Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz tal-garius #41556 üzenetére

    Létezik rengeteg féle sárhányó, rá kell próbálni párat, biztos találsz olyat ami jobban véd.
    Tárcsa féket szerintem hagyd. Csiszolópapír, meg a fém darabok kipöckölése a megoldás..
    Ha a csapágyakon már valamit észre veszel, vagy lötyögő kerék, kormány csapágy stb-t tapasztalsz, az már általában a végét jelenti és felújításra fog szorulni. Mindent szét kell szedni, megnézni rendben van-e, ki kell tisztítani, újrazsírozni rendesen, aztán a csapágy hézagokat precízen beállítani. Küllő feszességet le ellenőrizni, féktüskékre zsírt tenni, váltógörgő csapágyak stb. Lényegében egy full szerviz.
    Ezekben elég buta teleszkóp van, ezekben nincs olaj, csillapítás, semmi sem. Tehát zsír kenésű. Ha már nem mozog annyira mint előtte, akkor két szervizelés közt azt meg tudod csinálni, hogy a szimeringet felhúzod, ha olyan típusú, amit láttam ilyen bringába, annál ez egyszerűen kivitelezhető volt, és alá olajjal kevert zsírt, vagy sűrű olajat be lehet folyatni, ez kicsit megkeni a perselyt, és jobban fog mozogni. Valamint néha, használattól függően, fél évente, évente nem árt széthúzni, kimosni a lábát, és lágy szilikon zsírral megkenni ezeket a műanyag perselyes telókat. Ezzel nem fog kikotyogósodni, tönkremenni és finomabban fog mozogni.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz tal-garius #41718 üzenetére

    Léteznek silent clutch shimano agyak, amikben a szabadonfutó mechanika kb hangtalan. De egyébként a többi fajtának kellene kattognia. Valamelyiknek nagyon halk, így menet közben nem érzed, csak ha álló helyzetben tekergeted. Ez főként a kenőanyagtól függ ami benne van. Ha sűrű nagy viszkozitású akkor kevésbé hallod a kalapácsok odaverődését, ha folyékony, olajszerű, akkor meg jobban csattog. De lehet olajsár miatt is, ha nem volt sosem karbantartva, esetleg egyéb hiba miatt, rugó törés, gyengülés, vagy teljesen szét van kopva..
    Ilyenkor télen a hidegben megmerevednek kicsit a kenőanyagok, tehát sűrűbbek lesznek, ezáltal előfordulhat hogy ami szabadonfutó mechanika nyáron kattogott, most nincs hangja.
    Ez akkor veszélyes ha emiatt a kalapácsok nem tudnak teljesen beakadni. És nem teljesen beakadt állapotban ráterhelsz, elkezdesz hajtani.. ilyenkor túlterhelés éri a szerkezetet, szalajthat, jobban kopik, szét törhet.
    Mondom agyfüggő.. de ha tényleg nincs hangja az olyan agynak aminek kéne, akkor szét kell szedni, ki kell mosni, és megfelelő kenéssel összerakni... és ezek is meghálálják a törődést.. mert általában kívülről bekerül a kosz ami tönkre teszi, valamint ezek kiforgatják magukból a kenőanyag nagyrészét, így ha egy gyengébb rendszert sosem tartasz karban, annak elég hamar vége tud lenni, folyamatos karbantartással meg a legtöbb szabadonfutó túl éli a bringát is.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák