Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz daninet #41920 üzenetére

    A kapacitás tizedének megfelelő áramot sokféleképpen elő lehet állítani, az sem egészen mindegy, mekkora kapacitású akkuról beszélünk. 12 V viszont kevés, 13,8 V-ra ajánlott feltölteni, vagy legfeljebb 14,4 V-ig.

    Például autóakku csepptöltésére (csepptöltés a C/10 áramnál is jóval kevesebb) szoktam használni 12 V 500 mA dugasztápot, szivargyújtón keresztül becsatlakoztatva. De lényeges, hogy ez egy stabilizálatlan, vasmagos trafó + Gaetz-híd + puffer konstrukció. Gyakorlatilag a trafó saját belső ellenállása képezi a szükséges áramkorlátot.

    Miután ezek csak a névleges adatok, üresjárásban 16 V-ra is felmegy. De amint rákötöm az akkura, az lehúzza a saját kapocsfeszültségére, majd lassan elkezd töltődni. Legyengült akkut egy éjszaka alatt fel tud húzni indítóképesre.

    Attól nem kell félni, hogy az akkut 16 V-ig feltöltené, mert ekkora akkuval nem bír el egy ilyen kisáramú töltő, ami 12 V-on csak 500 mA-t ad le, majd egyre csökken az árama, ahogy nő a kapocsfeszültség, így még a 14 V-ot sem éri el, több nap alatt sem.

    Viszont az is igaz, ha például 10 V-ra merült akkura töltök rá, az adapternek az már egy kis túlterhelés, elvileg és átmenetileg 500 mA fölé szökik az áram, de nem szokott ebből gond lenni

    Persze minden relatív, más akkunál, más áramokban kell gondolkodni, itt csak egy példán keresztül próbáltam szemléltetni a dolgokat.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák