Hirdetés
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- iPhone topik
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Fotók, videók mobillal
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dave0825
őstag
Valaki otthon van a motoros ledes index relék terén?
Rendeltem ebayről egy ilyen relét (meg egy 3 lábút kb. 1 héttel ez előtt a termék előtt, és az még nem jött meg, ez viszont már igen.....), fölraktam a ledes indexeket, bedugtam a régi helyére mindegyiket, utána a relét is (2 csatlakozós volt az előző is, szóval kihúztam, ebbe bedugtam, nem lehet elrontani..), szóval minden a helyén volt, kitettem balra az indexet, és ugyanúgy villogott jobbra is (mint az elakadásjelző a kocsikban), és amikor épp a "nem villanós állapotában" volt, akkor is világított halványan, szóval teljesen nem aludt ki, amikor épp nem villant. Remélem érthető, és valaki tud is segíteni nekem :/ Esetleg valami plusz ellenállást kellene bekötni? Nem nagyon értek hozzá.
Néztem videót youtube-on, és ugyanezzel a relével működik másnak, igaz hogy más motoron..Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #41762 üzenetére
Utánanéztem egy kicsit amúgy, csak ezt nem írtam, szóval azt tudom, hogy hogyan kellene elvileg bekötni, mármint a kapcsolóval meg az indexekkel együtt, és ki is próbáltam "modellezve", szóval egy 3 állású kapcsolóval, 12V-tal, a 4 index-szel, és a relével, és úgy működött, annyi volt a gond, hogy amikor (mint írtam) épp nem villant, akkor is halványan világított, de találtam youtube-on egy videót, és azon is látszik, hogy ugyanúgy neki is világít, csak neki pár led, és halványan, nekem viszont az egész, és erősen :/ (itt a videó)
Szóval azt én sem értem, hogy hogy mehet egyszerre a 4, mivel a kapcsoló vagy az egyik, vagy a másik állásában van. A kapcsolót kimértem, annak nincs baja, viszont (gyorsasági motor, szóval bele van zsúfolva minden ) próbáltam követni a vezetékeket, és úgy néztem, hogy az indexnek a csatlakozója (mármint ahova be kell dugni a 2 szálat magából a lámpából) be van kötve a CDI-jébe, a vezérlésébe, amit nem értek, hogy minek oda...elvágni, újrakötözgetni nem szeretném az egész áramkörtSzóval összegezve, igazából nem is a "mind a 4 egyszerre villog" problémám a fontos, hanem az, hogy miért világít folyamatosan, csak amikor villan, akkor erősen?!
Egyébként az is egy érdekes dolog, hogy normál index-szel, ami égős, és a régi relével, azzal nem villog egyszerre a 4, szóval a kapcsolóval, és a vezetékezéssel nincs gond, zárlat vagy ilyesmi, mert akkor a régieknél is lenne ilyen probléma..[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz body007 #41766 üzenetére
Mármint minden ilyen index-hez (ilyet rendeltem), vagy minden darab ledhez? Gondolom az indexek elé.. És tényleg működik? Elég ennyi? Ha tényleg megoldható ilyen egyszerűen, akkor nem kínlódok vele semmit, veszek pár forintért 20ohm-os ellenállást, és kész Lehet hogy hülye kérdés, de párhuzamosan, ugye?!
Kernel kolléga 100ohm-osat írt oldalanként, szóval vagy darabonként 20ohm, vagy kettesével 100? Vagy próbáljam meg mindkettőt? Az a biztos szerintem..[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
body007, Kernel: próbálgattam az ellenállásokat, olvastam máshol is, hogy nem is muszáj új relét használni, a régihez elég valamekkora ellenállás, és működik, de nekem nem igazán..Próbáltam 35ohm körülit, 100, 150, 500, 1k ohmos ellenállásokat, de egyikkel sem ment, a kisebbek (a 35, 100 ohm-osak) 1-2 másodperc alatt tűzforróak lettek, de az index nem villogott.
Utána kipróbáltam az új relét a 150ohm-os ellenállással, azzal már tökéletesen villogott; amikor kellett, akkor elaludt, nem világított, ahogy simán a relével, viszont az ellenállás ilyenkor is nagyon forró lett. Rátettem helyette egy 500ohm-osat, azzal már kicsit világított, szóval erre rájöttem, hogy minél nagyobbat teszek rá, annál erősebben világít, és nem alszik el (közben persze villog, de épp azt az állapotot mondom, amikor "nem villanós" állapotban van ), szóval a 2 között gondoltam, hogy kéne egyet bekötnöm, vagyis egy 3-400 ohm-osat, szóval 2db 150-eset sorba kötöttem, és azzal tökéletes! El is alszik, villan is rendesen, és épphogy meleg lesz kb fél v. 1 perc után, de annyit úgysem villog, ha mégis, akkor sem forró, épphogy langyos.
Szóval: a régi relés megoldás valamiért nem működött, az új ledekhez való relével, és páronként párhuzamosan 300ohm-os ellenállással tökéletes (400 ohm-mal is próbáltam, azzal is ugyanolyan volt, azzal talán még annyira sem melegedett). Nem tudom, hogy ez normális-e, de így most működik Szerintetek?
Úgy néztem ebay-en, ahol rendeltem az indexeket, hogy 1W/lamp-ot írnak, hogy ez most ledenként, vagy az egészre vonatkozik, azt nem tudom, csak sejtem hogy az egészre, mert ledenként az sok lenne szerintem.
Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek!
Bocs a hosszúért[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #41783 üzenetére
Értem, köszönöm szépen még egyszer, akkor kb. 300 ohmos 1W-os ellenállások lesznek a nekem valók Ha nem melegszik annyira, az lenne a legjobb, nem akarom, hogy ha hozzáér valami vezetékhez menet közben a motoron, akkor zárlat legyen vagy ilyesmi, mert mondjuk megolvadt a szigetelés
Egyébként csak érdekességképpen, az hogy lehet, hogy elektronikai boltban kérek egy "egykás" ellenállást (ennek szokta mondani az eladó, gondolom 1k ohm-ot jelent), és csak 770 ohm körül mutat a multiméter? Amire 2k van írva, az 2k, amire 150ohm, az 150, szóval jól mér, de ezeket kevesebbnek mutatja... Összekeverhette az eladó, vagy 770 és 1k közötti eltérés elhanyagolható lehet? Én úgy tudom, hogy nem annyira elhanyagolható (bár attól függ, hogy mibe kell). 12V-ról működtetett fehér v. kék ledekhez szokta ajánlani, és adni.[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #41785 üzenetére
Holnap veszek 1 db-ot belőle, kíváncsiságból megmérem itthon, és annak a színkódját elküldöm neked itt (ráírva semmi nincs), mert előfordulhat, hogy (mivel van v. 300db ellenállás egy dobozban itthon) összekevertem mással. De erre nem nagy az esély, mivel sok egyforma van közötte, és sokat vettünk már tőle, de holnap biztosat tudok mondani (esetleg holnap után, holnap barátnőzök ).
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Heló mindenkinek! Volt egy olyan problémám, ki is írtam ide, és sikerült is megoldanunk, hogy vettem ebay-ről egy ledes indexekhez való relét, és mind a 4 villogott a motoron, és nem aludt el. A "nem elalvásra" meglett a megoldás, ellenállást kellett párhuzamosan bekötnöm, most működik. Arra viszont, hogy miért villogott mind a 4 egyszerre tegnap jöttem rá: mivel index-visszajelző is van a motoron, abba meg égő van, az zavar be, ha kiveszem, tökéletesen villog úgy, ahogy kell.
A kérdésem az lenne, hogy hogy oldható meg, hogy az égő is működjön ledes indexekhez való relével?? Próbáltam sorban és párhuzamosan is kicsi és nagy ellenállásokat rákötni az égőre, de egyikkel sem lett jó (vagy ugyanúgy villogott mind a 4, vagy egyáltalán semmi, vagy csak az égő nem..)
Próbáltam, hogy ledet teszek az égő helyére, viszont úgy valahogy azért nem jó, mert ha pl. jobbra teszem ki, akkor működik, villog, ha balra, akkor nem, mert akkor megfordul a polaritás (valahogy). Szóval mindenképp a gyári égő a megoldás, hacsak nem lehetne megoldani, hogy a led fordítva bekötve is működjön. (Amire van esély, bár nem nagyon vagyok otthon a dologban, de múltkor használtam ilyen visszajelzőt egy gyárban, és annak mindegy volt, hogy a 24V-os tápra melyik polaritást hova kötöm.)Kernel, body007 ötletetek? Múltkor is Ti segítettetek, és sikerült is megoldani De mástól is várok megoldást
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Nekem egy kicsit részletesebben, számszerűen le tudnád írni ezt az egészet? Nem nagyon vagyok otthon ennyire a témában Bocs :/
Szóval hány ohm-os ellenállás kell, és hogy kell graetz-hídat összerakni, illetve használni, bekötni? Ez egyébként mire lesz jó? Arra hogy akár fordítva is be lehessen kötni a ledet?Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Ja hogy így értetted az előtét ellenállást. Ezt tudtam, hogy kell a ledhez ellenállás, ha 12V-ra kötöm Tettem is, és valószínű hogy marad a 2 ledes, mivel nem tudom, hogy hogy lehetne megoldani, hogy a polaritás mindegy legyen egy lednél
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Rosszul fogalmaztam, de értettem hogy hogy kell Mivel láttam, hogy a híd bemenete nincs megjelölve + v. - jellel, így gondoltam, hogy mindegy hogy hogy kötöm be, szóval mivel másik oldalra jelezve megfordul a polaritás, a led akkor is villogni fog. Értem, köszönöm szépen
Ha bemegyek egy elektronikai boltba, akkor mondanom kell hogy 12V-hoz kell, ugye? Még valamit kikötés kell?Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Értem, nagyon szépen köszönöm, holnap benézek a boltba, veszek egyet, és (remélhetőleg a héten megjönnek a ledek amit rendeltem 10db-osat ebay-ről) bekötöm a héten, majd írok, hogy milyen lett, de biztosra veszem, hogy jó lesz Itt múltkor is segítettek a problémámat megoldani Köszönöm még egyszer.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Heló mindenki!
Vettem egy ilyen 10m-es ledszalagot, bekötöttem úgy, ahogy a képen van (a vezérlő dobozkából egy vég az egyik szalagba, másik a másik szalagba megy), viszont nem volt 1-2 A-es tápom, kipróbáltam 5-600mA-essel, azzal világított, de csak a kék, és hiába nyomkodtam a távirányítót, nem működött...Telefon kamerájával megnéztem az irányítót, villogott az infra, szóval az biztosan jó. Én arra gondolok, hogy mivel nem volt elegendő áram, előfordulhat, hogy azért nem működött megfelelően. Mennyire valószínű ez? Vagy inkább hibás lehet a kis doboz, esetleg a távirányító?
Ha szerzek erősebb tápot, biztosat tudok, viszont addig is jó lenne valami biztatót hallani/látni, hogy nem a termék hibás
Egyébként az van írva az oldalon, hogy 2A / 5 méter, az 10m-re mit jelent? 4A-t, vagy attól függ, hogy hogyan kötöm be? A kis dobozra max 6A van írva. Ha kevesebbet kap, attól lehet baja neki, vagy csak gyengébben fog világítani (, esetleg nem úgy működik ahogy kéne)?? Távirányítóban az elemet megmértem, nincs lemerülve.[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
PHM, kjani18, Batman2: köszönöm, szerzek akkor egy 4-5 A-es tápot, amilyet találok, és minél előbb kipróbálom. Egyébként is így akartam, hogy addig nem jelzek vissza, amíg nem tudom biztosra, hogy jól működik-e.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz dave0825 #42059 üzenetére
Nos, szereztem egy 5A-es 12V-os tápot, de sajnos ugyanúgy csak kék világít, semmire nem reagál a távirányítón. Külön kipróbáltam a ledeket, mindegyik szín jó, de ha a kis vezérlődobozra kötöm, akkor csak a kék. Valaki, aki jobban tud angolul mint én, megköszönném, ha meg tudná fogalmazni a problémámat, hogy ebay-en elküldhessem az eladónak? Gondolom a teljes árat nem fogja visszafizetni, nekem az is elég lenne, ha egy JÓL MŰKÖDŐ vezérlőt küldene hozzá, és egy távirányítót, mert a ledszalag jó.
Case-t nem tudom, hogy hol lehet nyitni, de szerintem először is elég, ha írok az eladónak, válaszol rá, utána meg majd eldől, hogy mi legyen.[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz kjani18 #42085 üzenetére
Igen, kihúztam, de mint írtam, a távirányító infrája működik, mert telefon kamerájával nézve villogott, ahogy nyomtam valami gombot. A linket is írtam följebb, de erről van szó. Már írtam az eladónak Batman2 fórumtárs segítségével, hogy csak a kék megy vezérlővel bekötve, anélkül pedig jó mindegyik, tud-e küldeni másik vezérlőt, vagy mi legyen...
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Heló Mindenkinek!
12V-os akkumulátorról működtetve fehér ledeket (kb. 25-30 db-ot), mivel lehet a legolcsóbban és legegyszerűbben megoldani, hogy sötétben kapcsoljanak be, világosban pedig ki? Ajánlotta ismerősöm, hogy inkább trafóról működtessem, és akkor egy időkapcsolón keresztül dugjam be, de szeretném megtartani az akksis megoldást, ha megoldható azzal is valahogy.Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
darvinya, Lompos48: köszönöm mindkettőtöknek. Amúgy a kettőtök megoldása ugyanaz?
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Heló mindenkinek!
Hitec HS-5755MG szervóval van problémám. Röviden annyi a történet, hogy Arduino Uno-val összekötve bemenetként kellene működtetnem a szervót. Ez (elég hosszas utánanézés után) kiderült, hogy úgy tudom megtenni, ha a szervó potméterének a jelét (középső szál) kivezetem egy plusz vezetékkel, így azt már köthetem bemenetnek. Ez működik is kisebb szervókkal (pl. Hitec HS-645MG, HS-485HB), viszont ezzel a makacs 5755MG-vel nem akar, mert ha ráadom Arduino-val az 5 V-ot, akkor mozdíthatatlan a szervó, mert tartja azt az állapotot, ahol akkor volt, mikor feszültség alá helyeztem. Mi lehet a probléma? Hogy tudnám megoldani azt, hogy ne tartsa azt az állapotot, hanem hadd tudjam én változtatni a helyzetét? Remélem tudtok segíteni, mert nagyon fontos, és sürgős is.A potméter sárga vezetékéhez forrasztottam a kivezetést:
És így néz ki készen:
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #45894 üzenetére
és (#45892) darvinya: ilyet szeretnék csinálni. Piros: +, Fekete: -, Sárga: jel, ahogy Kernel írta. Meg is vizsgáltam a tartományt, utána is néztem, hogy mennyinek kellene lennie: elvileg 0,4 és 1,8V közé esik a potméteren a feszültség, ami a másik szervónál, amit sikerült megcsinálni, így is van; ennél viszont nem is ebbe a tartományba kerül a feszültség a potméteren, hanem ha jól emlékszem, akkor 2,3 körül volt a max., a minimumra már nem emlékszem. Egyébként Arduino-ra mindegy, hogy mekkora fesz. jut a jelen keresztül, mert a szervó potméterként lenne használva bemenetnek. Írtam gyorsan egy programot is, amivel leteszteltem a másik szervót, hogy sikerült-e elérnem, amit szeretnék, és sikerült. Csináltam most egy videót, amin látszik a program, és hogy mit szeretnék a fönt említett makacs szervóval megcsinálni.
(#45896) Kernel, (#45895) darvinya: nem a feszültség kell, és nem is oda akarok beavatkozni, hanem a szervó pillanatnyi állását szeretném az Arduino-ra kiíratni (a 3 gyári vezetéket használnám rendesen bemenetre, szóval szervóvezérlésre), amit máshogy szinte biztos, hogy nem lehet, mert napok óta ezután nézegettem neten, és mást nem találtam.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #45898 üzenetére
Kicsit elkanyarodtunk a problémától, mert az az volt, hogy ha ráadom a szervóra az +5V-ot, akkor beáll egy állapotba, és onnan nem mozdul. Ezt kellene kiküszöbölnöm.
A potméteren kell is lennie feszültségnek, mivel ahogy írtad is, visszacsatolás van benne, amivel a szervó is figyeli a saját állapotát, így biztos, hogy van rajt feszültség (másképp ha gyárilag nem lenne rajt, akkor minek lenne benne potméter...). Ahogy a fönt linkelt oldalon írták, megcsináltam a másik szervóval, és tökéletesen működik, ugyanazt a fesz.tartományt is mértem a föld és a potméter jele között, amit írtak. A probléma csak a nagyobb szervónál van, de ennél sem a potméternél, hanem még jóval előtte: másik ugyanilyen szervót megnéztem, még szét sem bontottam, csak ráadtam a +5V-ot, és az is beáll, meg sem mozdul.Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #45901 üzenetére
és darvinya: nem avatkoztam bele, simán rákötöttem a gyári szálakra. Kernel, látom, már érted. Igen, gondoltam, hogy valami belső dolog lesz, csak reméltem, hogy valahogy lehet orvosolni, de akkor gondolom nem, ha az IC tehet róla. Mindegy, rákérdezek a tanárnál, hogy ilyenkor mit lehetne tenni (esetleg kisebb szervót használni, ami talán nem ilyen, szakdolgozathoz kell amúgy az egész). Kösz szépen mindkettőtöknek.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz darvinya #45905 üzenetére
Mármint melyik 2 eszközre gondolsz? Mindkét szervót ugyanarról a tápról próbáltam. A potinak pedig, mint írtam, nem adok új tápot, csak a gyári fekete-piros szálakra, ami a szervóból jön ki.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Heló mindenkinek!
Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy C-ben (igazából Arduino-ra) hogy kell a legegyszerűbben olyat programozni, hogy 1. gombnyomásra ezt csinálja a program, 2.-ra azt?Konkrétan a program úgy működne, hogy 1. gombnyomásra egy tömb 1. elemére írja rá egy potméter jelenlegi értékét, 2. gombnyomásra pedig a 2. értékét (mivel a potmétert közben változtatom). De ez mindegy, ez csak a körítés, ezt már megoldottam.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Arduino topic kicsit kihalt, úgyhogy itt is fölteszem a kérdést, ha nem gond, hátha tudtok segíteni:
Hogy lehet a legegyszerűbben megoldani, hogy több folyamatot egyszerre csináljon az Arduino? Gugliztam, de nem nagyon találtam használható módszert, remélem, hogy Ti tudtok valamit.
Servomotor vezérléshez kell a dolog, egyszerre akarom beállíttatni a több servo pozícióját. Van egy elég hosszú kész program, csak az a baj, hogy egymás után állnak be a pozíciók.Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz darvinya #46112 üzenetére
Arduino Uno-ról lenne szó, és ezt szeretném megcsinálni 5 szervóra. Tegnap majdnem sikerült (egyelőre csak) 2-re egy kis programmódosítással, de az első pozíciójuk jól beállt a helyére, a következők pedig nem, hanem egyszerre mozogtak, amit nem értek. Mindegy, megpróbálok ezen az úton továbbhaladni, hátha jutok valamire.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Heló!
Hogy lehet a legegyszerűbben és legolcsóbban megoldani, hogy otthon a WC-ben a villany egy idő után lekapcsoljon? Valamiféle időrelé, vagy mi kellene?
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Lompos48 #46150 üzenetére
Jó cucc, viszont az időt nem találom, hogy meddig világít.
A másik, hogy kicsit olcsóbbra gondoltam. Azért kösz szépen.
Pl. ez? Kicsit utánanéztem, az eredeti omron cucc 7500,- körül van ebay-en, úgyhogy ez kamu omron, de nem tudom, hogy egy ilyennek minőségileg milyen gondjai lehetnek.[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Lompos48 #46155 üzenetére
Nem akarok 7500-ért venni, mert ahogy írtam is, jóval olcsóbb megoldást szeretnék. Csak azért írtam, mert az eredeti omron annyi, amit linkeltem, az pedig 1100,- körül van, hamis omron, de nem tudom, hogy mennyire lehet rossz.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #46160 üzenetére
A sima izzóbecsavarós-mozgásérzékelős megoldás azért is nem jó, mert van egy ventilátor is bekötve (hogy kifele "szívja" a "levegőt" ), és arra meg már bonyolult lenne (nekem) bekötni azt is.
Ezért gondoltam valami elengedés-késleltető relére, de akkor amit én linkeltem, azt mondod, hogy az nem lenne jó? Ez mennyire biztos? Olcsóbb, mint amit Te linkeltél.Pffff, most nézem, hogy ez power on delay relay, nem power off. Akkor amit linkeltél, az jó lenne, plusz a sima villanykapcsolót billenőkapcsolóra kell cserélni, igaz?Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #46177 üzenetére
Kösz szépen, szerintem marad a relés megoldás, az szimpatikusabb.
Viszont akkor olyan kérdésem lenne, hogy úgy meg lehet oldani, hogy marad a rendes villanykapcsoló (tehát nem cserélném nyomógombra), és mivel a villannyal a ventilátor párhuzamosan van kötve, így bekötni a ventilátorral sorosan a relét, tehát amikor lekapcsolom a kapcsolót, a villany lekapcsol, de a ventilátort még tartja a relé x percig működni?
Így értem (egy gyors durva paintes rajz ):Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #46179 üzenetére
Tehát az izzó bal oldalán ott a kapcsoló és a 230VAC, csak azt nem rajzoltad be?
A motor alá miért rajzoltad oda a 230VAC-t? Azt nem simán rákötni kell a kontaktra?
Ha jól értem, akkor ST3PF-en a 2 és 7-re megy a 230+kapcsoló (ugyanide az izzó), a 6 és 8-ra pedig a motor?Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #46182 üzenetére
Ja tényleg, bocs, össze vagyok keveredve már (közben más fontos dolgom is akadt, lásd. Arduino topicban, és nem tudok ennyi felé koncentrálni). Már értem. Köszönök szépen mindent.
(#46183) tatabike: néztem is 1-2-t, de igen drágák voltak. Meg így, ha nem is egyszerűbb, de legalább olcsóbb, ami nem hátrány.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
3-4kW-osból jött ki nekünk talán 3-4-5ezer forint mindennel együtt (réz, alu, vas), már régen volt, úgyhogy nem tudom pontosan. Nem tudom, hogy arányosan érdemes-e számolni vele, csak leírtam.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Szerintetek ha egy szervót 4,8 - 6V-ig lehet vezérelni, és egy olyan adapterről szeretném használni, amire 5V egyenáramot írtak, de kimérve kb, 7,5V-os, esélyes, hogy tönkremehet?
Miért van az, hogy nem 5V-ot mérek a végpontokon? Találtam itthon többet is, mindegyikre 5V-ot írtak, de valamelyiken 8V, egy másikon 8,5V van. Lehetséges, hogy terhelést rákötve már nem ennyi? Próbáltam, hogy egy pillanatra rákötöttem egy kb, 7V-ot leadó (állítólag 5V-os) adaptert, majd megmértem ugyanúgy a végpontokat, és semmi nem változott, hiába volt rákötve már a szervó.Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #46232 üzenetére
Értem, kösz szépen (egyébként ez elég sok adapternél megfigyelhető, azok közül, ami nekem van, 12V-os is 13,valamennyit mutat). Tehát akkor nem érdemes a szervókra kötnöm, hátha nem viszonoznák valami jól.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Valaki tudna valami linket, vagy kapcsolási rajzot, vagy ilyesmit adni, ami alapján tudok villanypásztort készíteni? Itthonra kellene egy kis tó körül, kb. 10m kerületű, nagyjából 15-20cm magasra, macskák ellen (1-2 aranyhalat már szedtek ki belőle). Nem megölni akarjuk a macsekokat, csak elbátortalanítani a itthoni halászattól.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Egy Arduino Nano-t kéne meghajtanom stabil 5V-tal, én arra gondoltam, hogy ahol használnám, ott van pont használatban egy 12V-ot autóba való akksi, arra kötném rá az Arduino-t egy ilyen-nel. Szerintetek jó lesz ez, vagy megteszi/létezik valami gyorsabb megoldás?
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz darvinya #46963 üzenetére
Amit linkeltem olcsóbb is, meg egyszerűbb a bekötése, nem kell mókolgatnom a szivargyújtó-csatlakozót, hogy rákössem az akksira, meg akkor usb-kábel is kéne hozzá... Azért köszi.
Vagy esetleg ilyen nem lenne jó?
(#46965) Kernel: ez valahogy kicsit fura, mert nincs is rajta se 20-as, se 30-as port. Vagy azok melyikek lehetnek?
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #46965 üzenetére
Bocs, megtaláltam, csak hirtelen megijedtem. Holnap meg is próbálom, hogy hogy viszi a 12V-ot. Kösz szépen!
Amúgy mivel ott van, hogy unregulated, tehát szabályozatlan, nem lényeg, hogy nem fix 12V van az akksiban mindig, ugye?(#46967) Kernel: igen, itt írtam is, hogy megtaláltam. Csak nem tudtam, hogy így van a számozás, hogy az a 30-as.
Viszont az nem probléma, ha a rákötött szervónak nem tesz jót a 12V? Vagy a panel szabályozza, hogy mennyit kapjon?
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz fpeter84 #46970 üzenetére
Enyém is klón, és tényleg AMS1117 van rajta. Akkor a mostani használatra simán rákötöm, de ha autón, motoron szeretném használni, akkor érdemesebb gondolom külső fesz.szabályzót alkalmazni, és úgy kötni a 27-es portra, nem? Ebben az esetben milyet tudnátok ajánlani, ha később így szeretném használni? Följebb már linkeltem egyet, az mennyire ismeritek, jó lehet?
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz Kernel #46973 üzenetére
Okés, kösz szépen. Megnéztem, hogy ha rákötöm az akksit, akkor mennyit kap(na) a szervo (nem volt rákötve akkor), és 4,9-et mutatott a multiméter, tehát feszültségre jó, melegedést nem tudom még tesztelni, majd ha kész az összeállítás. Amúgy ilyet rendeltem már 2db-ot, hátha később kell, és LM2596-ot írtál Te is, úgyhogy akkor jó. Legalábbis talán nagy eltérés nincs a 2 között. Akkor egyelőre marad az akksis megoldás, ha meg melegszik, akkor bontom, ahogy Te írtad.
Tudom, hogy AMS1117 van a linkelten is, mert azt vettem meg, azért azt linkeltem.Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
Nem tudom, hogy tudtok-e segíteni, de azért teszek egy próbát. Arduino-ra kötöttem egy IR vevőt, és a soros porton tökéletesen tudom is figyelni, hogy mikor megnyomok a távirányítón egy gombot, akkor milyen hexa értéket ad vissza. Azonban előfordul, hogy más random hexa számot kapok vissza. Próbáltam 2 másik infrával, ugyanez, másik távirányítóval ugyanez. Ezt a videót látva jött az ötlet, össze is raktam, viszont a kondit kihagytam, mert se itt, se itt nem használtak benne, így gondoltam nem fontos. Lehetséges, hogy emiatt van a random hexa érték bedobálása?
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen