- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Máris megvan az Oppo Reno12 Pro 5G európai ára
- A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
- Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
- Új Reno12 modellek is érkeznek
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Free Play Days 2024 - 23. hét: TopSpin 2K25, The Ascent
gp Az elért eredmények továbbra is megmaradnak természetesen.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
Aktív témák
-
wildrain
addikt
válasz venember83 #12575 üzenetére
Egy erőmű károsanyag kibocsátása egész más, mint egy autóé, mivel sokkal hatékonyabb szűrőket lehet tenni a kéményekre, és ami kijön rajta, az sem a várost teríti be, hanem attól távolabb, kevésbé lakott területeken szennyezi a levegőt. De pl. egy atomerőmű ha nem játszik csernobilost, akkor szerintem jóval kevésbé szennyezi a környezetet, mint egy szén (igaz, hogy az a mennyiségre relatíve kevés szennyező cucc jól elrejtendő a föld alá), de vannak pl. vízerőművek is, ahol ugyan a tájat elrondítják vele, de emiatt nem fog senki rákot kapni. Nem beszélve a szél- vagy naperőművekről, stb. stb.
Az akksik újrafeldolgozása persze gond, de ha beindul a dolog, akkor erre is kitalálnak valamit (gondolom).A lényeg, hogy összességében mindenképpen jobbak az elektromos autók, de hogy mennyivel azon persze lehet vitatkozni. Én számokat nem tudok, úgyhogy nem velem.
-
wildrain
addikt
válasz stvnppp #12599 üzenetére
Ahogy a cikk alatt is írtam, ez még nem magyarázza meg azt, hogy az időmérő után a parc fermében miért volt ugyanolyan alacsony a hasmagasság, mint megtankolva, valamint azt sem, amit hunny írt, hogy egy másik alkalommal az egyik szemtanú szerint hozzáért a gumi a padlólemezhez, olyan magas volt az autó.
Nem tartom valószínűnek, hogy egy egyszerű vonórudas felfüggesztésről van szó. Valami csavar biztos van még a dologban. -
wildrain
addikt
válasz Iron Funeral #12608 üzenetére
Jelen állás szerint ha visszakerülne Rosberg mögé, már az is jó lenne.
-
wildrain
addikt
válasz hunnylander #12634 üzenetére
De tekintettel arra, hogy az F1-es pilóták mennyivel képzettebbek, lehet hogy végigmennének egy-két light-os SC fázissal vagy anélkül.
Már ha egyáltalán megkapják a rajtjelet, nem úgy, mint a WTCC-sek. Nem volt semmi, hogy a két futamból talán háromnegyed futamnyit tudtak versenyezni, a többit SC mögött tették meg, és nem azért, mert olyan gyakori volt a baleset, hanem a sok töketlenkedés miatt.[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz hunnylander #12698 üzenetére
Az a5 már nagyon régóta össze-vissza fogalmaz, legtöbbször úgy, hogy azt állítják, a pilóta a kanyargós, nagy leszorítóerőt igénylő részeken teszi oda a könyökét, és az egyenesekben veszi el. Ami ugye már csak azért is marhaság lenne, mert hogyan lehetne úgy normálisan kormányozni, hogy közben a bal könyökét egy lyukra kell tapasztani.
-
wildrain
addikt
válasz Motion_Blur #12755 üzenetére
Tippem: nulla. Sima, száraz, káoszmentes verseny lesz, Alonso időmérőn és versenyen is megveri Massát.
-
wildrain
addikt
válasz Motion_Blur #12862 üzenetére
-
wildrain
addikt
válasz [CS]Blade2 #12877 üzenetére
Keresem a hibát abban, amit mondott, de én tudok belekötni. Nem emlékszem olyanra, hogy rálegyezett volna valakire. Fűre leszorítás az volt, Glock ellen, de ő nem azt állította, hogy soha nem volt ilyen, hanem, hogy nagyon ritkán. És valóban, ahhoz képest, hogy mennyit előzött már, csak ezt az egy esetet tudom felidézni, amikor húzós volt, amit csinált. Petrov ellen ha mondjuk sportszerűtlen is volt, amit csinált, nem volt veszélyes.
Te meg tudod cáfolni konkrét példával azt, amit állított? -
wildrain
addikt
Azért látom, hogy a birkák még mindig mennek a kommentátorok után. Most pl. Chandhok van terítéken. Csak azt nem értem, hogyan lehetett volna ő a hibás, amikor csak ment egyenesen, a pálya szélén, a kanyarhoz fékezve, a másik meg izomból lezúzta az első szárnyát.
Ja, és még akkor is megy a Chandhok fikázása, amikor Alguersuari kapott büntetést a balesetért... -
wildrain
addikt
válasz darál0w #13027 üzenetére
Massa még olyan messze volt akkor, amikor Buttonékat elengedte Chandhok, hogy meg kellett volna állnia ahhoz, hogy elengedje őt. Ha nem akart megállni, akkor be kellett mennie a kanyarba. Már a kanyarkijáraton volt, amikor Massa nekikoccant. Mégis hova kellett volna elpárolognia, amikor már így is a pálya szélén, a kerékvetőn ment? Talán Massának sem ártott volna kicsit nagyobb óvatossággal megközelíteni a lekörözendő versenyzőt, ahelyett, hogy magától értetődőnek veszi azt, hogy azonnal félreállnak előle.
Nem állítom, hogy ennél jobban nem lehetett volna csinálni az elengedést, de szerintem legalább megosztott felelősségük volt a dologban. -
wildrain
addikt
válasz #56474624 #13042 üzenetére
Van ebben valami, de azért nem pontos. Az erősorrendben ugyan ott maradtak, ahol voltak, de nyilván ehhez gyorsulniuk kellett, ahogy a többiek is gyorsultak, és azt is hozzá kell tenni, hogy az új fejlesztésekkel Schumacher is ismét jól érzi magát az autóban. Biztos, hogy gyorsult a "normális" Rosberghez képest is, nem kizárólag Rosberg esett vissza.
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #13051 üzenetére
A RB a gumikat tudja jobban kihasználni az etapok elején. Gyorsabb tud lenni, de többet ki is vesz belőlük, ennek megfelelően amikor már sokat mentek, akkor a Ferrari utoléri őket sebességben. Nekem legalábbis így jön le, mert ha üresen nagyjából egy tempóra lennének képesek, akkor az időmérőn nem lenne olyan nagy különbség.
-
wildrain
addikt
válasz Motion_Blur #13252 üzenetére
Ideje nyugdíjba menni.
-
wildrain
addikt
válasz Flashcash #13505 üzenetére
Mielőtt utolérné az utolsót? Ne viccelj, az kb. az első kör végén lesz. Szerintem a kiscsapatokat le kell nyomni erőből, meg neki kell menni még a többinek is, egy-két Williams, Sauber, Toro Rosso meglehet még, aztán figyelni kell, hogy hova érkezik a kerékcsere után, és aszerint cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
-
wildrain
addikt
válasz Flashcash #13857 üzenetére
1-2 gyors kör a lágy keveréken, mielőtt utolérné az utolsót be a boxba
Nem ment volna be a boxba akkor, amikor utoléri az utolsókat, ha nem lett volna éppen SC. Ennek a résznek mondtam ellent már a verseny előtt is, és ez az, ami messze nem úgy teljesült, ahogy te írtad, hiszen az utolsó utolérése előtt érkező SC-ről nem írtál semmit. Márpedig az egésznek az a lényege, hogy az első SC alatt cserélt kereket, amikor a többiek még nem, és nem akkor, amikor az utolsót utolérte.
Persze a többi stimmel, a kerékcseréje után minden bizonnyal a lehető legtöbb SC fázisban reménykedett. -
wildrain
addikt
válasz Flashcash #13861 üzenetére
Persze, én kimagyarázok, te meg csupa okosakat írsz, mi?
A lágyon néhány kör alatt végigment volna a kicsiken, ahogy azt keményen is megtette (csak lágyon még gyorsabb lett volna hozzájuk képest, plusz a kímélésre sem kell gondolnia), aztán még néhány kör alatt annyit rájukvert volna, hogy eléjük jön ki a kerékcserénél. -
wildrain
addikt
válasz Flashcash #13868 üzenetére
Igazad volt, tényleg nem az SC miatt ment ilyen korán a boxba Alonso.
Az első körben pályára küldött biztonsági autó nélkül is villámgyorsan a boxba ment volna Fernando Alonso, hogy szinte a teljes monacói futamot a keményebb gumikkal teljesítse... -
wildrain
addikt
Most miért nem ugatnak be azok, akik szerint Raikkönen emlegetése már offtopic?
-
wildrain
addikt
válasz Motion_Blur #14351 üzenetére
A sok-sok év alatt, amióta ezek közvetítenek, milliószor beszéltek erről az esetről, és minden alkalommal ezt a hülyeséget hajtogatták, így nem vagyok meglepve. Meg gondolom az is benne van, hogy nekik a spai pálya a buszmegállóból meg az Eau Rouge-ból áll.
-
wildrain
addikt
válasz Flashcash #14735 üzenetére
Nem érzem én ezt annyira blöffnek, mert míg a McLaren évek óta az élvonalban van megbízhatóságot tekintve, a Red Bull pont a sor másik végén kullog. Nem hagyták őket pihenni, hátha összejön nekik valamilyen műszaki hiba. Egyik gyenge pontjuk pl. a fék, ami itt elég komoly terhelést kap az egyenes végén.
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #14867 üzenetére
Így van. Ha valamit még el akar érni, és az nem a második számúság Vettel mögött még pár évig, akkor oda kell tenni magát. Akár ezen az áron is, meg még az is lehet, hogy párszor hasonlóképpen "le kell tarolni" pár versenyzőt, de a jövőben az ilyesfajta előélet segíthet neki bajnoknak lenni.
Annak idején sokan megijedtek, amikor meglátták Senna sárga sisakját a visszapillantóban, és az részben azért volt, mert ő is keményen játszott. Korábban már más is említette, hogy a másik megoldás a Trulli-féle viselkedés, amivel frankón lehet utolsó előtti kanyarban dobogós helyet átadni. Az meg nem vezet felfelé. (Habár ki tudja, hogy lesz a Lotus egy-két év múlva.) -
wildrain
addikt
válasz Nowhereman #14920 üzenetére
Ausziban tejet adnak el Webbo arcával. ... és hangjával.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz TESCO-Zsömle #14977 üzenetére
aztán már csak arra figyeltem, hogy idejében fékezzek.
Arra nem is akart figyelni, hogy egyenesen vegye a féktávot, ne átlóban. Egyszerűen nem értem, hogy utólag visszanézve miért nem esik le neki, hogy ő mozdította az autót jobbra, Webber felé, nem törődve azzal, hogy az ausztrál pont mellette van. A mozdulat egyébként érthető, egy rakás olyan előzést lehetne mutatni, amin az egyenesben bemennek arra az oldalra, amerre a köv. kanyar megy majd, aztán amikor eldőlt, hogy a hátsó befér az előzendő mellé, és odaérnek a féktávhoz, akkor szépen, mintha előre összebeszéltek volna, mindketten a külső ív felé mozdulnak, és ott kezdik meg a fékezést a minél jobb kanyarvétel érdekében. Ez a mozdulat minden bizonnyal beléjük ivódott már, talán ezért is nem érezte azt Vettel már az első pillanatban, hogy ő mozdult a másikhoz képest, és nem fordítva, és kezdett el aztán mutogatni a kocsiból kiszállva.
De legalább lenne benne annyi önkritika, hogy a nyilvánvaló képeket látva elfogadja, hogy ő cseszte el... -
wildrain
addikt
válasz Sundesz #14981 üzenetére
Meg szokás szerint a futam után elkezdték kelteni a flame-et, hogy Hamilton "el van borulva", utálja Buttont, amiért bepróbálkozott. És mindezt mire fel? Arra, hogy nem vigyorgott teliszájjal. Az olyan pillanatokat, mint a gratuláció öleléssel megspékelve, és azt a néhány teljesen normális hangnemben megejtett szót, amit egymáshoz szóltak, egyszerűen nem vették észre, mert az nem támasztotta volna alá az elméletüket, miszerint most ők jajjdeutálják egymást.
-
wildrain
addikt
válasz Integra #15007 üzenetére
Most még arra leszek kíváncsi, hogy elindul-e egy kicsinálási fázis Webber ellen, mint annak idején Trullival a Renaultnál. Eleinte ott is úgy tűnt, hogy csak Trulli nyafog, hogy valami nem okés az autójával, de azóta inkább az a nyilvánvaló, hogy ő volt túl gyors, és valahogyan szabotálták.
-
wildrain
addikt
válasz Atlantis #15011 üzenetére
Többnyire lassabb volt, ez igaz, de abban az évben eléggé elkapta a fonalat (vagy Alonso szerencsétlenkedett túl sokat), és kb. a monacoi nagydíjig jól ment, aztán igencsak visszaesett a teljesítménye az év elején mutatotthoz képest (és Alonsohoz képest is). Sokmindennel lehet ezt magyarázni, de Briatorét ismerve, és Trulli nyafogását olvasva szerintem elég esélyes, hogy szabotálták.
-
wildrain
addikt
válasz Motion_Blur #15077 üzenetére
Höhö. Motion, ilyenkor hol az önkritika? A forró kőre hugyozás az kultúráltabb szerinted?
Amúgy persze én sem értem, hogy ebben mi a poén. Az alapötlet, hogy valami vicces alámondást csináljanak, az okés, de sajna semmi más nincs benne, csak tömény trágárkodás, ez pedig egyáltalán nem vicces.
-
wildrain
addikt
válasz 1hijjanhusz #15594 üzenetére
Max annyit kell kezdeni velük, hogy gyúrniuk kell az elengedésre. Nem egyszerű dolog ez, és főleg nehéz úgy, hogy ők is versenyben vannak egymással, de nem a sebességükkel van baj, ahogy azt már korábban is írta valaki, mind beférnének a 107-be.
Nyilván nem volt 100%-os az elengedés (Alonsot rendesen leszivatták nem is egyszer), de ezt a mostani lekörözős flémet megint főleg a kommentátoraink kezdték azzal, hogy a többiek kerékcseréje miatt hetedik hely környékén versenyző Kovalainennek szerintük el kellett volna engednie mindenkit, aki mögötte volt, és ezt a verseny alatt többször is felemlegették, pedig nekik kellett volna az eredményjelzőre pillantaniuk.
Ja, és még annyit, hogy szerintem Alonso a Button-féle előzést ki tudta volna védekezni, de ő azzal volt elfoglalva, hogy büntetésképpen ráhúzzon a lekörözöttre, és ezzel frankón helyet adott Buttonnak, aki így mellé tudott menni.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz 1hijjanhusz #15599 üzenetére
Ha nem szegik meg a szabályokat, tehát a csapat jól engedte el őket, és a versenyzők nem tesznek veszélyes mozdulatokat, csak haladnak egymás mellett a megfelelő sávban, akkor nincs mit büntetni. Ez csak a szabályosság része a dolognak, de hogy ez normális-e, az meg relatív. Én szívesen látok a boxban is ilyen csatákat, más kérdés, hogy ennek a veszélyessége nyilván jóval nagyobb, mintha a pályán csinálnák ugyanezt.
sh4d0w: Mondom, vissza kéne nézni, de szerintem Alonso még csak a szerelő sávban volt, amikor Hamiltont elengedték, ezért szabályos volt.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz 1hijjanhusz #15606 üzenetére
Veszélyes egy kissé, de hát ez van. Azt nem lehet csinálni, hogy a boxbejáratnál sorszámot tépnek, a kijáratnál meg aszerint szólítják őket.
[CS]Blade2: A képen látszik, hogy Hamilton már halad, fél autónyit megtett, amikor Alonso még elég messze van kék sávtól is, nemhogy a haladósávtól.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #15609 üzenetére
ha fordítva van akkor az eset is fordítva adódik elő.
Feltéve, hogy a McLaren cserél gyorsabban a Ferrarinál. Mert ugye ha most pont ugyanolyan gyorsak lettek volna mindkét csapatnál, akkor a beérkezési, parkolási sorrendben indultak volna el, tartva az előzőleg meglevő kb. 1mp-es távolságot.
Ha Alonso már a pályán Hamilton előtt lett volna, akkor szintén nincs egymás mellett haladás a kijáratnál, hanem még növeli is előnyét Hamiltonnal szemben.
Szóval nem csak az a lényeg, hogy milyen sorrendben vannak, hanem az is nyilván számít, hogy milyen gyorsan cserélnek, meg egyáltalán milyen sorrendben érkeznek be a boxba. -
wildrain
addikt
válasz DigitXT #15640 üzenetére
És annak mi értelme is lenne? Ott nincs konstruktőri verseny, a mérnökök max a beállításokkal foglalkoznak, és annyi. Marhára fel lehetne készülni úgy az F1-re.
Nem értem, miért kell annyira háborogni az új csapatok miatt. A Force Indiának mennyi időbe telt, mire felhozta a lecsúszott Jordan utódcsapatot? Kb. ugyanilyen messze voltak az akkori élcsapatoktól, ráadásul tele tapasztalt emberkékkel, és mégis eltartott két-három évig, mire rendesen felzárkóztak. Miért kell ezeket egy fél idény után már csesztetni? A Lotusban úgy tűnik, van potenciál, de még ők is azt mondják, hogy inkább a jövő évi autóra készülnek, ami azt jelenti, hogy idén már nem jutnak előbbre ők sem.
Ez az egész újoncfikázás abból fakad, hogy az utóbbi két évben a mezőny valahogy összerázódott 2 mp-be, így az új csapatok lemaradása - akik egyébként normális távolságra vannak az elsőtől (alapul véve a mezőny 90-es évekbeli széthúzottságát) - sokkal szembetűnőbb. Pedig csak abba kell belegondolni, hogy a sokak számára etalonként emlegetett 107%-os szabályba általában beleférnek. Nem ők a lassúak, hanem a többiek vannak egy kupacon.
-
wildrain
addikt
Ha valaki követni szeretné, hogy ki hány motort használt el, itt megteheti.
Mondjuk lehet, hogy nem teljesen jó a táblázat, mert kétlem, hogy Alonso Kínában is azt a motort használta, amit a Maláj nagydíjon füstgenerátorként használt.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz Iron Funeral #15696 üzenetére
Ha megemelik a súlyhatárt, akkor függetlenül a teljesítménytől muszáj lesz használniuk, mert a KERS-es autók súlyelosztásával már nem lesz gond, viszont ott lesz az előzési előny, ahogy tavaly év végén. Már a kedvezőtlen súlyhatárral is utolérte őket a McLaren meg a Ferrari, akkor így simán előny lesz a KERS.
-
wildrain
addikt
válasz Iron Funeral #15711 üzenetére
Valóban, az első időkben volt gondjuk azzal is, de végén, amikor már kiismerték a rendszert, akkor rendben volt az is.
-
wildrain
addikt
és még a környezetbarátságot is rá lehetne akkor fogni ( kisebb légellenállás -> kisebb fogyasztás alapon )
Semmivel nem lenne kisebb a fogyasztás, mivel nem úgy versenyeznek, hogy csak 290-ig akarnak gyorsulni, és utána visszaveszik a gázt, hanem padlóznak mindenhol, ahol lehet. Ha kisebb az autó légellenállása, akkor nagyobb a végsebesség, ennyi.
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen