Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz proci985 #16041 üzenetére

    Analóg = jel, digitális = adat.

    A jel mérhető, látható, megfogható, alakja van, satöbbi. A diginek semmi ilyenje nincs, mint ahogy a léleknek sincs, a számoknak sincs, a szeretetnek sincs, meg még sokmindennek nincs. Ezért absztrakt, ezért nehezen érthető, pedig amúgy szög egyszerű. Egy más dimenzió és más megközelítést igényel. Három almát ha látsz, az "almák", nem 3. Mert ha azt mondom, 3, azt kérded: "3 mi" ? ...

    Tidal úgy tudom átállt TCP-re. Onnantól, hogy bufferel be előre x mp-t, vállvonós, nem kell neki udp - se nem realtime, se nem sebesség (latency)-függő, mint az online játékok. De OSI modell mentén még TCP/UDP alatt is bőven van korrekció amúgy és minden forgalom a másodperc törtrésze alatt a teljes OSI-n végigmegy (logikailag, ha nézzük) iszonyatosan sokszor, lényegében így történik az egész kommunikáció gépek között. Ha a kapcsolat szar, az földbeáll UDP-vel is, TCP-vel is, buffer nélkül.

    A legpoénabb, hogy hibajavítást bárhova el lehet helyezni. A Tidal szervere is tehet rá bármit, ízlése szerint és a kliens ezt is dekódolja a hasznos payload mellett, tehát alkalmazás rétegben is eljátszható az egész hibajavítósdi, például két Arduino között, amik mondjuk morzéznak egymással egyetlen csatornán. A digitálisra jó analógia a morze pittyegés amúgy, annak, aki nem tudja elképzelni.

    Mindegy, milyen kesztyűben morzézik a két ember, egyik selyemkesztyű és finomabban nyomogatja, másik bőrkesztyű a hideg télben és erőszakosabban nyomogatja, mindkettőjük az összes létező analóg eltérésük ellenére feszültséget illetve feszültségmentességet fog produkálni úgymond, azaz 1-et és 0-át. (Lényegében amúgy PWM) :D

    Szóval lehet tuningolni Ethernet kábelt, routert, értelme 0.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák