Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz nandow #50253 üzenetére

    Melegen kevésbé vékonyodik el a W40-es mint a W30-as. Példánknál maradva 125 foknál egy W30-as olaj sűrűsége 3 míg a W40-é kb 5-6 ami sokkal közelebb van az ideális 10-es értékhez, tehát magas hőmérsékleten jobban ken. Viszont a nagyobb sűrűsége miatt az áramlási sebessége alacsonyabb így a hűtési tulajdonsága rosszabb a W40-nek mint egy W30-nak. Szóval ez olyan libikóka effekt, ha egy tulajdonsága jó az olajnak akkor egy másik rossz.
    Ez persze polgári használat mellett (tehát nem versenykörülmények között) irreleváns, mert a hűtési rendszer miatt úgy sem éri le az olajhőfokod a 125-öt.

    Összességében ezért szoktuk azt mondani, hogy a polgári autókba a gyártó által javasolt leghígabb olajat célszerű alkalmazni. Könnyebben indul hidegben, csökkenti a hidegindításkori kopást (ugye a motor a kopásánk a kb 70%-át hideg üzemben szenvedi el), melegben is jobban hűti a motort és a kisebb sűrűsége miatt kisebb az áramlási ellenállása így a fogyasztást is csökkenti.

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák