Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengusz77

    senior tag

    Látom az én válaszomon mindenki átsiklott :)
    Pedig tiszta fizika az egész :)
    Azt még hozzáírnám, hogy a hőmérséklet növekedésével nő az ellenállás.
    Az ellenállás számításánál a kábel hossza adott. Kb., feltéve, ha valaki nem az akku mellé rakja közvetlenül.
    Az első képletemből látszik, hogy kétszer olyan hosszú vezetéknél akkor ugyanakkora az ellenállás, ha a keresztmetszetet is a kétszeresére növeljük.
    A veszteséget lehetne mégy úgy csökkenteni, mint az áramhálózatnál: feltranszformálják a feszültséget.
    Ez ugye autóban nem megoldható
    A képződött hő pedig az áramerősség négyzetével arányos, tehát ha a hangerőt a duplájára állítod, akkor a képződött hő a négyszerese lesz.
    Aki a gyakorlati részéhez ért (én elméleti oldalról közelítettem meg), nyilván azért használ jóval vastagabb vezetéket, mert így nagyon kicsi lesz az ellenállása, ezzel elhanyagolható lesz a melegedés

Új hozzászólás Aktív témák