- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- iPhone topik
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
A plusz erősítők itthon vannak, a garázsban. 2 db 2 csatis, 2 db 4 csatis és 2 db monoblokk. Na, de akkor hova lesz a csomagtartó? Az akkumlátort meg cseréhetem mini atomreaktorra...
A legnagyobb Zapco-n gondolkozom, a szigetelés már most is előkészületben van mind a 4 ajtóra, a kábelezés durva lenne, a front jelenleg csak 2 út, a közepet nem szereztem még be, de az is felmerült, hogy a 3 út esetében a mély felefelé csaló adapterrel 20-as sugárzó lenne (a B8.5 Passat eleje 18 cm-es). Az persze az ajtón lenne, nem a kárpiton.
A pénz? Nos, a jelenlegi erősítőpark ebben a felállásban valószínűleg soha többé nem lesz így beépítve, így ilyen új kocsiba a kis digitális az irány inkább. Azok (egy részének) ára azért befedné a Zapco-t (bár fájna a szívem, hisz szinte mindegyik vasat újonnan vettem, csak nálam voltak).
Illetve bármennyire imádtam, a 80 PRS sem megy már be ilyen friss kocsiba...Szóval ezért agyalok.
-
Lusu
aktív tag
Ha SQ a cél egy jó 80AH körüli akku bőven kiszolgálja a zenét.
A csomagtér padló magasítással mi a helyzet? Én 4cm-t vettem el az aljából, így elég tágasan befér minden.
A vonóhorognak az oldaldobozban lesz helye, de hát látható, hogy még semmi sincs rendesen befejezve
Szóval a lehetőségek tárháza eléggé szerteágazó. De ha álpadlós megoldás akkor szerintem a különálló DSP a jó választás a több erősítővel.
Ha az ajtóba befér a 20cm-s kick az mindenképp jobb lesz, feltéve, hogy az ajtó is szeretni fogja. De van az az állhatatos munka amivel csendre lehet bírni amit kell, és ha 20-tól rezeg, 16,5-től is rezegne
Középsugárzóból széles a választék, leginkább a férőhely a mérvadó. -
Lite
őstag
Wow!
A padlóemelést nem néztem, az valószínűleg járható út. Ami fix, hogy rendes pótkerekem van és az marad is. Azt nem áldozom be. Nézegettem, de csak a kombi B8 Passat-hoz találtam pl. méretpontos specifikus mélyládát. Az enyém meg sedan...
A különálló DSP, ami szintén akciós, elvileg kevesebbet tud, mint az erősítőbe építettek. Ami még vonzó, a kicsi Zapco kb. befér a műszerfal mögé is = rövidebb kábelezések. A nagyobb persze már más kérdés...
Az ülések alatt szerettem az erőket, de itt nem elég nagy a sík rész, hogy rendesen letegyem.
Azon sem gondolkoztam, hogy külön akksi - az előző kocsiban 95Ah akksi + 125A generátor, az életben soha nem volt kevés a delej. Ez a kocsi szintén kb ugyanekkora áramot tud adni.Mondjuk, ennyi hangszórókábelt is (8-10sugárzó + szub) behuzigálni, az sem lenne egyszerű...
(Igazából kicsit megörültem, hogy lehet egy ilyen praktikus és jó all-in-one megoldás, de azért ez sem csak p&p...)
-
Lusu
aktív tag
Sajnos semmi sem egyszerű és szinte semmit nem lehet megcsinálni anélkül, hogy jó néhány takaró elemet ne kellene lepattintani.
A műszerfal mögé nem nagyon javasolnék betenni semmit amihez akár csak még egyszer is hozzá kellene nyúlni. Szóval leginkább kábelt maximum erősítő. De ha kicsit is van lehetőség egy direkt hasonló célra szánt könnyen nyitható panel mögé, csomagtartó álpadló alá, üléssor hátuljára (ami nem praktikus), akár ülés alá tenni, inkább oda kell. Nekem volt műszerfalba erősítő, a rövidebb hangszórókábel tuti nem hoz annyit, hogy megérje, ellenben jókora szopás ha mondjuk GAIN-t kell tekerni, vagy bármit kötni, elpukkant biztit cserélni. (persze miért pukkanna el, de na...) A DSP-t, ha különálló, meg oda kell tenni az erősítők mellé, akár 20cm kábellel is össze lehet kötni, rövid lesz a jelút.
A hangszórókábelek tudnak pain in the ass kategóriásak lenni. Viszont igyekezni kell előre gondokodni, mindent behúzni egyszerre amit valaha tervezel használni és jó minőséget választani, a minimum az OFC. Valamint az ajtóátvezetéseknél mik a lehetőségek, mert tényleg kár lenne egy új autót emiatt összefurkálni, vagy a csatlakozóját szétbarmolni. Mindenre van kultúrált megoldás.
Nem P&P, de ha az ember picit gondolkodik rajta, benéz a kárpitok mögé, milyen rögzítési lehetőségek vannak a csomagtartó alján, gyorsan születhet egy ügyes megoldás. Ja és a pótkerék mindenképp maradhat. Én beáldoztam, ha messzire megyek elfér a csomagtartóban
Szumma szummárum, ezeket leginkább azért mondtam, mutattam, hogy vannak lehetőségek, megoldások amivel az autót nem bántod, gyári állapot visszaállítható belőle és mégis a lehetőségekhez képest a legjobb megoldást nyújtja. -
Lusu
aktív tag
válasz troll81 #78055 üzenetére
Jelenleg két 20cm-s Morelt hajtanak IB kick beépítésben. Remekül teszi a dolgát, ennek is egy nagyon ügyes tápegysége van és a Muses 01-es opa-k is sokat jelentenek benne.
Köszi, még igazodik és lassan lassan szépül, de az idényre már szeretnék mindent ha nem is véglegesre, de szépen beépíteni. -
Lite
őstag
+ DR V:
Na igen, ennyire még nem bontottam meg a kocsit. 2 évig még garanciális is, úgyhogy olyan nagy furkálásokba nem kezdtem. Addig, ha az időjárás engedi, leszigetelem a 4 ajtót és a Passat-hoz való upgrade Focal IS 180 + 155 szetteket megkapja, ehhez jön az Axton 592, ami a gyári quadlock csatlakozóról kapja a tápot, bár meglepő, hogy a fej erősítőjét egy fórumtárs megkereste a neten, és gyári megoldáshoz képest döbbenetesen erős, kb. 4x25-30W-ot lead ténylegesen. Így lesz valami alapabb DSP, kicsit több erő, kicsivel jobb hardver-rész. Ha a garancia lejár, akkor jön a bombázás. Akkor már jöhet a Rainbow cucc, vagy akkor keresek ugyanabból a típusból 2 és 3 utas szettet is (8cm-es középsugárzóra van felkészítve). Vettem hozzá a spéci Musway fém beépítő kereteket.
Mondjuk, egy első 3 útnál azért a gyári csatlakozóban behúzni +6 szál kábelt, az valóban pain in the ass (Kőporos Intruder Remix) lesz...Az is megvan, hogy a long coding szekcióban kb. mit kell okozni, a gyári eq beállításokat hol kellene nullázni, de nincs olyan hardverem, ami viszi a MIB3-at, fórumtársunknak a régebbi B8-a van, ami MIB2.5.
Mondjuk, ha elől 20-as sugárzók lennének, azért a szub ott már egész korrekten közelíthető, alsó határfreki szinten (zenéről beszélve), szóval a szívem szakad meg, de most nem a szub az első...
[ Szerkesztve ]
-
Dr V
őstag
Majd érdekel, h a Focal hogy válik be lehet, h nekem is majd azok mennek bele v valami Helix.
Long coding részt leírnád?
Mondjuk Helix a bejövő jelet is tudja EQ-zni, DSP kimenő oldalon kompenzálni. Gondolom a jeltorzítás elkerülése miatt érdemes megcsinálni.[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
Opel Calibrába szeretnék valami helytakarékos szettet építeni (pótkerék megtartásával). Tudnátok ajánlani olyan dsp-s erősítőt, ami passzolna a gyári hangszórókhoz? Tulajdonképpen azzal kezdődik a probléma, hogy a magas és a mélyközép is az ajtóban van, tehát kábelfarigcsálás nélkül nem tudom aktívként bekötni őket. Ha hangszórókat cserélnék, akkor is passzív crossoverrel működne csak.Egyébként mindegyik hangszóró felújított, nem súrol, nem recseg. Meg is lepett, hogy 93-ban már ilyen szép hangú rendszert tudtak csinálni a mérnök urak. Egyedül annyi a gond, hogy nagyobb hangerőn a mélyeket nagyon eltorzítja a fej.
Az egyik elvetemült ötletem, hogy a hátsó koaxok helyére 16-os mélyeket tennék, ennek van bármi értelme? Természetesen kapni fog a kocsi rendes szigetelést. -
Dr V
őstag
válasz Marchello19 #78062 üzenetére
Én Helix párti vagyok, de más ismert márkák közül is választhatsz, amit a pénztárcád megenged.
Szigetelés+DSP hangolással sokkal többet ki tudsz hozni a gyári hangszórókból, jelenleg nekem is ilyen setupom van.
Vannak gyári, lapos mélyládák, azok nem férnének el v csináltatsz egy egyedit, ami nem foglal sok helyet.
Korábban Match PP7E-D ládám volt, egész élhető volt, a két 6,5" mélyekkel, de az egy gyári, tervezett rendszer része volt, nem biztos, h a kalaptartóban nálad jó lenne.
Jelenleg 15L ládában 10" mélyem van és bőven kiszolgál, szükség esetén arrébb tudom rakni v ki is venni, ha a kombimba kell a hely.Más: tuningoltam még a rendszeremen, befizettem Tidalra Nem is értem, h korábban miért nem váltottam ki, nagyságrendekkel jobban szól a zene. Következőnek usb-c optikai kábel lesz, DSP-m támogatja az lesz az igazi
-
Lusu
aktív tag
válasz Marchello19 #78062 üzenetére
Jó lehet hátra a 2x16, ha nincs más választás. Viszont a calibra az sedan, vagy egyerű? Mert előbbi esetben sokkal eredményesebb a kalaptartót megcélozni valami free air nyomóval a hátsó gyári helyek helyett.
Nagyon bonyolult lenne még kábelt behúzni a magasnak? Csak mert az sokat hozhat az összhatáson.
Az opelekben jellemzően kellemes karakterű a gyári zene, kellőképpen telt alsó frekvenciatartománnyal
A Macrom mellett nézd meg az Axton-t is, a nagyobbik változatában alapból van BT ami nagyon hasznos tud lenni, főleg ha megtartanád az autó gyárias belsejét. A gyári fejből sajnos sose fog nagyjelszinten olyan hang kijönni mint BT-ről streamelve.
Ha pedig egy kicsit többet is rászánnál néhány hozzászólással ezelőtt felmerült néhány akciós Zapco változat. -
Marchello19
tag
Egyterű a kocsi, viszont egyáltalán nem szeretnék semmilyen látható módosítást / végleges kontárkodást végezni a kárpitokon. A kesztyűtartóban viszont bőven elfér a dsp, ráadásul vannak gyárilag szellőző lyukak kialakítva, ott be tudom vezetni a kábeleket.
Zapco belépő dsp-ket is néztem, csak ott az erősítő teljesítménye jóval karcsúbb, mint a Macromnak. Egyébként amit linkeltem, annak is van egy 10 zsetonnal drágább verziója, abban már van beépített BT modul.
A gyári fejnek neki se mernék futni. Szerintem egy KMM-BT358-at fogok beletenni, vagy ha éppen van egy jó deal használtan, akkor azt. Jelenleg egy régebbi JVC van beszerelve (ezzel vettem), nagyobb hangerőn nagyon torz, hallgathatatlan.
-
KRISSTUS
tag
Sziasztok!
Sedan-ba mi volna a leg optimálisabb beépítés/elhelyezés Sub esetében: pótkerékbe, ülés mögé láda vagy épített láda a kerék mellé, kapaltartóba?
Az (első)ülés alá helyezhető passzív Sub-ok (JBL FUSE, Excursion PX US79) mennyire "életképesek"? -
Csari93
aktív tag
Sziasztok, tudtok olyan fejegységről (lehetőleg 1din és mondjuk max 50-60k-ig), amelyen lehet LPF-t (nem csak HPF-t) állítani hangszórókimenetre? Hátsó hangszórókhoz..
Köszi!!www.flickr.com/csari
-
Lusu
aktív tag
válasz KRISSTUS #78069 üzenetére
Az ülés alá helyezhető mélynyomó szokta hozni a legszerényebb eredményt.
A pótkerékbe illeszthető 12"-os nyomók már egészen élhető eredményt produkálnak. A beépítésük meglehetősen egyszerű, elég sok állítási lehetőségük van vezetékes távvezérlőről. Szóval ha csak a több mélyhang a cél egyszerűen, tökéletes.
A láda/épített láda már minőségben is sokkal többet tudhat a hangerő mellett, de itt már észnél kell lenni. Nem elég levenni a polcról a makajudijó ládát egy MNC erősítővel a polcról mert rengeteg dolgon lehet elbukni.
A kalaptartóba épített free air vagy IB sub egy érzékeny és hatékony megoldás, de korlátoz a kalaptartó mérete. Bár ha befér 2x25cm már sokra elegendő mélyet ad.
Az ülés mögött kialakított trunk IB, ami még nem kér destruktív beavatkozást a kasztnitól, viszont akár 2x18" mélynyomó is beépíthető ami már hajat is tud lobogtatni. Itt persze szem előtt kell tartani, hogy az első szettnek 40-50Hz-től át kell vennie a hangreprodukciót, mert csak addig szól.
Végül a true IB, általában a pótkerék öbölbe téve, annak alját kivágva... Itt szintén kb. 10-40Hz-ig alakul a használható átvitel.És lehet lassan újítani kéne az összefoglalót, bele véve ezeket az infókat is
-
Lusu
aktív tag
válasz Csari93 #78070 üzenetére
Olyan fejet keress amiben van DSP. Pl. a Kenwood BT 309, vagy Pioneer PRS, vagy Alpine 9887. Ezekből van ami új árában is belefér, van amit csak használtan kapsz ennyiért. Ezekben az úgynevezett hátsó kimenetet szokták használni a mélyközepek vágására, ebben a módban lesz alsó és felső vágásod is.
-
Csari93
aktív tag
Köszönöm!! Még a KMM 358 is belefér, ha a nevezéktan konzekvens, akkor gondolom ez egy nagyobb tagja ugyanannak a szériának.
Ebből adódik a következő kérdés: Néhány éve mindig azt olvastam, hogy Kenwoodot kell venni. Az előző autómban JVC volt nagy megelégedésre (DSP, stb stb), most Kenwoodot, vagy Sony-t néztem. Van ilyen általános igazság?
Harmadik kérdés: Számít-e bármennyit, hogy 4x50 vagy 55 wattot írnak rá? Mindig azt mondják, a 4x50 sem jelent semmit (ezt eddig értem is), akkor a 10% különbség jelent?
Köszi!!Kinézettek egyébként:
JVC KD-X382BT
Kenwood KMM-BT358
Sony DSX-A510BD (55 watt és beépített mikrofon, de csak egysoros fix színű kijelző)[ Szerkesztve ]
www.flickr.com/csari
-
KRISSTUS
tag
A kalaptartóba zárt rendszerű, 1db 25cm-es lapos kialakítású (pl: : 75mm beépítési mélységű) Sub is jól "működhetne"?
A kalaptartó kb 90%-ban zárt fém részét nem szívesen vágnám ki/szét, inkább leszigetelném és a kárpítozott részt erősíteném meg és ha kell középen a Sub-nál pár centit megemelném.
Kérdés még, hogy a kalaptartóba épített Sub mennyire árt a hátsó szélvédőnek? -
Lite
őstag
válasz KRISSTUS #78069 üzenetére
Nekem az ülés mögé / csomagtartóba tett láda volt a legjobb.
De! Ahogy Lusu is írta, ez nem a játék kategória, itt tessék minőséget venni, rendesen megtáplálni!
Viszonyításépp: utoljára egy Chevy Epica sedanban volt a cucc, 1 db 25 cm-es JL Audio W3V3-4 sugárzó, a hozzá tervezett ládában volt, ezt egy Eton MA750.1 monoblokk hajtotta. Valami rendes zenével megkergetve (Blank&Jones - #WhatWeDoAtNight, 2. track), a visszapillantó-tükör remegett ütemre, a hang kristálytiszta volt. 63 Hz/12dB-en vágva...Szóval a sedan nem lehetetlen, csak igényes kategória.
Ja, és kasztnit sehol sem bántottam... Kalaptartó úgy felejtős.[ Szerkesztve ]
-
IO.sys
őstag
Sziasztok,
Jártam már itt, aztán az Androidos fejegységekben, most megint itt vagyok. Amott tapintatosan a tudomásomra hozták, hogy minőségi hangot szélesvásznú fejegységnél ne keressek józan pénzösszegért.Jelenlegi autóhifim áll egy 2003-as Poloból, egy átalakított Blaupunkt CAR 300-ból, amiből kiszereltem a kazetta mechanikát, az előerősítő kimenetére forrasztottam egy jack dugót, ami megy a telefonba dugott DAC-ba és onnan Tidal szól. Itthon minőségi, DAC-ból, erősítőből és hangfalakból álló komolyabb hifim van, az autóba ülve van némi hiányérzetem.
Olyan fejegységet keresek, aminek az AUX vonala megállná a helyét egy otthoni hifi láncban is. Most lépek csak az autóhifi jelentette lejtőre, apránként szeretnék építkezni. Most csak a fejegység érdekelne, aztán jön a hangszórószett és stb. Keretem használt piaci 50.000.
Ami még nagyon érdekelne, hogy van-e tápszűrő erre a területre, mert eléggé kétlem, hogy az a 12V túl jót tenne a hangnak.
Ha mégis tudtok jó hangú, szélesvásznú fejegységet, az is érdekelne. Andorid auto, névjegy szinkron, BT, meg semmi egyéb hasonló nem érdekel, csak a hang.
Köszönöm előre is.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
Lusu
aktív tag
válasz IO.sys #78076 üzenetére
Ha a szobai zene alapján kívánsz építkezni egy DSP nélkül bármit is teszel hiányérzeted marad. (Ez nem teljesen igaz, ültem egy román srác passat-jában, egy focal utópia szett volt kiszolgálva mindenféle földi jóval. Persze a DSP nyújtotta előnyök hiánya egyértelmű volt, de hihetetlenül kellemes zenét szolgáltatott)
Néhány tíz hsz.-al ezelőtt voltak tárgyalva DSP opciók, kivéve a Helix, leginkább az ára miatt Ezen a vonalon indulva, ha BT-ről streamelés is opció, lehet rögtön DSP, vagy DSP-s erősítőbe ugrani.
De ha mindenképp fej, akkor vagy egy olyan amiben vannak alapvető DSP-s lehetőségek és tudsz igazítani a zenén. Feltételezem lesz/nek erősítő/k az autóban, ez esetben érdemesebb a magasabb feszültségű RCA kimenettel számolni. Vagy pedig, ha a külső DSP mellett döntesz és fejről akarod hajtani, akkor olyat válassz amin optikai vagy coax kimenet van.
A források előtti tápszűrés szinte minden esetben jót tesz a hangnak. Vannak erre specializált DC-DC rendszerek amik képesek konstans 14V-ot ereszteni akár az erősítőkre is, persze ezért fizetni is kell. Kis tápigényű egységekhez való szűrő DIY is készíthető, nem tudom a piacon mit kapni ilyesmiből. -
troll81
addikt
Épített ládát ki mennyire szokta hangolni?
30-35hz? -
Pietrosz
addikt
A mikrofon csatik mennyire kompatibilisek márkák között? Egy pio s310bt-t tervezek Kenwood BT358-ra cserélni, újra kell kábelezni a mikrofont, vagy megúszom?
-
IO.sys
őstag
Értem, hogy jó hanghoz rendszert kell építeni a kocsiba, de most csak egy olyan fejet keresek, ami minőségi eleme lehet a láncnak és lehet is kapni.
Azért a hekkelt Blaupunkt car 300-nál csak van valami jobb, ami még nem DSP és optika.凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
Nakamichi fejekről mik a vélemények?
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
zseko
veterán
válasz IO.sys #78085 üzenetére
Én Nakamichi NQ723BD-t vettem, azt mondom hogy szerintem inkább az Alpine-t. Igaz hogy a Nakában van pl. DSP, optikai kimenet, három RCA csatlakozó, és sokrétű beállítási lehetőség, de például olyan, a piacos 4000 forintos rádiókban is megtalálható alap dolgok hiányoznak mint a Balance, Fader, Loudness. Először azt hittem szoftverhiba, de nem, a kapott gyári kézikönyv szerint sincs. Viszont találni olyan manualt (és youtube videót) a neten, amelyikben van. Mondjuk abból meg más hiányzik...
De ez még a kisebbik, a rosszabbik az az, hogy a Bass/Middle/Treble beállításokat nem tölti be indításkor, így minden bekapcsolás után át kell tekerni a beállításokon - nem kell állítani rajta, elég csak áttekerni, akkor betölti és alkalmazza őket.
Dimmer sincs, így ami nappal jó és látható szín, az éjjel kiégeti a szemet, az éjjel használható, nem zavaró (ami egyedül a vörös) szín meg nappal nem látható. Bár végülis csak a hangerő gomb kell úgyis, de hozzászoktam hogy ott látom az időt vezetés közben.HR24.hu
-
Dr V
őstag
Hangminőséget tekintve mennyire számít, h hány Ohm-os a hangszóró?
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPad topik
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Ukrajnai háború
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Kupon kunyeráló
- Steam Deck
- Milyen autót vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...