Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz JColee #8787 üzenetére

    Ha Hayes Stroker Ryde, akkor az egy alap hidraulikus tárcsafék, ha Trail, akkor már jobb.

    Szerintem a hidraulikus tárcsafék előnyei:
    1. időjárás-független (nagy esőben vizes pofákkal úgy nyikorog, hogy 3 utcával arrébb is hallják, hogy jössz, de fog, maximum 10-20%-kal nő csak a fékút).
    2. jobban adagolható, az egy ujjas fék maga a királyság
    3. jobban fog (Deore LX 160 mm-es tárcsával és az Avid Elixir 5 185 mm-es tárcsával nagyon megveri a régi Deore V-fékemet)
    4. olcsóbb tárcsát cserélni, mint felnit
    5. egyre kevésbé kapsz olyan teleszkópot, amin van V-fék tüske, és az újabb vázak jelentős részére is esélytelen felszerelni V-féket

    Hidraulikus tárcsafék hátrányai:
    1. évi kötelező szerviz
    2. otthoni körülmények között nehezebb szerelni
    3. a tárcsa be tud rezonálni, a már megint cicereg az a rohadt tárcsa gyakori beszédtéma tud lenni :)
    4. típustól függően drága tud lenni a fékpofa, például Magurába valót aranyáron mérik
    5. drágább egy középkategóriás tárcsafék, mint egy felső kategóriás V-fék, cserébe jobb is, szóval ez nem biztos, hogy hátrány

    Én a leendő városi bringámat az első három pont miatt (és mert azt várom el egy féktől, ha meghúzom, azonnal harapjon) tárcsafékesre fogom építeni/olyat választok (Cannondale Bad Boy, Merida S-Presso). Montin soha nem térnék vissza V-fékre.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák