Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz flegga92 #51899 üzenetére

    Hát igen... a céges busz is jól javasol, átlagos haladáshoz. Ha meg sietni kell úgyse nézi senki, de legalább nem akar mindenáron felváltatni, sőt, lefelé váltást is akkro mondja mikor magamtól tenném.
    A megszokotthoz képest magasabb fordulatokon, alacsonyabb fokozatban autózás meg egyszer meg is lepett, az öntisztulás miatt pörgettem jobban, azt vártam, hogy logikusan nő, erre az út végén lefelé mozdult a fogyiátlag :) Pedig annyi történt, hogy a nyomaték-teljesítmény fordulatszám görbéknek a fajlagos fogyasztás görbe alacsonyabb tartományába került, ami meglepő módon nem a fordulatszámmal egyenesen arányos. (igazából engem nem lep meg)
    Ilyen szempontból meg még az is különösen érdekes lenne, hogy az adott telemetriákban az adott sebesség-fordulatszám értékekhez milyen gázpedál-állás tartozott, és ehhez mennyire igazodott az üzemanyag befecskendezés mennyisége. Oda akarok kilyukadni, hogy alacsony fordulaton jobban nyom az ember padlót, mert a nyomaték-teljesítmény maximuma alatt van sokkal, több idő kell míg felpörög, míg magas fordulaton nem kell akkora gáz a gyorsuláshoz, hiszen az optimálishoz közel van, ezért kevesebb is lesz a szükséges üzemanyag. Vagyis ha mondjuk 60-ról 100-ra ötödikben gyorsítok, akkor amellett, hogy lassabb lesz, mintha negyedikben tenném, még többet is fog fogyasztani. Vagy ha mondjuk ötödikben kell hozzá 11 másodperc, negyedikben kellene mondjuk 8, és én negyedikben is csak 11 alatt gyorsítom fel, akkor máris kimutatható hogy nem nyomtam padlót, nem kellett annyi üzemanyag.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák