ezért békeidős feladatok során tilos felszerelt rolleronokkal használni a szárnyvégi Sidewindereket. És a teljes maximális repülési ideje is korlátozva van ilyen függesztési konfigurációban a típusnak. F-16-ra (ami szerinted gyenge konstrukció) nincs semmi ilyen korlátozás. Egyébként meg a Gripen esetén is 9g-ben maximálja a túlterhelést az üzemelétetési utasítás és a repülésvezérlő rendszer is. Szóval semmi extra. Max annyi, hogy az F-16 rendelkezik megfelelő tolóerő/tömeg arányal, hogy ezt ki is használja, míg a Gripen nem. A svéd gép bizony sokkal jobban lassul manőverezés közben, mint az F-16.
Anno a nekünk felajánlott F-16-ok vagy már átestek MLU-n, vagy MLU végrehajtása után kaptuk volna őket. Szóval már akkor olyan képességekkel, amelyek a Gripen képességlistájában a mai napig nem szerepelnek. Emellett ugye az MLU része a Falcon Up is, ami strukturális megerősítés, és utána még további 6000 repülési óra élettartamot garantál a gyártó. A Gripen teljes élettartam a 4000 óra. A kiselejtezett F-16-ok tipikusan nagyobb várható élettartamot adnak még felújítás nélkül is, mint egy új Gripen. Plusz ugye a sárkány érdemi változtatása nélkül jelentős fejlesztési potenciál van bennük. Gripen esetén minden fejlesztési lépcső áttervezést igényelt eddig, az E/F kb alig kompatibilis a korábbiakkal, cserébe még mindig csak megközelíti majd az F-16 (ami ugye elavult) képességeit.
Az arabok: Egyiptom, Bahrein, Oman, Marokkó, az Emírségek és Pakisztán is újonnan épített példányokat vettek. Az Emírségek ugye a jelenlegi legfejlettebb verziót vásárolgatja az utóbbi időkben, eleve az Ő igényeik alapján fejlesztették azt ki. Messze túlmutat ez a verzió bármelyik még csak elméleti szinten létező Gripen változaton is mindenben.
Jordánia kiovétel nélkül MLU-s gépeket vett, amelyek ugye képességekben legrosszabb esetben is egy szinten vannak a Gripenekkel.
Irak meg ugye új gépeket rendelt.
A Gripen az eddigi adatok alapján semmivel sem olcsóbban fenntartható gép, mint az F-16. Sőt, egy repült órája még többe is kerül tán. De legalább sokkal nagyobb zajt csap, hiába jóval gyengébb a hajtóműve.