- Mobil flották
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobilhasználat külföldön
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
Hirdetés
-
A gyógyszeripar AI-forradalmasítására készül a Google
it A Google DeepMind bemutatta a következő-generációs gyógyszerfelfedező AI-modellt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
MI applikációkra kihegyezett, érintőkijelzős mini PC jön a Minisforum járatával
ph Az egyszerre négy darab 4K-s monitort kezelő, jól felszerelt típus a vállalat új brandjének a hírhozója.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
bajnokpityu
félisten
válasz lezso6 #84499 üzenetére
szerintem témához szóltam. hangszóróhoz van tervezve? mióta?
olcsó cuccokban 1 chipes erősítő van, melyik alkatrésszel tervezték hozzá?
atc-k meg, nevezzük túlsó végletnek ugyanúgy szélessávú erősítő+passziv váltó, mint egy sima biamp. ott is kimerül abban az illesztés, hogy 20W a magasnak, 100W a mélynek, és onnastól teljesen ugyanaz, mint sima hifi.MZ/X (kiváló magyar diyer) csinál olyat, h erősítés előtt egy analóg aktiv váltást használ, de ez valahogy nem általános a stúdió cuccokban. viszont általános ma már az autókban.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
válasz bajnokpityu #84501 üzenetére
A szalmabáb-érvelés is simán lehet ontopik.
Eleve már egy belépő is bi-amp, szóval az legalább két chip. De azért ennél kicsit több szokott lenni. Az ATC szintén (legalább) bi-amp (az aktívak, ebből van több), azaz aktív váltó és hangszórónként egy-egy nem szélessávú erősítő. Ez nagyon is általános jóval lejjebb is, csak a budget kategóriában (< 100k / pár) szokott lenni szélessávú erősítő.
De nem akarok itt hitvitát, mindkét iránynak vannak előnyei és hátrányai.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Dorian
félisten
Szomszéd zenész srác bekopog. "Ööö.. azt hittem szaxizik nálatok vki a lakásban"
Egyszeri hifistának de jól is esik az ilyesmiKétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Ear001
addikt
válasz lezso6 #84502 üzenetére
Szóval miért jó az a stúdió cuccokban, hogy vesznek egy olcsó erősítő modult, és beteszik a hangszóró dobozába, aminél vacakabb helyet nehéz elképzelni? Mert praktikus, de azon kívül?
A tényleg a hangszóróhoz tervezett erősítő modulok, amik tovább lépnek az egyszerű tankönyvi megoldásokon a stúdió monitorokban is igencsak drágák. -
-
válasz Ear001 #84504 üzenetére
Miből gondolod, hogy veszik az erősítő modult és olcsó? Ők maguk szokták tervezni, még az alsó kategóriában is (200k alatt), bár azoktól az ár miatt túl sokat nem érdemes várni. De a stúdió monitor gyártóknál is ugyanolyan mérnökök dolgoznak, mint a hifi komponensek gyártóinál.
Nem az az előny, hogy a dobozban van az erősítő, hanem hogy nem egy univerzális, szélessávú erősítőt használnak, hanem hangszórónként egyet-egyet, az adott hangszóróhoz optimalizálva, keskenysávban. Akár olyan is lehet, hogy a mélyközép D osztályt kap, míg a magas AB osztályt. Meg pl egy egzotikusabb tweeter (pl ribbon, AMT, stb) azért speciálisabb meghajtást igényel, az a legjobb, ha maga a hangszóró gyártója készíti hozzá az erősítőt is.
A stúdió monitorok legnagyobb hátránya az, hogy egyrészt near-field (1-3 méter hallgatói távolság) és sok esetben elég kicsi a sweet spotjuk, ha többet akarsz, akkor mid-field kell, de az meg kb 1-1.5 millió / pár áron indul. Ezen a téren a hifi sokkal-sokkal jobb. A másik lehetséges problémaforrás az őszinteség, ami munkához feltétlenül szükséges, Gyakorlatilag szinte az összes audio médiát stúdió monitorokkal készítik. De aki otthon hallgatja az nem biztos, hogy azt szeretné hallani, amit a hangmérnök. S persze utóbbiaknál is van a stúdió monitor(ok) mellett egy vagy több gagyi hangfal is, hogy a végleges anyag jól szóljon azokon is, hisz az emberek 99%-a ilyet használ.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#92251648
törölt tag
válasz bkercso #84426 üzenetére
Az autó akusztikai problémáinak elektronikus kezelését nem javaslom. Ez maximum egy apró pontban lehet hatásos, de lehetetlennek gondolom a mozdulatlan zenehallgatást utazás közben, szóval többet ártasz vele, mint használsz. A komolyabb fejegységekben van használható DSP. Ezt hadrendbe állíthatod, de kizárólag a hangsugárzók átviteli problémáinak felületes kezelésére. Szóval az elképzelésed, miszerint közeltéri mérés alapján állítasz be szűrőket, nem téves, de a zenei anyag offline szűrőzése ritka nagy baki lenne.
-
#92251648
törölt tag
válasz bajnokpityu #84486 üzenetére
"stúdió cuccnak szólnia kell. ez a legfontosabb paramétere. legyen jó sok önvédelem beleépitve, mert akkor szól. kb ennyitől lesz stúdiós valami. az, hogy azonos áron esetleg "jobb hangú" sima hifit is kaphatnál, más kérdés, mindenkinek hinnie kell valamiben."
Nagyon másként látjuk ezt a témát, ami nem baj, de azért felveti a kérdést, hány stúdióban jártál, vagy hány (valóban) stúdiós eszközt volt alkalmad megismerni. Kijelentésedre válaszolva elmesélek egy történetet.
Történ egyszer, hogy az egyik legnagyobb magyar stúdió 6 utómunka szobájából négyben lecserélték az akkori, már erősen koros hangdobozokat egy modern, ismert márkanév alatt domborító típusokra. Korábban nem volt tapasztaltunk vele, ezért kíváncsian vártuk a találkozást. A Te megfogalmazásoddal élve hibátlan volt a cucc, hiszen szólt, minden szokványos hifista paraméter szerint megfelelőnek mondhattuk, volt mély, magas, erős, térhatás. Ám borsos ára ellenére olyan kevés réteget volt képes megmutatni a mikrodinamikában, hogy néhány nap után senki sem akart rajtuk dolgozni és komoly harcok alakultak ki az érintetlen 2 szobáért, még éjszakai műszakot is bevezettek emiatt.
Néhány héttel később a tulajdonos a sok reklamáció miatt lecserélte az új dobozokat egy hasonló árú, de ismert, bevált, szakmai referenciákkal rendelkező típusra. Láss csodát, helyreállt a békesség, mindenkinek visszatért a munkakedve.
Gyanítom, számodra sem mindegy, milyen eszközökkel dolgozol, ez igaz a hangmérnökre is, sőt a hangzást érintő ipari szabványok, előírások hiányában nála kiemelt fontosságú. Csak a kívülálló tapasztalatlanság mondja azt, hogy a szerszám minőségének nincs jelentősége.
Hogy azonos pénzből magasabb minőség érhető el HiFi készülékekkel, mint stúdiós eszközökkel? Mindenki másra figyel, más szempont alapján dönt. Én a sajátjaim alapján több élvezethez jutok Pro Audio eszköz között (és most ne a "stúdiós"-nak nevezett tejfölös dobozokra tessék gondolni, mert azoknak semmi közük a stúdiókhoz!). Érdeklődéssel olvasnám, egy középkategóriás aktív monitor 1-2 M forintos árán milyen HiFi eszközöket javasolnál, amik garantáltan felülkerekednek rajta. Csak csendben mondom, hogy a HiFi gyártók és kereskedők által alkalmazott árrés ezt nagyjából ki is zárja, de ezt a felhasználónak persze nem kell feltétlenül tudnia.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #92251648 #84513 üzenetére
Ja, hát kb ez a lényeg, hogy munkaeszköz terén azért vannak minőségi elvárások, csak hát ez a "minőség" nem feltétlenül jelenti azt, hogy élvezhető is.
Nagyon tanulságos pl az Adam A7X esete, ami egy rendkívül népszerű cumó (nekem is van, szeretem), de itt a PH-n szinte csak rosszat hallani róla, nem szeretik a hangját. Amit teljes mértékben megértek, mert az A7X-nek van egyfajta karaktere. Meg hát egy hisztis picsa: csak kb 70-100 cm-ről érdemes hallgatni, centire pontosan pozícionálva (legyen a füled a tweeter alatt), különben borzalmas a hangja.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #92251648 #84515 üzenetére
Elég sok. Rengetegen használják. Persze nem nagy lehallgató szobákban, hisz a near-field erre alkalmatlan. Konkrétan a gyártó honlapján van millió példa.
A stúdiós jelző olyan csusztatások miatt vált azzá ami, hogy mindenféle fejhallgatókra ráírták, lásd Beats Studio. Azért egy Genelec, Adam, Eve, KRK, Mackie, JBL, Dynaudio, Yamaha, Focal, stb elég régóta meglévő, bizonyított és elismert stúdió monitor gyártók. Igaz, vannak rosszabbra sikerült modellek, s a legolcsóbb szériák nem feltétlenül nevezhetők munkaeszköznek.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#92251648
törölt tag
válasz lezso6 #84516 üzenetére
Az Adam elismert gyártó, akik a Genelechez, JBL-hez és a többiekhez hasonlóan gyártanak komoly és kevésbé komoly típusokat (a létező piaci igénynek engedve), de a picurka verziók otthoni felhasználásra készülnek, szóval célszerű nem egy kalap alatt kezelni az összes gyártmányukat.
Persze azon is el lehet vitatkozni, mit is nevezünk stúdiónak, de ez már messze vezet...
[ Szerkesztve ]
-
válasz #92251648 #84517 üzenetére
Ja hát mindig van jobb. De az alapvetés ugyanaz, munkára készült, s azért az A széria közép-kategóriának számít, sok más gyártó nem megy feljebb ennél a szintnél (pl Mackie, KRK). Az S már felső-kategória (és mid-field), kb a Genelec meg az ATC monitorokkal versenyez. Meg néhány éve az Eve-vel, ami az Adam egyik kivált alapítótagjáé.
Lehet az gond, hogy az otthon (vagy hasonló kisméretű) lehallgatószobát is stúdiónak nevezem. Legalábbis az én szememben minden szoba stúdió, ami akusztikailag jól kezelt, tele van audioeszközökkel, s lehallgatásra vagy felvételre alkalmas. Persze egy igazi profi stúdió mellett ezek röhejesek.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Dorian #84519 üzenetére
Nekem ne mondd, de nem tudok jobb szót erre. Nálam még a "lefejleszt" szó ilyen wtf.
Hát, én a magam szánalmas módján használom audio-"munkára" is a hangfalakat, de azért az kb semmi, csak magamnak csinálom, hobbi szinten.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
kidpepi
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Egy ismerősöm szeretne egy sztereó mindenes rendszert.
- Nagy szobába lenne (~25m2)
- A TV hdmi-vel vagy optikai kábellel lenne rákötve TV adáshoz, filmekhez, ez lenne a fő felhasználási terület
- Zenében mindenes lenne, főleg pop, elektronikus zene
- Álló hangfalat szeretneA HDMI miatt házimozi erősítőket nézegettem.
Jamo S406 + DENON AVR-1611 kombó 90k lenne, használt cuccokból. Ezeket találtam hardveraprón, és közel is vannak.
Ez megfelelő lenne vagy tudnátok ajánlani valamit helyettük?Előre is köszönöm!
-
johnywalker
őstag
válasz kidpepi #84522 üzenetére
Jó lenne először eldönteni hogy sztereó rendszer legyen vagy házimozi.
Hdmi csati jellemzően csak a hmozi vasakban van, a nem túl régiekben.Ha a fenti keret áll rendelkezésre, akkor valóban a használt piacon keresgélnék.Talán egy sztereó rendszer szub ládával megspékelve indulásképpen (persze olyan erősítő is kell).
Korlátozottan filmezésre is lehetne használni.De a téma tudnivalókat ha átolvasod, sok hasznos infót találsz. -
kidpepi
tag
válasz johnywalker #84523 üzenetére
Sztereó rendszer kellene, csak házimozi erősítővel a hdmi csatlakozó miatt. Illetve az is előny, hogy ha kevés lenne a 2.0, bővíthető lenne egy mélynyomóval.
Az ismerősöm a soundbarok és a sztereó rendszer között vacilál, én inkább az utóbbi fele terelgetném, mert zenét még nem igazán hallottam a tűrhetőnél jobban szólni drága soundbarokon sem, és szóban forgó rendszer zenehallhatásra is lenne használva. -
Snoop-y
veterán
válasz kidpepi #84524 üzenetére
Ha soundbarok szerinted szarul szolnak (ez igaz mondjuk )
Miert akarsz az ismerosoddel kibaszni es hazimozi erositot vetetni vele zenehallgatasra mindezt 100K budget -bol?New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
kidpepi
tag
válasz Snoop-y #84526 üzenetére
Nem akarnék kibaszni vele, ezért kérdezek itt
Azt hittem, hogy egy tűrhető házimozi erősítő egy tűrhető hangfalpárral jobb egy soundbar-nál.
Tudom, hogy szűkös a keret és kompromisszumos megoldás kell, ami semmire nem lesz "tökéletes". A kérdés az, hogy ennyiből mit lehet kihozni, ti mit ajánlanátok. -
fehér_ember
addikt
válasz kidpepi #84527 üzenetére
Csak tipp: pl. egy
Denon AVR-3801 (40k) (teszt) + ATL HD 312 (70k) "adatlap".
Tudom ez egy kicsit túlment a kereten, de meglehet próbálni alkudni pl. a hangdobozból vagy kezdetnek nekifutni egy ilyen olcsó Arcus TS15-össel (15k + 5k az állvány) és gyűjteni valami komolyabb hangdobozra.
Ha meg mindenképp fiatalabb hm erősítő kell, akkor Pioneer VSX-LX60 (75k) esetleg Yamaha RX-V1065 (70k);
De ezekről a házimozis fórumon kérdezősködj[ Szerkesztve ]
-
kidpepi
tag
válasz fehér_ember #84529 üzenetére
Köszönöm a válaszod, az először említett kombó nagyon szimpatikus.
Egy ilyenhez pároshoz mit szólnál? (bár nincs hdmi, de van optikai bemenet)
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
-
fehér_ember
addikt
válasz kidpepi #84530 üzenetére
Megtaláltam az élőbb linkjét is az ATL HD 312-esnek, már "csak" (62k).
-
válasz Ear001 #84532 üzenetére
Hát ez kb mindig így van, nem értem mi a kérdés, mert triviális: egy adott szériánál (kategóriánál) adott egy tweeter + hozzá való erősítő, ezzel szerelik az összes hangfalat. Egyedül mélyközép (meg a doboz) mérete változik, s annak megfelelő teljesítményű erősítőt kap. Komolyabb 3 utas cuccoknál meg sokszor a középsugárzó is egy fix valami a tweeterhez hasonlóan.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#31600896
törölt tag
Sziasztok!
Nagyon érdekes dologról kérdeznék egy hozzáértőtől. Van egy 2002-es Panasonic hifim, aminek a hátoldalára 120W van írva, elvileg 2x70Wattos (zenei). H+ végfok van benne.
Van egy viszonylag új Panasonic hifim, aminek csak 115W van a hátoldalára írva, sokkal több zenei teljesítménnyel reklámozva. Ebbben D osztályú erősítő van.
Ez a 115W áramfelvételt használó hifi nagyságrendekkel hangosabb, mint a régi hifi, meghökkentően erős basszussal. Hogy bír leadni ilyen hangerőt és minőséget egy kis 115W-os erőlködő, miközben a 120W-os sokkal gyengébb?
-
fehér_ember
addikt
válasz #31600896 #84535 üzenetére
Amúgy mindkettőhöz ugyanazokat a dobozokat használod?
Mert ha nem, akkor lehet hogy csak egész más érzékenységű dobozok vannak az újhoz társítva, mint a régihez.De mivel tényleg össze vissza hazudnak a wattokat illetően, lehet hogy nem ugyanannyival szorozták be az egyik valós teljesítményét mint a másikét.
[ Szerkesztve ]
-
#31600896
törölt tag
Mindkét egységet a saját gyári hangfalával hajtom. Az egyik 85db/W, a másik elvileg 87db/W. 85-ös az,amelyik hifi egység 120W-ot szív fel a konnektorból és halkabb.
Volt már nálam régebben egy 170W-ból gazdálkodó hifi is, annak is 87db/W érzékenységű hangládái voltak, de az sem közelíti meg a 115W-ot fogyasztó újabb hifi erejét.
[ Szerkesztve ]
-
#31600896
törölt tag
válasz MasterMark #84540 üzenetére
Ezek nem következtetések, ezek adatok, melyek rendelkezésre állnak ezekről a hangcuccokról.
-
#31600896
törölt tag
válasz MasterMark #84542 üzenetére
Szóval akkor az, hogy hány W van ráírva nem jelent semmit zenei minőség és hangerő terén.
-
válasz #31600896 #84535 üzenetére
Lehet az erősítők hatékonyságában van a különbség. A kimeneti wattok általában kamuk szoktak lenni, max a tápegységről lehet valamire következtetni, de ehhez tudni kell az erősítő hatékonyságát is. Ha ugyanannyi áramot vesznek fel az erősítők, és az egyik hangosabb (azonos érzékenységű hangfallal), akkor az a hatékonyabb erősítő.
Gondolom a H+ az a H osztály akar lenni, ami gyakorlatilag az AB osztály egy variánsa, csak marketing miatt hívják H-nak. Ehhez képest D osztály hatékonyabb, azaz a valós kimeneti teljesítmény is több, ezért hangosabb. Elvileg...
Ha biztosra akarsz menni, akkor próbáld ki azonos hangfalakkal mindkettőt. A hangfalak érzékenysége, karaktere, stb minden számít. Lehet a valóságban nem is hangosabb dB(SPL) tekintetében, csak annak érződik.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ribi
nagyúr
válasz johnywalker #84545 üzenetére
Az ilyenekbe szeretnek chipet rakni, amik rendszerint áram szegények, lehet ennek is van köze a mély hiányhoz, meg a hangdoboznak is. Valszeg. D-s erősítőből egyszerű olcsón erőset csinálni.
2dB érzékenység különbség egy hangfalnál azt jelenti, hogy 1.6x annyi teljesítmény kell neki, ugyan ahhoz a hangerőhöz. Ha amúgy ugyan olyan az átvitele kb. Még az is bejátszhat, hogy az egyiknek nagyobbra van véve az erősítése. Emiatt ugyan arról a forrásról eleve hangosabban szól. Nagyon sok mindentől függenek ezek. -
fehér_ember
addikt
válasz #31600896 #84539 üzenetére
Remek, akkor most sikerült füllel is megállapítanod hogy a 85dB/W érzékenységű dobozok tényleg halkabban szólnak mint a 87dB/W-osak.
Amúgy meg meg nyugodtan elhiheted hogy tényleg szokás valótlan teljesítmény adatokat leírni. Persze a többséget azért nem nagyon érinti hogy 12órás poti állásnál vagy 14-órásnál hallgatja a szobabútor tetejére felpakolt dobozait. Akit meg igen, az utánaérdeklődik, utánaolvas; vagy neten rendeli és visszaküldi a 1200, 1500 wattos műanyag csodát. -
#31600896
törölt tag
válasz johnywalker #84545 üzenetére
Mindkét Panasonic hifi Bi-Amp. Panasonic AK200, valamint Panasonic AKX58
-
Ribi
nagyúr
válasz #31600896 #84549 üzenetére
Amikor ezt a két adatot összehasonlítód, hogy mennyit tud leadni és mennyit vesz fel, akkor vagy valami über alien energia termelő cuccról van szó, vagy csak simán hülyeség amit leírnak.
Front Ch (high) 300 W per channel (3 Ω), 1 kHz, 30% THD (SA-AKX58)
Front Ch (low) 450 W per channel (2 Ω), 100 Hz, 30% THD (SA-AKX58)Power consumption 115 W (SA-AKX58)
Szóval az adatlap az szép meg jó, csak inkább hazudnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest