Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • meri

    aktív tag

    Sziasztok! Mérésekkel kiderítettem, hogy az erősítő fesz. csúcsok hatására protectel be. A funkció dokumentálva van, elvileg 16V felett (vagy ekörül) lekapcsol. (emellett van termikus, fordított polaritás elleni és rövidzár-védelme is).

    Ami érdekes, hogy miért fordul elő a csúcs. Egy viszonylag jól reprodukálható eset: járó motor, zene megy (hangerő nem lényeges), klíma/ventilátor a maxra, majd klíma kikapcsolása. Ekkor jön a fesz. csúcs (15.3 - 15.4 is lehet, szkóppal néztem, az erősítőnél és az ólom-sarukon is ugyanaz a szitu, tehát nem a vezetékkel / földeléssel van gond).

    Az autó tavalyi, akku asszem 45 Ah-s, motor 1.6 benzin, és más elektronikus gondom nincs. Napokon belül ki fogok próbálni egy filléres passzív "túlfesz. védőt", amit az akkura kell kötni (igazi "fekete doboz", Conrad-os, de nem onnan szerzem be - amazonon csupa jókat írnak, elvileg az izzók élettartamát hivatott megnövelni). Aztán lehetne még kicsit több feszt engedélyezni az erősítőben magában egy ellenállás-cserével (TL494 köré épül a táp), de ezt csak ha nagyon muszáj, akkor lépném meg. Érdekes, hogy ilyen magasra ugorhat a fesz...

    uff

Új hozzászólás Aktív témák