- Huawei P Smart Z - jól nézünk ki
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz zolynet #31570 üzenetére
Utolsó, és ígérem befejezem
Winnernek is.Móricka ábra, de az előző függvénygrafikont alapul véve megrajzoltam a 0W40, 5W40, 10W40 olajok egyeneseit.
A függőleges tengely a viszkozitás(fölfelé sűrűbb, mézesebb, lefelé hígabb, folyósabb) az előzővel megegyezően logaritmikus skálával, vagyis fölfelé egységnyit haladva egyre nagyobb a változás, lefelé haladva egyre kisebb. Ez fontos, mert a közös metszésponttól balra és jobbra egységnyit haladva balra nagyobb, jobbra kisebb különbség adódik az egyes színes vonalak(olaj viszkozitások) között.
(A 0W,5W,10W fekete egyeneseket a -40°C - +40°C szakaszon van értelme berajzolni, fölösleges a 100°C környékéig elhúzni, a 30,40 fekete vonalait pedig kb. 60 és 150°C között, hiszen úgyis az adott pontokat kötjük össze.)
Ahol metszik egymást 100°C-nál, legyen ott 10-es a viszkozitás, az a tökéletes. Amint látszik, a 10W40 a közös metszésponttól balra, tetszőleges hideg hőmérsékleten vizsgálva sűrűbb, mint a 0W40-es ugyanott, ugyanakkor - és erre hívnám fel a figyelmet ! - a metszésponttól jobbra, vagyis a túlhevülő motor tartományában a 0W40 közelebb van a 10-hez, vagyis kevésbé híg, mint a 10W40, aminek a vonala ugyanott lejjebb van, vagyis utóbbi vékonyabb!Remélem így már sikerül eloszlatni azt az általános tévhitet, miszerint a 0W, 5W kezdetű olajok bármikor "túl" hígak, vagy xW40 létük ellenére üzemmelegen hígabbak, vékonyabbak lennének, mint a hidegen sűrűbb, vastagabb, viszkózusabb 10W vagy 15W kezdetűek. A 0W20 vagy 0W30 vagy 5W30 lehet híg extrém meleg versenytempónál, de nem a 0W vagy 5W tulajdonság, hanem a 20 vagy 30 miatt!
A 0W40 viszkozitási indexe mindig jobb, mint a 15W40-é, laposabb az egyenese, tehát üzemitől hidegebben folyósabb, melegebben sűrűbb.
Az emberek sajnos a többfokozatúságot nem értik, hajlamosak úgy képzelni, mintha a 0W40 és a 15W40 egyenesei párhuzamosak lennének! Az ábrából jól látszik, hogy nem.Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen