Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Márton111

    aktív tag

    válasz runner 125 #7646 üzenetére

    Úgy tudom a H~profi láncfűrészeket gyárt .Én inkább vennék egy kis ügyi használt szalagfűrészt, sokkal sokoldalúbban használható, hacsak nem mégy favágónak.Az elektromos láncfűrészt miért utálja mindenki? Sokkal olcsóbb és tartós az e- motor,csak a hangélmény meg a kipufogógáz hiányzik belőle, meg a benzin 400Ft/l :) 1kw /ó villany meg 20Ft tehát 40Ft-ot eszik a 2kw-os e-motor óránként tehát 1 lityi benzin árából 10 órát vághatsz folyamatosan,e- motorral (szakaszosan nyilván többet)

    [ Szerkesztve ]

  • thyeby

    őstag

    válasz runner 125 #7646 üzenetére

    Nem tudom, mennyire sürgős a döntés. Bizonyára sietős, hiszen alkalmi vételről van szó.
    Ezen területen nem vagyok nagy ász, de annyit tudok, hogy nálunk elterjedt, megbízható márka.
    Az az érzésem, hogy nem lesz rossz vétel, amennyiben nem halgat el semmilyen hibáját a gépnek, és korrekt előéletet listáz számodra.
    Márton111 "zöld érveit" megtoldanám a következő megjegyzéssel, hogy messze el akarom kerülni a rábeszélésnek még a látszatát is. Aki keveset használja a láncfűrészt, jobb választás lehet neki az elektromos abból az aspektusból is, hogy nem kell minden ősszel az első beindítással esetlegesen bajolni, a villanymotor tartós parkolás után is gombnyomásra indul. (Jómagam emiatt egy villanyos makitára pályázok.)
    Van egy megbízható szakértő (aki régi Husquarna forgalmazó) kapcsolatom, akit meg tudok kérdezni ezügyben neked, ha tűr halasztást a döntésed.
    Ebben a márkában is árkategóriák vannak, amik a felhasználási igényhez igazodnak. Úgy vélem, hogy a Husquarna nem is gyárt gagyi kategóriát (amely sok idióta jellemző közül legszembetűnőbb fogyatékosságképpen például úgy oldja meg a kötelező balesetvédelmet, hogy nem kuplungot épít be a fűrészlap megszorulás esetére, hanem egy műanyag bordás kereket, amely minden megszoruláskor eltörik, és esetenként min 3 rugó alkatrészköltség után megy csak tovább.) Mivel nem akarsz fát dönteni vele, pláne nem iparszerűen, úgy vélem, felesleges is lenne 100.000 forintokat beruháznod. Az is bölcs, hogy megelégszel egy használt, de megkímélt (mellékelt fotód ezt igazolja) masinával. Kérdés számomra már csupán az, hogy nem-e azért szabadulnának tőle, mert valami stiklije van? (Láncvezető ép legyen, lánc ne legyen megnyúlt, motor könnyen induljon, alapjáraron is, nagyobb fordulaton is nyugodt járása legyen - ne remegjen, rezegjen a kezedben a fogantyú, ne lógjon, lötyögjön rajta sehol semmi.) Szóval saját tudásom és tapasztalatom szerint meg merném venni, ha nekem nem elektromos kellene. Annak ellenére is meg, hogy panaszkodnak a 136-os erős olajfogyására. Tudniillik, hogy keverékkel működik, és az olajat külön tartályból maga adagolja a benzinhez. 1:50-est ír elő a gépkönyv, és akadnak, akiknek megragadt a motor az elégtelen kenés miatt. Ez szerintem abból adódik, hogy a munka hevében nem veszi észre a tulaj, hogy kiürült az olajtartály, aztán úgy nyávog, mint aki nem tehet semmiről. Mindenképp konstrukciós hibának tartom, hogy valóban hamarabb ki tud fogyni az olaj, mint a benzin, de aki nem alőször használ olyan kétütemű motort, amiben olajadagoló van, az nem fogja elvéteni, hogy mindig először az olajtartályt öntjük fel, s csak utána a benzintankot. Egyet jó lenne tudnom, amivel kivédhető lenne az ilyen baleset: Elkészíthetem-e a keveréket magam, vagy az olajadagoló abból az olajból keni magát is, amit adagol? Vannak, akik elégedettek ezzel a kicsikével, vannak, akik elégedetlenek. Hogy te melyik tábort fogod gyarapítani, az itt az igazi kérdés!

    De mondok valamit:
    Ha nem sietős a vásár, augusztusban szarért-pittyért kínálják az ilyesmit, és bőséges a kínálat is.

    Végezetül itt egy fórum,ahol épp a 136-ról értekeznek.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák