- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
válasz bitpork #14150 üzenetére
Marha drágán fogsz előfizetni egy autóra, ami további felárért nyújt majd kényelmi extrákat. Nem, nem hagytam.figyelmen kívül, de már most előfizetéses pl. a BMW-ben az
indexülésfűtés, nem sokból tart majd a járművek előfizetésessé tétele "ökolábnyom csökkentés" címén, hogy állítólag visszabontsák miután nem használod és újrahasznosítsák.De lehet, én nézem túl sötéten a jövőt. A lopott idő sajnos sokkal reálisabb jövőkép, mint egy paradicsomi utópisztikus kép, ahol mindenki ölelu egymást attol fügetlenül, hogy mit vezet, milyen a színe, milyen a neme... na tessék, már megint egy érzékeny téma.
-
válasz kelly416 #14151 üzenetére
Szerintem az autók tulajdonjoga soha nem fog kikopni. A bmw is erőltetheti de egyszer már megbukott. Márpedig aki eddig is szegény volt az úri huncutsághoz az ez után sem fogja tudni megengedni. Ami a nagy bevételt és megítélést negatívan fogja befolyásolni szerintem. Arról meg ne is feledkezzünk meg hogy offgrid megoldásra szinte biztosan lehet majd számítani.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
kelly416
veterán
válasz bitpork #14152 üzenetére
Nem, csak annyira meg fognak drágulni, hogy a felső 10.000-nek sem mindig lesz pénze rá. A swiftek meg gyorsan megallnak majd, amikor az üzemanyag árak vagy a bírság az eget verdesi. De ne legyen igazam.
Én is jobban kultiválnek egy MadMax jövőképet sok szempontból, de itt lemmig termelés folyik az én jelen meglátásom alapján. Bármilyen színvonalat nézünk közmédiában, oktatásban, egészségügyben, olcsón életbentartható gondolkodasképtelen birkanyájat akarnak tartani, akik termelnek szótlanul éhbérért.
De tenyleg hagyjuk abba, mert kitíltanak borús hangulat kelteséért.
-
FeRRaR1
őstag
válasz kelly416 #14153 üzenetére
Szerintem nem kell aggódni mert el fog tűnni mint a 3D meg hajlított TV. Maradnak dolgok mint sávtartó, radaros tempomat. LIDAR. Fejlődnek de az hogy beütsz egy címet és elvisz oda beavatkozás nélkül...
Mikor ez volt a Buzz word akkor minden gyártó ezzel villogott. Aztán még a legkönnyebb, legjobban felfestett, táblázott, nincs szembe forgalom (jobbik esetben) autópályán se tudnak tökéletesen működni. Tesla random vészfékez vagy belehajt a lerobbant kocsikba. Bmw szalagkorlátra hajt. Rossz sebességeket olvasnak le és társaik.
Egyáltalán nem félek ettől, sőt ki merem jelenteni hogy a mostani úthálózaton erre 0 esély van.
Talán majd ha elkezdenek átalakítani autópálya szakaszokat. Végig kamerákkal, érzékelőkkel, valós idejű összeköttetéssel ahol az összes közlekedő jármű egy szerveren van és kommunikál. Szóval szabványosítás is kell. Erre én bátran merek mondani egy minimum 50 évet. Ha egyáltalán megtörténik ebben a formában.
Tegnap a reszkessetek betörők 2 után 5. elemet néztünk
Szerintem előbb fog az megtörténni hogy jogsit kelljen bedugni a vezetéshez, kb mint a filmben. Az szinte ma megoldható lenne olcsón, egyszerűen. Egy 200 eurós telefon is tud mindent, beleértve GPS-t ami kell hozzá. De egy erre gyártott cél eszköz lehet 100 euro se lenne a gyártóknak. -
Alusky
aktív tag
válasz FeRRaR1 #14154 üzenetére
Az biztos, hogy az önvezetés kevert lesz, mint az AR szemüvegek, autó és sofőr együtt ahol a sofőrre fog a nehezebb rész hárulni. Nem lehet teljesen átadni az autónak. Legnagyobb eséllyel az autópályák lesznek önvezetőre megtervezve, ott akár aludhatsz is a kormánynál, aztán ahogy vége van át kell venni részlegesen az irányítást, a jellegzetes kit üssön el feladat a sofőrre marad és ő lesz elővéve is. Ez mind technikailag, mind jogilag így a legkivitelezhetőbb ekkora tételben amennyien ma közlekednek. Majd betáblázzák kék kormányikonnal a szakaszokat, mint a vadjelzőkkel. Ha annyira alszol nem ébredsz fel akkor félreáll a még kiépített pályaszakasz elkülönített részén.
A mindenre besatuz dolgot meg majd kinövik, utána már jó dolog lesz, hogy sokkal előbb reagálni és fékezni tud, mint az ember. A korai ABS is ritka buta volt ma meg élni nem tudnánk nélküle. Idővel jó lesz ez. Később majd lehet fejleszteni kormánymozgatást is hozzá elkerüléshez, amit az ember felülbírálhat ha rossznak ítéli meg, ehhez meg kellhet AI adathalmaz mekkora legyen a kormányon az erőhatás, hogy ne ez okozzon közös eredménnyel balesetet.
Ez valószínű nem lesz így a végtelenségig, de a mi életünkben ez a legjárhatóbb megvalósítás, hogy 100 év múlva mire lesznek képesek az autók abba mi már beleszólni nem tudunk, de addigra képesek lesznek valódi önvezetésre kormány nélkül valószínű, hacsak nem lesz teleportálás, bár azt kétlem. Gyorsan fejlődünk, de vannak dolgok amik kezet kötnek, az emberi tényező is ilyen, ahogy az okostelefon is a mai napig akku, rádióhullámok, adat, mikrochipek, pont ahogy 50 éve is a táska méretű társaik, ezen változtatni nem tudtunk még, az emberi sofőr szükségességén se, 2035-40 meg ilyen hibbant dátumokkal pláne nem. Abban az ütemben ma már agyhullámra rákötött telefonokat kellene használnunk amit nem is magunkkal hordunk, nem pedig hajlítható kijelzőkkel szórakozni.
20 éves autós korszak a G Astra pl. az egy tök jó kocsi ma is, olyan giganagy fejlődés nem történt, a következő 20 évben ebből sejtve nem várható el, hogy kormány meg pedálok nélkül fognak menni a kocsik. Repülni meg pláne nem.
500 év múlva majd úgy tekintenek ránk, mint a sötét modernkorra, a gyökerekre akik még az atomenergiát sem tudták normálisan használni, sugárzó anyagból sugázóó anyagot csináltak, miközben vizet melegítettek és fizikálisan turbinákat hajtottak vele, mintha a fakerékre folyna a patak vize a lisztőrlő malomnál.[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Alusky #14155 üzenetére
Nem lesz sose jó megoldás. Sofőrök nagy része rosszul vagy egyáltalán nem avatkozna be a kormányba, csak markolná, beletaposna a fékbe is imádkozna. Vagy ennyi se. Ehhez még hozzá jön hogy valamelyik autóval ma is birkózni kell, talán valamelyik bmw volt ilyen. Na abban a pillanatban hajtanék át a szalonon és locsolnám fel a kocsit egy kanna benzinnel hogy ha veszekedne velem merre tekerem a kormányt.
Másrészt a szenzorok meg kamerák se fognak tudni mindent soha. Van egy jégfolt, vízátfolyás, felhordott sár, te tudod hogy ott más lesz a tapadás. Látsz egy tolató lámpát a sarkon, vagy este csak a mások kocsi fényét hogy jönni fog. Belógó faág, kiugrani készülő állat, ezeknek a végtelen utakon végtelen számú variációja.
AI meg egy hatalmas BS szerintem. Csak akkora adathalmazzal dolgoznak, olyan programozási nyelvet használtak, és annyi variációt betápláltak, automatizáltak hogy úgy tűnik mint ha már majdnem elhihető lenne hogy az. Néha. De nem, csak egy program aminek meg van mondva hogy mire mit mondjon, mikor mit tegyen. Persze ezek is fejlődnek, cenzúrázzák őket, havidíjassá teszik, illetve korlátozzák hogy mit mondhat és mit nem. De nem alkotnak önálló gondolatokat, csak abból szemeznek ami beléjük van táplálva. Chat GPT pl nem online még, tehát csak amit betáplálnak abból dolgozik. Ha majd kiengedik online hogy onnét is kereshet komolyabban, akkor még inkább úgy fog tűnni de akkor se AI. Szerintem, bár lehet hogy majd változik. De addigra ezt is annyira korlátozni fogják mint egyszer...
kelly416
Sőt kiegészítem annyival hogy csak autó pályán lesz először ilyen, hogy feljön egy üzenet hogy auto pilotra kapcsolsz és akkor visz a lehajtóig beavatkozásmentesen. Ami soha nem lesz az mert ha para van akkor bimm bammol és átadja neked. Te meg vagy készen álltál rá vagy nem...Ez is csak úgy működhetne ha az autó pálya fel van rá készítve és az összes kocsi is. Nem lehetne régi autókkal össze engedni mert akkor azonnal nem biztonságos. Csak ami fent van egy felhőben, és mindenki lát mindenkit. Minden kocsi lézere, kamerája folyamatosan figyeli az utat, fix kamerákkal és azonnal tudják ha valaki lerobban, útra fut, félre áll, defektet kap... Amint van egy kocsi, ne adj isten az elején nagyobb részben nem ilyenek lesznek ott akkor az nagyon veszélyes helyzeteket fog teremteni.
De az hogy az összes gyártó össze álljon és létre hozzon ehhez egy szabványt... Hát sok sikert a mai világban.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz FeRRaR1 #14157 üzenetére
És azokról nem is beszéljünk, amikor egy gyökér az országút szélén hagyja az autójat felkapcsolt fenyszóróval ameddig a bokorban gugol, vagy valami van az út mellett ami "csak" visszaveri a Te lámpad fenyét, vagy esetleg gyenge felfestés, hianyzó út széle jelölés (kamion fél napja kivitt minden oszlopot, szalagkorlátot), mind megtévesztheti az elektronikát, miközben egy tapasztaltabb pilóta felfogja a helyzetet.
De igazatok van, reálisabb a Ti jövőképetek. Legalabbis a mi életünkben.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FeRRaR1 #14157 üzenetére
Előre elnézést kérek a vw konszern összes fanjától, de amiről beszélsz az van most a vw konszern összes autójában (porke passz, az nem volt a kezemben) de megyek vele az m5-ön és a savtarto húz bele a a bal korlátba, úgy kell izomból birkózni vele hogy ne nyírjon ki... egy fostartaly. Pont. A BMW ilyet nem csinált még pedig egy pár ezeret elmentem már vele...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
-
2ozzmexy
aktív tag
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #14159 üzenetére
Nekem a Macan még nem csinált ilyet. Igaz amikor megvettem végig mentem a menükön és kikapcsoltam mindent ami nem kell. Sávtartónak van gombja, de megmondom őszintén 1x nem kapcsoltam még be. Kipróbálni se. Tehát elképzelhető hogy tud birkózni csak nem megy a funkció, majd kipróbálom valamikor.
A sima vw-kben mindig retek a rendszer mondjuk egy Audihoz képest is, hiába egy konszern. Gondolom van 3-4 verziójuk, drágább komolyabb hardver / szoftver, és nem ugyan azt teszik az e up-ba mint a Bentlybe vagy Lamboba...
De neten meg vannak bmw tulaj beszámolók akiknek konkrétan bele is rántotta a korlátba. Lehet hogy már jobb, lehet hogy valamelyik verzióra volt csak igaz, ezt soha nem fogjuk megtudni.
De egyébként ha ennyire sz@rok akkor minek hagyod bekapcsolva? Első dolgom lenne hogy félre álljak és kikapcsoljam.
Qru
Valaki ez miatt hátulról beléd csapódik. Netán valaki meg is sérül. Ki lesz a hibás? Te. Rossz vicc.
[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
válasz radi8tor #14174 üzenetére
Én azt hittem ezek pontos értéket is elvárnak, hogy a tulaj mindig fújkálja és akkor a kisebb gördülési ellenállás kevesebb károsanyag kibocsátás és kevesebb kopás. Ha csak hirtelen lyukra riaszt levegőfogyást akkor tényleg elég lenne az ABS jeladós is, mert annyit az is tud, cserébe ingyen van.
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
FeRRaR1
őstag
válasz radi8tor #14174 üzenetére
Ez így nem biztos. Van e fizikai szenzor benne ami megméri, hogy viszonyul a többi kerékhez. Mert az olcsóbbakon van olyan megoldás ami kerék fordulatból számolja ki hogy valamelyiknek alacsonyabb a nyomása (többet pörög mint a többi)
Most ezt szorozzuk be mind a 2 fajtának a különböző generációival. Meg azt az integrálással (jól vagy szarul működik)
Toyota még ezek közül is ostobább mert azt se mondja meg melyik. De legalább volt haszna mert 2 hete elkapott egy lassú defektet pedig csak 0,3 bar hiányzott belőle a többihez képest. Kis keresés után meg lett a csavar feje.
Alusky
Te hogy én hány jeladós kocsit láttam lapos kerékkel közlekedni...
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz radi8tor #14174 üzenetére
Egyaltalan nem. A TPMS a kerekek egymashoz viszonyitott valtozasat nezi. Ha mind a negy egyforma aranyban valtozik, azt nem jelzi, a tobbit igen. A lassut is. Pl. nekem is jelezte, amikor az egyik felni megrepedt es fel-egy nap alatt elszivargott a nyomas egy resze.
Sot, a hirtelenseg annyira nem erdekli, hogy ha megallsz es gyorsan felfujod(vagy leereszted) mind a negy kereket aranyosan, akkor azt sem fogja jelezni.[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Mekkora troll
⭐ Stella
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Reggie0 #14182 üzenetére
Ez nem teljesen van így. Attól függ melyik generációs és aktív vagy passzív. A Vitara pl akkor is jelez ha bármelyik kerék 210 kPa alá esik, de akkor is arányosan nagy az eltérés egy kerékben a többihez. 20% nyomás vesztésre is bejelez, de akkor is ha 270 kPa-nál több van benne.
Akik lapos kerékkel TPMS-és autóval furikaznak, azoknak nincsen a kerékben szenzor (mert drága a szelep így csak a "műszakis szettben van"), vagy ki van írva szoftveresen. Ha volt TPMS nélküli változat abból a modellből akkor simán kikapcsolható műszerrel. A bimmer más, de az is nyávog ha valami nem frankó, kicsit olyan mint egy hisztis feleség, folyton foglalkozni kell vele.
Van olyan autó amiben alul van méretezve a vízelvezető, így folyton eldugult, lehet az e-up is ilyen.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Van különbség a kettő között, amikor defektet jelez meg amikor alacsony abroncs nyomást, az egyik esetben adott időn belül százalékos nyomásesést figyel (ezt műszakin nézik elvileg), a másik esetben azt nézi hogy a 4 mért érték az előírt tartományban van e. a 4 kerék egymáshoz képesti eltérését egyensúlyi szempontból nézi, az már extra.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kelly416 #14192 üzenetére
Li-os elem van benne es ha X percig nincs kerekfordulat akkor sleep modba rakja magat. Amugy meg jo alkatresz bevetel a gyartonak. Most fejbol meg nem mondom hany dollar vt nekem a 4 gyari tpms. De alig volt dragabb, mint a Continental amire csak 5 ev gari van.
#nincsbennetarcsi
-
Alusky
aktív tag
válasz kelly416 #14192 üzenetére
Akkor nem kéne cserélni, bukó a gyártónak. Arra ellensúlyozva emelnék az autók új árát +200.000-rel, hogy ott hozzák vissza.
Persze a reális és józan eszű az lett volna, ha az EU-s kötelezés az ABS jeladósra szólna ami tudja a laposodást jelezni és minden autóban ott lenne, a pontos visszajelzés kerékbe épített vacakkal meg annak akinek ez kell extrába aztán fizesse, a következő tulaj meg ha akarja kidobja amikor nem működik már, az ABS jeladós ott lesz helyette akkor is.
Csak az EU állandóan vért akar izzadni, hogy ultraokosnak meg fejlettnek mutassa magát aztán csak nyögés van belőle, komplexusok hegye mert nem az öreg kontinens a legmodernebb, pedig annak járna ki. Maguknak köszönhetik.[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Alusky #14195 üzenetére
Ez nem teljesen így van, az EU azt írta elő hogy legyen, azt nem hogy milyen...
Gondolom a szelepbe épített jobban jön ki bevétel ügyileg, vagy jobban mutat a könyvelésben, vagy nem tudom. Lehet ennek volt jobb a sales-ese...Inkább a fék kopásjelzőt és a szintérzékelő egy viztartalom mérőt a fékfolyadék tartályba kellett volna előírni, azzal többre megyünk...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #14196 üzenetére
Vagy egy filléres pollen szűrőt mert meglepő módon az sincs mindenben...
De a csipogó bimbammoló sz@rokkal többre megyünk. Nem rég néztem valami Hyundai videót, srác mondta hogy folyton csipog, ha kell ha nem. Annyi mindenért sípol azt se tudja éppen miért.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz FeRRaR1 #14197 üzenetére
Megint csak áldom az autómat. 7x csipog ha nem vagy bekötve, aztán csend. Ha idő közben bekötöd magad, nyilván annyit sem csipog. Szól, ha álló motornál rajta marad a gyújtás, a világítás vagy a rádió és kinyitod az ajtót, aztán minden további bimbammolást befejezett.
-
Alusky
aktív tag
-
rbalint88
addikt
válasz Alusky #14195 üzenetére
Eleg az abs jelados, az en cegesem 21-es es abban is olyan van. De ha kerult volna bele elso radar (kertem, de epp nem volt gyarthato, wtf), akkor aktiv tpms lenne benne, ezt add ossze
Amugy most volt csavarom a jobb hatsoban, szepen jelezte. Asszony eGolfja detto, neki is a jobb hatsoban volt csavar valamikor osszel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EA Sports WRC '23
- Tudományos Pandémia Klub
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Hálózati / IP kamera
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest