Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Yaye

    őstag

    Marhára fölhúztam magam. Ma elvittem egy garis szkennerünket a HP központi ''szervizébe''. Hibás a külső tápegysége (legalábbis multiméter stabil zérót mutat). Biztos ami biztos bevették magát a gépet is, és az egészet kiküldik Németországba és majd hoznak helyette egy másikat (igen, tápegységet ÉS szkennert is!). Ez a HP hiperszuper ''szervizháttere''. Gyakorlatilag semilyen HP cikket nem javítanak meg (legalábbis szkennert, nyomtatót, ilyesmit biztos nem), hanem az un. ''egységáras javítás'' keretében a fenti dolog történik vele. A javítás díja független a hibától, csak a készülék típusától függ.
    Na ez még nem is lenne baj, amíg az adott cikk garanciális, de utána! Konkrétan egy másik HP szkennerünknek van valami hibája, az már nem garis, és a hűdekényelmes és előnyös egységáras javítás 34 000 +áfa lenne. Akkor is ha csak egy 3 dolláros csavar törött el benne!! És volt képük megpróbálni mindezt előnyösnek föltüntetni! Persze, előnyös ha a gépen átment az úthenger, de akinek csak kisebb hibája van, az jó ráb*szott, és minél drágább holmija van, annál inkább (annál vastagabb az egységár). Soha többé nem veszek SEMMIT ami HP, az most már fix. :(((

    [Szerkesztve]

  • Yaye

    őstag

    válasz pilóta #3 üzenetére

    Bakker, az a bizonyos másik szkenner történetesen egy 6300C! Nagyon jó kis szkenner volt, amíg működött. Most már ''csak'' kb 40 rugóért kicserélik az egész belét. Röhej. Az autókkal való összehasonlítás ott sántít, hogy az a lenyúlás a gariidőszak alatt van, és tulajdonképpen valami picike alapja van, hogy kötelező szerviz esetén állják csak tovább a gariidőszakot. De itt a gariidő lejárta után akarnak levenni bazinagy pénzeket icipici hibákért! Gyakorlatilag megvonják a szerviztámogatást, hogy újat kelljen venned. Igazából amin rohadtul fölháborodtam, az az, hogy ott virít a nagy színes plakát a szerviz falán, hogy ez mennyire jó nekünk, felhasználóknak, merthogy így nagyobb hibák esetén is gazdaságosan javíthatók a cuccaink. De hogy egész kis hibák miatt vehetünk újat, mert egész egyszerűen nem HAJLANDÓK javítani, az persze nincs odaírva! Naná, hogy a hibák túlnyomó része mélyen az egységár alatt javítható volna. És persze a forgalmazó is mélyen hallgat a gari lejárta után gyakorlatilag ilyesformán nem létező szervizlehetőségekről! :((

    [Szerkesztve]

  • Yaye

    őstag

    Most már csak azon rinyálok, mi lesz ha valami kis kütyü beszarik a projektorunkban, akkor mondjuk egy ventilátor cseréjéért leakasztanának negyedmillió forintot?! HP-t SOHA többet, never-ever.

  • Yaye

    őstag

    válasz pilóta #8 üzenetére

    Pedig erősen gondolkodtam, sőt még most is hogy meg kéne javíttatni a jó öreg 6300-ast, ez a mostani (sajna szintén HP) kis szkennerünk egyszerűen botrányos. Annyiért vettük amennyiért a 6300-ast javították volna, mondván, egy új gép mégiscsak jobb mint egy javított, de már megbántam. Megpróbálok pár valódi szervizt, elsőre talán a Display-t, hátha... Tényleg csak azért aggódok, hogy a projektor még gariidőben csinálja össze magát. Ha ezt tudom, elkerültem volna a hp projektorokat is messzi ívben, de tavasszal még úgy hangzott a sztori, hogy a szkennereket nem javítják, aztán most kiderült hogy valójában semmit se. Ha valaki tud valami elfogadható helyet ahol bizonyítottan tudnak szkennert javítani, ne fogja vissza magát.

  • Yaye

    őstag

    válasz Shim #10 üzenetére

    Eszerint? Mi szerint? Én nem tudom, hogy lehet-e, csak reménykedek, mert alapvetően optimista típus vagyok :) Nem tudom, egy nem márkaszerviz tud-e márkaspecifikus, nem kommersz alkatrészt szerezni, rendelni, venni, lopni, mittudomén. Ha nem, akkor simán lehet, hogy kuka, hiába értenek amúgy a javításhoz. Pláne egy régebbi, már nem garanciális típushoz. Az a legbiztosabb, ha olybá veszed, hogy a garanciális időn túl nem lesz gazdaságos javítási lehetőséged.

    Na egy Lexmark-sztori: egy kedves kollégám hozott egy nyomtatót, hogy nézzek már rá, mert az istennek sem nyomtat, pedig vadiúj fekete patron van benne. Nyomok egy tesztet, üres lap. Nézegetem a patront (gyári Lexmark), gyanúsan könnyű, mondom ti a régi patront tettétek vissza véletlenül. Végül fogtam egy kést és lefeszegettem a patron ráragasztott tetejét, és íme, a patron belseje tök szűz tiszta, a szivacs hófehér, nyilvánvalóan sosem látott egy csepp tintát sem. Ezt vették valami 8k pénzért, mert hát ugye egy 10k-s nyomtatóhoz nyilván a patronnak kell méregdrágának lenni.

  • Yaye

    őstag

    válasz shtml #11 üzenetére

    Mit mondjak? Ma csináltam egy tesztet, egy epson perfection-nal, meg ezzel a HP 5500-assal is behúztam három különböző diát, 1200 dpi, szűrők nélkül. Nem is lehet egy lapon említeni őket. Egy sűrű rács, aminek a lyukai az epsonnál még simán kivehetők, a hp-nél már egybefüggő felület. Az élessége, a színhűsége, a kontrasztja mind sokkal jobb az epsonnak. Egy fotóról készült diánál az epson tökéletesen, élesen hozta a raszterpontokat, a hp-nál nem is látszottak, úgy összemosta. A hp-ink rém lassan dolgoznak az epsonhoz képest, minden képet rövid menetekben, szaggatottan húznak be, már viszonylag kis fölbontás és kis kép esetén is. A hp kezelőszoftvere is botrány, lassú mint a csiga, ezer évig melegítgeti a már amúgy hosszú ideje égő lámpát, minden behúzott kép után bezárja magát, egy lassabb gépen a szó szoros értelmében használhatatlan reakcióideje van (ezt furcsa módon nem is említik a prohardver tesztben, talán mert több gigahertzes gépeken ez nem jön ki). Az újabb hp-k fedele ráadásul süllyesztett, az üveg mélyebben van mint a műanyag káva, ezért egy könyvet már pl nem lehet vele rendesen behúzni mert nem tudod az üvegre szorítani, de egyetlen lapot sem, ha nagyobb mint A4, mert a fedél rácsukásakor a süllyesztés széleinél jól összegyűrődik. Egy másik epsonunk (valami 3700-as széria) burkolata olyan vékony, silány, hogy ha egy kicsit jobban rászorítom a könyvet (hogy valahogy mégiscsak odalapuljon) akkor a belseje úgy elmozdul, hogy rémes recsegéssel megáll az olvasófej benne. A diaolvasó feltétek jóformán használhatatlanok, ugyanis a keretezett diák egyszerűen nem férnek bele az erre a célra szolgáló sínbe! Lehet hogy egy papírkeretes igen, de a tengeren innen ugye inkább a műanyag keret dívik. A diafeltétes fedél zsanérja teljesen nyilvánvalóan letörne, ha akár csak egyszer is kicsit lendületesebben csapnám föl és nem kapnám el időben.
    A hp-k meghajtószoftvere csekély 200 mega, egyszerűen kisebb install nincs, és az egész szerencsétlen programcsomag telepítése nélkül a gép nem is működik, egyetlen más programból sem, akármit is ügyeskedsz.

    Elsőre így ennyi jutott eszembe...

    [Szerkesztve]

  • Yaye

    őstag

    Nincs erre valami a fogyvéd. törvényben, hogy mennyi ideig kell cserealkatrészeket biztosítani egyes áruféleségekhez? Mintha rémlene ilyesmi. Meg valami olyasmi is rémlik, hogy aránytalan ellenszolgáltatás, vagy micsoda. Na ha ez a két dolog él még, akkor nem lehet hogy helyből szabálytalan, hogy javítás helyett komplett cserét akarnak az emberre erőltetni?

  • Yaye

    őstag

    válasz Gee-Bee #46 üzenetére

    A 3 dolláros csavar nem konkrét ötlet volt, a csavar szó helyére bármi odaillőt beilleszthetsz. Különben pedig ne felejtsd el, hogy már nem garanciális készülékekről van szó, tehát ha nekem olyanom van, és kalapáccsal betöröm a szkenner üvegét, és csípőfogóval elvagdosok néhány három dolláros csavart, és ebből nem is csinálok titkot, a szerviznek akkor is szó nélkül meg kéne javítania, reális áron. Az 5 dolláros üveget és a 3 dolláros csavart 40 ezer ft-ért cserélni akkor is tisztességtelen.
    A gond pedig nem ott van, hogy gazdaságos-e nekik javítani, vagy hogy egyensúlyban vannak-e a jól járók és megszívók, hanem hogy egyszerűen az ember megkérdezése nélkül kiosztják a lapokat: neked nagy hibád van, te jól jártál, neked kis hibád van, te rábasztál. Nincs választási lehetőségem, tehát, ha azt akarom, hogy az akármilyen kishibás cuccom újra működjön, akkor gyakorlatilag ki kell fizetnem egy nagyhibás cuccal rendelkező emberke javítási költségeinek egy részét is, és akár akarom, akár nem, drága pénzért meg kell vennem a megújított garanciát. Ez nem szerviz, hanem egész egyszerűen lopás. Az meg egész egyszerűen nem igaz, hogy ott tart már a világ, hogy egy csavart vagy más kisebb alkatrészt ugyanannyiért tudnának megrendelni és beszerelni, mint egy új készüléket. Egyszerűen a hp-nek komoly megtakarítás, hogy nem kell valódi szervizeket fönntartani, és mellesleg a központi javításért sem fizet senki kevesebbet (átlagosan), mintha valódi szervizben javították volna. A sok kis hiba miatt eldobott készülék pedig talán még extra eladásokat is jelent.

Aktív témák