Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zolisx4

    őstag

    válasz Varoz #14856 üzenetére

    Szép napot :R

    Egy kis infó :1963-as minisztériumi jelentésben dr. Orovecz Béla főigazgató bemutatta a járműveket: ekkor még 50 db IFA Phänomen, egy Skoda 1102-es, két Dodge Roted Job és három Csepel 130-as futott az úgynevezett alapítási ősállományból. Persze más típusok is vitték a betegeket, de hiányzott a többcélú autó. A Nysák azután érkeztek, hogy az akkori szolgálat eldöntötte: nagy mennyiségben új mentőket vásárol. Megdöbbentő, de igaz: a nyolcvanas évekig összesen több mint 8000 autó (N-sorozat és 520-as, valamint 522-es típus) érkezett a dél-lengyelországi Nysa város nevét viselő üzemből.

    Természetesen volt az a típusú mentő is amit a képen mutattál és még sok más kocsi .
    De igazából az Nysa 520 Nysa 522 -E típus volt amit már mentőautónak nevezhető ,.
    A rendszeresítés annak idején elég fura fogalom volt mert az volt amit a szocialista tagállamokban gyártottak és kész .
    A rendszeresítést arra értettem hogy ezekből volt nagyon sok mint a cikkből kiderül 8000 db körül ezt már lehet rendszeresített modellnek nevezni .

Új hozzászólás Aktív témák